Flamura, mai 1971 (Anul 18, nr. 2010-2035)

1971-05-05 / nr. 2013

FLA'MUB’A- 2013 . Răspunsul promite J ! Sub titlul „De 3 lei apă chioară“ intr-unul din nume i 1rele anterioare ale ziarului, ai fost criticat faptul că la restaurantul din zona gării Oravi-a 1 la cafeaua servită clienților ț este de slabă calitate, în răspunsul trimis redacției de că*ătre cooperativa orășenească de la consum Oravița, se spune: ț „Vinovații (Ion Hovan, Ioana 4 . Popescu și Radmila Bercheș) ’ au fost sancționați, iar pentru i evitarea repetării situației criticate s-a luat măsura pregătirii cafelei numai la cererea , consumatorilor și nu anticipat, " cum obișnuia personalul respectivei unități". i \ Așa da! Poftiți, deci, la o s cafea în restaurantul din zona ’ gării! Răspunsul este promițțător. i s Dilemă  1 | Nicolae Puiulescu din Caran- >sebeș și-a comandat o pereche ) de pantofi la unitatea de specialitate a cooperativei meșterișugărești „Semenicul". I s-au 1 * măsurat picioarele în lung și în lat, s-au consumat cîteva coli ti de hârtie pentru înscrierea pretetențiilor clientului și observa 1ooilor cooperatorului. Cei doi au 1 \ bătut palma și au rămas în așișteptarea ... alvălucului. Dar ar > ’ vina nu poate fi băută, pentru că lui Puiulescu, pantofii nu i i se potrivesc pe picior, fiind mai j , mici cu un număr și jumătate, 1 ) „Ce să fac — ne întreabă N.P. 1 1 — să tai din picior, ori să de- 1 Ícupez pantofii la vîrfuri și căi ț ’ cîte, pentru că de la atelier ml i s-a indicat să-i schimb cu alt s \ client Conducerea cooperattivei ce părere are ? \ ! w ! \ Vapoare n-aveți ? \ ) .Se pare că și Elisabeta Nisitoran, gestionară la punctul alimentar de pe strada 1 Mai 4 i din Moldova Nouă — a descoperit... oul lui Columb — ne * \ scrie un grup de cetățeni din ț4 oraș. Avind în stoc multă apă i ? minerală Hebe, susnumita gest itionară a căutat o soluție spre ț j a.. scăpa de această marfă și mai puțin solicitată pe strada ] noastră. Și a găsit-o : fiecare Ji cumpărător este obligat să ți cumpere o sticlă cu Hebe, ia ț 1 diferent dacă are prescripția i medicului sau nu. Interesant 1 1 este faptul că dacă intri de 5 ț0 ori pe zi în magazin, trebuie să ț 1 cumperi 5 Hebe (cu sticlă cu i / tot).“ J ’ O fi specialitatea casei ? Ferească... sfîntul să nu-i intrezi în gestiune vapoare ! Ar fi în I , stare să vă „pricopsească" pe toți cei de pe stradă ! \ ) Rubrică redactată de : S I J. MUNTEANU \ SPORT • SPORT Cristiana Tăbăcilă: „Pentru mine sportul înseamnă mult, dar nu totul!“ Tânera din fotografie se recomandă singură , veselă și comunicativă, le plac handbalul și cărțile. — Da, pentru mine sportul înseamnă mult, dar nu totul ! — declară ea cu sinceritatea celor 17 ani pe care îi are. Vreau să urmez Institutul de cultură fizică, dar pinâ atunci mai am încă vreo doi ani și.... ceva. Deocamdată, ca elevă în anul II la Liceul nr. 2, mă străduiesc să învăț bine și cred că reușesc. — Îi place să le distrezi ? Z5mbește. — Sunt o fată veselă — v-am mai spus-o. in timpul meu liber încerc să îmbin, pe cipul, plăcutul cu utilul. Iubesc muzica, dansul, cărțile ... Poate că sunt influențată și de faptul că materia mea preferată este literatura. De aici, străduința de a fi la zi cu lecturile particulare solicitate de școală. Și încă un amănunt : îmi poezia. Ca recitatoare am place obținut unele mici succese. — Și despre handbal nu vorbim nimic ! — Știu eu 7 Am început să joc de abia din august 1970, așa că vă las mai bine pe dumneavoastră să apreciați! Discuția, care, începuse pe un ton glumeț, a continuat apoi pe un ton serios, Jiana vorbindu-mi despre Cristodul