Flamura, mai 1972 (Anul 19, nr. 2322-2346)

1972-05-16 / nr. 2333

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN CARAȘ-SEVERIN AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN • ■ ■ ■ ■ • ■ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] " • » ■ ■ • ■ »"#"**■*»***»*■*•***■ • * •■••••••• ANUL XIX, Nr. 2333 H MARȚI, 16 MAI 1972 H 4 PAGINI, 30 BANI Sistemul hidroenergetic și de navigație de la Porțile de Fier își va inaugura astăzi energia la întreaga capacitate. Sărbătorirea a 1850 de ani de la atestarea documentară a municipiului Drobeta Turnu Severin și a 90 de ani de la înființarea Uzinei de vagoane Cuvintarea tovarășului NICOLAE CEAUȘESCU Turnu Severin, oraș cu glorioase tradiții istorice, a sărbătorit luni, 15 mai, 1850 de ani de atestare documentară. O dată cu această importantă sărbătoare, colectivul uneia din importantele întreprinderi constructoare de mașini a țării — Uzina de vagoane din localitate — a aniversat nouă decenii de activitate. In această zi de mare sărbătoare, oamenii muncii din municipiul Turnu Severin și, împreună cu ei, reprezentanți ai altor localități din județul Mehedinți, au avut bucuria de a avea din nou în mijlocul lor pe tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele de Stat al Republicii Consiliului Socialiste România, împreună cu tovarășul Nicolae Ceaușescu, au venit la acest jubileu tovarășa Elena Ceaușescu, precum și tovarășii Ion Gheorghe Maurer, împreună cu soția, Elena Maurer, Emil Bodnaraș, Paul Niculescu-Mizil, Virgil Trofin, Emil Drăgănescu, Ștefan Andrei. Conducătorii de partid și de stat au sosit la Turnu Severin cu elicoptere speciale. La ora 10.00, elicopterul, la bordul căruia au călătorit tovarășii Nicolae Ceaușescu, Elena Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Elena Maurer, aterizează în uralele mulțimii. In întîmpinarea conducătorilor de partid și de stat au venit tovarășii Traian Dudaș, prim-secretar al Comitetului județean Mehedinți al P.C.R., președintele Consiliului popular județean, Ion Radu, prim-secretar al Comitetului municipal de partid Turnu Severin, primarul municipiului, membrii birourilor comitetelor județean și municipal de partid și ai comitetelor executive ale consiliilor populare județean și municipal. Sunt prezenți prim-secretari ai comitetelor municipale de partid și primari ai municipiilor din întreaga țară, precum și delegații de partid și de stat din orașele riverane Kladovo și Negotin din R.S.F. Iugoslavia, invitate la marea sărbătoare a severinenilor. O companie de onoare, formată din militari, din membri ai gărzilor patriotice și ai detașamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei, prezintă onorul conducătorului partidului și statului nostru, comandantului suprem al forțelor noastre armate, tovarășul Ceaușescu. Se intonează Nicolae Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. Apoi, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășul Ion Gheorghe Maurer, trece în revistă garda de onoare. Un bătrîn din partea locului, pensionarul Vasile Fota, însoțit de băieți și fete, îmbrăcați în costume populare mehedințene, oferă conducătorilor de partid și de stat tradiționala pline și sare, ploști cu vin din renumita podgorie Corcova. Pionieri oferă tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, celorlalți oaspeți garoafe roșii. In această atmosferă de entuziasm, conducătorii de partid și de stat părăsesc aeroportul. Mașinile trec pe sub un impunător arc de triumf împodobit cu covoare multicolore, țesute de meșterii populari, deasupra căruia cuvintele ce simbolizează gîndurile întregului popor — „Ceaușescu și poporul“ — încadrate de urările „Bine sînt ați venit în județul Mehedinți, iubite tovarășe Nicolae Ceaușescu", „Bun sosit în străvechea așezare a municipiului Drobeta Turnu Severin". Oaspeții, însoțiți de urările numeroși locuitori ai municipiului, ce formează un culoar viu de-a lungul străzilor, se îndreaptă spre zona industrială a orașului. In drum spre uzina de vagoane localnicii, precum