Flacăra, iulie-septembrie 1960 (Anul 9, nr. 26-38)

1960-07-16 / nr. 28

Un aspect din timpul campionatului Individual de semifond, desfăşurat duminica trecută In Capitală (fotografia nr. 1). ...Şi doi „spectatori“ care şi-au luat toate „măsurile“ pentru urmărirea cursei, In ciuda ploii care se anunţa (fotografia nr. 2). Munca serioasă şi conştiinciozitatea antrenamentelor şi-au spus cuvintul. Echipa Dinamo (antrenor N. Voicu) a obţinut excelentul timp de 2 : 17:06 In cadrul campionatului de semifond pe echipe (fotografia nr. 3). Dosen« de Mircea MANOLE (N TURUL FRANŢEI, URĂ Şl OASE SFĂRÎMATE La ora clnc scrim rindurile acestea, Turul Franţei — cea mai de seamă competiţie profesionista a ciclismului mondial — se află in plină desfăşurare. La ora clnd scrim rindurile acestea Turul Franţei se arată încă o dată a fi devenit, din mare întrecere sportivă, o mare afacere sportivă. La ora clnd scrim rindurile acestea, cicliştii angajaţi In Turul Franţei flutură bezmetic cu 43 km pe oră semnele marii afaceri capitaliste. Care sínt aceste semne sau, ca să ne exprimăm mai exact, stigmate . Sínt (precum In domeniul afacerilor de orice fel: bretele, petrol sau cămăşi de noapte) ura, concurenţa fără jenă, desconsiderarea la absolut a individului. Anquetil şi Riviére sunt, în clipa de faţă, cei mai buni ciclişti francezi, speranţa principală a ţării pentru marile competiţii. Anquetil e un tînăr subţire, fin, simpatic, Riviére e un tlnăr mai gras, mai puţin fin şi, se pare, mult mai puţin simpatic. Oricum dacă ei doi s-ar fi înţeles, Marcel Bidot, selecţionerul echipei nationale, ar fi putut alcătui o formaţie puternică şi în stare a cuceritorul“. Dar cei doi nu s-au înţeles nici anul trecut (din care pricină a clştigat al treilea, spaniolul Federico Bahamontes, zis şi vulturul din Toledo), nici anul acesta. Şi e greu de presupus că se vor înţelege cumva, ctndva, undeva. „Sau eu, sau el!“ — este lozinca amindurora. Întrucît Anquetil a alergat anul acesta In Turul Italiei, ciştiglndu-l şi cîştigînd destul, el a refuzat să intre In echipa târii sale pentru Turul Franţei, declartnd cu semnificativă sinceritate gazetelor că l-ar fi sufleteşte imposibil să-l ajute pe Riviére (acesta fiind mai odihnit şi anume pregătit pentru „Tur")şi să-l ştie clştigător. La rlndu-i Rivière a mărturisit, direct sau printre surtsuri, sentimente asemănătoare. Riviére II urăște pe Anquetil, Anquetil nu-1 poate suferi pe Riviére. Clnd există atlta ură, unde mai rămîne ceva loc pentru iubirea culorilor franceze? In sftrşit, s-a dat plecarea In „Tur“. Franţa se bizuia pe Riviére şi pe revelaţia ediţiei de anul trecut, Anglade. Rivlăre, aşa spunea consemnul, trebuia să colaboreze cu Anglade, Anglade cu Riviire. Perfect, aşa cum spunea Bidot „totul e In regulă, băieţii mei se înţeleg ca fraţii", în etapa 5-a, Caen- St. Malo, s-a Intlmplat o Intlmplare destul de ciudată, provocând scandalul Turului. Fratele Rivire (dacă e să dăm crezare lui Anglade şi cltorva zeci de reporteri) s-a înţeles cu italianul Nencini să evadeze Împreună, „lucrindu-l" astfel pe fratele Anglade cu citeva bune minute. Atunci, cum ne informează „Mirohr Sprint“, fratele Anglade, furios, l-a Înjurat pe fratele Riviire la hotel seara, făcindu-l intrigant şi lichea. Răspunzându-i, fratele Riviire l-a trimis să se ducă nu ştiu unde. Atunci fratele Anglade, serbit de viaţă, a declarat presei: „Am înţeles, eu n-am voie să câştig Turul! Pentru că aşa vor Daniel Dousset, managerul lui Rivire şi alţii. Apui trecut tipii ăştia m-au lucrat, preferind să-l las pe Bahamontes să ciştige. Un străin, pricepeţi, e mai puţin Jenant pentru „cei mari" de la noi... îmi vine să mă las de toate...“ Şi cursa a continuat. Cumplită, otrăvită, zdrenţuită. Au plecat vreo 120, au căzut pe drum circa 40. Au pornit mai departe spre munţi, afacerea şi Riviire, firmele care-l finanţează pe Riviire, managerul care-l stoarce de vlagă pe Riviire s-au năpustit sălbatic spre locul I. Atunci ca Intr-un final de tragedie antică (dar de ce nu spun modernă?) Roger Riviire, omul care s-a pregătit un an de zile pentru cursă, omul care şi-a lichidat, pas cu pas şi fără complexe, concurenţii s-a prăbuşit la un viraj sălbatic In prăpastie, zburlnd cu capul In pietre de la 30 de metri şi sfărlmlndu-şi acolo oasele şi ambiţia. A. M. Turneul Internaţional de tenis (tineret), la care au participat reprezentanţi ai R.P.U., R.D.G. şi R.P.R., s-a încheiat cu victoria echipei R.P.R.-I. în fotografii, aspecte de la Intilnirea dintre V. Serester (R.P.R.) —stingă— şi Modul (R.P.U). PREŢUL ABONAMENTELOR: Prolii ifieft : Vlad MUŞATESCU Tipăriţi la Combinatul Poligrafic Casa Scinteii ,I. V. Stalin*. REDACŢIA: BUCUREŞTI PIAŢA SCINTEII Căsuţa Poştală : 3507 ol. 33, Tel. 17.60.10, ABONAMENTE: int. 1744 la toate oficiile poştale din tură şi la factorii poştali şi difuzorii voluntari din Întreprinderi şi instituţii. 3 luni : 26 II 6 luni : 52 lei Un an : 104 lei