Flacăra, octombrie-decembrie 1986 (Anul 35, nr. 40-52)

1986-10-03 / nr. 40

PATRIA, CABINETUL DE LUCRU AL PREŞEDINTELUI Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu în vizită de lucru în judeţul Prahova în cadrul noii întîlniri cu oamenii muncii de pe meleaguri prahovene, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a vizitat Muzeul Doftana. Printr-o semnificativă coincidenţă, această vizită a avut loc în anul cînd se sărbătoreşte gloriosul jubileu al partidului şi ciaci se împlinesc 511 de ani de la întemniţarea între zidurile Doftanei a eminentului militant revoluţionar Nicolae Ceauşescu. In urma sentinţei procesului de la Braşov al luptătorilor comunişti şi antifascişti. Calităţile excepţionale ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, demonstrate de atîtea ori în focul luptei revoluţionare, s-au afirmat cu putere şi în grelele condiţii ale detenţiei. La Doftana, bucurîndu-se de încrederea, stima şi preţuirea colectivului de comunişti, a fost ales in conducerea organizaţiei de partid. Ca rezultat al luptei susţinute pe care a desfăşurat-o, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a avut un rol determinant în obţinerea, în aprilie 1938, a regimului politic în închisori. Datorită înaltelor sale însuşiri de revoluţionar dirz şi de conducător încercat, în anii ce au urmat i s-au încredinţat sarcini de mare răspundere in partid şi în stat, iar la Congresul al IX-lea, ca o recunoaştere a acestor excepţionale calităţi, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost ales în suprema funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român. In timpul vizitării Doftanei, au fost parcurse mai multe secţii ale fostei închisori. Deşi au trecut mulţi ani de atunci, totul se păstrează aşa cum a fost, pentru a evoca momentele de luptă grea, revoluţionară, eroică, de mari sacrificii, momente care sunt mereu vii în conştiinţa poporului nostru. După vizitarea muzeului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului au asistat la un moment evocator intitulat „Doftana, şcoală a luptei de comunişti-eroi“. Spectacolul prezentat a constituit un vibrant omagiu adus gloriosului partid comunist, luptător pentru libertatea si propăşirea poporului nostru, pentru apărarea independentei si suveranităţii tării, pentru înfăptuirea socialismului şi comunismului pe pămintul românesc. Cu deosebită căldură a fost primit cuvîntul rostit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu. „Aducem şi vom aduce veşnic recunoştinţa noastră celor care s-au jertfit pentru făurirea şi dezvoltarea naţiunii, comuniştilor, antifasciştilor, democraţilor, tuturor acelora care au luptat pentru ca România să trăiască liberă şi independentă. Trebuie ca tineretul patriei noastre, întregul nostru popor să cinstească pe acei care şi-au dat şi viaţa pentru libertatea şi fericirea întregii naţiuni. Aceasta va fi — şi trebuie să fie — întotdeauna poziţia şi atitudinea tineretului, copiilor, celor care mîine vor edifica comunismul în România ! Dar să cinstim pe revoluţionarii, pe comuniştii, pe înaintaşii noştri prin muncă, prin realizarea obiectivelor pe care ni le-am propus. Cea mai bună cinstire şi recunoştinţă este să îndeplinim programele de dezvoltare economico-socială a ţării, să asigurăm ridicarea României spre culmile înalte ale comunismului !“ Desfăşurată într-o atmosferă plină de căldură şi de entuziasm patriotic, manifestarea de la Muzeul Doftana a evidenţiat încă o dată stima şi preţuirea oamenilor muncii, a întregului popor faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, hotărîrea întregului nostru popor de a înfăptui obiectivele stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului, pentru ridicarea României pe noi culmi de civilizaţie şi progres. Impresionantă evocare a unor pagini de luptă eroică La Muzeul Doftana, florile dragostei şi recunoştinţei Flacăra - anul XXXV — Nr. 40 (1633) - 3 octombrie 1986