Foaia Românească, 2006 (Anul 56, nr. 1-52)

2006-12-08 / nr. 49

FOAIA românească 8 DECEMBRIE 2006 CfILGNDAR 0RT0D0H 11 decembrie, luni - Cuvioşii Daniil Stâlpnicul şi Luca cel Nou Stâlpnicul; 12 decembrie, marţi - Sf. Ierarh Spiridon, Ep. Trimitundei; (Dezlegare la peşte) 13 decembrie, miercuri - Sf. Ierarh Dosoftei, Mitropolitul Moldovei; 14 decembrie, joi - Sf. Mucenici, Tirs, Calinic, Filimon şi Apolonie 15 decembrie, vineri-Sf. Sfinţit Mc. Elefterie 16 decembrie, sâmbătă - Zămislirea Sfintei Fecioare de către Sf. Ana; Proorociţă Ana (Dezlegare la peşte) 17 decembrie, duminică - Sf. Prooroc Daniel şi Sfinţii tineri: Anania, Azaria şi Misail (Dezlegare la peşte) AGENDA 11 decembrie 1950-s-a născut în Slobozia, jud. Ialomița, Mircea Dinescu. 12 decembrie 1864 - Episcopia ortodoxă de la Sibiu a fost ridicată la rangul de mitropolie, având în subordine episcopiile de Arad şi de Caransebeş. Andrei Şaguna a fost numit mitropolit. 1983 - a murit actorul Amza Pellea. 13 decembrie 1797 - s-a născut poetul german Heinrich Heine. 14 decembrie 1918-o delegaţie formată din episcopii Miron Cristea (viitorul patriarh ortodox) şi Iuliu Hossu (greco-catolic) au adus regelui Ferdinand I, la Bucureşti, „Hotărârea de unire” a Marii Adunări de la Alba lulia. 1955 - România a devenit membră a ONU. 15 decembrie 1998 - Senatul României a ratificat acordul româno-ungar de înfiinţare a batalionului mixt de menţinere a păcii. 16 decembrie 1910 - primul zbor experimental din lume al unui avion cu reacţie, inventat şi pilotat de inginerul român Henri Coandă. 1989 - revoluţia de la Timişoara. 17 decembrie 1843 - s-a născut regina Elisabeta a României (Carmen Sylva). 1912-a murit savantul şi omul politic liberal Spiru Haret. 99 Citatul lăfitămăn. Sunteţi, domnilor, reprezentanţii unui popor care este mândru şi poate fi mândru de trecutul său, şi care trebuie să aibă mare încredere în viitorul său. Nu scădeţi rolul pe care el trebuie să-l aibă în lume; fiţi cât de modeşti pentru persoana dumneavoastră, nu fiţi modeşti pentru poporul pe care îl reprezentaţi. Ion I.C. Brăteanu 99 nsmm Gala Naţionalităţilor din Ungaria Cu ocazia Zilei Minorităţilor, Institutul Cultural Maghiar organizează, pe 17 decembrie, Gala Naţionalităţilor, în cadrul manifestării va avea loc vernisarea expoziţiei fotografice „Naţionalităţile în imagini", care va fi deschisă de Paulik Antal, preşedintele interimar al Oficiului pentru Minorităţile Naţionale şi Etnice. Gala Naţionalităţilor se desfăşoară sub înaltul patronaj al preşedintelui Parlamentului, doamna Szili Katalin, care va înmâna cu această ocazie distincţiile „Pro Cultura Minoritatum Hungariae”-„Pentru Cultura Minorităţilor din Ungaria”. Programul festiv va cuprinde evaluarea ansamblurilor folclorice, culturale şi a artiştilor de naţionalitate, printre care îşi va da concursul şi Echipa de Păstrare a Tradiţiilor „Ghe orghe Nistor” din Micherechi. Gala Naţionalităţilor se va desfăşura la Institutul Cultural Maghiar din Budapesta, piaţa Corvin nr. 8. R. Pătcaş Concert de Crăciun Autoguvernarea Românească şi Autoguvernarea Germană din Chitighaz, împreună cu Asociaţia Culturală a Românilor din Chitighaz, organizează sâmbătă, 16 decembrie, la ora 17.00, în sala căminului cultural din localitate un Concert de colinde. La eveniment vor participa elevii şcolilor generale, fanfara bisericii baptiste, un cor din Curtici, corul Clubului Pensionarilor „Marki Sándor” din Chitighaz şi formaţia „Moskito Band”, a.l.c. Concertul corului Madrigal Corul Naţional de Cameră Madrigal va susţine vineri, 8 decembrie, la Arad, un concert extraordinar de colinde de Crăciun. Conducerea muzicală: Marin Constantin. Concertul va avea loc în sala Filarmonicii. E. I. Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacţiei. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul articolelor publicate în Foaia românească aparţine autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacţie._______________ Pe copertă: „O noapte furtunoasă” din nou pe scenă julană (Foto: Rita Pătcaş) foaia@foaia.hu Colinde strămoşeşti Autoguvernarea locală şi biserica ortodoxă a comunei Micherechi organizează pe 17 decembrie, duminică, un concert de colinde, care va avea loc în biserica ortodoxă din localitate, după slujba vecerniei de la ora 16.00. La concert va participa corul „Pro Musica” din Jula, corul „Viva la Musica" din Chitighaz, corul „Armonia" din Apateu, corul „Strana strămoşească” din Reşiţa, condus de preotul Petru Berbenţia şi corul de femei al parohiei din Micherechi. Concertul se va încheia cu o agapă frăţească la Casa de cultură din localitate. A. L. Crişan Serbare de Moş Nicolae Autoguvernarea românilor din Macău organizează vineri, 8 decembrie, sărbătoarea Sfântului Nicolae. în cadrul programului se desfăşoară o prezentare PowerPoint despre însemnătatea Sfântului Nicolae în lumea creştină şi în lumea modernă. Aici se întâlnesc alegătorii şi românii din Macău. Programul se va încheia cu o cină tradiţională românească. R. p. Apateu Concert de colinde Pe 16 decembrie, în biserica ortodoxă din Apateu va avea loc tradiţionalul concert de colinde, organizat de Asociaţia Românilor din Apateu şi biserica ortodoxă. La festival va participa corul „Pro Musica" din Jula, „Psalmodia Varadiensis”, condus de conf. dr. Mihai Brie, un grup coral al bisericii din Vaşcău, oraş înfrăţit cu Apateul şi corul gazdă „Armonia". Manifestarea va începe la ora 16.00. a.l.c.