Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-05-04 / nr. 18

- Addos Aa „Dă2 30 și 31. )olil Sătăscă din 4 Maiu 1841. Departamentul trevilor din lăuntru. April 27, No. 8157. Isprăvnicia sunt. Cemțu cu raportul supt No. 3074, „nștiințază cu la 1a lupei Pprini s'ar fi furat unui lăcuitoriu din satul Bărgzoanii anume Martin Gabur, o rană în păr murgă, pe spinare are o pată albă, deasupra genunchiului piciorului drept de dinapoi o pată sură și supt barbă un negel; deci se publică spre a ei aflare. April 24, No. 8183. Dlui Voin. Dimitrie Canta, prin jalobă au făcut arătare Departamentului, că la 17 alunei April, un ficior anume Nastasi, la stat de mijloc, părul negru și tufos, mustețile mici, favoriți de grui împregiurul obrazului, reșu la față și rătund, vârsta ca de 36 ani, ispitindusă al prăda, pănă a nu'și împlini însă răul scopos, simțind Dlui Poruncul, cutezătoriul s'au făcut pevăzut, aflare, ca să se pedepsască spre vedere. April 27, No. 8437. Dlui Ispravnicul ținutului Dorohoiu, prin la sale deosebite sirguiști au înțosit prețul cărnii din turgul Dorohoiului, de la 18 parale precum se încuviințasă mai înainte, la 16 parale oca, regularicind și potrivire vremii contractului pănă la 1 iu Octomvrie anul curgătoriu, întocmai după hotărarea Sfatului, se publică spre opșteaja ființa, aseminea bună ispravă a pomenitului Dregătoriu, urmată în privița oginiei, pentru care Comitetul Sănătății. April 28, No. 457.toriu Mapolachi Cojocariu cu o fată a si, căuÎntre celelalte măsuri luate de fnfruzie cu întrvere pentru păstrarea săpatății obșteși, fiind și acela de a nu se îngădui pe nimene ce nu ar avea însuiine și cu poștiința meșteșugului dectorescu ca să aurajesască pe bolnavi, au dat de mai multe ori potopii locurilor Polițienești, ca se fie cu îngrijere pentru păzirea întocmai a acestei măsuri; acum însă la țânutul Covurluiului în satul Frumușița, femea unui lăcuitânduse la boala ce pătime,, cu niște pravuri orănduite de cătră o altă femee din Galați anume Marița Mătăsărița, s' au pierdut amăndoă viiața, și mai inainte de a se supune unuitei pedepse aruncat de lăcuitori să nu priimească nici un seniu de doftorii de la alții, decât numai de la doctorii pe care Ocșrauri înadins sau dezeveduesc satele, și alții hultuesc copiii, adăogândusă că pe cel ce s'ar dovedi că împrotiva aiei acestei măsuri au cutezat a practici cu doftorii, va fi aspru pedepsit. ștudecătoria țânut Neamțu. Mnul 13, No. 3 D. Ioan Ionașc din satul , prin jalobă cătră acest Tribunal, au făcut cerere a se întări daniile prin care au hărăzit lui Vasili Munteanul 10 pași moșiii, o casă și o livadă, și ginerilui său Feodor Gavril 8 pași moșie tot din Căndești, și în doă la amândoi grădini de la deal de casă,sumă cărora de și s'au fost iscat pretenții din parte unora din răzășii acelui hotar, însă la tratațiia din 15 a următoarei s'au oborit de msiuiree 3974 din Condica Șirilz) o parte s'au întărit acele danii după formă, și pe de alta se publică spre știința tuturor de opștie, în urmartear tereri, pe de April 17, No. 3187. Prin isprăvnicia locală, având a să îndestula pe neguțitoriul jidov Aron Lipscanu de 760 deci se publică spre a lui Jean, dhe, pe acea însuși în slobod a doctorilor tercetării , atât ce au dat pravurile, s'au agemine întămplare ce au adus primeipractisi sau a răndui doftorii ce au legiuitele , adecă apa Dunării, bolnavilor cât ce s'au făcut, și doftoroaei, indusă numai din aceia nici un cuvânt sre unde s'au aflat mear” au căștigat 4* Copii care bolnavi dincă poroncita măsură nu sau păzit întru deplinătate, ce cunoscut tuturor de obștie, ce sânt cunoscuți de Osârmuire, mitetului întru aceasta, și unui bolnav, pricinuie fade Comitet că nimene nu este supt de cât pumai și pe temeiul acii o osebită