Flacăra Iaşului, octombrie 2006 (Anul 7, nr. 1829-1854)

2006-10-02 / nr. 1829

Luní 2 ocTOMbraE 2006 “Avem prefect la Iaşi” , Nicuşor Păduraru poate răsufla uşurat: cercetarea şi, ulterior, judecarea în libertate a fostului prefect Radu Prisăcaru nu afectează mandatul de prefect interimar pe care Guvernul i l-a încredinţat fostului lider al consilierilor judeţeni liberali. Ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, a declarat sâmbătă, în cadrul unei conferinţe de presă ulterioare şedinţei Colegiului Director al Partidului Democrat, că Nicuşor Păduraru va rămâne prefectul judeţului Iaşi, indiferent de mersul anchetei şi, apoi, al procesului de luare de mită în care este implicat Radu Prisăcaru. “Guvernul a numit un prefect la Iaşi. Radu Prisăcaru este suspendat din această funcţie şi, în momentul în care instanţa îi va dovedi nevinovăţia, ceea ce îi doresc sincer, atunci va intra în Corpul de rezervă al înalţilor funcţionari publici. Până atunci, nu se pune problema unei reveniri în funcţie. Avem prefect la Iaşi”, a declarat ministrul Vasile Blaga. Pe fondul unor ambiguităţi legislative, decizia de vineri a Curţii de Apel Bucureşti privind respingerea cererii procurorilor DNA de prelungire a mandatului de arestare preventivă a celor patru ieşeni din “lotul Prisăcaru” a creat speculaţii în mediul politico-administrativ ieşean. Astfel, potrivit prevederilor Legii 188/1999, raportul de serviciu al unui funcţionar public este suspendat în momentul în care acesta este arestat preventiv sau în cazul în care s-a dispus trimiterea în judecată a acestuia pentru săvârşirea unei infracţiuni, printre care şi cele de corupţie, în şedinţa de pe 6 septembrie, Executivul emitea o Hotărâre de Guvern prin care se constata suspendarea lui Vasile Radu Prisăcaru din funcţia publică de prefect al judeţului Iaşi, ca urmare a declanşării urmăririi penale de către DNA, fără a se preciza momentul până la care va dura suspendarea mandatului prefectului de Iaşi. Din momentul expirării mandatului de arestare preventivă emis pe numele lui Radu Prisăcaru, adică de ieri dimineaţa, acesta este nici arestat, nici încă trimis în judecată, fiind în situaţia de a fi cercetat în libertate, aşa cum poate fi orice cetăţean pe numele căruia s-a depus o plângere penală. Cu toate acestea, se pare că Guvernul a preferat să interpreteze legea în sensul “tare”, aşteptând eliminarea oricărei urme de îndoială asupra nevinovăţiei fostului prefect până a-i da o nouă şansă de a se întoarce în administraţie. (D.P.) FEN cere reluarea negocierilor • “Cerem echipei interministeriale să revină la masa tratativelor şi să-şi respecte partenerii sociali”, a declarat Cătălin Croitoru, preşedintele FEN • învăţământul nu trebuie să rămână “cenuşăreasa” 99 bugetului de stat Federaţia Educaţiei Naţionale salută decizia Comisiei Europene potrivit căreia România va putea adera la UE începând cu 1 ianuarie 2007. “Este important în acest moment să cunoaştem exact priorităţile. Considerăm însă că în privinţa învăţământului mai sunt multe de făcut pentru a ajunge la standardele Uniunii Europene. Aşteptăm de foarte mult timp o reformă coerentă, care să ducă la o descentralizare reală în educaţie, mai precis, şcoli la nivelul standardelor UE şi salarii pentru personalul din învăţământ în funcţie de performanţe. Dacă nu ne trezim din această stare de automulţumire riscăm ca peste 10 ani să descoperim că învăţământul chiar a ajuns mediocru, aşa cum a fost caracterizat depreşedintele Traian Băsescu”, a declarat preşedintele FEN, Cătălin Croitoru. Reprezentanţii Federaţiei Educaţiei Naţionale consideră că decizia de marţi a forurilor europene vine să impulsioneze şi mai mult demersurile pe care România le face pentru ajungerea la standardele internaţionale. Cu toate