Flacăra Iaşului, ianuarie 2006 (Anul 7, nr. 1598-1621)

2006-01-28 / nr. 1619

0~C.U. "M. EMINESCU" IAȘI PECU Verdict amânat După mai bine de trei ore de discuţii, cei patru membri ai Consiliului de Disciplină din cadrul UP Iaşi au ajuns la concluzia că nu se poate lua, încă, nici o decizie în ce îi priveşte pe ofiţerii anchetaţi în cazul Larisa Chelam. • Unirea în creştere, Siretul în cădere • Antibiotice a atins un nou maxim istoric Vedeta societăţilor ieşene a fost, ieri, Antibiotice SA Creştere, la un nou maxim istoric: 1.39 RON/acţiune! ! Bursa la z< Cititi in pagina 5 LA FIX Un liberal cu fumuri: Nicolăescu Citiţi în pagina 3 o tabletă de Dorin SPINEANU Pagina 7 ». ('• r ii |) ;i rcS \ i c h i I :i câiriLa pr.uliod ii i Iii i Solcan u \ Pagina 2 0,5/5000 LEI ANUL VL nr. 1619.16 PAGINI e Darii . ISSN1584-5664 conflictul din PSD Iași se acutizează, iar, odată cu scandalul Palas, sunt mai evidente cele două grupări • tinerii şi membrii marginalizaţi susţin reformarea partidului prin schimbarea celor din linia întâi • “Structurile specializate ale partidului trebuie să intre în acţiune şi să ia măsurile necesare, cu atât mai mult în cazul liderilor” susţine Adrian Jurcan. “partidul trebuie să renunţe la cei care îi aduc un prejudiciu de imagine” spun membrii PSD • vocile care contestă vor fi tratate energic, ameninţă Solcanu, subliniind că cei în cauză nu au curajul să ridice aceste probleme în interiorul partidului Nichita doreşte schimbarea imaginii partidului prin promovarea unor noi oameni şi printr-o mai bună comunicare IT. HH ÎNŢELESUL tuturor Dacă nu se trezeşte din 9 pumni, PSD dispare! LIVIU ANTONESEI în vreo două săptămîni, PSD şi-a pierdut, prin autosuspendări inexistente în statut, doi lideri importanţi, care au intrat puternic în vizorul justiţiei şi al Comisiei de Verificare a Averilor. Socialiştii europeni, care îl sprijiniseră pe faţă în ultima campanie electorală, i-au întors spatele, iar sondajele indică reducerea spre jumătate a sprijinului electoral. Ceea ce te uimeşte în această situaţie nu este atât faptul că s-a petrecut - sunt bune şi presiunile europene la ceva, iar presa a procedat excelent luând în serios declaraţiile de avere ale demnitarilor cât reacţiile complet inadecvate ale acestei partid gigantesc şi, mai ales, ale liderilor rămaşi în funcţii. In loc să se fi trezit din pumni şi să găsească soluţiile potrivite gravităţii situaţiei, liderii pesedişti, cu memership-ul lor cu tot, par să nu înţeleagă ce ți se întâmplă. Aici nu este vorba despre o criză prin care trec periodic toate partidele, ci este chiar Criza, cum în urma unui asemenea eveniment, ori reacţionezi prompt, inclusiv lăsând restul în urmă, ori dispari. Dar, în locul unei soluţii radicale, care ar fi însemnat şi bifarea reală a reformei profunde asumate la ultimul congres, pesediştii au preferat paleativele care vor accentua criza în loc s-o învingă. Autosuspendările din funcţiile de partid nu au valoare, nu vor avea nici efect. Efect ar fi avut renunţarea la poziţiile de stat, deci parlamentare, după cum atrăgea atenţia şi dl. Petrişor Morar, şeful DPA, pe mâinile căruia au încăput dnii Năstase şi Dan Ioan Popescu. Este, de altfel, şi cazul autosuspendării d-lui Copos de la PC. Aceşti trei domni nu pricep că, nerenunţând la funcţiile respective, fac un rău şi mai mare partidelor lor. Ce să înţeleagă publicul? Că e mai importantă imaginea partidului