Foaia poporului, 1922 (Anul 30, nr. 1-52)

1922-01-15 / nr. 2

Pag. 4 FOAIA POPORULUI In aria autorizării primite din partea adunării generale a acţionarilor Institutului de credit ţi de economii .ALBINA*, ţinută la 23 Noemvrie 1921 in Tibis, subsemnatul Consiliu de administraţie deschide prin aceasta subscripţie pentru o nouă emisiune de acţiuni, în scopul sporirii capitalului societar dela Lei 10.000.000- — la Lei 25.000.000.--. Noua emisiune se face in următoarele condiţiuni: 1. Acţionari veci au dreptul să opteze, cel mai târziu până la 3Ianuarie 1022 tot după două acţiuni vechi trei acţiuni nouă. Abateri dela condiţiunea, ca acţiunile vechi să fie înregistrate pe proprietarul actual, se admit numai erezilor, cari vor dovedi, că proprietarul vechiu a răposat, că ei sunt îndreptăţiţi a meşteri acţiunile vechi, înregistrate pe aameie decedatului, şi că s’a deschis procedura de ereditare, dar nu s’a terminat. Această excepţiune însă se poate admite urmai până la terminul fixat pentru anunţarea opţiunilor. Altfel de acţii însă se vor elibera îndreptăţiţilor numai după predarea judecătorească a eredităţii. 2. Cursei de emisiune pentru acţiunile optate de vechii acţionari — respective de ereziilor — se stabileşte la suma de Lei 135-— din care Lei 100-— se vor trece la capitalul societar, iar Lei 35-— ca primă de emisiune, la fondurile de rezervă. „ALBINA“, institut de credit şi de economii, Sibiu : „ALBINA“* Institut ii credit şi du tenionil Sibiu. Prospect de emisiune.*» Capital social Lei 10.000.000 — Capital soc. em. nouă Lei 15.000/00.— Fonduri da rezerve : Ul 7.000.000.— P. T. Avem onoare a Vă aduce la cunoştinţă, că am deschis la Bucureşti o Sucursală, care şi-a Început activitatea la 1 Ianuarie 1922, la localul său din Strada Banca Naţională No. I (Colţ ca Strada Karaghtorgbevtel, Iaşt .Teatru Modera) sub firma : „ALBINA“ institut de credit şi de Economii SUCURSALA BUCUREŞTI. Legăturile din zi in zi tot mai Intesse dintre lumea de afaceri din vechiul Regat şi cea din Ardeal, Bănat, Crişsne şi Maramurăş, precum şi Interesele marelui public, ce-l servim prin Centrale noastră şi Sucursalele noastre din Braşov, Cluj, Lugoj, Mediaş, Sânmărtin şi Tg.-Mureş de cinci decenii au făcut deadreptul necesară completarea reţelei noastre de Sucursale, cu noua Sucursală din capitala ţării. Prin această Sucursală dorim să Înlesnim şi mare tai pulitic, de vechiul Regat legătura cu teritoriile nou alipite din Ardeal etc. şi cu lumea de afeceri din fosta Monarchie Austro-Ungară şi din Germania, unde asemenea dispunem de vechi şi excelente legături. Sucursala noastră din Bucureşti va cultiva afacerile obicinuite de batist şi va fi călăuzită în activitatea ei de spiritul tradiţional şi propriu înstilaţiei noastre: solid, curant şi constenţios. Conducerea Securea ei, in calitate de director, a fost Încredinţată dlui Şofroniu Roşca, un vechi şi probat funcţionar superior, fost procurist ai Centralei noastre, care, Împreună cu funcţionarul nostru dual Vâsle Lace» angajează valabil Sucursala din Bucureşti. Vă rugăm a lua notă de deschiderea Sucursalei noastre şi a-i acord«, deplin Dvoastră încredere, în daraverile DV, de ordin financiar, care încredere se va năzui a o merita prin serviciu prompt şi curant. 2012 Cu toată stima: »ALBINA« Institut de credit si ecosoni. 2019 Spre ştire! Aduc la cunoştinţa onor. public, că mi-am aranjat din nou spălătoria mea cu aburi pentru rufe fine prin cumpărarea de maşini moderne. Sunt deci în situaţie de a sat state certeţeie cele mai gingaşe are onor public, în ceea ca priveşte curăţenia şi albeaţă rufelor, fără a folosi mijloace stricăcioase la albirea lor. Cine pune preţ pe rufe albe şi frumos călcate, să-şi ducă rufele în spălătoria cu aburi din Siiu, strada Heiden 11, 5 minute de la halta electrică în Târgul lemnelor sau , la A. Greii, comerciant, unde se adună rufele (colţul străzei Cisnădiei şi străzei Poplacei.) Rufe scrobite cu Lustru se vor primi numai după instalarea masnelor, ceea ce se va aduce la cunoştinţa onor. public. Tot aci se primesc şi 2 căi- I cătorese cu prexa, cari au lucrat cu maşina de lustruit cML'â,a Oustai Warschau Un motor Langen & Wolff în stare buna, însă cu osia crepată, da