acestea, învăţământul rămâne în continuare “cenuşăreasa” bugetului de stat. După cum au declarat, reprezentanţii FEN militează pentru un climat favorabil în şcoli şi universităţi, indiferent de ignoranţa Executivului din ultima perioadă. “Am trimis revendicările noastre Guvernului încă de acum două săptămâni, însă nci până în acest moment nu am primit niciun răspuns. Mai sunt câteva zile şi proiectul de buget va fi finalizat fără ca opiniile celor peste 300.000 de oameni din învăţământ să fie măcar ascultate de reprezentanţii Guvernului. Cerem echipei interministeriale să revină la masa tratativelor şi să-şi respecte partenerii sociali”, a mai spus Cătălin Croitoru. Menţionăm că Federaţia Educaţiei Naţionale a solicitat Guvernului o majorare reală pentru anul viitor de 18 la sută şi reportarea fondurilor necheltuite din cele 1,1 miliarde de euro promise învăţământului prin Acordul semnat în luna noiembrie a anului trecut. Alice SAVA S-a deschis anul universitar la “Cuza” • cei mai importanţi invitaţi la festivitate au fost studenţii şi cadrele didactice, alături de aceştia participând şi reprezentanţi ai autorităţilor locale şi judeţene Ieri, la Universitatea “Alexandra Ioan Cuza”, începând cu ora 10:00, în Aula Magna “Mihai Eminescu”, a avut loc festivitatea oficială a deschiderii noului an de învăţământ. Cei mai importanţi invitaţi la festivitatea de deschidere au fost studenţii şi cadrele didactice, alături de aceştia participând şi reprezentanţi ai autorităţilor locale şi judeţene. Cuvântul de deschidere al festivităţii l-a avut rectorul Dumitru Oprea, care după ce a trecut în revistă performanţele instituţiei pe care o reprezintă, s-a adresat bobocilor, pe care i-a invitat şi încurajat totodată să se implice activ în viaţa comunităţii universitare, fie prin activităţi extra-curriculare, prin înscrierea într-o organizaţie a studenţilor, derularea activităţilor de cercetare sau chiar prin implicarea în proiecte studenţeşti. Rectorul Oprea a susţinut de altfel şi o scurtă prezentare a universităţii, pentru a-i familiariza pe studenţi cu principalele activităţi ale instituţiei şi pentru a recapitula noutăţile anilor 2005 şi 2006, în colaborare cu ligile studenţeşti şi reprezentantul studenţilor în conducerea universităţii, bobocilor li s-a pregătit un montaj multimedia Cu imagini din viaţa studenţească. Festivitatea a continuat cu premierea celor 19 boboci care au obţinut prima medie la admiterea la facultate, în acest an. Aceştia au primit drept recompensă câte un rucsac marca Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” şi, nu în ultimul rând, o diplomă de onoare. Studenţii prezenţi la ceremonia de deschidere a noului an universitar au avut ocazia să asiste şi la primul lor “curs” simbolic, o prelegere a profesorului Ion Agrigoroaiei, legată de împlinirea a 90 de ani din momentul în care Iaşul a devenit capitală de război. Ceremonia s-a încheiat după aproximativ două lire, cu un scurt recital al corului Gaudeamus. Alice SAVA Noul ștrand al Iașului 99 va fi situat în zona Cicoarei Compania Iulius Grup a început construirea unui ștrand în zona Cicoarei, situată peste Bahlui, în imediata vecinătate a fostului stadion Constructorul. Ștrandul, care va fi construit de compania omului de afaceri Iulian Dascălu, face parte din asocierea cu proiectul Palas, și va fi ridicat exclusiv din banii companiei Iulius Grup. Construirea acestui obiectiv era necesară deoarece actualul ștrand, situat pe strada Palat, va fi demolat, pentru a face loc extinderii proiectului Palas. Din noul ștrand, care se va extinde pe aproximativ 4 hectare, s-a construit deja bazinul mic pentru copii, care se întinde pe o suprafaţă de 1000 de metri pătraţi, urmând să i se alăture un bazin mare pentru adulţi, vestiare, o parcare de 200de