Foaia Românească, 2019 (Anul 69, nr. 1-52)

2019-07-26 / nr. 30

26 IULIE 2019 I TINERET I www.foaia.huFOAIA românească 7 Placheta Bălcescu pentru două eleve eminente Liceul „Nicolae Bălcescu” din Aula a acordat şi în acest an Placheta Bălcescu, drept recunoştinţă pentru rezultatele excepţionale la studii, printre care sunt remarcate şi succesele în domeniul limbii şi culturii româneşti, în anul zoi9, Placheta Bălcescu a fost decernată pentru două eleve eminente: Lidia Miron şi Vanessa Jurasoc. Această distincţie acordată celor două absolvente de clasa a 12-a de la Liceul românesc din Jula a premiat atât sârguinţa celor două fete, cât şi excelenţa în educaţie. Lidia Miron şi Vanessa Jurasoc au demonstrat faptul că studiul constant dă roade. Cele două adolescente, de excepţie, sunt personajele emblematice ale liceului. Felicitări profesorilor care le-au îndrumat în anii de studiu, dar şi familiilor care le-au susţinut! Să performezi de-a lungul anilor de studiu la discipline diverse, prin participarea şi rezultatele la competiţiile şcolare şi să obţii note maxime înseamnă să înţelegi foarte bine care este rostul anilor de şcoală şi importanţa unei pregătiri temeinice. Rezultatele excelente ale fetelor presupun o resursă de timp suplimentară, dedicată studiului şi în afara orelor de curs. Reuşita mea se datorează ambiţiei, muncii minuţioase, perseverenţei Vanessa Jurasoc: „îmi place foarte mult sportul. Am practicat voleiul, dar îmi place şi tenisul. Sunt mândră că am putut face parte din echipa de fete a liceului şi am obţinut rezultate frumoase. îmi amintesc cu drag întotdeauna de cei patru ani de liceu, care au trecut atât de repede încât nu-mi vine să cred că deja doar în gând pot să mă mai întorc în toată energia şi emoţiile trăite de atunci. Liceul a fost un capitol deosebit din viaţa mea, unde am învăţat şi experimentat multe lucruri frumoase care m-au format într-un fel sau altul. Cu siguranţă îmi va rămâne o amintire plăcută participarea şi obţinerea locului întâi la OKTV la Olimpiada de Limba şi Literatura Română. Cel mai special moment a fost când a venit doamna dirigintă aducându-mi vestea că sunt propusă să fiu bursiera şcolii. Acest lucru s-a şi materializat în fapte. Iar faptul că la Budapesta distincţia mi-a fost înmânată de secretarul de stat Fülöp Attila îmi va rămâne o amintire pe viaţă. Sunt foarte mulţumită cu rezultatele de la bac. Am avut foarte mari emoţii, pentru că mi-am dorit să obţin note cât mai mari. Sunt bucuroasă că am făcut tot posibilul să obţin acele note pe care mi le-am dorit. Pentru mine Placheta Bălcescu este un vis împlinit şi rodul implicării mele în tot ceea ce înseamnă Liceul N. Bălcescu. în primul rând mă simt onorată şi le mulţumesc tuturor profesorilor, în mod deosebit doamnei mele diriginte Florica Santău, că am fost aleasă pentru această distincţie. Ei au fost cei care au văzut munca mea depusă de-a lungul anilor de liceu şi m-au ajutat să mă implic în diverse activităţi. Nu în ultimul rând, pentru încrederea pe care au avut-o în mine în toţi aceşti patru ani, îmi voi continua studiile la Facultatea de Litere din Oradea, îmi plac limbile străine şi vreau să mă perfecţionez şi în acest domeniu. (Pe lângă asta îmi place foarte mult şi să citesc, îmi doresc după licenţă să fac şi masterul. Iar apoi, cine ştie, poate mă reîntorc la liceul pe care l-am absolvit şi l-am iubit, în postura de profesoară.” Anca Becan Performanţa nu se obţine i f fără sacrificii Lidia Miron: „Privind înapoi la anii de liceu de la N. Bălcescu mă cuprind emoţiile. Au fost 4 ani minunaţi de care o să-mi aduc aminte de fiecare dată cu mult drag. Am cunoscut mulţi oameni de treabă, am legat prietenii, sper că pe o viaţă. Am găsit aici un cadru familiar şi călduros. Profesorii au fost deosebiţi, ne-au predat orele cu drag, ne-au educat, neau încurajat şi nouă ne-a fost o plăcere să fim la cursuri. Materia mea preferată a fost matematica, predată de profesorul Gábor György. Am terminat examenul de bacalaureat cu succes. Au reuşit destul de bine examenele la nivel superior şi îmi rămâne să mă pregătesc pentru şcoala superioară, îmi doresc să intru la universitatea de medicină. Performanţa nu se obţine fără sacrificii, iar de acum încolo mă aşteaptă ani şi mai severi. Anul acesta am fost una dintre norocoşii care au primit Placheta Bălcescu, lucru care a fost pentru mine o mare onoare, dar sunt bucuroasă şi pentru că am primit premiul acesta, alături de prietena mea deosebită Vanessa. După ce o să mă văd înscrisă la universitate o să-mi petrec puţin în vacanţa de vară care mi-a mai rămas, deoarece în timpul meu liber prefer să merg cu prietenele mele la plimbare, să stau seara în oraş, şi vara mai ales să ies în aer liber, să stau cu familia la un grătar, să merg la ştrand. îmi place foarte mult să ascult muzică, aşadar mai am puţin din această vacanţă şi o să gust din toate cele amintite mai sus, câte puţin."