Foaia Românească, 2019 (Anul 69, nr. 1-52)

2019-02-01 / nr. 5

2 FOAIA f k românească foa'afl°aia-_, ACTUALITĂȚI | 1 FEBRUARIE 2019 Calendar ortodox 4 februarie, luni, Sf. Cuv. Isidor Pelusiotul; Sf. Sfinţit Mc. Avramie 5 februarie, marţi, Sf. Mc. Agata şi Teodula 6 februarie, miercuri, Sf. 1er. Vucal, ep. Smirnei şi Fotie, patr.Constantinopolului;Sf.Cuv. Varsanufie cel Mare 7 februarie, joi, Sf. 1er. Partenie, ep. Lampsacului; Sf. Cuv. Luca din Elada 8 februarie, vineri, Sf. M. Mc. Teodor Stratilat; Sf. Proroc Zaharia; Sf. Mc. surori Marta şi Maria 9 februarie, sâmbătă, Sf. Mc. Nichifor; Sf. Ier. Mc. Marcel; Sf. Sfinţit Mc. Pangratie; Odovania Praznicului întâmpinării Domnului; Sf. Petru Damaschinul i6 februarie, duminică,) Sf. Sfinţit Mc. Haralambie; Sf. Mc. Enata şi Valentina; Sf. Cuv. Ana din Novgorod; Sf. Mc. Pavel. Duminica a XVI-a după Rusalii (a Cananeencii) ◄ Pe copertă. Avem o iarnă cu multă zăpadă Foto: internet Citatul săptămânii Trei fenomene ale timpului: invazia verticală a barbarilor, domnia proştilor, trădarea oamenilor cumsecade. Primul: năvălesc nu barbarii din alte continente ci, de jos în sus, derbedeii. Barbarii aceştia preiau locurile de conducere. Al doilea: au sosit pur şi simplu, în sensul cel mai categoricproştii şi inculţii la putere şi în ciuda tuturor legilor economice şi tuturor regulilor politice fac prostii, ca nişte ignoranţi ce se află. Al treilea: în loc de a se împotrivi, oamenii cumsecade adoptă expectative binevoitoare, se fac că nu văd şi nu aud, pe scurt trădează. Nu-şi fac datoria. Imparţialii şi încrezătorii înregistrează şi tac. Sunt cei mai vinovaţi. Nicolae Steinhardt, 1937 Poza saptamana Premiu sportiv pentru Ana Gurzău Baktai, din partea Primăriei Jula Sâmbăta trecută, 26 ianuarie, conducerea oraşului Jula a premiat sportivii anului şi conducătorii sportivi în cadrul unei gale de premiere, urmată de un bal.Cea mai înaltă distincţie, „Pentru Sportul Orăşenesc” i-a fost înmânată doamnei Ana Gurzău Baktai, referent de sport la Primăria Culei, care este şi profesor de educaţie fizică la Liceul „N. Bălcescu” din Bula şi este originară din Micherechi. Premiul i-a fost dăruit de către primarul Görgényi Ernő. E.S. Expoziţie de pictură la Forta La Biblioteca comunală din Forta a fost vernisată pe 30 ianuarie, expoziţia de pictură a tânărului Cosmin Florian Pop, fiul preotului ortodox român din Jaca. Expoziţia a fost deschisă de către bibliotecara Bóiné Nemes Zsuzsanna. Picturile tânărului artist amator pot fi văzute până pe 22 februarie 2019. A.B. Serată de Ziua Culturii Române, la Seghedin Autoconducerea Românilor din Seghedin şi Catedra de Limba şi Literatura Română a Facultăţii Pedagogice Juhász Gyulă,din cadrul Universităţii Seghedin, organizează vineri, 1 februarie, de la ora 17.00, o serată dedicată Zilei Culturii Române. Programul va cuprinde rememorări, comemorări, evenimente şi sărbători ale anului 2019, va fi lansat noul număr la revistei „Convieţuirea- Együttélés”, iar la final se va putea viziona filmul documentar „Zbor deasupra Chitighazului”. Evenimentul care va avea loc în localul „La Luci Doroiman - Fortuna Bistro” din Seghedin, str. Petőfi Sándor, nr. 33, se va încheia cu o cină. Petrecere românească de dansuri populare la Micherechi Asociaţia pentru Tradiţiile şi Cultura din Micherechi organizează un joc tradiţional în ziua de 16 februarie, la Micherechi. Evenimentul va avea loc la Casa de cultură „Gheorge Dulău” din localitate, unde sunt aşteptaţi toţi iubitorii de dans popular tradiţional. Evenimentul va începe la ora 17 00, cu un program de muzică şi dansuri populare, la care îşi vor da concursul dansatorii Echipei Păstrătorilor de Tradiţii din Micherechi, Echipa Păstrătorilor de Tradiţii a Românilor din Ungaria, de la Jula. Ansamblul profesionist „Körös” din Jula şi Ansamblul „Harruckern”din Jula. Biletul de intrare la eveniment costă 1000 de Ft, cu cină. Biletele se pot rezerva sau procura la numerele de telefon: 0630/2076157 şi 0630/2869589. Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacţiei. Responsabilitatea juridică pentru conţinutul articolelor publicate în Foaia românească aparţine autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacţie.