Foaia noastră, 1986 (Anul 36, nr. 1-52)

1986-01-03 / nr. 1

VINERI 3 IANUARIE 1986 Retrospectivă ANNO '85 (1) Acum trei zile, cînd am lăsat in urmă anul 1985, am pășit în a doua jumătate a anilor ’80. Privind în ansamblu anul 1985, putem constata că a fost un om „jubiliar” din mai multe puncte de vedere: în acest an s-a încheiat cel de-al VI-lea plan cincinal de dezvoltare a patriei noastre, şi tot in această perioadă de timp s-au desfăşurat evenimente de seamă, care pe drept pot fi apreciate ca deosebit de importante în viaţa fiecărui cetăţean al patriei, indiferent de naţionalitate. Fără a trece la enumerare cronologică, indiscutabil că marile evenimente ale anului au început cu lucrările celui de-al XIII- lea Congres al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar care - dînd dovadă de o politică consecventă - a trasat, prin documentele adoptate, calea de dezvoltare pînă la sfîrşitul secolului în toate domeniile de viaţă. ’85 a fost şi anul aniversării a 40 de ani de la Eliberarea definitivă a ţării, jubileu care a prilejuit demonstrarea vie a acelor cuceriri pe care le-a obţinut poporul nostru în deplină libertate şi pace. Evenimentele de „vîrf” ale anului au continuat cu alegerile deputaţilor în Parlament şi membrilor în sfaturile locale, care prin candidarea dublă sau multiplă obligatorie au demonstrat lărgirea în continuare a democraţiei socialiste. Cel de-al VIII-lea Congres al Frontului Popular Patriotic, care a avut loc la mijlocul ultimei luni a anului trecut, a dat glas unităţii naţionale, a voinţei tuturor cetăţenilor patriei, inclusiv ai celor de naţionalitate, de a munci cu cinste în vederea înfăptuirii cu succes a marilor ţeluri, a prosperării patriei noastre, Republica Populară Ungară. Pe plan internaţional, conducerea de partid şi de stat a continuat traducerea în practică a principiilor de bază a politicii noastre, anume dezvoltarea în continuare cu ţările comunităţii socialiste, înainte de toate cu Uniunea Sovietică, adîncirea relaţiilor şi solidarităţii cu ţările în curs de dezvoltare şi extinderea colaborării reciproc avantajoase şi cu ţările capitaliste dezvoltate. în cadrul acestei activităţi diplomatice intense, patria noastră s-a străduit şi a reuşit să facă faţă tuturor cerinţelor ca membru al Frontului de la Varşovia şi să contribuie activ la perfecţionarea activităţii desfăşurate în cadrul Consiliului de Ajutor Economic Reciproc. Tot atunci, în dependenţă de posibilităţi, reprezentanţii patriei noastre au depus eforturi permanente - fie în cadrul unor convorbiri reciproce, fie în cel al unor organe, organizaţii şi forumuri internaţionale pentru soluţionarea problemelor majore ale umanităţii - menţinerea păcii mondiale, dezarmarea, continuarea procesului de destindere, întărirea încrederii între popoare etc. Toate aceste acţiuni au dus la creşterea prestigiului patriei noastre pe plan internaţional şi la întărirea prieteniei şi colaborării lumii. (Va urma) János Kădâr vorbind la cel de-al XIII-lea Congres al P.M.S.U. Secretarul general al P.M.S.U. întreţinindu-se cu cîţiva veterani ai partidului Aspect de la lucrările in plen ale Forumului cultural european din Budapesta György Lăzâr, preşedintele guvernului, vorbind la sesiunea Adunării de Stat întilnirea la Kremlin ai celor doi secretari generali al P.M.S.U. şi respectiv P.C.U.S., Jămos Kădâr şi Mihail Gorbaciov In timpul vizitei în Ungaria, primul-ministru al guvernului R.S. România, Constantin Dăscălescu a fost primit şi de János Kădâr Intîlnire la Viena între György Lăzâr şi Fred Sinowatz Cu prilejul vizitei în Marea Britanie, János Kădâr s-a întîlnit cu premierul Margaret Thatcher