Flacăra, iulie-septembrie 1963 (Anul 12, nr. 27-39)

1963-09-07 / nr. 36

agendă Compozitorul braşovean Norbert Petri (dreapta) şi poetul Daniel Drăgan, creatorii operei „Trandafirii Doftanei“, finisează in clipa de faţă o nouă lucrare, Inspirată de o capodoperă a literaturii universale: „Tăunul“. Intitulată „Idolul sfărâmat“, opera ioi propune să ilustreze, pe lingă avântul luptei de eliberare naţională a Italiei, şi tema atit de contemporană a educaţiei ateiste, prin demascarea făţărniciei şi reacţionarismului clerical. ■ Un nou artist plastic ieşean în ospeţie la Bucureşti: pictorul Adrian Podoleanu expune în aceste zile In sala din Calea Victoriei 132 | In arhivele sovietice au fost descoperite documente de mare valoare: un caiet de 174 de pagini al lui Beethoven, scris între 1802 și 1803, conţinînd proiectele unor lucrări ca Simfonia a IlI-a „Eroica“, „Sonata Kreutzer“ etc. Brina Cassian oferă celor mici o piesă pentru păpuşi: „Elefănţelul curios“. Va putea fi văzută la Teatrul „Ţăndărică“, în regia lui Ştefan Lenkisch ! Publicul japonez 11 apreciază pe Alain Delon drept al doilea actor din lume (după americanul Charlton Heston, cunoscut nouă din filmul „Cel mai mare spectacol“), în timp ce următorul actor francez în clasament — Jean-Paul Belmondo — nu este decit al 26-lea... . In viitoarea stagiune pe scena Teatrului de operă și balet, opera „Păllăaș și Mélisande“ de Debussy ■ Joan Sutherland, celebra soprană australiană, va interpreta la Londra rolul Cleopatrei din opera „Iuliu Cezar“ de Händel Orchestra de estradă a Radioteleviziunii din U.R.S.S., condusă de artistul emerit al R.S.F.S.R. Iuri Silantiev, îşi continuă seria de concerte în ţara noastră pînă la 22 septembrie ■ Georges Wilson, noul director al Teatrului naţional popular din Paris, a înscris, printre altele, în repertoriul stagiunii 1963-1964 o comedie de Corneille: „Iluzia comică“ . După „Domnul Pintilla“, cunoscutul actor Şt. Mihăilescu-Brăila va interpreta în noua stagiune un nou rol din dramaturgia lui Brecht, cel al lui Arturo UIi | Cotidianul britanic „Times“ despre turneul baletului de la Balşoi Teatr la Londra: „Cea mai desăvîrşită dintre interpretările marilor teatre ale secolului“ | In toamna aceasta îşi face reintrarea în teatru actriţa Martine Carol (protagonista din filmul „Plaja“). Piesa în care va juca se numeşte „Cum poţi reuşi în afaceri fără să oboseşti“. Regizor: Pierre Mondy ■ Casa de discuri „Electrecord“ ne oferă două discuri realizate cu concursul unor solişti străini ce ne-au vizitat ţara. Este vorba despre discurile EDC 366 şi 367, interpretate de Ines Taddio şi Peter Hinnen, acompaniaţi de orchestra Willy Fantell| „Eurosaurii“ este titlul comediei lui Silvano Ambrogi,usă în scenă la Piccolo Teatro din Milano. Piesa este o spirituală satiră la adresa birocraţilor | Regizorul Mony Gheerter conduce pe scena Teatrului de comedie din Bucureşti repetiţiile cu piesa „Responsabilul cu sectorul de suflete“ de Al. Mirodan Elizabeth Taylor este interpreta unui film realizat de Societatea engleză de televiziune. Filmul se numeşte „Iubita mea Londră“ ■ La Moscova a fost deschisă o expoziţie închinată creaţiei marii pictoriţe şi graficiene germane Käthe Kollwitz. Numărul exponatelor: 170 „Revista în Cosmos“ se intitulează unul din spectacolele Teatrului satiricmuzical „C. Tănase“, înscris în repertoriul noii stagiuni. Autori: Angel Grigoriu, Romeo Iorgulescu, Cornel Constantinescu (texte), George Grigoriu, Temistocle Popa şi Mişu Iancu (muzica) | Oraşul Weimar (R.D.G.) a găzduit de curînd cel de-al IV-lea Seminar internaţional muzical | Orchestra de estradă a Radiodifuziunii şi televiziunii din Berlin, alcătuită din 77 persoane şi avînd drept solişti pe Peter Wieland, Gudrun Wiehert şi Helga Depre, va concerta luna aceasta în ctteva oraşe din ţara noastră. Bine cunoscută ca Ilustratoare de cărţi, publicînd adesea In paginile ziarelor şi revistelor noastre, prezentă In majoritatea expoziţiilor anuale, graficiană Angi Petrescu-Tipătescu se află acum la prima expoziţie personala. La galeriile de artă din drahov nr. 1 artista expune grafică de şevalet (nu numai de cincisprezece gravuri), precum şi foarte multe din ilustraţiile cu care a comentat plastic cărţile „Basme româneşti “, „1001 de nopţi“, „Scufiţa roşie“, „Flori de prun“, pe scurt In sftrşit, Marea Britanie işi va avea teatrul ei naţional. Deocamdată sediul viitorului teatru, In construcţie pe malul Tamiel, se află In această baracă. Cel care priveşte prin fereastră nu este altul decât marele actor Laurence Olivier, directorul Teatrului naţional din Londra. în prezent, spectacolele primei scene a Angliei au loc la teatrul Old Vic, al cărui director a fost multă vreme acelaşi Laurence Olivier. Stagiunea de toamnă se va deschide cu „Hamlet“.