și reni din numeroase așezări cetăînvecinate, invitați din alte orașe ale patriei fac o caldă și entuziastă primire conducătorilor de partid și de stat. La intrarea în uzină conducătorii de partid și de stat sunt salutați călduros de ministrul industriei construcțiilor de mașini, Ioan Avram, de Nicolae Iosif, directorul general al Grupului de uzine pentru construcția de vagoane cu sediul la de membrii Comitetului de Arad, direcție al întreprinderii, ai corni Dragi tovarăși. Doresc să încep prin a vă adresa dumneavoastră, tuturor locuitorilor municipiului Turnu Severin și județului Mehedinți un călduros salut din partea Comitetului Central al partidului, Consiliului de Stat și a guvernului Republicii Socialiste România. (Aplauze puternice, orale). Sărbătorim astăzi două evenimente deosebit de importante pentru locuitorii acestor meleaguri, pentru muncitorii din Turnu Severin , împlinirea a 1 850 de ani de la prima atestare documentară a municipiului Turnu Severin — antica Drobeta — și a 90 de ani de existență a Uzinei de vagoane din orașul dumneavoastră. Cu acest prilej, doresc să felicit, în mod călduros, pe locuitorii municipiului, pe muncitorii uzinei de vagoane și să le adresez tuturor cele mai calde urări de noi succese în activitatea lor. Intr-adevăr, sind două evenimente de o deosebită importanță — și dumneavoastră, oamenii muncii din întregul județ, din municipiu, întîmpinați sărbătorirea lor cu succese remarcabile în înfăptuirea sarcinilor trasate de Congresul al X-lea al partidului, în toate domeniile de activitate. (Aplauze puternice, prelungite). Vă înfățișați la această sărbătoare măreață cu succese deosebite, atît în industrie, cît și în agricultură, în activitatea politico-educativă ; aveți o organizație de partid puternică, care constituie garanția înfăptuirii neabătute a politicii partidului de către toți oamenii muncii. (Aplauze prelungite). Istoria vorbește că încă cu 5 500 de ani în urmă pe meleaguri existau așezări aceste omenești. In epoca statului geto-dac s-a dezvoltat așezarea Drobeta care, după cum știți, a dăinuit multă vreme ; descoperirile atestă că, practic, în toată perioada de la înființarea sa și pînă astăzi această așezare a fost — dacă se poate spune așa — un sîmbure al dezvoltării poporului român, deoarece timp de aproape 2 000 de ani, în împrejurări grele, locuitorii au înfruntat năvălirile, au făcut față greutăților, păstrîndu-și existența, contribuind, prin aceasta, la menținerea și afirmarea ființei poporului român. (Aplauze puternice, îndelungate). Vă mîndriți cu primul pod construit acum aproape 2 000 de ani, așa cum, pe bună dreptate, astăzi vă mîndriți cu cea mai mare hidrocentrală de pe Dunăre — expresie a geniului creator al poporului român, a forței societății socialiste pe care o edificăm în România. (Aplauze puternice, orale). Desigur, cunoașterea prețuirea ei, constituie un istoric important factor de educație, imun izvor de învățăminte și, totodată, un îndemn de a face totul pentru a duce mai departe făclia civilizației materiale și spirituale, de a înălța tot mai mult edificiul socialismului și comunismului în România. (Aplauze puternice). Avînd în vedere că sărbătorim existența de 1 850 de ani a orașului, ne-am consfătuit aici, cîțiva membri ai conducerii de partid și de stat, și am hotărît să dăm municipiului dumneavoastră denumirea de municipiul Drobeta Turnu Severin. (Aplauze puternice, orale , se scandează „Ceaușescu — P.C.R.