vânzare. Sibiu, str. Crucii Nr. 8, 2015 Preluare de prdvlzie. Adun la cunoştinţa onoratului putui, ci am preluat prăvălia firmei MARTII* KOHN, Sibiu, str. Sării Nr. 14, fiii nici un obligatmânt, unde literez var, ciment şi ţiglă cu preţurile cele mai ieftine. Ca toată stima IOSIF SALAMON De vânzare o casă cu locuinţă ce poate fi locuită imediat. Adresa la Hermes" s. p. *. Sibiu, str. Pintenului Nr. 9 3. Preţul acţiunilor se va vărsa conform § 9 din statute in 5 rate egale de câte 20%, iar prims de Lei 35*— de acţiuni se va achita deodată cu vărsiminîul intâi. Io acelaş timp se primesc subscrieri in contul acţiunilor, ce ar rămânea ■«optate de acţionari, conform punct. 1, atât de la vechii acţionari cât şi dela reacţionari pe preţul de Lei 180'— din care 200/# a valorii nominale şi prima de Lei 80 — sunt a se achita la întâiul vărsământ. Repartizarea acestor acţiuni se va face din partea Consiliului de ad■tatetraţle. 4. Acţionarii, cari vor face vârsămintele în rate vor beneficia de 6°/« dobândă pentru anul 1922, şi vor avea să plătească 8•/„ după reţele restante, iar acţionarii cari vor vărsa la La rată valoarea integrată a acţiunilor, vor beneficia de dividendul anului 1952. 5. Pentru piaţa acţiunilor se fixează următoarele termine: rata I. de Lei 55 —respect. Lei 100‘— până la 31 Ienuarie 1922. „ II. „ 20/-până la 31 Martie 1922. „ HI. . . 20 -„ „ 31 Maia 1922. . iv. . . 20 -„ , 31 Iulie 1922. » v. . . 20*— „ , 30 Septemvrie 1922. Faţă cu acţionarii carina vor achita ratele la termin, se vor aplica dispoziţiile § 10 din statute. 6. Acţionarii ar ni rugaţi a subscrie un număr de ncţiini, care împreună ca cele vechi, ce mai au pe numile lor, să fie divizibil cu 5. Acţionarii, cari posed un număr fără soţ de acţiuni pot primi câte o acţiune, din ale fondului de pensiuni al Sancţionărilor pe cursul de Lei 520 — bucata cupon 1922. 7. La subscripţie scot a se prezenta acţiunile vechi Împreună cu costele de cupoane, şi se vor libera deocamdată în schimb certificate provizorii cu cupoane curente. 8. Acţiunile nouă se vor emite cu nominalul de Lei 600.— adecă se vor contrage tot 6 acţiuni , Lei ICO-— nominal în o acţiune nouă de Lei 500—. 9. Sumele vărsate în contul acţiunilor subscrise în seczul punctului 3 al 2 al prospectului, pe care Consiliul de administraţie nu le-ar putea admite, se vor restitui subscriitorilor fără dobândă. 10. Ca locuri de subscripţie şi vârsămînte se designează Centrate, Filialele şi agenturile institutului (Breşiv, Lugoş, Mediaş, Tărgul-Morăşiiui, Dido-Său-Mărtin, Cluj, Timişoara şi Bucureşti). Plăţi se pot face şi la celelalte bănci, membrele „Solidaritatea“, la Banca „Marmoresch-Black & Co.*, şi la .Banca Românească*. Bucureşti, Sibiu, 27 Decemvrie 1921. Direcţiunea. f..ei şi curte, cu 2 locuinţe din i Vă)}" mână liberă de vânzare. în Cisnădie 108. 2009 htformaţiuni dă Gross, Cisnădie 107. cu inventar pentru c&rf kAvili* dmă sau bodegă in Sibiu, stradă principală, aproape de gară, e de vânzare. Ivan Heidel, Sibiu, strada Guşteriîei No. 62 2014 totdeauna fJIera^lfl când comandaţi nu cumpăraţi csra. că aţi cetit inseratul sau publi c*tie în „Foaia Portanaiul* Unturi de peşte (Fischtran) Unsoare de peşte (Moellon Degras) gtpapfgmtBftii Mgsînelop SIBIU, str. Sării 22 este vaporată cu fosfor 20 */* şi nitrogen 4*/, mai ales potriviţi ca îngrăşământ artificial sau intreveant, se oferă pe lângă preţuri avantajoase la Fabrica de cherestea Răşinari oferă spre vânzare cu preţuri convenabile . Scânduri în diferite lăţimi şi grosimi atât de brad tot fi stejari. Lăzi diferite mărimi. Tot felul de lemn 2 esxte x»n conattruaţi«. : Livrează prompt din depozit cu preţurile cele mai reduse FABRICELE stun DIPRER SCADE MAŞINI Huli* mmm Sibiu EN GROS şi EN DETAIL A Fier în baie fier tras, rotund şi pătrat Tablă neagră de fier in zinc Cement, Carton gudronat OSII Cue pentru potcoave, Cuele pentru cai şi boi, fer pentru potcoave, şuruburi, Ferărie necesară p. construcţii Ti P- gaz ţevi engl. de scurgere, ţevi de plumb. Coturi pentru ţevile de gaz (Fittinge). Armaturi. Saltare p.conducte de apă Foî pentru flori. Forje volante. Vinciuri. Sobe. Cuptoare. Plite cu şi fără cadru. Maşini de bucătărie şi tot felul de pile. Mo. «