locuri, terenuri de fotbal şi terenuri de joacă pentru copii. (N.P.) LOCAL Politic vorbind... Peremiştii ieşeni merg după războinicului luminii , urmat de mare parte din ceva foarte urât, din punct Prinşi între genialul, dar tiranicul Triburi Corneliu Vadim Tudor şi tentaţia circului naţionalisto-mistico-fotbalistic oferit de Gigi Becali, o parte din peremiştii ieşeni au ales calea “războinicului luminii”, în cursul zilei de sâmbătă, mare parte a membrilor filialei ieşene a Partidului România Mare, în frunte cu deputatul de Vaslui Vlad Hogea, au trecut cu arme, bagaje şi purcel în Partidul Noua Generaţie. Motivele care l-au determinat pe tumultuosul şef al peremiştilor ieşeni să facă un asemenea gest rămân încă obscure, în condiţiile în care Hogea nu a organizat nici vreo conferinţă de presă pentru a-şi anunţa decizia şi nici nu a binevoit să se lase deranjat pe telefonul mobil de către reprezentanţii presei. Cu toate acestea, surse din cadrul PRM susţin că, deşi Hogea ar fi invocat un aşa-numit “apel către tineri” lansat zilele trecute de Gigi Becali în cadrul unei emisiuni televizate, acesta ar fi primit promisiuni ferme din partea “războinicului luminii” că va avea primul loc pe lista cu care PNG Iaşi va candida la alegerile generale peste doi ani. Liderii PRM invocă explicaţii încă şi mai meschine. “Deputatul Vald Hogea s-a lăsat ademenit în PNG de interese materiale”, a declarat, sâmbătă, prim-vicepreşedintele PRM, deputatul Lucian Bolcaş, unui post naţional de televiziune, în altă ordine de idei, devastat în urmă cu un an şi jumătatea de plecare a majorităţii membrilor, în frunte cu deputatul Anghel Stanciu, în PPRM (devenit ulterior PP) şi apoi în PSD, PRM Iaşi, condus în prezent de fostul deputat Maria Apostolescu, pluteşte într-o derivă politică din care este puţin probabil să mai găsească drumul până la pragul electoral. Pe de altă parte, Vlad Hogea nu este la primele contacte cu partidul lui Becali, în iunie 2005 acesta anunţând preluarea conducerii filialei locale a PRM într-o conferinţă de presă organizată chiar la sediul PNG Iaşi. Cu toate acestea, Vlad Hogea ar trebui să spere că “războinicul luminii” nu a urmărit cu prea mare atenţie oficiosul peremist “Tricolorul”, condus până de curând, în calitate de redactor-şef, de tânărul deputat. Iată, de pildă, un comentariu apărut în ediţia 754 a “Tricolorului”, în cadrul unei ştiri intitulate “Hrebenciuc şi Mitrea, la PNG?” “Din păcate pentru noua «construcţie», ea e imposibilă, având în vedere că Becali va păţi ceva foarte urât, din punct de vedere penal, până la sfârşitul anului...”, în acelaşi context, în ediţia cu numărul 710, “Tricolorul” publica o ştire despre un transfer în masă al peremiştilor botoşăneni la PNG. Titlul ştirii este elocvent: “Niciun membru al PRM Botoşani n-a intrat în PNG - ci doar nişte traseişti şi fomişti de profesie”. Nu este, desigur, şi cazul lui Vlad Hogea... Dan POSTOLEA peremiştii ieşeni, deputatul Vlad Hogea s-a înscris sâmbătă în PNG • “Becali va păţi de vedere penal, până la sfârşitul anului...”, scria “Tricolorul” în urmă cu câteva luni ’’Mulţumesc lui Dumnezeu că s-a făcut dreptate!” • acestea au fost primele cuvinte ale prefectului Radu Prisăcaru la ieşirea din arestul Direcţiei de Cercetări Penale Bucureşti • alături de acesta, au mai fost eliberaţi şi fostul şef al ADS, Flavius Ioniţă, omul de afaceri Cristian Maftei şi avocatul Toni Baltag • prefectul şi-a petrecut prima zi după ieşirea din arest cu familia, spunând că mulţumeşte ieşenilor care i-au trimis mesaje de încurajare Duminică dimineaţă, în jurul orei 7, prefectul Radu Prisăcaru a ajuns acasă, la vila din strada Arcu nr. 74. El a fost eliberat din arestul Direcţiei de Cercetări Penale Bucureşti sâmbătă la miezul nopţii, când expira mandatul de arestare