Flacăra, aprilie-iunie 1965 (Anul 14, nr. 14-26)

1965-04-03 / nr. 14

In sfîrşit, primăvara s-a instalat definitiv pe ogoarele ţării. Oameni şi maşini împinzesc cîmpiile. Lucrările agricole sânt în toi. Muncitorii din gospodăriile agricole de stat, mecanizatorii şi ţăranii cooperatori sunt prinşi în bătălia muncilor agricole. Deşi desprimăvărarea a întîrziat, există condiţii ca toate lucrările agricole să fie executate la timp şi in bune condiţii. Spre deosebire de primăverile trecute în acest sezon agricol, vor lucra un număr sporit de maşini, revenind pentru un tractor circa 130 hectare de teren arabil — faţă de 270 hectare în anul 1959. La aceasta trebuie adăugat faptul că pentru întreaga suprafaţă destinată cultivării porumbului, florii-soarelui, sfeclei de zahăr şi altor culturi mai importante s-au asigurat seminţe din soiuri valoroase. Avem tot ce e nevoie pentru obţinerea unor recolte bogate şi în primul rînd oameni harnici şi pricepuţi — sute de mii — care la cursurile învăţămîntului agrozootehnic şi-au însuşit cunoştinţe bogate cu privire la cele mai bune metode de lucrare a pămîntului. Numeroase unităţi agricole socialiste sînt pe sfîrşite cu însămînţările din epoca întîi. Grijă deosebită au lucrătorii din agricultură de semănăturile de toamnă care au ieşit din iarnă înfrăţite, bine dezvoltate. La ora actuală gospodarii le grăpează, le tăvălugesc şi le hrănesc cu îngrăşăminte, pentru ca să crească şi să se dezvolte în continuare, în livezi şi grădini, în vechile şi noile podgorii, deşi albinele nu şi-au pornit colinda, oamenii lucrează de zor. Se plantează meri şi vie aleasă pe terenuri improprii culturii cerealelor. Unităţile agricole din preajma oraşelor şi centrelor muncitoreşti pregătesc pe terenuri tot mai întinse culturile de legume şi zarzavaturi. O uriaşă bogăţie a ţării — păşunile — renaşte prin amenajare şi reînsămînţare. La toate aceste lucrări participă nemijlocit cadrele noastre de specialişti, iar membrii şi specialiştii consiliilor agricole raionale şi regionale sînt în aceste zile pe teren, ajutînd direct campania agricolă în toate sectoarele ei. Peste puţină vreme, cînd inima pămîntului se va încălzi, va începe semănatul porumbului. Nici un efort nu e prea mare pentru ca porumbul, planta care se cultivă pe milioane de hectare, să fie astfel semănat şi îngrijit, încît la toamnă ştiuleţii lui aurii să umple hambarele ţării. Zi însorită pe tarlalele cooperativei agricole din sotul Conduratu, raionul Mizil. Se însâmbnteazâ ultimele suprafeţe cu planta care va zîmbi soarelui - floarea-soarelui. IIA La Gospodăria agricolă de stat Leordeni - rog. Argeş pe întinsele suprafeţe de vie Brigăzi de muncitori lucrează la legarea viţei pe spaliere. Mieii au apărut o dată cu primăvara.