Foae sătească, 1846 (Anul 8, nr. 1-52)

1846-05-05 / nr. 18

let d. și trimetere acelor fugari în bună pază la Ieprăvniciia ținut. Dorohoru. No. 9254 și 9277. Din slujba Miliției pămăntești reda von: Gheorghi (el și Grigori) Rusul, Popa, Vasili sin Ioan Limbutul și Pavăl Buhuș, li se însamnă lice fisionomia, și totodată se publică spre știința satelor și cuvenita din partele regularisire, pentru aflarea numițilori Fisionomium. 1. Rediavorul gheorghiel și grigori Rusua, dat de satele Bazga, Vladnicul, Oteștii și Cetrișul de la ținut, Bacăului, părul capului și sprincepile castanii, frunte potrivită, ochii căprii, nasul mic, musteți mare, gura mică, dinții mărunți albi, barba nu rade, la față albinei rătund. 2. Gheorghi Popa, dat de satul Climeștii, ținut, Bacăului, părul capului și sprintenile negre, fruntea de mijloc, ochii căprii, nasul mic, mustețile castanii, gura de mijloc, dinții mărunți rari, barba rade, la față smolit. 3. Vasili sin Ioan Limbutul, dat de satul boteștii ținut. Romanului, părul capului castaniu, fruntea mică, sprincenile castanii, ochii căprii, nasul potrivit, musteți nu are, gura potrivită, dinții dedesupt mărunți și deasupra mari, barba nu rade, la față emolit. 4) Pavăl Buhuș, înrolat de voe; din satul Bozienii ținut, Romanului, părul capului, sprincenile și mustețile castanii, fruntea de mijloc, mți căprii, nasul, gura și dinții potriviți, la față alb, au luat cu sine și amoniție de a haznelii; un haistuc, o manta, o cămeșă și o păreche cibote. No. 9404. Dlui Logi, Iordachi Ghica, prin înscris cătră Departament au făcut arătare că veniturile moșiei Dlale Delenii, Macsutul, Ioneștii, cu unitele ei săliși din ținut, Botoșenii, împreună cu semințele trebuitoare, de grâu, popușoi, orz și ovăs, i boii trebuincioși și plugurile, velnița și mașina aflată pe ia, are a le trece în posesie de la 23 April anul viitor 1847, deci se publică spre obșteasca giință, ca acii ce vor fi doritori munerei, să se înfățoșeze la D. proprietarul aice în capitalie, pănă la sfârșitul viitoarei luni Iulie, spre punere la cale. Visterița Moldaviei. No. 3439. și 3412. Otcupul pocilinii eesportației zaherelilor, luânduse de cătră L. vorn. Alecu Sturzi Bârlădeanu, pe vreme de trei ani, începători de la 1 ianuarie 1847, cu preț de 24.001 galbini pe fieștecare an, au amanetat la hazne părțile ce are în moșiile Florenii, Șoitu, Mihane și Lungenii toate într'un hotar de la ținutul Tutovii. Asemene și prcupul ocnelor acestui Principat, luănduse de cătră D. Vist. Alecu Balș, pe vreme de 6 ani începători de la 1 Ianuarie 1847, cu preț de 1.630.501 lei pe fieștecare an, au amanetat la hahne: 1lu, moșii a Dsale Poenile de la ținutul Iașii; al 2-le, moșiile Dimna i Sfărcăuții de la ținut. Dorohoiu, a Dsale Hat. Nastasachi Bașotă; al 3-le, moșiile Negreștii, Băloteștii și Hebile de la ținutul Neamțului a Dsale Vorn. Iordachi Catargiu, și al 4-le, moșia Oneștii cu sălișrile ei de la ținutul Bacăului, a Dsale Hato Alecu Aslan, după osebnite înscrisuri alor sale proprietarilor., Deci se publică spre obșteaca știința: No. 35563, Ieprăvnic in ținut Bacău, prin raportul cu No. 5714, au făcut arătare că din satul Săuceștii acel ținut, au pribegit un lăcuitor anume Ioan sin preotul gheorghi, deci se publică spre obșteasca știință pentru negreșit aflarea și trimeterea lui la urmași Comitetul Sănătaății. No. 518 și 555. Starte sănătății locuitorilor din amăndoă Principatele, după științele adunate de pe la locurile cuvenite este bună, precum asemine și în a Aareapta parte a Dunării de la Balcanuri încolce, se găsește ferită despre molipsitoare boală, deci se publică spre obșteasca știință- Viorița orașului Galații. No. 699. Cerând trebuința a se di în antrepriză teslimarisirea Curajului trebuitor la 24 cai din zona Pojarnicească din acest oraș, pe vreme de un an începător de la 1 Septemvrie acest an, adecă: 57/, stoguri fâăn, și 125 chile, 21/ baniți orz, se publică are obșteasca știință, ca acii ce vor fi doritori mușterei, să se tușeze la această Eforie, la 10, 15 și 20 mai curgător. Epitropiii Monastirii vf.piridoie No. 472. Deși după împărtășirea acestei Vistrușii dezertănd gheorghi