Flamura, iunie 1972 (Anul 19, nr. 2347-2372)

1972-06-24 / nr. 2367

ANUL XIX, NR. 2367 SÎMBATA, 24 IUNIE 1972 4 PAGINI: 30 BANI CINCINALUL ÎNAINTE DE TERMEN! LA nimm MINIERA MOLDOVA MI CONSUM MNAMIC DL METAL-colectivul U.A.M. Topleț se alătură Inițiativei reșițenilor ÎNTRECERE TOVĂRĂȘEASCĂ ÎNTRE BRIGĂZILE SECTORULUI II 1 Luna iunie, luna producțiilor înalte . Cinci echipe cheamă la depășirea propriilor recorduri — Luna iunie va fi o lună record. Pînă acum am predat flotației o cantitate de minereu cum n-am mai realizat de la existența minei — ne spunea inginerul șef al întreprinderii, Ion Buretea. La mărirea ritmului de extracție participă toate formațiile de lucru. Cei din sectorul Florimunda, sub conducerea inginerului Mircea Rusu, au trecut hotărît să-și perfecționeze metodele de muncă, reușind pînă la 21 iunie să depășească prevederile de plan cu 66 de tone. O puternică emulație întîlnim In abatajele secției centrale, Suvorov. Lucrînd cu metode de mare randament, minerii au demonstrat că sunt posibilități pentru a asigura flotația cu o cantitate tot mai mare de materie primă. Numai în ziua de 21 iunie au fost trimise peste plan 95 de tone minereu. In această întrecere generală pentru autodepășire s-a născut ideea , azi mai bine ca ieri, mîine mai mult ca azi. Primii care au îmbrățișat-o au fost echipele din sectorul II condus de ing. Petru Vlad. în fotografia noastră prezentăm cinci din minerii care împreună cu formațiile lor se întrec pentru obținerea unei producții înalte. Cu toții sînt prieteni, tovarăși de întrecere. Rezultatele unuia stimulează și pe ceilalți să găsească resurse pentru a depăși propriul record în muncă. întrucît fiecare se compară cu ceea ce realizat într-o perioadă anterioaară, prezentăm și noi succesele lor comparativ. Față de aceeași perioadă a lunii mai echipele conduse de Constantin Cioabă și Gheorghe Bereș au extras în plus 200 de tone minereu, iar cele conduse de Marin Bizan, Constantin Onofrei și Ianoș Boska mai bine de 100 de tone. • Pînă la sfîrșitul anului se vor economisi 60 tone metal Alăturîndu-se reșițenilor, muncitorii, tehnicienii și inginerii de la Uzina de utilaj de morărit Topleț au hotărît, recent, să-și aducă întreaga lor contribuție la reducerea consumului de metal, acțiune de mare importanță pentru creșterea eficienței economice în toate unitățile industriale din județul nostru. — Inițiativa „Fiecare muncitor, inginer, tehnician, participant direct în gospodărirea eficientă a metalului“ pornită din secția utilaje complexe a U.C.M. Reșița, — ne spunea tovarășul Romulus Predescu, secretarul comitetului de partid — a fost preluată de colectivul nostru cu hotărîrea fiecăruia de a depune toate eforturile la locul de muncă pentru a bara risipa și a refolosi fiecare bucată de metal în scopuri productive. Experiența acumulată pînă acum la secția montaje și forjă, pe linia utilizării deșeurilor și a reducerii rebuturilor, experiență care a contribuit la o economie de 20 de tone de metal pe primele luni ale anului, demonstrează că dispunem de însemnate rezerve în acest sens. Din analizele efectuate în secții, la serviciile tehnologice, prin îmbunătățirile ce se aduc fabricației, colectivul Uzinei din Topleț intră în competiția gospodăriri a metalului cu bunei angajamentul de a reduce consumul cu 60 de tone pînă la sfîrșitul anului. Cinci prieteni, cinci ortaci de întrecere. se la stingă la dreapta: Constantin Onofrei, Ianoș Boșko, Constantin Cioabă, Marin Bizan și Gheorghe Beraș. SCHIMB DE EXPERIENTA PE TEMA AUTOUTILARII Autoutilarea — acțiune de larg interes pentru creșterea eficienței economice, a constituit tema unui schimb de experiență organizat recent la Reșița. Reprezentanții comisiilor inginerilor și tehnicienilor din unitățile siderurgice, constructoare de mașini, miniere, de construcții și industrie locală au analizat stadiul actual al realizărilor în acest domeniu și măsurile ce trebuie luate în fiecare întreprindere pentru amplificarea rezultatelor autoutilării în ce privește reducerea locurilor înguste, a creșterii capacităților de producție, pentru micșorarea importurilor. Subliniindu-se avantajele valorificării pe deplin a gîndirii tehnice a muncitorilor și cadrelor tehnice, participanții au arătat necesitatea unei cooperări mai ample între unitățile industriale, a generalizării experienței înaintate. PLENARA CONSILIULUI JUDEȚEAN