judicios în care -și împarte timpul, despre efortul pe care îl face pentru a îmbina școala, orele de antrenament, învățătura cu momentele de relaxare, absolut necesare (televizor, o carte bună, o plimbare etc.). Ca sportivă, am cu ocazia partidelor remarcate pe care echipa Școlii sportive Reșița, din care face parte, le-a susținut în ultimul timp. Cu un an mai tînără decit majoritatea colegelor ei, Cristiana Tăbăcilă s-a încadrat perfect în mecanismul formației, ca „zburător“ în apărare și inter în atac, inteligentă, cu o mină sigură, dotată cu calități fizice adecvate handbalului, ea a reușit să se afirme ca un talent promițător după nici un an de activitate. Trăind sportul cu pasiune (Înainte a practicat atletismul), Cristiana a găsit în handbal un joc temperamentului corespunzător ei. Deocamdată îi lipsește încă acea îndrăzneală în atac menită să faciliteze înscrierea golurilor. Există încă o reținere și în ceea ce privește șutul la poartă în partidele oficiale (chiar și in cele pe teren Pentru aceasta trebuie propriu), antrenamente și mai multă experiență, pe care o va câștiga cu siguranță pe parcurs. Cu luciditatea care o caracterizează, conștientă de deficiențele pe care le mai are, Cristiana mărturisește deschis ! — Îmi trebuie un plus de voință, de ambiție. Știu, și sunt convinsă că totul e posibil — numai să vrei! Cristiana Tăbăcilă — un nume necunoscut pînă astăzi, fară o carte de vizită sonoră, va face totul pentru ca în viitor să mai auzim despre ea. Toate drumurile îi sunt deschise I MIRCEA RIȚIU Ștafete „Semicentenarul partidului“ a plecat din Reșița Ieri după-amiază, un grup de douăzeci de sportivi și sportive, însoțiți de membri ai Consiliului județean pentru educație fizică și sport Caraș-Severin, au plecat la Turnu Severin pentru a transmite ștafeta „Semicentenarul partidului“, inițiată de C.N.E.F.S., județului Mehedinți. Preluată de la județul Timiș, ștafeta cuprinde mesajul sportivilor cărășeni adresat Comitetului Central al Partidului Comunist Român, tovarășului Nicolae Ceaușescu, personal, în ea sunt înscrise cuvinte calde de mulțumire adresate partidului pentru grija și sprijinul neprecupețit acordat mișcării sportive, precum și angajamentele sportivilor din județul nostru de a-și ridica continuu nivelul performanțelor pe plan național și internațional. Ștafeta va străbate în continuare și alte județe ale țării pentru a ajunge la București în preajma zilei de 8 Mai. Știri, rezultate H BOX. Ieri după amiază, au continuat finalele campionatului național de box pe ringul patinoarului din parcul sportiv „23 August". Revenind la categoria în care a repurtat cu ani în urmă frumoase succese internaționale, dinamovistul V. Antoniu a știut în rândul final să-și pună în valoare „seriile“ sale și lovind mai mult la plex i-a smuls pe merit (decizie 5-0), victoria constănțeanului A. Iliescu, primul campion dintre cei de anul trecut, care este trimis pe banca învinșilor. La cat. semimuscă, clujeanul R. Cosma a obținut o surprinzătoare victorie la puncte în fața experimentatului P. Ganea. A surprins, de asemenea, victoria repurtată prin k.o. în repriza doua de dinamovistul Șt. Boboca în dauna lui M. Lumezeanu. Nu au corespuns nici meciurile de la cat. cocoș, unde s-a făcut o serioasă risipă de energie, procedeele tehnice fiind pur și simplu declinate. Sub valoarea sa a evoluat campionul european A. Dumitrescu, care deși a cîștigat cu 4-1 meciul cu N. Manea, a lăsat să se întrevadă că nu știe să execute... directul mai de stingă, arma care i-a adus atîtea victorii. Tot intr-o luptă de uzură s-au angajat și „semiușorii" C. Bumb și Aurel Simion, verdictul revenind la puncte primului. Și. Alte rezultate: cat. semimuscă: Băiatu b.p. C. Buhara; M. Aurel b. k.o. Kerin Seydalim; cat. cocoș: I. Ciocoi b.p. C. Anderco; V. Ivanovici b. k.p. P. Pîrvu; A. Moraru b.p. I. Lungu; cat. semiușoară: Gh. Pușcaș b.p. M. Păuniță; Gh. Ciochină b.p. C. Hoduț. (Agerpres) ■ HANDBAL. Jucînd in deplasare la Universitatea Craiova, handbaliștii de la C.S.M.R. au pierdut întîlnirea cu scorul de 13—11. în aceeași etapă, lidera clasamentului, Independența Sibiu, a capotat la Timișoara, fiind învinsă de formația Tehnometal cu 10—9. Astfel, diferența dintre primele două clasate, independența și C.S.M.R., se menține în continuare la 4 puncte. H LUPTE LIBERE. La Reșița, s-a desfășurat etapa județeană a campionatului republican de seniori cu participarea luptătorilor de la C.S.M.R., Metalul Topleț și Metalul Bocșa. Iată cum arată lista campionilor județeni: categoria 4b kg — Pavel Răduțu (C.S.M.R.), 52 kg — Ion Bașdldea (Metalul Bocșa), 57 kg — Dumitru Nicola (Metalul Bocșa), Ervin Helmer (C.S.M.R.), 62 kg — 6b kg — Ludovic Balog (C.S.M.R.), 74 kg — Emil Vranco (C.S.M.R.), 82 kg — Petru Didragă (C.S.M.R.), yű kg — Mircea Prasileanu (Metalul Topleț), 100 kg — Ion Ciurea (Metalul Bocșa). 81 GIMNASTICA. Sala de gimnastică a C.S.M.R. a găzduit recent etapa județeană a campionatului republican de copii (categoriile 3 și 4). In întrecerea pe echipe (categoria a IV-a) formația C.S.M.R. a cîștigat locul întîi la băieți, la fete competiția revenind echipei Școlii sportive Reșița. La individual primele locuri au fost ocupate de Lucian Farișa și Teodora Ungureanu, de la școala sportivă (categoria a IV-a), și de Jean Antohi (C.S.M.R.) și Cristina Schwager (școala sportivă) la categoria a III-a. In 14—15 mai 1971, la Reșița, se va desfășura etapa pe zonă a campionatului cu participarea reprezentativelor a 10 județe. MEMENTO • MEMENTO • MEMENTO • MEMENTO • MEMENTO televiziune MIERCURI. 5 MAI 18.00 Economie, știință, conducere. Sistemul național de informatică și conducere. 18.20 „E pentru că pe lume partidul s-a născut". 19.10 Tragerea Pronoexpres. 19.20 1 001 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 50 de ani în 50 de evocări. 20.25 Moment poetic. 20.35 „în această țară, comuniștii. ..“ (V). 21.25 Telecinemateea . Gropite 22.55 Telejurnal. JOI, 6 MAI 18.00 Emisiune în limba maghiară. 18.30 Selecțiuni din spectacolul de gală al formațiilor artistice de amatori. 19.20 100 de seri. 19.30 Telejurnal. 20.00 50 de ani în 50 de evocări. 20.25 Moment poetic. 20.40 România In lume (III). Prezența țării noastre in viața politică internațională 21.15 Cîntece și dansuri din toate regiunile țării. 21.35 Teleglob 21.50 Varietăți. 22.15 Telejurnal. 22.25 Box : Semifinalele Campionatelor naționale individuale, radio și MIERCURI. Programul 1. 6.00 de la 6 la 9.30. 9.30 Emisiune literară. 10.05 Muzică populară. 10.30 Vreau să știu. 11.05 Trei melodii, trei succese. 11.15 Semicentenarul P.C.R. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Rebus melodii 14.40 Muzică populară. 15.30 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.30 Muzică ușoară de compozitori din R. S. Cehoslovacă. 17.00 Transmite antena tineretului 1 18.00 Orele serii. 20 00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 20.40 Romanțe. 21.00 Bijuterii muzicale. 21.25 Consemnări. 21.30 Revista șlagărelor. 22 30 Concert de seară. Programul N. R.00 Program muzical de dimineață. 8.10 Tot înainte. 8.25 Mari interpreți. 9.35 Muzică populară. 11.00 Din folclorul muzical al popoarelor 11.55 Știința la zi. 12.15 Melodii din filme. 