“), înmănunchind aceste două denumiri ale municipiului, într-una singură, dorim să subliniem și mai mult unitatea dintre trecut, prezent și viitor, faptul că poporul român există de veacuri și va dăinui peste veacuri pe aceste meleaguri, edificînd cea mai înaltă societate din lume — comunismul ! (Aplauze puternice, orale , se scandează : „Ceaușescu și poporul"). Alături de glorioasele tradiții de luptă împotriva jugului străin pentru eliberarea națională și socială, orașul și județul dumneavoastră sunt și purtătorii vechi tradiții revoluționare unor ale clasei muncitoare. încă în secolul trecut s-au dezvoltat aici organizații muncitorești, au avut loc lupte de clasă împotriva asupririi capitaliste, pentru libertate și o viață mai bună. Aici, la Turnu Severin, în anii 1918—1920 au avut loc puternice lupte revoluționare. Reprezentanți ai organizației revoluționare de aici au luat parte la constituirea Partidului Comunist Român, în 1921. Iată de ce se poate spune că, într-adevăr, municipiul Turnu Severin și județul Mehedinți, întruchipează și înmănunchează în mod minunat tradițiile poporului nostru de luptă împotriva asupririi străine, pentru eliberare națională și socială, de luptă împotriva claselor asupritoare burghezo-moșierești, pentru cucerirea puterii, pentru făurirea socialismului. (Aplauze puternice, prelungite), întotdeauna, în anii ilegalității, am avut la Turnu Severin o puternică organizație revoluționară ; aș menționa numai faptul că în alegerile din 1936, mehedințenii au provocat înfrîngerea forțelor reacționare, înscriind prima victorie a forțelor unite democratice din România. (Vii aplauze). în timpul războiului, la 23 August 1944, mehedințenii au răspuns cu însuflețire apelului Partidului Comunist Român, aducînd o contribuție de seamă la realizarea cu succes a Insurecției naționale antifasciste, la transformarea democratică, revoluționară a României și apoi la toate acțiunile care au urmat în opera de construcție socialistă. După cum am mai spus și altă dată, cunosc organizația de partid din Turnu Severin din 1935; am cunoscut-o, de asemenea, și în primii ani de după eliberare și pot afirma că, într-adevăr, aceasta a fost întotdeauna o organizație de nădejde, care și-a făcut în permanență datoria de a organiza și însufleți masele muncitoare, atît în lupta împotriva asupririi, cît și în activitatea pentru construcția socialismului. (Aplauze puternice, prelungite). Astăzi, organizația de partid din municipiul Drobeta Turnu Severin, ca și întreaga organizație din județul Mehedinți sînt puternice, își îndeplinesc cu cinste sarcinile încredințate de partid. Cunoașteți singuri succesele obținute prin munca pe care o desfășurați ; se dezvoltă uzinele, se transformă orașul, viața locuitorilor, și, fără îndoială, în toate acestea un rol de frunte îl au comuniștii, organizația de partid, comitetul județean de partid. (Aplauze puternice). Acordarea unor înalte distincții atît municipiului Drobeta Turnu Severin, cît și Uzinei de vagoane, precum și unor muncitori, activiști de partid și de stat și altor oameni ai muncii constituie o expresie a înaltei aprecieri pe care Comitetul Central, Consiliul de Stat și guvernul o dau activității organizațiilor de partid consiliilor populare ale municipipiului și județului, oamenilor muncii, tuturor cetățenilor pentru realizările obținute în munca desfășurată pînă acum. (Vii aplauze). Astăzi au fost declarați „Eroi ai Muncii Socialiste“ 2 muncitori ai uzinei de vagoane, iar mîine vor mai apare — ca să spun așa — în Turnu Severin încă 3 Eroi , am dori ca la sfîrșitul cincinalului din rîndul mehedințenilor să se ridice noi și noi Eroi, in așa fel încît ceea ce s-a cîntat astăzi „Eroi au fost, eroi sînt încă" să constituie o expresie a realității și în muncă. (Aplauze puternice, prelungite). Adresez cele mai calde felicitări noilor „Eroi ai Muncii Socialiste“, tuturor celor care fost distinși astăzi cu ordine au medalii și, în primul rînd, oameșinilor muncii de la Uzina de vagoane. (Aplauze puternice). Desigur, aprecierile date implică și obligații, sînt și un îndemn de a munci mai bine — și am reținut cu satisfacție din cele spuse aici de primul secretar al Comitetului județean, de directorul uzinei, de ceilalți tovarăși care au luat cuvîntul că vor milita cu și mai multă fermitate pentru ca fiecare la locul său de muncă să-și îndeplinească sarcinile tot mai mari ce le revin în prezent cît și în anii viitori. După cum știți, Congresul al X-lea al partidului a trasat vast program de dezvoltare a patriei noastre, a stabilit ca obiectiv