Flacăra, aprilie-iunie 1972 (Anul 21, nr. 14-26)

1972-04-08 / nr. 15

VIZITA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU ÎN SUDAN ŞI EGIPT ! S-a încheiat, în această săptămînă, călătoria întreprinsă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu în opt ţări ale continentului african. Căldura, cordialitatea şi stima cu care conducătorul partidului şi statului nostru a fost întîmpinat pretutindeni au creat cele mai bune auspicii pentru convorbiri rodnice, care au deschis o perspectivă înfloritoare relaţiilor cu aceste ţări. Sprijinul ferm exprimat în repetate rînduri faţă de întărirea frontului de acţiune antiimperialistă a conferit vizitei tovarăşului Nicolae Ceauşescu în ţările africane caracterul unui eveniment de importanţă deosebită al vieţii internaţionale. Declaraţia comună româno-sudaneză menţiona astfel că «cele două părţi au exprimat sprijinul lor pentru mişcările africane de eliberare din Angola, Mozambic, Guineea-Bissau, Namibia şi toate teritoriile care se află încă sub dominaţie colonială, în lupta lor împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului. Ele au condamnat politica de apartheid şi discriminare rasială practicată de guvernul Africii de Sud şi regimul minoritar din Rhodesia». «Am venit în ţara dumneavoastră — a declarat tovarăşul Nicolae Ceauşescu la începutul vizitei sale în Republica Arabă Egipt, ultima etapă a călătoriei pe continentul african a conducătorului partidului şi statului nostru — cu dorinţa de a explora împreună căile pentru dezvoltarea tot mai puternică a cooperării în domeniile economic, ştiinţific, cultural, în toate sectoarele de activitate». Cele cîteva zile ale vizitei oficiale în Republica Arabă Egipt, convorbirile purtate cu acest prilej au evidenţiat noi căi de lărgire şi adîncire a colaborării multilaterale dintre cele două state, popoare şi partide. Primirea călduroasă, prietenească făcută înalţilor soli ai poporului român în oraşele egiptene vizitate, în toate centrele economice şi culturale în care au poposit, este expresia deosebitului prestigiu de care se bucură secretarul general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, politica externă dinamică şi adine principială a țării noastre.