Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-12-07 / nr. 49

„ gmnge 27. Preotul Costandin Tofan și părtași lui, cu răzășii curgători din neamul naranilesc pentru o parte din moșiia Crăsnășnunii. 238. Sfănta Mitropolie, cu sitropia Dsale Alecsandru Paladi, pentru împrejurarte moșiei Ionganii despre moșiia Cioriști. 2). Casa răposatului Spatariu Costachi Pomir, cu Dlui Comisul Iordachi Teodoru, pentru posesiia moșiei Moara Dancului. 31. Monahiile Rahila și Megalusa Isăcești, cu Sofiia soțiia răposatului fratele lor Cnacachi Isăcescu, pentru avere. Divanul Anelativ a țării de Sus. Poemv. 24, No. 5889. După cerirea Dsale Dimitrie Mihailovii, s'au scos a să vinde prin mezat o vie ce o are mîni podgoriia Peleuna pe moșiia Monastirii Cetățuia sunt dare de dejmă, deci să publică prin aceasta în tot cuprinsul Prinținatului în termin de 40 zile spre înștiințara tuturor de opștie, atât acelor ce vor avea vreun feliu de pretenție, precum și a loritorilor mușterei, ca în terminul arătat, să se înfățoșeză la acest Divan, spre a să înainti lucrarea celor de cuviință. Judecătoriia ținutului Iașii. Poemv. 20, No. 5785. De cătră această Judecătorie hotărândusă pricina următoare dintre Dlor Sard, Gavrill Avram și soțiia sa, asupra Dlor sale Banului Iancu Istrati și supusul Austriecesc Ioan Balomir, pentru 2 suneturi de 16.000 lei cu care s'au fost împrumutat la anul 1836 Dechemvrie, cei întăi de la Dluj Banul Istrati dinpreună și cu piște hârtii ce au pus amaneta caselor Dsale Sardariului Avram din Păcurari, la care Dlui Banul spre întimpinare au arătat că acele sineturi cu amanetul, din pricina prelungirii datornicilor și a reclamației de răstre ivită, ale au dat spre ași ape agiutoriu în mâna Dsale Dogofătului Teodor Sturza, precum despre aceasta au arătat în presudorie, atât Dlui Ioan Balomir precum și Dlui Avram, cum că au văzut în mâna Dsale Dogofătului Sturza, totodată păzindusă și un înscris înfățoșat de Dlui Sardariul Avram din 116 Maiu 18140, supt iscălitura Dsale Banului Ietrati, ce au avut să se de, că au priimit 14.930 lei, și când zi va teslimarisi și delalți bani, să fi datoriu ai da suneturile și amanetul, și așa precum din însuși arătările împricinaților, că prii peputință ar fi să se poată găsi acele hârtii, să publică spre obșteasca știință desființare unor asemenea sineturi și amaneturi, ca oriunde să vor găsi, unul cuprinzătoriu de 15,300 lei supt iscălitura Dsale Sardariului Avram și a soției Dsale, și celalalt de 20 galbvini numai supt iscălitura Dsale Sardariului Gavril Avram. Judecătoriia ținutului Botoșanii. Poemv. 20, No. 6200. Dlui V. Post. gheorgi Dumitru, prin jalobă cătră acest Tribunal au cerut a i să divide de veli prin mezat trii dughene cu locul lor din acest orapi. în urmarea puria cereri și pe temeiul titlurilor de proprietate ce au încățoșat, potrivit paragrefului 7 din apecia a doua a Condicii divine, să plimbe în tot Prințipatul spre obșteasca știință în termin de 40 zile, ca acii ce vor fi doritori muștrrei, sau vor avea vreun feliu de pretenție, să se înfățoșeză la acest Tribunal în terminul arătat, spre a să înainți lucrarea celor de cuviință, potrivit formelor aștiuite. Poemv. 24, No. 6258. Ștudecătorii a țânut. TUtovii, prin adresul cu No. 5821, face cunoscut acestui Tribunal, că după jalona ce au priimit de la Dluj Deorminul Scarlat Miclescu și soțiia Dsale Ralu Miclescu păenuită Reset, au încredințat trapicul cu care Dlor ponmeniții, particulariie au vândut de veci moșiia Gerza de la acest țănut, Dsale Cornicului lancu Papurgea, în preț de 2000 galurii, care această moșie fiind zestre a soției Dsale au figuripsito în moșiia Bahnile ce o are la țăputul Bacăului artistă a sa, cerând că așa precum moșiia vândută să găsește în rezidențiia acestui ținut, apoi să se întindă cuvenita publicarisire spre onireaca știință și a celor ce por ait spre o legiuită pretenție, trimețind și deffișoara ce au înființat la ia pentru înformătuirea zapisului acestei vânzări, deii să publică spre oaștee ca știință în tot cuprinsul strinținatului în termin de 6 luni, potrivit așezământului statornicit pentru aseminea caz. -