13.15 Concert de prînz. 14.30 Cartea științifică. 15.30 Radio-școală. 16.50 Pe teme medicale. 17.05 Din cele mai cunoscute melodii populare. 17.30 Selecțiuni din spectacolele formațiilor finaliste la festivalul republican bienal de teatru „I.L. Caragiale". 19.05 Cîntecul e pretutindeni. 20.00 Teatru radiofonic. 22.30 Universitatea radio. 23.05 Pagini din opere românești PI JOI. Programul 1. 6.00 De la 6 la 9.30. 9.30 Odă limbii române. 10.05 Cîntece și jocuri din Muntenia. 10.30 Clubul călătorilor. 11.15 Din țările socialiste. 12.30 Intîlnire cu melodia populară și interpretul preferat. 13.15 Avanpremieră cotidiană. 13.27 Rebus melodii. 15.05 Programul partidului; programul nostru. 15.25 Pagini vocale și orchestrale din muzica de estradă. 16.15 Prelucrări corale. 17.00 Antena tineretului transmite. 17.30 Concert de muzică populară. 18.00 Orele serii. 20.00 Tableta de seară. 20.05 Zece melodii preferate. 21.00 Bijuterii muzicale. 21.25 Consemnări. 21.30 Revista șlagărelor. 22.30 Pentru magnetofonul dv. 23.00 Concert de seară. Programul II. 3.00 Program muzical de dimineață. 8.10 Tot înainte. 8.25 Mari interpreți. 9.35 Muzică populară. 10.00 Matineu de operă. 11.15 Muzică ușoară. 11.55 Știința la zi. 12.30 Din operetele lui Kalman. 13.15 Concert de prînz. 14.30 Emisiune literară. 15.30 Radio-școală. 16.15 — Un nume drag.. . o melodie. 16.55 Sfatul medicului. 17.30 Caleidoscop muzical. 19.05 Cîntecul e pretutindeni. 19.30 Cadran. 20.00 Concert festiv consacrat semicentenarului Partidului Comunist Român. 22.00 Muzică de jazz 22.30 Vocile artei moderne. 23.05 Actualitatea muzicală. vremea Vremea continuă să ușor instabilă și relativ rămînă răcoroasă cu cerul variabil, temporar noroi cind se vor semnala și precipitații mai ales sub formă de averse de ploaie însoțite izolat de manifestări electrice cu deosebire în zona de munte. Vintul va sufla potrivit din sectorul vestic. Minimele vor fi cuprinse între 7 și 10 grade iar maximele între 16 și 20 grade. Di mineața local se va produce ceață. PENTRU REGIUNEA DE MUNTE Vreme răcoroasă cu cerul noros. Vor cădea precipitații sub formă de averse însoțite izolat de manifestări electrice. cinematografe MIERCURI, 5 MAI IN REȘIȚA. Muncitoresc : filmat Adio Granada (orele 9. 11, 10. 18. 20) ; Arta : filmul Renegata (orele 11. 17, 19. 21) ; Cultura : filmul Trimis extraordinar (Orele 15.30. 17.30. 19.30). H BĂILE HERCULANE. 23 August : filmul pentru Angelica Trandafiri roșii M CARANSEBEȘ. Tineretului : filmul Ai grijă de Suzi . Muncitoresc : filmul Adio prieteni. M BOCȘA. Progresul : filmul Ultimul samurai, fil ORAVIȚA. 23 August : filmul Faio magicianul. NICOLAE DAIA — Qhabița. In urma scrisorii dv., ne-am adresat Direcției județene pentru probleme de muncă și ocrotiri sociale, indicînd toate datele pe care ni le-ați furnizat. Din răspunsul primit la redacție, reiese că cererea dv. nu a fost găsită la cele trei organisme in măsură să lămurească cele sesizate — Oficiul județean de pensii, Serviciul de pensii oraș Caransebeș și Serviciul de asistentă socială din subordinea D.P.M.D.S. Ni se precizează totodată că pentru acordarea ajutorului social, conform art. 38 din legea 27/1966 (text republicat) nu se prezintă dosar, ci o simplă cerere către Serviciul de asistență socială al D.P.M.O.S. care, în urma cercetării, se supune aprobării Consiliului popular județean. IOSIF STICA — Caransebeș. Prin decizia UCECOM 130/1966, se reglementează practicarea regimului mărit de lucru de către membrii cooperatori, regim ce se aprobă de către conducerea cooperativei. In urma aplicării