AL FRONTULUI UNITAȚiI SOCIAU SEE Ieri, în sala amfiteatrului Institutului de subingineri din Reșița a avut loc Plenara Consiliului județean al Frontului Unității Socialiste care a analizat activitatea desfășurată de organizațiile de masă și obștești componente ale Consiliului județean al F.U.S. pentru transpunerea în viață a măsurilor stabilite de Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie 1971. Pe marginea informării prezentate de tovarășul Ion Floare, vicepreședinte al Consiliului județean al F.U.S., au luat cuvîntul tovarășii Petru Brie, președintele U.J.C.A.P., Ion Pavel, secretar al Comitetului județean U.T.C., Persida Cătană, președinta Comitetului județean al femeilor, Ioan Maidot, președintele Consiliului oamenilor muncii de naționalitate germană, Mihai Peia, președintele Consiliului oamenilor muncii de naționalitate sîrbă, Oprea Răducan, membru al biroului executiv al Consiliului județean al sindicatelor, Constantin Dan, director general adjunct al Centralei siderurgice Reșița, care au împărtășit din experiența organizațiilor de masă și obștești în activitatea desfășurată pentru mobilizarea maselor de oameni ai muncii la înfăptuirea sarcinilor stabilite de Congresul al X-lea al partidului, a programului de educație comunistă elaborat de Plenara C.C. al P.C.R. din 3-5 noiembrie 1971. Subliniind formele și metodele folosite în munca politicoeducativă, sub îndrumarea conducerea organizațiilor de partitid, vorbitorii au făcut numeroase propuneri pentru îmbunătățirea muncii de viitor în vederea ridicării acesteia la nivelul sarcinilor actuale, pentru a contribui mai din plin la creșterea conștiinței socialiste, la formarea omului nou. Totodată ei au exprimat hotărîrea de a intensifica întreaga activitate pentru atragerea într-o măsură și mai mare a maselor la îndeplinirea planului cincinal în patru ani și jumătate, a angajamentelor luate în cinstea Conferinței Naționale partidului și a celei de a 25-a a aniversări a Republicii. In încheierea discuțiilor a luat cuvîntul tovarășul Trandafir Cocârlă, prim-secretar al Comitetului județean de partid, președintele Consiliului județean Caraș-Severin al F.U.S., care a arătat că rezultatele obținute de oamenii muncii din județul nostru, bilanțul cu care ne prezentăm la Conferința Națională a partidului, confirmă că activitatea desfășurată de organizațiile de masă și obștești a cunoscut în perioada analizată o îmbunătățire simțitoare. După cum a reieșit și din dezbaterile plenarei, și în acest domeniu important al muncii de educație, există numeroase rezerve care trebuie folosite din plin pentru creșterea răspunderii fiecărui cetățean la înfăptuirea înainte de termen a planului cincinal. In acest an, mii de țărani cooperatori au participat la acțiunile de masă pentru scoaterea unor suprafețe întinse de teren agricol de sub excesul de umiditate, la întreținerea pășunilor și pajiștilor. Este necesar ca și în continuare să explicăm oamenilor politica partidului nostru, să le arătăm măsurile pe care le-am stabilit, să desfășurăm astfel de acțiuni care să ducă la folosirea judicioasă a fondului funciar, la creșterea producțiilor vegetale și animale. La fel trebuie să procedăm și în celelalte domenii de activitate, pentru ca în toate sectoarele să ne îndeplinim cuvîntul dat. In continuare plenara a hotărît eliberarea din Consiliu a tovarășilor Ion Nicoroiu, Vasile Tiritea, Aurelia Durac, Constantin Trăistaru și cooptarea în locul lor a tovarășilor Gheorghe Tomescu, Petru Ciobanu, Iuliana Todențiu și Păun Lupu, întrucît la Frontul Unității Socialiste au mai aderat organizațiile de Cruce Roșie, pionieri și sport, plenara a hotărît mărirea numărului membrilor Consiliului județean de la 101 la 109 și a ales în Consiliu pe următorii tovarăși desemnați de organizațiile de masă : Octavian Murariu, președintele județene de Cruce Roșie, Comisiei Iosif Rab și Avram Zbîrcea, secretari, respectiv vicepreședinte al aceleiași comisii, Iosif Cicală, președintele Consiliului județean al pionierilor, Adela Groza, toarea Casei pionierilor din directaransebeș, Nicolae Ișfan, instructor la Consiliul județean al pionierilor, Nicolae Magda, președintele Consiliului orășenesc Caransebeș al F.U.S., și Antoniu Klein, președintele Consiliului orășenesc Bocșa al F.U.S. Plenara a aprobat apoi componența nominală a Comisiei județene pentru răspîndirea