Flacăra, ianuarie-martie 1972 (Anul 21, nr. 1-13)

1972-01-15 / nr. 3

A şapte zile Am demarat sub cele mai bune auspicii în cel de-al doilea an al cincinalului, al cincinalului calităţii. Nici nu se putea altfel după ce am investit atlta muncă, atlta inteligentă, atlta energie pentru a pregăti aceste auspicii pe care noi obişnuim a le numi condiţii optime de lucru. Ceea ce defineşte Insă calitativ activitatea noastră de constructori ai societăţii socialiste multilateral dezvoltate este prezenta si conducerea partidului In întreaga viată economică, socială si politică. Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in întreprinderi braşovene face parte dintr-o practică ce caracterizează calitativ realitatea de astăzi a României. Şi când subliniem că am început acest an sub cele mai bune auspicii, pornim de la premisa calitativă că niciodată nu a existat o legătură mai firească, mai desăvârşită, intre popor si partid ca acum, la începutul anului 1972, clnd capacitatea tuturor oamenilor muncii se antrenează si se angajează mai conștient ca niciodată In realizarea sarcinilor planului de dezvoltare economică si socială a tării. Asigurarea materială a progresului economiei noastre naţionale se întemeiază In acest an pe un spor mare al volumului de investiţii, care vor însuma nu mai pufin de 87 200 000 000 lei. Noi ştim cu ce eforturi facem aceste investiţii. Dar mai ştim In acelaşi timp că numai astfel ne vom putea plasa In rlndul ţărilor dezvoltate. Că acesta este adevărul o arată faptul că In acest an numai Ministerul Construcţiilor Industriale va da In folosinţă 500 obiective si capacităţi de producţie noi, adică cu 50 la sută mai mult decit in 1971. Acest exemplu, dintre altele, marchează o trăsătură angajantă a auspiciilor cu care am început acest an. Conştiinţa stării de producători şi proprietari, conştiinţa socialistă a cărei forţă cunoaşte o vigoare şi valori superioare datorită programului iniţial de partid, s-a afirmat întotdeauna puternic pe toate planurile, dar la acest început de an se afirmă cu evident mai multă pregnantă. Dovada o avem chiar din aceste putine zile In care oamenii muncii au si anunţat de acum primele succese: otelarii de la Galati lucrind In trei schimburi au elaborat 52 de sarje de otel Intr-o zi; muncitorii, inginerii si tehnicienii Grupului industrial petrochimic Piteşti au înregistrat importante realizări peste prevederile planului. In Teleorman au intrat In funcţiune primele obiective economice ş.a.m.d. In agricultură, pe întreg cuprinsul ţării sute de mii de ţărani răspund prin fapte Chemării organizaţiei de partid a judeţului Argeş cu privire la organizarea unei largi acţiuni de masă pentru extinderea lucrărilor de îmbunătăţiri funciare. Pilda o dau înşişi autorii chemării: argeşenii au şi înlăturat pericolul băltirilor pe 11 421 ha şi au executat pe 1 120 ha lucrări de desecare; In Ilfov, ţăranii din 90 de comune lucrează fără preget pentru a-şi îndeplini angajamentele luate; In Teleorman, 38 000 oameni sunt angajaţi In această acţiune care le va aduce un spor de recoltă de 15 000 tone; constănţenii au efectuat lucrări care le-au adus economii de peste 10 000000 ş.a.m.d. Iată dar cum am început acest an. Auspicii bune? Putem spune foarte bine, pentru că dorinţa efectivă, conştientă, de masă, de a folosi toate posibilităţile, întreaga capacitate a fiecăruia pentru binele tuturor o Intilnim la fiecare pas. Săptămina trecută organizaţia de partid şi Consiliul Frontului Unităţii Socialiste ale sectorului VII din Capitală au lansat un Insufleţitor apel tuturor cetăţenilor Capitalei: «Avind nestrămutata convingere că înfăptuirea programului adoptat de Plenara C.C. al P.C.R. din 3—5 noiembrie 1971 dă coordonate noi, superioare înaintării societăţii noastre pe calea socialismului multilateral dezvoltat, adresăm călduroasa chemare tuturor organelor, organizaţiilor de partid, de stat, de masă şi obşteşti, întreprinderilor şi instituţiilor, şcolilor şi facultăţilor, aşezămintelor de artă şi cultură, comuniştilor şi tuturor cetăţenilor să acţioneze cu elan insufleţitor sub lozinca: «Fiecare cadru da conducere, salariat,locuitor — un slujitor devotat al intereselor societăţii) un militant pentru promovarea principiilor eticii şi ecnităţii socialiste, un bun gospodar». Am demarat aşadar sub cele mai bune auspicii In cel de-al doilea an al Cincinalului Calităţii şi să ţinem seama că In cele de faţă nu am menţionat decit citeva argumente la care fiecare din noi poate adăuga altele. Pentru că avem destule și pe toate planurile, fie pe tărim legislativ, când ne referim la proiectul Legii privind gospodărirea apelor în Republica Socialistă România, fie pe tărimul perfecţionării, dacă amintim de deschiderea cursurilor de pregătire a preşedinţilor de cooperative agricole de producţie, fie de avansarea lucrărilor la noul furnal de la Hunedoara, fie de noile proiecte de construcţii sociale, fie de activitatea noastră la locul de muncă sau viaţa noastră personală. Mihai MIRZA Marti, 11 ianuarie 1972 săptămina în imagini Deşi au trecut numai doua săptămini de la începerea noului an, harnicul colectiv de muncitori, tehnicieni şi ingineri de la uzina «23 August» din Capitală, ca de altfel şi alte colective de muncă, raportează obţinerea unor succese de prestigiu pe linia indeplinirii şi depăşirii planului de producţie, in aceste zile, la uzina bucureşteană, in avans faţă de graficele de producţie, se fac ultimele retuşuri la locomotiva diesel de ISO CP. Ogoarele ţării - un imens şantier Pe întreg cuprinsul ţârii sute de mii de ţărani participă intens la înfăptuirea amplului program consacrat amenajării de irigaţii, desecări şi combaterea eroziunii solului. Mobilizaţi de organizaţiile de partid, de consiliile populare, sătenii noştri dau astfel viaţă indicaţiilor cuprinse in cuvintarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Conferinţa pe ţară a secretarilor comitetelor de partid şi preşedinţilor consiliilor populare comunale: «Actualul cincinal — a precizat secretarul general al partidului nostru — va fi o etapă esenţială in înfăptuirea programului naţional de îmbunătăţiri funciare». Fotografia noastră vă înfăţişează un instantaneu realizat pe raza comunei Valea Măcrişului din judeţul Ilfov. Aici, ţăranii cooperatori şi-au propus să realizeze pină la 31 martie 1972 un canal de desecare in lungime de 10 km şi, prin alte lucrări complexe, să redea circuitului agricol o suprafaţă de aproximativ 2 500 hectare, ultimele retușuri .