Foaia poporului, 1909 (Anul 17, nr. 1-52)

1909-09-26 / nr. 37

2Lmi XTH, Duminecă, 13/26 Septemvrie 1909. Nr. 87 Prețul abonamentului: Pe an an.......................................4 cor. 40 bani. Pe o jumătate de an ..... 2 cor. 20 bani. Renania, America și alte țări străine 11 cor. anual. Abonanentele se fac la »Tipografia« H. Meitzer, Sibliu. Foaie politică. ----/— Apare în fiecare Duminecă. INSERATE: să primesc la biroul administraţiunii, (str. Măcelarilor nr. 12). Un şir garmond prima dată 14 bani, a doua oară 12 bani a treia oară 10 bani. Catastrofa unui automobil. Strămoşii noştrii, cari călătoreau sau pa roţile înceta a-te picioarelor sau pe »hintau« n'avaau să sa teamă da nenorociri, ca noi astăzi. Mergeau şi mai in tihnă, mai cu alcăm, în linişte şi singura catastrofă, da care aveau teamă, erau tălhari da codru. Noi ăztăzi o dăm mai iute. Avem trenuri repezi, cari dacă iar din sine, omoară sute de oameni, avem trenuri electrice pe sub pământ şi deasupra căsilor şi vai de cei ce să află In el, dacă să intâmplă vre-o catastrofă. Cel mai sălbatic copil ■ veacului nostru e insă automobilul, care a’aşterne gâfâind şi lărmuind pe drumurile de ţeară şi In grabă-i măcelăreşte de multe ori nu numai gâşte şi pui şi alte jivine, dar şi oameni. Ba să întâmplă nenorociri şi mai groaznice şi de aceia ţăranii nu văd bucuros automobilele. Astfel zilele trecute un fabricant din Pesta a făcut împreună cu ginerele său o escursiune cu automobilul. La o încovoietură la vine în faţă un car. Ţăranul, căruia ii să spăriaseră caii, nu putu să cârnească şi cum cum nu automobilul să răsturnă, ssplodă, sfârticând pe şofer (conducătoriul automobilului) şi rănind pe cei doi domni. Chipul nostru înfăţişează clipa catastrofei