acestuia, cooperatorii nu beneficiază de ore suplimentare datorită faptului că sunt retribuiți, în raport de zările obținute în cursul realiunei luni. TRANDAFIR CHINDER — Cuptoare. Pentru ca și primul dv. născut să se bucure de aceleași drepturi de ca și copiii născuți moștenire, după încheierea căsătoriei, este necesară recunoașterea paternității prin act autentificat de notariatul de stat. PAVEL EPURE — Ticvaniu Mic. Dacă ați cotizat la fostele case de asigurări sociale și dețineți carnetele în care sunt înscrise cotizațiile, prezentativă cu ele la Oficiul de țări sociale și pensii din asigureșița. Dacă nu le dețineți, înaintați o cerere Ministerului Muncii — Serviciul de evidență a asigurărilor sociale — de unde vei primi lămuriri. GHEORGHE COPĂCEANU— Știn Spanu. Articolul 11 din Legea nr. 1/1970 (și nu din Codul Muncii) la care vă referiți, precizează că : „Transferul salariaților de la o unitate la alta are loc în următoarele situații: a) transferul în interesul serviciului, care se acordă — la cererea unității unde se transferă salariatul — de către conducerea respectiv unității de la care pleacă, cu aprobarea organului ierarhic superior al acesteia". Aceeași lege arată, la articolul 31, că o dată cu aplicarea ei se modifică în mod corespunzător articolul 16 (ca și altele) din Codul Muncii. V. M. — Oravița. Am primit materialele ce le-au trimis în luna aprilie a.c. Primul a și fost folosit într-una din rubricile ziarului. Al doilea — vizind spitalul de cronici — este destul de confuz. N-am deslușit ce doriți să scoateți în evidență, că funcționează un asemenea spital (lucru, altfel cunoscut), activitatea de acestuia (negativă sau pozitivă), așezarea lui etc. In orice caz, lipsesc faptele concrete care, prin publicare, ar avea eficientă. VINTILA BENDER — Poiana Mărului. Răspunsul pe care l-ați primit din partea Oficiului de asigurări sociale și pensii este în litera legii, poate trimite pensia mai mu de mult de 6 luni la vechea adresă. Restanta pe lunile octombrie, decembrie 1970 și ianuarie 1971, vi s-a expediat pe adresa sanatoriului unde sunteți internat, in vederea reglementării situației in viitor, înaintați o cerere Oficiului de pensii în care precizați noul domiciliu stabil (satul, comuna, județul) tru a se transfera dosarul penta Oficiul de pensii respectiv. VASILE INVERNARI — Bocșa. Acordarea gratificatiilor anuale nu știm unde ai descoperit alt termen), este reglementată prin lege și prin instrucțiuni ale forurilor ale Întreprinderilor și tutelare Instituțiilor. Dată fiind dificultatea cunoașterii de către noi a unor situații specifice, este bine să cereți relații la Oficiul juridic al întreprinderii unde a lucrat fiul dr. ȘTEFAN SATTLER — Bocșa. Răspunsul pe care l-ați primit de la uzină este cel just. Stagiul militar se consideră vechime neîntreruptă, dar la sporul de vechime în muncă se ține seama numai de timpul efectiv lucrat, ceea ce — cred că sunteți de acord! — schimbă termenii problemei. Rubrică redactată de : PĂUN BRANIC • Activități industriale (Urmare din pag. 1) față de unitățile cooperatiste. Din analiza efectuată rezultă că în cursul prezentului an se vor produce circa 4,5 milioane de cărămizi în 15 unități, din care 12 sunt cooperative agricole. Pe măsură ce se va cîștiga o mai mare experiență, începînd cu anul 1972 acest sector de producție va fi mărit considerabil prin mecanizarea principalelor operațiuni și organizarea unor întreprinderi intercooperatiste specializate. Fabricarea varului constituie o altă activitate ce se va dezvolta simțitor, dacă avem în vedere importantele depozite naturale de material