Foaia poporului, 1899 (Anul 7, nr. 1-52)

1899-01-15 / nr. 1

FOAIA POPORULUI Nr. 1 Pag. 4 arătat o nespusă dragoste şi bucurie, cât în biserica noastră nu au mai fost nici nu va mai fi. După sfîrşitul sf. liturgii a rostit d-nul Ioan Popa o cuvântare despre scopul cercetărei bisericei şi a sărbărei zilelor de Duminecă şi sărbători. învăţăturile au fost aşa de potrivite, încât ele au străbătut până în adâncul inimei celor de faţă:stantin Vladu, Nicolae Maranu şi Luca Ghergulescu, cum şi corului vocal din Ieşelniţa. Totodată comitetul îşi ţine de sfântă datorie a da mare mulţumită onoratului comitet parochial gr.-or. român din oraşul Orşova în frunte cu d-nul protopresbiter Michail Popoviciu, a domnului comerciant şi preşedinte George Ioanoviciu, cum şi domnului învăţător şi notar Olandeze mergând la trg. — Vezi ilustraţia. — în numărul trecut am reprodus din »Călindarul Minervai« un articol, în care să arată hărnicia şi buna chivernisire etc. a poporului din Danemarca. Asemenea acestuia este şi poporul din Olanda. Ilustraţia din numărul de faţă ne înfăţoşează o scenă din vieaţa ţeră i Ţărance olandeze mergend la tîrg. ■ După sfîrşirea acestora am mers cu toţii în casa lui Ilie Spătariu, unde s’a pregătit prânzul, carele, fiind postul Crăciunului, au fost bucate de post făcute. Comitetul parochial gr.-or. român în numele tuturor locuitorilor din Tuferiu şi Coramnic vine prin aceasta a-şi exprima profunda mulţumire dlor preoţi Ioan Popa, Pavel Magdescu şi Nicolae Târziu, aşa şi domnilor învăţători Conul comitetului Traian Henţiu, cari cu îndemnul Tatălui de sus au binevoit a dărui o poartă de fel de tot folositoare în preţ de 70—80 fi., care se întrebuinţează la avila bisericei de aici. Dumnezeu atotputernicul să le lungească firul vieţei, şi să-i ţină întru mulţi ani fericiţi. în numele comitetului: l Pavel Miţarin, preşed. comit.nească din această ţeară, femei olandeze se duc la tîrg patinând. în vreme de iarnă adecă femeile dela sateîşi leagă la picioare patine (tălpi mici de sănii) şi astfel merg la oraş cu cârfele în cap, pe drumurile gheţoase. Se înţelege, că în chipul acesta ele merg foarte repede, aşa zicând în fugă şi astfel cruţă foarte mult timp. Aceasta încă ne arată, cât de practici sunt ţăranii în ţările înaintate în cultură.