fundamental făurirea societății socialiste multilateral dezvoltate în România, în orașul dumneavoastră urmează să fie dezvoltate unele întreprinderi și să se construiască noi obiective economice și culturale. In anii acestui cincinal, producția industrială urmează să se dubleze, dar, după cele ce am văzut astăzi la uzina de vagoane, și după cele ce am văzut în toamnă la șantierul naval, cred că există posibilități ca aceste unități, cît și noua unitate de celuloză care a început deja să producă, să dea o producție mult mai mare decît cea prevăzută în plan ; în felul acesta, oamenii muncii din Turnu Severin vor aduce o contribuție și mai importantă la înfăptuirea cu succes a programului elaborat de Congresul al X-lea al partidului. (Aplauze puternice, prelungite). Cunoașteți că oamenii muncii din țara noastră, fără de naționalitate, întregul deosebire popor, înfăptuiește cu succes prevederile cincinalului. Nu mă voi mai referi la anul 1971, deoarece vă sunt cunoscute realizările — faptul că planul pe anul trecut fost nu numai realizat, dar și dea pășit. De asemenea, pe primele 4 luni ale acestui an ritmul de creștere în industrie a fost de 12,4 la sută față de perioada anului trecut, fiind superior prevederilor planului. Trebuie spus că întreprinderile din județul dumneavoastră au adus și în aceste 4 luni un aport însemnat la succesele obținute de întreaga noastră țară. Din toate aceste realizări, din felul cum se îndeplinește planul cincinal, reiese că prevederile și obiectivele stabilite de Congresul al X-lea sunt pe deplin realiste, că stă în puterea muncitorilor, țăranilor, inginerilor și tehnicienilor, a tuturor oamenilor muncii din patria noastră de a înfăptui cu succes aceste prevederi. în felul acesta, țara noastră va parcurge o etapă importantă pe calea industrializării, a dezvoltării sale economice în general, pe calea apropierii de țările avansate din punct de vedere economic, pe calea făuririi unei puternice baze tehnico-materiale a socialismului și comunismului în România. (Aplauze puternice, prelungite). Dintotdeauna partidul nostru a acordat o mare atenție învățămîntului, științei, culturii — factori hotărîtori pentru progresul oricărei națiuni, pentru făurirea societății socialiste. Cu atît mai mult în condițiile de astăzi, ale puternicei revoluții tehnico-științifice mondiale, ale eforturilor pentru realizarea programului elaborat de Congresul alX-lea, dezvoltarea învățămîntului, științei și culturii constituie una din cele mai importante sarcini , municipiul Turnu Severin trebuie să se preocupe de această latură de activitate, hotărîtoare pentru progresul industriei, agriculturii, pentru ridicarea nivelului general de cultură și civilizație al oamenilor muncii. (Aplauze puternice) Preocupîndu-ne de dezvoltarea economico-socială, punem pe primul plan ridicarea continuă a bunăstării materiale și spirituale a întregului popor — aceasta constituind țelul suprem al întregii activități a partidului, esența însăși a făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate în România. (Aplauze puternice, prelungite). Așa cum am menționat, în 1971 am realizat cu succes programul în industrie și în agricultură. Aceasta ne-a permis să trecem mai devreme la realizarea măsurilor de creștere a nivelului de viață, față de prevederile înscrise în cincinal. Din dorința de a contribui la creșterea bunăstării oamenilor muncii, urmează ca în acest an, în toamnă, să trecem la sporirea salariilor mici și a pensiilor, astfel încît, realmente, în cincinal prevederile privind veniturile oamenilor muncii să se realizeze cel puțin la nivelul prevăzut de Congresul al X-lea al partidului. (Aplauze puternice). Desigur, realizarea cu succes a programului de dezvoltare României socialiste cere în continuare eforturi mari. Este necesară îmbunătățirea continuă a organizării activității în toate sectoarele, perfecționarea conducerii și planificării economiei naționale. De altfel, Conferința Națională a partidului, care urmează să aibă loc în luna