de-.u cm a guvernului, a Parlamentului şi, fie cale de consecinţă, a ţării? Are dreptate şi dl. Iliescu o dată - dacă tot s-au retras strategic cei doi proeminenţi lideri pesedişti, ei ar fi trebuit urmaţi de toţi cei care afectează, într-un fel sau altul, imaginea partidului. Pentru că, esenţial, criza PSD este una de imagine - partid corupt, partid al săracilor de la oraşe şi sate, condus de cei mai bogaţi politicieni, partid al baronilor centrali şi locali etc. în politică, imaginea e aproape totul. Dacă îţi strici imaginea, n-o poţi repara printr-o simplă sulemenire, ci doar printr-o veritabilă operaţie estetică, tăind în came vie, cum s-ar spune. Or, aceasta nu se poate ameliora cu “două flori” autosuspendate, cum nici primăvara nu e anunţată doar de două floricele. Imaginea PSD nu poate deveni mai bună cu dl. Mitrea - nu mai puţin bogat decât ceilalţi doi, a cărui avere e la fel de controversată - şi cu dl Geoană - care n-a putut, încă, explica, prea convingător, originea a vreo 200.000 de dolari din declaraţia de avere! - în fruntea bucatelor, nici cu dl. Hrebenciuc în măruntaiele partidului ori cu celebrii domni Oprişan, Vanghelie şi Mazăre în teritoriu. Nici atacul disperat înspre politicienii puterii - de care, iată, slavă Domnului!, tot presa se ocupă - nu mai ajută la nimic, cum nu sunt de nici un folos nici lăcrămaţiile disperate la Strasbourg şi Bruxelles. Cât priveşte “recursul la Iliescu”, acesta a fost respins de însuşi bătrânul politruc, mai realist, se pare, decât “junii corupţi” Este ceea ce nu pricep nici membrii de rând, nici simpatizanţii fostului partid de guvernământ Ultimul sondaj CURS relevă că membrii PSD sunt conştienţi de criza partidului, dar, în ceea ce priveşte soluţiile, umblă după cai verzi, se scaldă în iluzii de genul că dl. Iliescu ar mai putea salva ceva. Numai că fostul preşedinte al ţării şi al PSD va avea, în perioada ce urmează, mult de lucru la propria sa salvare, încolţit cum este in trei procese penale - Revoluţia, mineriada din 1990 şi mituirea electoratului împreună cu neverosimilul domn Vanghelie “de la sectorul patru”! PSD nu înţelege, prin urmare, ce i se întâmplă. Nici că singura soluţie de salvare este una radicală şi decisă ca o lovitură de sabie - adică alţi lideri, alt discurs, alte maniere, mai puţin lacome şi arogante. Dacă nu va înţelege asta rapid, PSD dispare ca un castel de nisip pe vremuri de furtună! Continuare in pag. 2 A Pagina 3 ... Naştere unică la “Cuza-Vodă” O pacientă din Huşi a fost, pentru cadrele medicale de la Maternitatea “Cuza-Vodă”, o adevărată surpriză. Povestea ei a impresionat pe toată lumea. Nimeni şi nimic nu a împiedicat-o pe Elena F. să aducă pe lume, la cei 38 de ani pe care îi are, un băieţel perfect sănătos. Nici măcar bolile crunte de care suferă și nici măcar momentele critice sau depresiile prin care a trecut în urma pierderii consecutive a două sarcini. Suntem pe al cincilea loc. De la coadă Suntem tari! Din punctul de vedere al pregătirii autorităţilor judeţene şi locale pentru a face faţă unor situaţii de urgenţă, judeţul Iaşi se află pe un binemeritat şi deloc onorant loc 38 în ţară. “Suntem pe locul 5, numai că de jos în sus, la pregătirea demnitarilor pentru situaţii de urgenţă”, s-a “lăudat”, ieri, prefectul Radu Prisăcaru. Topul a fost realizat de reprezentanţii Ministerului Administraţiei şi Internelor... Pagina 6 ... “România are şanse reale de