Foaia Românească, 2021 (Anul 71, nr. 2-53)

2021-01-15 / nr. 3

FOAIA f u românească foaia@foaiahu 18 ianuarie, luni, 1 Sf. Ier. Atanasie și Chiril, arhiepiscopii Alexandriei 19 ianuarie, marți: Sf. Cuv. Macarie cel Mare și Macarie Alexandrinul; Sf. Ier. Marcu, mitropolitul Efesului; Sf. Mc. Eufrasia 20 ianuarie, miercuri, t) Sf. Cuv. Eftimie cel Mare; Sf. Mc. Vas și Eusebiu; Sf. Mc. In. Pin și din 21 ianuarie, joi, Sf. Cuv. Maxim Mart.; Sf. Mc. Neofit, Evghenie, Candid, Valerian și Achila 22 ianuarie, vineri, Sf. Ap. Timotei; Sf. Cuv. Mc. Anastasie Persul 23 ianuarie, sâmbătă, Sf. Sfințit Mc. Clement, ep. Andrei; Sf. Părinți de la Sinodul al VI-lea Ecumenic 24 ianuarie, duminică, Sf. Cuv. Xenia; Sf. Ier. Filon, ep. Carpatiei. Duminica a XXXI-a după Rusalii (Vindecarea orbului din Ierihon). I ACTUALITATI I Poezia săptămânii Mihai Eminescu Să fie sara-n asfințit 9 Să fie sara-n asfințit Și noaptea o să înceapă; Răsare luna liniștit Și tremurând din apă, Și să împrăștie scântei Cărărilor din crânguri, în ploaia florilor de tei Să stăm în umbră singuri. Și capul meu de grije plin De brațul tău se culce Sub raza ochiului senin Și negrăit de dulce, Ca iar cuminte să mă fac, Căci tu îmi prinzi tot gândul, Ca cerul ce privește-n lac Adâncu-l cuprinzându-l. Cu farmecul luminei reci Simțirile străbate-mi. Revarsă liniște de veci Pe noaptea mea de paterni Și deasupra mea rămâi Durerile de-mi curmă Și fii iubirea mea dentâi Și visul meu din urmă. Mai am un singur dor... (Mihai Eminescu) 60 x 50 cm, ulei pe pânză Pictură realizată de Cristian Hârtie Poezie recomandată cititorilor „Foii românești” de către dr. Paul Ovidiu Rus-Gal Pe copertă: „Foaia românească” la 70 de ani 15 IANUARIE 2021 Noul ambasador al României la Budapesta și-a început mandatul în Ungaria La 5 ianuarie 2021, ambasadorul desemnat al României în Ungaria, domnul Gabriel Șopandă, și-a prezentat copia scrisorilor de acreditare în cadrul unei întrevederi cu ambasadorul Iván Medveczky, șeful Direcției Protocol al Ministerului Afacerilor Externe și Comerțului. Ambasadorul României își începe mandatul cu dorința aprofundării și intensificării cooperării bilaterale româno-ungare în plan politic, economic și cultural-se arată într-un comunicat publicat pe site-ul Ambasadei României la Budapesta. Gabriela Șopandă vine la Budapesta din Ankara, fiind ambasadorul României în Republica Turcia în perioada septembrie 2016-decembrie 2020. Diplomat de carieră, domnul Șopandă a ocupat, pe rând, funcțiile de adjunct al Șefului de misiune la Ambasada României din Israel în perioada 2014-2016, prim-colaborator și șef al secției politice în cadrul Ambasadei României în Statele Unite ale Americii din 2009 până în 2014, respectiv director de cabinet al ministrului afacerilor externe al României între anii 2007-2009. Din 2002 până în 2007, domnul Șopandă a lucrat în cadrul secției politice a Ambasadei României în Regatul Belgiei. Și-a început cariera diplomatică în anul 2000,în cadrul Direcției Afaceri Consulare și al Direcției Generale pentru Afaceri Europene. De-a lungul carierei sale diplomatice, temele de interes vizate de domnul Șopandă au avut în vedere regiunea Orientului Mijlociu și Africii de Nord, politica de dezarmare și neproliferare, relația trans-atlantică și afacerile europene. Domnul Șopandă deține titlul de doctor în economie, acordat de Academia Română, a finalizat un program de master în afaceri internaționale (Global Master of Arts) în cadrul Școlii Fletcher pentru Drept și Diplomație, Universitatea Tufts, și un program de licență în drept și relații internaționale la Universitatea București. De asemenea, a parcurs programe și cursuri de formare în cadrul unor instituții educaționale din Europa și Statele Unite ale Americii, publicând o serie de articole cu privire la subiecte de politică externă, drept internațional și aspecte financiare internaționale. Vorbește fluent limbile engleză și franceză, deținând cunoștințe de bază în germană și spaniolă. Este căsătorit și are un copil. Noul ambasador de la Budapesta are în plan în cursul acestei săptămâni să întrețină întâlniri cu reprezentanți ai instituțiilor românești din Aula. E.S. Această revistă a fost tipărită cu sprijinul parțial DEPARTAMENTUL PENTRU aL DePartamentului pentru Românii de Pretutindeni. ROMÂNII DE PRETUTINDENI Conținutul acestei reviste nu reprezintă poziția oficială a Departamentului pentru Românii de Pretutindeni. www.mprp.gov.ro Părerile autorilor nu coincid întotdeauna cu opinia Redacției. Responsabilitatea juridică pentru conținutul articolelor publicate în Foaia românească aparține autorilor. Foaia românească nu garantează publicarea textelor nesolicitate de redacție.