iulie a acestui an, se va preocupa tocmai de felul cum se realizează aceste măsuri, de stabilirea căilor pentru a ridica la un nivel și mai înalt întreaga activitate, pentru asigurarea participării întregului popor la conducerea vieții economico-sociale, pentru dezvoltarea democrației socialiste. Pornim de la faptul că numai cu participarea deplină a întregului popor, care în mod conștient își făurește propriul său viitor, se poate asigura victoria socialismului și comunismului. (Aplauze puternice, prelungite). Este necesar să acordăm mai multă atenție organizării activității din întreprinderi și instituții, din agricultură, problemei productivității muncii, introducerii tehnicii moderne, perfecționării mașinilor și utilajelor, reducerii cheltuielilor de producție, creșterii venitului național. Pînă la urmă, stă în puterea noastră și depinde de noi, ca să obținem cu mijloacele pe care le avem sau, mai bine zis, cu cheltuieli mai mici decît cele prevăzute în cincinal, rezultate economice mari ; aceasta va permite ca mai în ce privește bunăstarea oameșinilor muncii să obținem realizări tot mai însemnate. De noi depinde ca dintr-o mie de lei pe care o cheltuim să obținem un spor de producție de 2 000 sau de 2 500 și, pe această bază, să facem să crească continuu avuția națională și bunăstarea poporului. Altfel nu vom putea realiza obiectivele pe care ni le-am propus. înfăptuirea programului de bunăstare stă, deci, în mîinile muncitorilor, țăranilor, intelectualilor, ale întregului nostru popor, în crearea unei economii eficiente, productive, bazate pe cele mai noi cuceriri ale tehnicii și științei contemporane. Iată sarcina principală ce se pune actualmente în fața noastră, tovarăși ! (Aplauze puternice, prelungite). Am obținut pe acest drum succese remarcabile, dar avem încă mari posibilități — și de aici încrederea și convingerea că vom putea nu numai să realizăm, dar și să depășim prevederile cincinalului în ce privește producția, productivitatea, creșterea bunăstării, astfel, ca, realmente, România să pășească în primele rînduri ale națiunilor care doresc ca prin munca lor să-și făurească o viață nouă, liberă. (Aplauze puternice). Pornind de la rolul important pe care îl are conștiința socialistă, activitatea de educație marxist-leninistă, Comitetul Central al partidului a adoptat anul trecut un șir de măsuri privind ridicarea la un nivel superior muncii de educație, corespunzăntor noii etape de dezvoltare în care a pășit societatea noastră. Cunoașteți cu toții aceste prevederi și nu doresc să mă opresc la ele. Ceea ce vreau să menționez și de această dată este faptul că aceste măsuri reprezintă o parte integrantă a întregului program de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate, că numai realizînd în totalitate măsurile în domeniul economiei, științei, culturii și educației vom putea edifica societatea socialistă multilateral dezvoltată, vom deschide calea spre făurirea societății comuniste în România. (Aplauze puternice, se scandează: „Ceaușescu — P.C.R.“). După cum am spus și la plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1971, considerăm că una din problemele importante ale activității de educație socialistă este combaterea unor stări de lucruri învechite, moștenite — ca să spun așa — de la vechea orînduire Continuare în pag.S Continuare în pag, g CONSILIUL DE STAT AL REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA DECRET Cu prilejul aniversării a 1850 de ani de existență atestată documentar a municipiului Turnu Severin, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează: Articol unic. — Incepînd cu data prezentului decret, municipiul Turnu Severin va purta denumirea de municipiul Drobeta Turnu Severin. PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE STAT, NICOLAE CEAUȘESCU » DECRET PRIVIND CONFERIREA ORDINULUI „STEAUA REPUBLICII SOCIALISTE ROMANIA” CLASA I MUNICIPIULUI DROBETA TURZIU SEVERIN Dînd o înaltă apreciere istoriei străvechi a municipiului Drobeta Turnu Severin, contribuției