cunoștințelor științifice, urmînd ca și la nivelul consiliilor municipal, orășenești și comunale să ia ființă astfel de comisii. CHEMAREA SIDERURGICILOR DIN HUNEDOARA CĂTRE COLECTIVELE DE MUNCĂ DIN ÎNTREPRINDERILE SIDERURGICE ȘI ÎNTREPRINDERILE CONSUMATOARE DE METAL Conștienți că inte de termen a înfăptuirea în aprevederilor planului cincinal este în strînsă legătură cu asigurarea condițiilor materiale, iar obținerea unei eficiențe sporite în industria prelucrătoare, în construcții, transporturi și alte ramuri este condiționată de nivelul calitativ al metalului, siderurgiștii hunedoreni sunt angajați plenar în îmbunătățirea performanțelor calitativ-funcționale ale metalului livrat economiei naționale, a creșterii ritmicității cu care acesta ajunge la utilizatori. Actualele cerințe ale economiei naționale în plin avînt au fnst: Extinderea producției de oțeluri înalt aliate, refractare și inoxidabile pentru fabricația utilajului chimic, energetic, mașini, utilaje, autocamioane, autoturisme etc . ponderea oțelurilor cu proprietăți superioare (oțel carbon de calitate, oțel carbon superior, oțel slab aliat și oțel aliat) din totalul producției de oțel să atingă în 1973 un nivel de 50 la sută, iar producția de laminate de calitate superioară să crească cu minimum 15 la sută comparativ cu 1971, ca urmare a utilizării anul de procedee tehnologice moderne de finisare, prin frezare, flamare, polizare și cojire. 2. Stimularea proiectanților în valorificarea superioară a depus ca o necesitate luarea unor noi măsuri menite să conducă la o valorificare mai înaltă a metalului, la asigurarea construcțiilor de mașini și utilaje cu noi sortimente de oțeluri, cu proprietăți superioare, care să asigure în același timp un consum scăzut, o fiabilitate ridicată, un grad sporit de securitate în funcționarea mașinilor și utilajelor. Pornind de la aprecierea capacității tehnice a industriei noastre siderurgice, în general, a posibilităților colectivului Combinatului siderurgic Hunedoara, ne adresăm tuturor unităților din talului în construcții prin livrarea profilelor laminate cu limita minimă de rezistență la curgere garantată, asigurînd în acest fel reducerea consumurilor cu circa 10 la sută. 3. Creșterea premiselor tehnico-materiale pentru greutății construcțiilor reducerea metalice, a utilizării mai economice a spațiilor, prin restrîngerea treptată a fabricării profilelor din oțel de rezistență tip 37 și extinderea laminării și livrării profilelor din oțel slab aliat din clasa de rezistență 52 kgf/min pătrat la care valorile caracteristicilor cresc cu peste 40 la sută. 4. Diminuarea pierderilor irecuperabile de metal ca urmare a acțiunii corozive a atmosferei și reducerea cheltuielilor de protejare a suprafețelor construcțiilor metalice, prin asimilarea și industria siderurgică, din proiectarea uzinelor constructoare de mașini, unităților de construcțiimontaj, cu chemarea de a neunifica eforturile și preocupările, în vederea realizării unor ample măsuri menite să conducă la reducerea consumului de tal, prin promovarea rapidă meprogresului tehnic în proiectarea în tehnologia de elaborare și laminare, în asimilarea de noi sortimente de oțeluri și laminare. In acest scop, la Combinatul siderurgic Hunedoara se vor aplica, începînd din acest an, următoarele măsuri : livrarea, începînd cu acest an, a profilelor din oțel cu rezistență sporită la coroziunea atmosferică și cu caracteristici mecanice superioare realizate într-o concepție și tehnologie proprie. 5. Pentru reducerea consumului de metal în construcții, ne angajăm să satisfacem în întregime cererile beneficiarilor cu oțel beton clasele a II-a și a IlI-a de rezistență, la care se obțin economii de metal de pînă la 30 la sută. 6. Vom acționa pentru promovarea și stimularea creșterii cererilor beneficiarilor de metal pentru mărci de oțeluri slab aliate cu rezistențe sporite, în scopul reducerii greutăților mașinilor și instalațiilor, asigurînd o economie de metal de pînă la 25 la sută. Aplicarea largă a măsurilor enunțate mai sus numai prin livrările Hunedoarei creează condiții pentru obținerea unor economii suplimentare de metal la consumatori cu aproximativ 100 000 — 150 000 tone anual. a) In domeniul îmbunătățirii structurii sortimentale și promovării oțelurilor cu caracteristici fizico-mecanice superioare DELEGAȚI LA CONFERINȚA NAȚIONALĂ A PARTIDULUI