Foaia poporului, 1907 (Anul 15, nr. 1-52)

1907-12-08 / nr. 48

Anul XT, Duminecă, 25 Noemvrie (8 Decemvrie) 1907. Nr. 48 Prutal RbttMMMtKlnl « flau .....................................* soi. 40 bani. f» a limitate di u . . . 1 • I rai. 20 bani. Mortals, Amcriaa (i alta Uri itrilu 11 rar. anual, thwwtala»fa«la.TlnpiH' N. Heltzer, Sibiiu Foaie politică. Apare In flecare Duminecă. INSERATEI te primesc la biroul administraţiunii, (iti. Măcelarilor nr. 12). Un şir garmond prima dată 14 bani, a doua-oară 12 bani a treia-oară 10 bani. Vânători în primejdie. Dintre sălbătâciunile de pe la noi unii din cei mai primejdioşi sunt porcii sălbatici sau mistreţii. O ştia aceasta oamenii noştri de pe la păduri, pe unde să ţin aceste fiară. Mistreţii fac mari pagube în bucate, prin cucuruzele de pe la poalele pădurilor, iar pentru oameni sunt primejdioşi mai cu samă când să văd urmăriţi de ei, sau vânând după ei, ii rănim etc. In cazuri de aceste mistraţii devin foarte furioşi şi îndrăzneţi, atacă cânni de vânat şi pe oameni şi-i spintecă de vii. Şi de ei nu putem scăpa cu fuga, căci sunt foarte iuţi, ci trebuie sau să ne ascundem, sau mai bine să ne urcăm in vre-un arbore. Chipul nostru ne arată o astfel de întâmplare. Trei vânători prin pădurile din Ungaria nordică au dat zilele trecute de mistreţi. Pe unul l-au rănit şi acela s'a aruncat asupra vânătorilor. Vânătorul cel mai de aproape s’a acăţărat pe un arbore, al doilea cercă şi el să prindă o creangă, iar in timpul acesta al treilea mai depărtat, ia la ţintă mistreţul, ca să-l doboare la pământ şi să-şi scape soţii din primejdie.