calificare” Victor Piţurcă a declarat la Montreux, după tragerea la sorţi a grupelor preliminare ale CE 2008 de fotbal, că România are şanse reale de calificare, in timp ce Olanda este favorită la câştigarea Grupei G. ’’Consider această Grupă G ca fiind una echilibrată. Nu mi-am dorit ca adversar Olanda, dar n-a fost să fie şi, după părerea mea, echipa batavă este favorită la câştigarea grupei. România are reale şanse de calificare, principala contracandidată la locul secund fiind Bulgaria” a declarat Victor Piţurcă.___________________ SUPLIMENT SPORT ... CURS VALUTAR 1 EURO 1 USD 10 AUR 3,6242 lei 2,9718 lei 53,3998 lei CUTIA CU MAIMUŢI (re)escoperit un lucru uitat: femeea Dom’le, nu ştim alţii cum este, da’ noi, cu cât se face mai ger la cardometru, parcă cu atâta mai dihai ne gândim şi observăm numa’ conportamenturi libidinale, gesturi concopescente şi fapte de secsăpit şi mehdău. O fi den cauză că, de frig, ne-am abandonat crăcile pentru neşte scorburi poziţionate strategic, la căldurică, unde, de moleşeală, ne cam apucă reveriile... Da’ nu de noi e vorba, ci de penalo-uneversetarul nostru preferat, skizo-reftorul de la PUPA moş Pârsae, pre carele l-am ginit ori, pe la amiază, coborând dentr-un tacsiu lângă cambudza făcătoare de telectuali. Ei şi ce?, ziceţi acuma voi, cârcotaşii. Cum şi ce? Păi, cân’ pre Pârsae îl aştepta în faţa cambudzei ditai merţanu’, dotat cu şofer, fetei de reftor şi visilii, merţan de carele nu se desparte nice când merge la veceu, la ce îi trebuea penelului tacsiu? Nu cumva, ne gândim noi, fin’că Pârsae s-a dus într-un loc şi nu vroia să se ştie de asta, nice măcar căţelul carele îi conduce merţanu’?! Şi, doi la mână, unde se duce în general bărbatu’ însurat în cursul zilei, de nu vrea să ştie nimenea? Aşa-i că v-aţi prins? Acuma, că PârNae frecventează madamele pre enteres enteroiate, în mod eronat, “curve”, “dame de companee” sau “fetiţe”, înţelegem, aşa cum suntem sigure că şi consoarta Lenuţa ar înţelege, până la urnă. Numa’ că PârNae o fi el tartor, da’ trecut de pensee cum e, oare cum s-o fi descurcat? Să fie oare succesul său în faţa boşcăilor şi agaricilor den Sinatul PUPA acela care le-a dat aşa o energie, pohtă de veaţă şi mâncărimi la izmene? Fin’că, dacă-i pe aşa, atunci o să-l recunoaştem şi noi ca tartor al PUPA. Da’ nu ca reftor. Ci ca ERECTOR... Mica balerină » face trotoarul la Kirpik Sentăr încă una, den aceeaşi zonă crepusculară a libidoului, da’ despre o delecată şi gengaşă consoleră muniţipală a partidoiului, suflet împerecheat şi slujnică devotată a sinatorului cu cioc şi bozonare de popă, Lenuţa ! Se Năzare pre numele ei, pre carele am văzut-o eri, tot pre la amiază, făcând trotoarul în fală la Kirpik Sentăr. Adică umbla-n sus şi umbla-n jos, auncând ocheade şi dând den pupă, tot aşa, la vro juma’ de ori... Acuma, că Lenuţa s-a gândit să-şi lărgească orezentul de ocupaţiuni, nu ne scandalizăm, că e damă bine și polivalentă... Da’ oare ce căuta taman la Kirpik Sentăr? Să se fi gândit că tarifele de la gară e prea mici pentru valoarea ei, de confedentă a sinatorului cu cioc? cutia_cumaimutzeajyahoo.com ae a -18°C -7°C Cerul va fi variabil, cu înnorări temporare în vestul ţării. Temperaturile minime, în uşoară creştere, se vor situa între -18 şi -8 grade, mai coborâte în depresiuni până spre -25 de grade. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între -7 şi 3 grade. www.tvr.ro Ziua A.