Foae sătească, 1847 (Anul 9, nr. 1-52)

1847-10-26 / nr. 43

” .--- 23 șapcă de postav și 1 galstuc, precum Isprăvnicia cu raportul supt No. 9471ă încredințiz, șii însămnăndusă lice fizionomia lui, spre cunoștința Isprăvniciilor i a satelor și cuvenita din partei urmare cu trimetirea lui la îndatorire. Fizionomia. Să publică spre obșreasca știință ofisul Preaînălțatului Domn supt No. 42 cătră Secretariatul de Stat, poruncitoriu de a să păzi regula, ca la Secția jalabilor să nu se primască jalove, decât acele ce ar fi asupra oserbitelor mai înalte Institnții Administratice sau Judecătorești, de la care nu sar fi făcut cuvenite puneri la cale. Conte de pe Ofisul Preaînălțatului Domnen cu No. 42 Octmur. 14 1847, cătră Secretariatul de Stat. Din nomolul jalovilor ce în toate vilile să primesc la Secția Domnia Voastră cu neplăcere videm că acii mai mulți din sfăluitori, fără a să adresa după cuviință la locurile competente,  da stat mic, vrăsta 29 ani, părul capului negru, mustețile înfirează, ochii negre și la față smad. Secretariatul de Stat. No. 2135. jalabilor, mai întăi adecă în pricinuile Decanicești la Judecătoriile Minatale, la Divanuri și la Dogofeția Dreptăței, și în acele Adnministrative la Isprăvnicii și la Departamenturile cuvenite, când de cătră Isprăvnicii nu vor fi puși la cale, să adresarisesc dea dreptul cătră Secția jalovelor și aș pierd vreme în vădar așteptănd îndreptare jalovei lor la locurile competente după formele statornicite. Drept aceia spre a să futi pe jăluitori pe viitorime de zădarnicile sgeltuele ce fac cu venirea în Iași și stăruință fără vreme. Poruncim Secretariatului de Stat de a publica spre obșteasca știință, ca de astăzi înainte la Secția jalobelor să vor primi numai acele jalobe care pot cuprinde în sine tănguire asupra acelor mai de pe urmă Instanții, adecă în pricinile mecanicești asupra lucrărilor și închierilor Divanurilor de Apelație și Domnesc, și în acele Administrative asupra Departamenturilor respective după firea pricinilor, precum și acele celor Visteria Moldovei. Ne. 6599. L2. Vorn. Pilolai Greceluiu prin jlloba ce au dat Prea înăațatului Domn, și cre cu Înalta rezoluție sau recomenduit Cisteriei, cere de a i să legiui moșiei Diale Gura Scămilii din țânt. Tătorii două iarmaroace pe an, și anume: f-iu la 61. Ierarh Pi olae și al 2-le la Sfp. În țărații Costandin și Ilena. Drept aceia Visteria având în privire încheerea Sfatului care regularisetre chipul înființării unor așa formareace, publică spre obșteasua știință cerirea Dsale Porp. și ori care proprietari sar socoti obijnuit cu asemine înființări, în termin de 3 luni să se arăte cu sllobă la Visterie spre a să înainti subrirea căzută, căci în urmă orice reclamație, va rămâne fără temeiu. PARTĂ JUDECĂTOR DESCO. Divanul Domnesc. (Pricinile terminate spre căutare de către acest Divan.) 1) No. 2765.La 10 Poemvrie, prima amătoare între Dei Hătmănean Profira Scorțasca, cu Dei Postelniceasa Catinca Burgeli pentru împresurarea moșiei Hăbășăștii. 2) No. 20672, - la 5 următoare între răposatul acum Icopom Atanasie Cassian, cu Relucanu Croitorul, pentr împresurarea unui loc din Iapși. 3) No. 2610. La 10 Dechemvrie, pricina următoare între D. Asa Gheorghi Vostacchi, cu proprietarii moșiei Dumeștii și Roșiecii, i fraț Bușulești și alții, pentru împresurarea ce a fi pătimind moșiia Iariciu, precum și pentrulizile Bărgăoanii și Bogenii. Deci se publică spre înștiințare tuturora celor ce facu parte în arătatele pricini, e negreșit să se învățe însămnatele Vile, șeze la acest Divan, cu dovez a când, însuși sau prin legiuști vechili, căile ce vor sta din împrotiră se vor cerceta pricinile nun înființa stăruitorilor, fără a rămăne cunere un cuvânt că nau fost încunoștințați. și pentru jalovele cu înaintire întămpauri ecstraordinare, și ranguri, precum și sie și mile nici cum nu acele de stăpencerire de orănduire în slujbă de să vor mai prini. Dechemvrie, pricine