Foaia românească, 2017 (Anul 67, nr. 1-52)

2017-05-19 / nr. 20

10 românească foaia@foaia hu I DIVERSE I . In onoarea sa, pe data de 9 iunie, Piața Unirii va găzdui o proiecție specială a filmului „Afacerea Pigot” („Pour la peau d'un flic”) din 1981, thriller în care actorul a jucat rolul principal, dar pe care l-a și regizat. Alain Delon (81 de ani) aniversează anul acesta 60 de ani de la debutul său în cinematografie. A jucat în pelicule precum „Rocco și frații săi” (1960), „în plin soare” (1960), „Eclipsa” (1962), „Ghepardul" (1963), „Laleaua neagră” (1964), „Samuraiul" (1967), „Borsalino” (1970), „Notre histoire” (1984) sau„Pe cuvânt de polițist” (1985). S-a născut la data de 8 noiembrie 1935. A fost curtat încă de la începuturi de industria hollywoodiană, însă, deși i s-a oferit șansa de a fi distribuit într-unul dintre filmele lui David O. Selznick, Delon decide să-și înceapă cariera în Franța, unde se lansează în 1957 în „Quand la femme s’en mêle” (regizat de Yves Allégret). în 1964, Alain Delon a fost nominalizat pentru prima dată la Globul de Aur, în 1977 a ajuns pe lista favoriților la Premiile César pentru Alain Delon vine în România, la TIFF 2017 Actorul francez Alain Delon va veni pentru prima dată în România, ca invitat special al celei de-a 16-a ediții a Festivalului Internațional de Film Transilvania, în perioada 2-11 iunie, când va primi premiul pentru întreaga carieră, informează organizatorii festivalului, rolul principal din „Mr. Klein” (regia)oseph Losey), iar interpretarea din „Notre Histoire” (r. Bertrand Blier) i-a adus în 1985 premiul pentru cel mai bun actor. Festivalul de la Berlin i-a acordat Ursul de Aur onorific în 1995, iar în 2005 a fost numit Ofițer al Legiunii de Onoare de către președintele Jacques Chirac. Alain Delon are propria linie de accesorii și parfumuri de lux și apare pe coperta albumului The Queen is Dead al celor de la The Smiths. Beautiful Killer, piesa Madonnei de pe albumul MDNA, e un tribut adus actorului. Festivalul Internațional de Film Transilvania este organizat de Asociația pentru Promovarea Filmului Românesc și Asociația pentru Festivalul de Film Transilvania. I Satul din România unde o casă costă cât un salariu mediu Aici este locul în care mai trăiesc doar 7 oameni, trei sași și patru români, și care pare o ruină, dar chiar și așa este extrem de pitoresc. Locul se numește Gherdeal și este primul sat după Cincu ce excede județului Brașov din punct de vedere teritorial. Casele se vând ieftin. „Aici, o casă costă cam 20-24 de milioane de lei vechi. N-a mai rămas mare lucru din ele. Oamenii au plecat, mânca-i-ar amarul”, spune o femeie despre satul în care locuiește. înainte, aici trăiau 112 familii, majoritatea sași, dar au plecat și nu s-au mai întors, conform identitatea.ro. Drumul de la Cincu la Gherdeal este superb, iar până la Făgăraș sunt 37 de kilometri. Aici este un peisaj rupt din Rai, dar uitat de lume și mai ales de autorități. 19 MAI 2017 Glume Doctorul: -Ce s-a întâmplat? - Nu știu ce să mă mai fac. De fiecare dată când soțul meu vine acasă băut mă bate de mă rupe. -Am un leac foarte bun pentru asta. Când soțul tău vine băut, tu imediat iei o cană de ceai de mușețel și faci gargară. Două săptămâni mai târziu, femeia, arătând proaspătă și renăscută, se întoarce la doctor.A fost o idee strălucită. De fiecare dată când soțul meu venea acasă băut, eu făceam doar gargară cu ceai de mușețel, și el nici măcar o dată nu m-a atins. -Vezi dacă-ți ții gura?! Un bărbat vrea să renunțe la viața de burlac, dar nu își găsește aleasa inimii. într-o zi, un prieten îl sfătuiește: - Mă, tu ești în urmă cu tehnologia,în ziua de astăzi îți găsești nevastă imediat dacă pui un anunț pe internet. Bărbatul, cu o ultimă speranță, pune un anunț pe un site de matrimoniale: „Bărbat săturat de viața de burlac, 30 de ani, foarte răbdător și iubitor. Ca ut nevastă ! ”. A doua zi, observă că a primit sute de răspunsuri la anunț: „Te rog frumos, ia o pe a mea!!!”. -Cum îți e însurat? - N-am voie să beau, n-am voie să întârzii, n-am voie să întorc capul pe stradă... -Cred că regreți mult pasul făcut. -Nici asta n-am voie! Vine Ion acasă de la oraș și zice către Maria, hotărât: -Marie, stinge lumina, trage perdelele și iute în pat! -Mă Ioane, da’ mai am de lucru. - Dac-am zis, am zis! Vede Maria că n-are încotro, se conformează. Se pune și Ion în pat, trage plapuma peste ei și zice: - No, acum Marie, să-ți arăt ce ceas cu fosfor mi-am cumpărat! ................................................ O babă se plimba prin cimitir. Ajunge baba în dreptul unei gropi proaspăt săpate și se oprește să se uite mai atent la ea. Din spate venea un bețiv. S-a oprit bețivul lângă ea și a întrebat-o: -Ce faci mamaie?! Te-ai dezvelit?! .................................... 147EHU Cttt'A*..•T £ 'ți eâiffve'irB'...