aduse de locuitorii săi în decursul veacurilor la lupta întregului popor pentru libertate și progres social, participării la acțiunile conduse de Partidul Comunist Român în anii ilegalității, la insurecția armată și la cucerirea puterii politice de către clasa muncitoare, precum și pentru participarea activă la înfăptuirea politicii partidului și statului de construire și dezvoltare a societății socialiste în patria noastră, cu prilejul aniversării a 1850 de ani de existență atestată documentar, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează: Articol unic. — Se conferă Ordinul ..Steaua Republicii Socialiste România“ clasa I municipiului Drobeta Turnu Severin. PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE STAT, NICOLAE CEAUȘESCU DECRET PRIVIND CONFERIREA „ORDINULUI MUNCII” CLASA I UZINEI DE VAGOANE DIN MUNICIPIUL DROBETA TURNU SEVERIN Pentru contribuția deosebită adusă la industrializarea socialistă și participarea activă a colectivului de oameni ai muncii de la Uzina de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin la opera de construire a socialismului în patria noastră, cu prilejul aniversării a 90 de ani de activitate neîntreruptă a uzinei, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează: Articol unic. Se conferă „Ordinul Muncii“ clasa I Uzinei de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin. PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE STAT, NICOLAE CEAUȘESCU DECRET PRIVIND CONFERIREA TITLULUI DE „EROU AL MUNCII SOCIALISTE” Cu prilejul aniversării a 90 de ani de activitate neîntreruptă a Uzinei de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin, Consiliul de Stat al Republicii Socialiste România decretează: Articol unic. — Pentru rezultatele remarcabile obținute în muncă și pentru contribuția personală adusă la dezvoltarea Uzinei de vagoane din municipiul Drobeta Turnu Severin și la realizarea an de an a sarcinilor de plan, se conferă titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ și medalia de aur „Secera și ciocanul“ tovarășilor : Dumitru M. Dumitrescu — lăcătuș mecanic, maistru la Uzina de vagoane Gheorghe A. Zaharia — lăcătuș construcții metalice. PREȘEDINTELE CONSILIULUI DE STAT, NICOLAE CEAUSESCU Plenara Comitetului județean Caraș-Severin al Partidului Comunist Român Ieri, la Reșița, a avut loc plenara Comitetului județean de partid, care a adoptat hotărîrile necesare și a stabilit măsuri corespunzătoare în vederea întîmpinării Conferinței Naționale a Partidului Comunist Român. Lucrările plenarei au fost conduse de tovarășul Trandafir Cocârlă, membru supleant al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid. In lumina documentelor Plenarei C.C. al P.C.R. din 18 aprilie a.c., a indicațiilor conducerii partidului, plenara Comitetului județean de partid a hotărît convocarea, în ziua de 23 iunie 1972, a Conferinței extraordinare a organizației județene Caraș-Severin a Partidului Comunist Român, cu următoarea ordine de zi : 1. Informare cu privire la înfăptuirea sarcinilor rezultate din hotărîrile Conferinței Naționale din decembrie 1967 și ale Congresului al X-lea al P.C.R., privind perfecționarea conducerii și planificării activității co-sociale, dezvoltarea economidemocrației socialiste și sistematizarea localităților rurale ; 2. Alegerea delegaților pentru Conferința Națională a partidului. Plenara a stabilit, de asemenea, numărul delegaților pentru Conferința extraordinară a organizației județene de partid, ce urmează a fi desemnați în adunări generale ale tuturor comuniștilor și în adunări ale activului de partid din întreprinderi, instituții, unități agricole, cartiere și sate. In încheierea lucrărilor plenarei, a luat cuvîntul tovarășul Trandafir Cocârlă, care a subliniat principalele sarcini ce stau în fața organelor și organizațiilor de partid, a tuturor comuniștilor din unitățile industriale, din agricultură, din instituții, în vederea întîmpinării cu noi succese în muncă în toate domeniile a Conferinței Naționale a partidului.