calcaros ce există pe teritoriul județului și, totodată, cerințele mari pentru acest produs, care-i asigură desfacerea imediată. Pînă la sfîrșitul anului se vor produce în total 1470 tone de var, din care 1170 tone în cooperativele agricole. Resurse însemnate au fost depistate și pentru organizarea pe scară largă a exploatării materialului lemnos din locuri greu accesibile. La inițierea acestor activități s-au avut în vedere cantitățile foarte mari de material lemnos din pădurile de rășinoase, rezultate din doborîturi de vînt și care, datorită faptului că se găsesc în locuri mai greu accesibile, au rămas an de an nevalorificate. Exploatarea se va face printr-o unitate specializată, în cadrul căreia vor coopera 4 cooperative agricole. Pentru început, exploatarea se va face în parchetul din zona Poiana Mărului, unde se va obține o cantitate de 5 000 mc lemn rotund de rășinoase ce va fi destinat asigurării necesarului de material lemnos pentru construcțiile prevăzute să se execute în cooperativele agricole din județul Timiș, Arad, Mehedinți și Caraș-Severin. O deosebită importanță o are organizarea activității de construcții în mediul rural. Pentru anul 1971, au fost constituite cîteva echipe de constructori în cadrul unităților cooperatiste, care vor efectua un volum de lucrări în valoare de 1,3 milioane lei. După cum spuneam, o parte din aceste obiective au prins deja viață. Dezvoltarea altora, extinderea celor existente prezintă o deosebită importanță economică și socială. I 3 • Direcția județeană de poștă și telecomunicații Caraș-Severin angajează de urgență — șef contabil — revizor contabil principal — revizor contabil — șef garaj auto — zugrav — lăcătuș mecanic — electrician Condiții de angajare conform H.C.M. 914/1968. Informații suplimentare se pot obține la telefon 1929 și 1818. (172). La data de 15 mai 1971 Școala de șoferi profesioniști CÎLNIC începe o nouă serie de pregătire a șoferilor profesioniști pentru categoriile B și C. Se școlarizează tineri născuți in anii 1951, 1952, iar în limita locurilor disponibile și tineri născuți în anul 1953 care au împlinit 18 ani, înscrierea candidaților se face la secretariatul școlii, zilnic între orele 11 — 15, sau prin autobazele aparținătoare I.T.A. Timișoara. (121) Stațiunea pentru mecanizarea agriculturii Caransebeș cu sediul în orașul Caransebeș strada Aeroportului nr. 1 angajează de urgență — șef atelier — mecanici pentru tractoare, mașini agricole și auto. încadrarea se face cu respectarea prevederilor HCM 1932/1969. (173) AUTOBAZA T.A. Moldova Nouă Județul Caraș-Severin angajează: — CONDUCĂTORI AUTO cu categ. C. C. E. — 101 REVIZORI TEHNICI Doritorii se vor adresa conducerii autobazei (124) Mica publicitate DISPĂRUT pe data de 4 martie 1971, de la ăraș, Valea Moniomului, 72 oi, dintre care 71 cu întreprinderea minieră Bocșa angajează MINERI, AJUTORI MINERI și VAGONETARI la secția Ocna de Fier. Salariații care domiciliază pe o rază de 60 Ui de locul de muncă, beneficiază de abonament C.F.R. sau I.R.T.A. cu 30 tei lunar. Se asigură cazare in cămine și masă la cantină contra cost. Stația C.F.R. VASIOVA pe linii Timișoara-Reșița se află la 500 m de sediul întreprinderii. (175) Inspectoratul sanitar veterinar județul Caraș-Severin cu sediul în Caransebeș organizează la data de 31 mai 1971 un concurs pentru ocuparea a două posturi de MEDIC VETERINAR DE LABORATOR (177) miei. Găsitorului plătesc recompensă. Moise Crista, Moniom nr. 27/a. (179) PIERDUT carte de muncă seria CF nr. 283693, eliberată de Direcția Agricolă Caraș-Severin pe numele Temelie Nicolae. Declar nulă. (189)