Foae sătească, 1841 (Anul 3, nr. 1-52)

1841-03-23 / nr. 12

5 - 1500 stânjini, care pe viitorine rămân în sarcina vroriei la Botoșeni, iar în anul curgătoriu, pentru că în biulgerul cheltuelilor nu s'au însemnat anume somn, să va face cu zilele priivnicilor din mahala ce să iasă după opștească hotărârea Sfatului din anul trecut, pentru astuparea de batacuri. 3) Ținutul Dorohoiu, să lucreze înaintirea drumului spre Bucovina, la puncturile ce e ar fi de neapărată trebuință. 4) Ținuturile Suceava, Neamțu, Romanul, Bacău, să lucreze precum și în anul trecut, în drumul de Cornul Munții. 5) Din țânt: Putnii, doă ocoale anume 22 Brăuții și Răcăștunii, să lucreză pe aceastaș linie de Cornul Runcii, în destanția din nou povăzuită începătoare de la Pudureni din jos de Agiud peste Siretin, și prin Tecuciu spre drumul Galațului, iar celelalte trei ocoale, anume: Bilieștii, Vrancea Gărlile,pănă la deschiderea lucrului curățirei Siretiului,) se lupreză împreună cu ținuturile Covurlului Tecușiu în Galați, spre deplinirea șoselilor, spre deplinirea ezăturii ce sărace împrotiva Bratișului, precum și la întărirea malului Dunării din șcele. 6) Din țante, Tutovii, doi ocoale anume a Tutovii și a Similii, să lucreze spre deplinirea șoselii începute în Bârlad, din care mai este rămășiță de III stânjiii, iar clelalte trei ocoale Pereschivu, Corodu, și a târgului, se lucreză la direcția ce din nou urmează a să deschide din Bârlad la Galați. 7) Din toate Fălciiu, ocolu Crasnii să lucreză spre deplinirea podului început a să face la Docolina; iar celelalte trei ocoale împreună cu ținuturile Ușii și Vasluiu, se luareză direcția nouă de la Răpide pănă în Vasluiu, și la întrările în capitalie. 8) urmarea îndatorirrei prințipiului de șesălile de muci pe curgerea de șesătuni necurmate, adecă: 180 zile după hotărcerea din anul trecut, cu chemarea din 90 muzi, un car cu cărăuș, și ofevit doi salahori palmași, să fie în anul curgătoriu, pentru ținuturile Dorohoiu, Botoșenii, Suceava, Neamțu, Romanu, și Bacău, în curgerea numai de doă perioade, câte de luna lună, adecă de 30 zile; însă Unul după contenirea avuturilor de primăvară și cel al doile după contenirea sucirei și înainte, chemân- Auon din alest temeiu și lucrătorii întiniți de la 90 muzi, adecăt câte trei cară cu cărăușii lor, și câte șesă salahori palmași. La Putnii, Tutova, Tecuciu, Covurluiu, Fălciu,, Vasluiu, și Zșii, se urmeză îndatorirea ca și mai înainte în curgerea de șesă luni înțepătoare de la Jiu a lunii lui Maiu, viind lucrătorii după prințipiul analoghiei din 900 muzi, un car cu cărăuș, și osăbit alți doi palmași întru pecurmată îndeletoisire. 10) Pentru scăparea pecuvințelor prilejite și descoperite pe alocuri, din pricina întortocarii prinținiile regularisite mai sus, priiminduși și dovadă la întâmplare de revizie. 11) Departamentul cu afarisitcă terminurile acelor doă perioade lucrătoare a ținuturilor de la punctul al le, Maiu, și cel al doile de la 16 Avgust. 12) Obștete pentru satele ce nu ar avea îndemănare aș ține întru pecurmată îndeletnicire, carăle și palmașii cuveniți la rând pe toată vremea îndatorirei, să iasă dreptate a șii schimba după îndemănare, cu acasta însă, ca la împlinirea terminului ce sar rngularici, vornicelul satului să aibă îngriire a fi față negreșit schimbători spre a să pute slobozi pe acei de mai nainte, cu a cărora venire în sat dând vornicelului țidula ce va priimi de la pristav, să o cerceteză de este regulată în a ei cuprindere potrivit cu formulariul ce mai gos să însămnează, și apoi să o păstreze spre dovadă. 13) Țiculele ce să priimească lucrătorii, lu să fie pe patrar de coală hărtie vânătă, tipărită în următoare cuprindere, de pildă: (ocolit pristavul). anul 1841 suna în lile singur Celelante țânuturi, adecă satelor spre complectuirea părților câte dreptul lucrătorii cuveniți, muzi, să rămâe ca fișre care sat dea în vremea avrului fie începătoare, de zilele întrebuințate, spre cel întăiu și de 00 după pe loc oșștește să'și dee la pristav de la fidura de a se saumi de răfuire sa cibzare au regul5 a sălucnei - --....--- .