Foae sătească, 1845 (Anul 7, nr. 1-52)

1845-04-08 / nr. 14

încoace, se găsește ferite despre molipsitoare voală; deci se publică spre obșteasca știință. No. 58086, Iprăviiuim ținutului Fălciiu, prin raportul seu au făcut cunoscut că un țigan a D. Pitarului ștefan Stavăr, și o țigancă a Dsaleearl- Nicolai Caramalău, îngurluinduse amăndoi și furănd țiganca îndestule lucruri, la 22 a trecutei luni Martie s'au făcut nevăzuți; deci însămnănduli se lice numele, fisionomiia și portul, se publică spre obșteasca giință pentru aflarea și prinderea lor. Fisionomia. Vasili Țiganul, lastat de mijloc cam groș, la față smolit, părul capului și oțchii ne gri; îmbrăcat cu cojoc, sucman sur, verneului, aivote și căciulă bună neagră. - Soltana țiganca, cusutoare, la stat naltă, părul capului și olhii negri; îmbrăcate cu 7 rochii de oiz, una albastră și alta cam roșietică, 2 cațaveice, una de postav negru și alta de șal roș, blăanită cu culpe, cu 2 fuste, în picioare botine leciust, în cap cu obaret verde și tulpan scris. Visteriia Moldaviei. No. 1961 și 1982. Isprăvniciia ținutului Fălciiu, prin raporturile cu No. 2647 și 261a, au făcut cunoscut Visteriei că din acea ținut au pribegit doi lăcuitori din satul gura Pâhnii, adecă unul dintre birnici anume Moisi Moga, și altul dintre căpătăezi anume Nistor Bescheriu; deci însămnăndulise lice fisionomiia, se publică spre obșteasca șiință, pentru negreșit aflarea , prinderea și trimeterea lor prin competenta ieprăvnicie la urmări. Fisiconomiș. 11. Moisi Moga, în vârstă ca de 10 ani, la etat de mijloc, la față balan, părul capului castaniu, mustețile galvine, ochii cuprii, nasul gura potrivite. Femea lui Raveca i doi copii o fată și un băut. 2. Nistor Bescheriu, în vârstă de 30 ani, la stat cam nalt, părul capului, mustețile și barza cărunte, la față smalt și uscăcios, tierii obrazului mari, amăndoă părțile ovrazului afundate, ochii tulburi, nasul mari, roșcoban, gura potrivită. Comitetul Sănătății. No. 336 și 353. Starea sănătății locuitorilor din amăndos Prințipatele, după științele adunate de pe la locurile cuvenite este pună, precum asemine și în a areapta parte a Cuperii de la Balcanuri partă judecător decă. Divanul Apelativ a țării de Jos. No. 1185. țo și prin clasificația anului urmator 1845 s'au cuprins spre locală desbatere pe ținut. Covurluiului, la clasul al 7, pricinilec 1, cu No. 34 după reclamația pornită de răzășii moșiei Mastacanii, pentru împresurarea a doi vătrăni de cutră moșia Fonteștii proprieta acum 0 Dsale Corn. Vasili Alecsapari, și al 2, cu No. 49 după reclamația pornită de epitropia Sfăntului Mormânt, pentru împresurarea moșiei Lăleștii și Stoicanii despre moșiile Folteștii a Dsale Rornc. Alecsandri, Frumușița a Dsale Vist. Iorgu Ghica, și moșia Dohodolului, însă din îndemnul împregiurărilor cuprinse prin jaloba primită de la Dlui Vornc. Alecsandri văzănduse că arătatele mai sus doă reclamații se găsesc precurmate cu desăvărșire prin hrisoavele Stăpănitorului Domn, pentru cea întăi pricină încă de la anul 1835 Avgust 31 No. 110;, și pentru cea a doa de la anul 1840 Avgust 28 No. 143; acest Divan prin a sa închiere au regularisit pe deoparte ca aceste doă pricini, scoținduse din clasificație să se treacă în condica unor aseminea de sfărșite prin închierea de jurnal după forme, încăt primește pe Folteștii Diale Corn. Alecsandri, iar pe de alta în locul acestor doă pricini spre neștirbire calaifiraniei și întru îndeplinirea clasului al X-lea' au însămnat la acelaș clas spre locală despatere pe următorul an pe ținut. Corpul luiului alte doă pricini, și anume: 1 supt No. 25, după reclamația răzășilor de moșii Ghibarțu, pentru împresurarea acei moșii despre Dlui Post. Hermeziu cu moșia Șărpenii satul Bolintești, și de cătră Dlui Vonic. Știurgea cu moșia Cioinații, și al 2 cu No. 56, după reclamația Căpt. Costandin Bălăpan, cu alți ai spi răzăși de moșia Bereștii, pentru împrejurarte acei moșii de cătră moșiile Terchilenii răzășască, Ținenii și Corneștii iarăși răzășăști, și Meria i Căpăținii iarăși răzășască. Deci se publică spre înștiințare proprietarilor reclamanți și părinți, atât pentru închiserea reclamațiilor cu No. 34 și 19 ce sânt sfârșite, precum și pentru regularieirea la clasul -