preventivă de 29 de zile, alături de fostul şef al ADS, Flavius Ioniţă, omul de afaceri Cristian Maftei şi avocatul Toni Baltag. Abia întors în Iaşi, Flavius Ioniţă a avut la dispoziţie puţin timp pentru a sta împreună cu familia, întrucât a trebuit să se pregătească pentru o nouă rundă de audieri, programate în cursul zilei de astăzi la sediul Departamentului Naţional Anticorupţie Bucureşti. Aşteptat de familie şi susţinători PNL “Mulţumesc lui Dumnezeu pentru că a făcut dreptate. Aştept ca, în instanţă, să se dovedească până la urmă că sunt nevinovat. Mulţumesc familiei care m-a susţinut în această perioadă şi ieşenilor care mi-au trimis mesaje de încurajare”, au fost cuvintele prefectului, după eliberarea din arest. Radu Prisăcaru a fost aşteptat la Bucureşti, la miezul nopţii, de sofia sa, Liliana Prisăcaru, fratele său, Florin Prisăcaru, de directorul Agenţiei pentru Plăţi şi Intervenţii în Agricultură, Paul Kmen, fost vicepreşedinte al organizaţiei judeţene PNL, Marius Dângă, preşedintele organizaţiei municipale TNL Iaşi şi alţi susţinători din PNL, de avocaţi şi ziarişti. Constantin Prisăcaru, tatăl prefectului, a declarat ieri, vizibil marcat de ultimele evenimente, că fiul său se odihneşte în prima zi la sosirea acasă. Avocatul Toni Baltag a spus că, în cursul zilei de astăzi, va dadeclaraţii în legătură cu acest caz, ziua de ieri petrecându-şi-o cu sofia lui, însărcinată în luna a VII-a. Dosar închis până la sfârşitul anului Dosarul “Mită la prefect” se va finaliza cel mai probabil până la sfârşitul acestui an, după cum apreciază avocaţii celor patru inculpaţi. în acest dosar, procurorii vor să mai audieze şi alţi martori, funcţionari ai Prefecturii, printre care se numără Tudor Aioniţoaiei, consilier juridic, şi Maria Gabor, manager public. Alte acte care vor fi ataşate la dosar sunt expertiza grafologică, în urma căreia se va depista cine a scris notiţe pe marginea unor planşe cu amplasamentul terenului de 16 ha care urma să fie retrocedat familiei Foma la Miroslava, ridicate de la sediul ADS, expertiza privind valoarea de piaţă a terenului, precum şi atribuţiile pe care le avea Flavius Ioniţă în calitate de şef al Agenţiei Domeniilor Statului, aşa cum figurează în documentele de la sediul central al ADS. Prefectul Radu Prisăcaru şi ceilalţi trei inculpaţi au fost arestaţi preventiv pe 2 septembrie, în urma denunţului făcut la Direcţia Generală Anticorupţie de Dorin Foma, soţul decanului Facultăţii de Stomatologie Iaşi, Norina Foma. Acesta a susţinut că prefectul Radu Prisăcaru şi fostul şef al ADS, Flavius Ioniţă, au cerut mită 3 ha, din cele 16 ha care urmau să fie retrocedate în zona Miroslava, vizavi de Metro. La începutul săptămânii, Tribunalul Bucureşti a prelungit cu încă 29 de zile mandatele de arestare preventivă, dar Curtea de Apel Bucureşti a luat decizia punerii lor în libertate. Avocaţii au invocat în instanţă faptul că cercetarea lor în stare de libertate nu prezintă un pericol pentru ordinea publică, iar actul de sesizare al instanţei este nelegal, în sensul că nu a fost semnat de procurorii de caz, ci de şeful Secţiei de Combatere a Corupţiei din cadrul DNA. Fănica DUMITRAŞCU DmiULA Str. Bucium nr.3C,lji- Romina. Tol 40 232 24.01.65,24.01.62,23.22.17, Fot 40 232 23.23.09 e-mail: office0moMiMntbila.ro. Fat9moMomobila ro. www.molflomobila.ro în perioada 1 -30 octombrie, Moldomobila lansează noua colecţie FIRENZE, dormitor şi cameră de zi. Ştii clasic, design italian, lemn masiv de tei şi nuc. Cu 15% mai ieftin! Transportul şi montajul sunt gratuite. Program expoziţie: luni-sâmbătă: 9.00-19.00 duiuinică: 10.00-14.00 Pastele Giani sunt fabricate după reţetele de casa tradiţionale, respectând întocmai originalul. De aceea sunt atât de gustoase. _ ,Agos. Iași - Tomesti, Nr. 12, Tel: 0232/233579