Ing. Antonică Dijmărescu șeful secției oțelărie — C.S.R. Intre delegații care vor reprezenta pe comuniștii din județul nostru la Conferința Națională a partidului îl găsim și pe inginerul Antonică Dijmărescu. Profilul acestui comunist poate fi schițat în cîteva cuvinte : om al acțiunii, entuziast, cu foarte mult optimism și încredere, care într-o perioadă scurtă a ridicat două colective la nivelul fruntașilor. Dacă-1 asculți vorbind despre munca tovarășilor săi rămîi impresionat de pasiunea cu care știe să dea viață unor fapte deloc spectaculoase pentru un vizitator al secției. Imaginea globală o primești ,numai dacă ai să-l vezi cînd treburile ocazia nu merg „ca ceasul“. Trăirea aceea lăuntrică, arderea aceea totală înfățișează ceea ce nici un povestitor nu poate reda. I s-a încredințat conducerea oțelăriei într-un moment greu de cumpănă. Datorită unor carențe organizatorice, cumulate de-a lungul unei perioade îndelungate, oțelăria nu făcea față noilor sarcini, a părăsit cu mult regret Deși pe jurnaliști (și acum îi tresaltă inima cînd aude de foștii lui tovarăși de muncă), s-a angrenat din mers, în viața trepidantă a oțelăriei, căutînd să unească pe toți topitorii, mui losif Băcilă O mașină încărcată cu pîine rumenă era gata de plecare. In toată curtea se simțea mirosul ademenitor al pîinii calde. De ani și ani de zile, acest muncitor harnic și priceput se bucură de prestigiu în rîndul colectivului. Munca lui nu-i spectaculoasă; el nu blează nici turbine, nu asamplămădește metalul și nici nu sfredelește munții. Modest, îmbrăcat în alb, este atent la mașina de frămîntat și își conduce cu pricepere formația de lucru. Intr-un scurt răgaz depănăm amintiri, formulăm opinii despre munca de azi și cea viitoare. Iosif Băcilă ne-a evocat anii uceniciei, metodele de activitate ale comuniștilor din această parte a țării în anii de dinainte de 1944. — Desigur, fiecare meserie e frumoasă și fiecare meseriaș o laudă pe a sa. Am optat de mic să mă fac brutal, pentru că, după părerea mea, aici încerci un sentiment în plus. Munca ta e prezentă zilnic pe masa semenilor tăi. Și fiecare pîine bună transmite ceva din puterea ta de muncă. In schimb, dacă nu-i așa, apleci parcă rușinat capul. Această satisfacție și răspundere sa Continuare în pag. L muncitor la Unitatea de panificație din Oravița b) în domeniul creșterii ritmicității, întăririi disciplinei contractuale și perfecționării condițiilor de livrare 1. Se va îmbunătăți activitatea de prospectare a cererilor curente și de perspectivă, de urmărire a comportării metalului la beneficiari, în vederea satisfacerii complete a necesităților calitative și sortimentale, precum și a asigurării livrării de laminare la lungimi fixe și multiple. 2. Prin îmbunătățirea activității de programare, producție și desfacere, se va asigura realizarea contractelor economice cu o zi mai devreme la trimestru și cu 2 zile mai devreme pînă la sfîrșitul acestui an , se va accelera circulația metalelor prin scurtarea cu minimum 2 zile a termenelor intermediare de livrare. 3. Sprijinirea efectivă a consumatorilor de metal prin acțiuni comune de redistribuire a stocurilor fără mișcare cu prilejul contractărilor trimestriale și înnoirea acestora cu sortimente necesare din aceleași grupe de producție sortimentală. PREȘEDINTELE COMITETULUI OAMENILOR MUNCII Ing. COSTACHE TROTUȘ PREȘEDINTELE COMITETULUI SINDICATULUI GHEORGHE DIRLEA 4, Realizarea unui climat de reciprocitate între toate unitățile cu care avem relații contractuale, atît în calitate de furnizori, cît și în calitate de beneficiari, prin respectarea integrală a capacităților sortimentale și termenelor asumate. Ne exprimăm convingerea că toate colectivele din siderurgie, toți cei care concură la utilizarea rațională și superioară a metalului, vor înțelege sensul profund al inițiativei noastre care constituie răspunsul siderurgiștilor hunedoreni la sarcinile trasate de secretarul general al partidului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, de a realiza în cele mai bune condiții Directivele Congresului al X-lea al P.C.R., de a înfăptui înainte de termen actualul cincinal, spre accelerarea mersului rapid al dezvoltării României socialiste, prin atingerea celor mai înalte cote ale progresului și civilizației umane. SECRETARUL COMITETULUI DE PARTID PETRE LUNGU SECRETARUL COMITETULUI U. T. C. CONSTANTIN BOBESCU