Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-06-08 / nr. 23

prețului cu care ar pute vinde ei lucrurile în târg, iar pe alta să păgunesc mai mult lăcuitorii târgurilor, peroții aflânduse a le cumpăra cu prețurile ce voesc a cere precupeții. 2. Să se facă cunoscut lăcuitorilor că sânt opriți pe viitorime de a vinde la jidovi sau îi precupeți obiecturile ce le prisosesc, și care le au menite spre vânzare în trebuința lăcuitorilor de prin târg, adăogândule ca pentru a lor folos cear singuri să meargă la târg să le vândă, ca să tragă ei folosul ce au precușții. 3. Să se publicarisască aceste măsuri prin batere de darabană în tot cuprinsul orașelor, ca pănă în 20 zile de la priimirea aceștia să se afle în de paștte această dispoziție, rânduind isprăvniciile pe la barierii și margine orașului în aldinși ca să privighieză, și îndată ce se vor ivi jldovi și alți precupeți cu de aseminea lucruri pentru precupie, după împlinirea 20 zile a publicării, să le ee acele lucruri în folosul sărăcimii, deci să aduce la cunoștința tuturor de obștie aceste măsuri. Divanul apelativ a țării de Sus. Maiu 20, No. 2477. Suma de 446 galvini 31 lei 25 parale ce mai rămăsesă desiguripsiți din prețul părților de moșie Hrițănii și Domușănii, zestre a Dsale Comisului Iapcu Botez, ce s'au fost vândut prin mezat, au figur ipsito acum D. Comisul în o a patra parte din moșiia Mădăricăștii și Filipeștii ce au cumpărato de la fratele Dsale D. Spat. Alecu Botez, deci se publică spre obșteasca știință această figuripire. Maiu 22, No. 2516. După cerere Dsale Agăi Picu Roset în unire cu soțiia Dsale Mărioara, s'au scos la mezat 1 dughne cu locul lor și o pivniță de piatră aflătoare la Ulița târgului de sus, și un loc de case ce are în mahalaoa cărvăsăriei mari de pe Ulița Hagidei, siguripsindule Dlui în părțile din moșiile Sângerii și Drătotenii, pentru care se și publică spre onstiota știință, ca anii ce pot fi mușterei, să se înfățoieză la anest Dipan în termin de 10 zile. Divanul apelativ a țării de mos. maiu 22, No.zăul. Din pavodul jalovii Dsale PAlecsa Hiotedată NC. Aghenții, și de acolo cu nota de supt No. 868 înfriptată acestui Divan, pe lângă vanisca canfeleriei Divanului țării de sus de supt No. 799, în prejmetul vânzărilor ce au făcut Andonie Peculau, Stan Dragne și Zistrachi Popovici, părților din moșiile Stângacii, Vlădeștii, Auceștii, Grosăștii și Degugații de la ținutul Vasluiului, cutră Dlor Aga Vasili Pogor și Ban. Iancu strati, precum și pentru acele ce de acum înainte s'ar ispiti a face cătră alte feițe, Divanul făcând luare aminte s'au lămurit că pricina dintre Dlui Alecsa Hiote cu Andonie Neculau, Stan Dragne și Petrachi Popovici, sau luat curs de la Șiudecătoriia de Iași, după cum să vede din jurnalul acei Siudecătorii închiet la 24 Dechemvrie 1840, cuprinzătoriu că părțile din numitele moșii Stâigați, Blădeștii, Anceștii, Grosăștii și Degiugații, s'au dovedit a fi de zestre a soției D sale Hiotul, apoi pentru ca nu pănă la cea desăvârșită curmare a procesului, să se mai facă riscaiva învăluiri prin vânzare de cătră Pegulau, Dragne și Popovici și la alte fire, se publică spre știința tuturor de oastie, ca ori ce act de vânzare ar închie cu pumnii, nu va ave nici o tărie. Maiu 24, No. 2390. Dei Pităreasa Ecaterina Goescu, prin jalona ce au dat acestui Divan alăturând un înscris din 28 April trecut înmputernicitor stăpănirei Monast. Dămțului, pe 6 pogoane vie cu locul lor Gospod din podgoriaa Odobeștii, dăruite poenitei Monast, de părintele său răps. Margarint Teoloruni prin diata sa, au făcut cerere de a să încredința arătatul înscris și de cătră acest Divan, din porodul căruia jaloni și pe temeiul vieții , au înfățoșat jeluitoarea supt iscălitura răps. părintelui ei, adeverită de martori și de Șiudecătoriia țânt. Iașii, Divanul pe de o parte au încredințat acel înscris pe formă, iar pe de alta se publică spre obștesca știință. Judecătoriia țeținutului Iașii. Micu 17, Mo. 4331 pănă și 1327. 1) Gheorghi Corașeuitoriu din satul Vitărenii acest țâănut, au vândut Un pogon vie cu livadă și casă ce o are pe moșiia Monast. Socola, Diale Jiorii Stamatopolu, în priț de 50 gantini. 2) Petrîe Opreja seuitoriu din satul Vzărenii, au vândut de peci o jumătate pogon die cu locul ei ce o are pe moșiia Monastirei Socola, Diale Siori Stamatopolu, în preț de 490 mi. 3) D. Medemiii Gheorghi Zaharia, particulariic au trecut în deven vânzare un loc din târgul Frumos cea ape cumpărat de la Sf. Mi-