Fotbal, 1967 (Anul 2, nr. 32-83)

1967-01-05 / nr. 32

Pag. a 2-a PRODUCTIV PE TOATE... TREPTELE MIHAI IONESCU — București. .Aș dori să cunosc citeva amănunte din activitatea internațională a dinamovistului Frățilă. Mă refer la jocuri interțări" Evoluția acestui tînăr internațional este din cele mai interesante sub toate aspectele. In primul rind pentru ca el a parcurs toate treptele promovării : de la juniori la tineret, apoi în echipa B și, în sfîrșit, în prima reprezentativă, în care speră să-și păstreze cu mai mult timp locul. In al doilea rind, pentru că pe una din trepte a făcut un stagiu cam îndelungat pină a reușit să atragă atenția și să inspire încredere selecționerilor. Este vorba de stagiul în lotul de tineret, cu care a susținut nu mai puțin de 23 de meciuri 1 In fine, în al treilea rund, pentru ca în toate cele patru garnituri naționale el și-a confirmat una din calitățile sale esențiale de înaintaș , simțul porții dezvoltat, eficacitatea. „Cartea de vizită a acestui internațional prezintă următoarele date : a jucat de 4 ori in naționala de juniori, de 23 de ori în selecționata de tineret, o dată în reprezentativa olimpică, de 3 ori în echipa B și de 4 ori în prima garnitură națională. Cele mai multe selecționări le-a avut în anii 1964 și 1966 , cîte 9 ; cele mai puține în 1962 , una (in meciul de tineret Polonia — România 0—1). Ceea ce dă și mai multă valoare acestei cărți de vizită este numărul de goluri înscrise în echipele naționale : 28. Dintre acestea, două le-a marcat in reprezentativa de juniori, unul la B, unul In echipa olimpică, 18 In selecționata de tineret și șase in echipa A . Să sperăm că nu se va opri aici. PE CÎND AL CINCILEA? V. NIȚESCU — Pitești: .Ce părere aveți despre cei patru internaționali piteșteni : Dobrin, Barbu, C. Radu, Naghi ? Nu credeți că portarul Coman ar putea completa lista internaționalilor de pe Valea Argeșului ?“. La prima întrebare, răspunsul este foarte ușor : ca și selecționerii, considerăm „careul“ internaționalilor piteșteni de reală valoare. Dobrin și Barbu au făcut din plin dovada calităților lor în recenta „sesiune de toamnă" internațională. Ceilalți doi mai au însă de trecut examene de... confirmare. Referitor la portarul Coman, acesta ar putea completa numărul internaționalilor piteșteni , are reale calități și a manifestat o formă constant bună. Depinde de el, de seriozitatea sa în pregătire, pentru a ajunge la rîndul său în vederile selecționerilor. CE SE ÎNTÎMPLĂ CU PESCARU? N. CIORTAN — Cluj: .Ce se întîmplă cu jucătorul Pescaru ? Vă pun această întrebare deoarece sunt un fidel admirator al talentatului brașovean, a cărui dispariție din orice lot (olimpic, de tineret), ca și din echipa aliniată în ultimele jocuri chiar de Steagul roșu, m-a surprins. Ce s-a întimplat cu el, s-a îmbolnăvit cumva ?" PRIMUL CONTACT CU FOTBALUL BRAZILIAN LA EL ACASĂ MARIN STUPARU — Pitești .Acum cîțiva ani, selecționata Bucureștiului a întreprins un turneu în Brazilia. Doresc să știu rezultatele obținute și formațiile cu care s-a întîlnit, precum și lotul care a făcut deplasarea". Liniștiți-vă, Favoritul dv. n-a ajuns pacientul doctorilor, ci doar „victima“ propriei indiscipline, care Selecționata Bucureștiului a întreprins un turneu în Brazilia în anul 1961, disputînd 10 meciuri, de la 6 ianuarie pină la 14 februarie. Să le enumerăm : 6 1 — Campina Grande : Selecționata Treze — București 1—18 1 — Recife : Comb. Nautica-Santa Cruz — București 1—4 17 I — Taubate : Taubate — București 0—122 I — Rio de Janeiro : Vasco da Gama (B) — București 1—129 I — Goiana : Vila Nova — București 0—0 (întrerupt în ette. I) a determinat clubul Steagul roșu să-i „prescrie“ o suspendare de doi ani... 31 I — Goiana : Palmeiras Sao Paolo — București 2—12 II — Belo Horizonte : Cruzeiros — București 1—14 II — Sao Paulo : Palmeiras — București 1—0 (întrerupt min. 65) 12 II — Itajuba : Yuracaua — București 2—3 14 NI — San Lorenzo , Catasuca — București 1—5. Au făcut parte din selecționata Bucureștiului jucătorii: Voinescu, Toma, Uțu — portari , Popa, Nunweiller I, Ioniță, Panait, Staicu — fundași ; Nunweiller IV, Seredai, Jenei, Bone — mijlocași ; Pîrcălab, V. Anghel, Constantin, Enea, Țîrcovnicu, Eftimie, Marcu, Tătaru — înain- FOTBAL \ CAMPIONATUL REGIUNII PLOIEȘTI METALUL PLOPENI ȘI rafinăria cîmpina capi de serie ! Campionatul regiunii Ploiești cuprinde 24 de echipe împărțite în două serii, după criteriul geografic. In seria Est, cea mai bună evoluție in prima jumătate a campionatului a avut-o echipa Metalul Ploieni. Din 11 partide ea a ciștigat șapte V_____________ și a „remizat" patru, fiind unica formație din toate cele 24 ale campionatului regional care nu a cunoscut înfrîngerea. Buna sa pregătire s-a oglindit, de altfel, și in comportarea de pină acum în etapele de Cupă. O valoare apropiată echipei din Plopeni au manifestat-o fotbaliștii de la Petrolul Berea, deținători ai locului secund, la două puncte diferență de lider. Notăm comportarea sub nivelul așteptat a expert amentatei formații Prahova Ploiești, care n-a reușit să obțină decît trei victorii, situîndu-se a cincea, la 7 puncte de Metalul Plopeni. " In seria Vest, cea mai bună s-a dovedit Rafinăria Cîmpina, cu 17 puncte, care nu a pierdut decit o singură dată, în ultima etapă. Revelația seriei a constituit-o Petrolul Băicoi, (antrenor A. Gavriloaie), echipă nou promovată, aflată pe locul patru. Dintre performanțele ei, cităm cele două meciuri egale realizate in compania fruntașelor clasamentului — Rafinăria Cîmpina și Carpați Sinaia — pe terenul acestora. In seria Vest jocurile au avut un nivel mai ridicat decit în cealaltă serie, datorită și faptului că aici echipele au beneficiat de terenuri mult mai bune. (Caraiman Bușteni, Rafinăria Cîmpina, Victoria Horești, Petrolul Băicoi, Victoria Moreni, Cimentul Fieni). Lupta pentru primul joc în această serie este ceva mai strînsă, candidatele la șefie fiind in număr de patru: Rafinăria Cîmpina, Carpați Sinaia, Caraiman Bușteni și Petrolul Băicoi. De remarcat că în această serie toate partidele au fost omologate cu scorurile de pe teren, mai puțin cea dintre I.R.A. Cîmpina și Rafinăria Cîmpina. Deși jocul dintre aceste două formații s-a încheiat nedecis (1—1), victoria cu 3—0 a fost atribuită echipei Rafinăria, deoarece î.l.A. a folosit un jucător a cărui legitimație nu avea viza medicală corespunzătoare, înainte de a reda clasamentele celor două serii vă informăm, ca un fapt interesant, că dintre cele 24 echipe ale campionatului regional, una singură nu a acceptat niciodată egalitatea : Bucegi Pucioasa, din seria Vest. Numai că a făcut-o dezavantajos : 5 victorii și 6 înfrângeri. SERIA EST SERIA VEST Echipa Metalul Plopeni, lider în seria Est a campionatului regiunii Ploiești Foto : Ion Popescu 1. Metalul Plopeni II1 4 0 2«- C 18 1. Rafinăria Cîmpina 11 7 3 1 19-10 17 2. Petrolul Berca 11 7 2 2 17-14 16 2. Carpați Sinaia 11 6 3 2 23-11 15 3. Victoria Boboc 11 4 5 2 13-10 13 3. Caraiman Bușteni 11 7 1 3 17- 9 15 4. Armata Ploiești 11 5 2 4 16-14 12 4. Petrolul Băicoi 11 6 3 2 16-10 15 5. Prahova Ploiești 11 3 5 3 17-10 11 5. SJt.A. Cîmpina 11 5 2 4 21-10 12 6. Foresta Nehoiu 11 3 5 3 18-16 11 6. Vid. Florești 11 5 2 4 17-12 12 7. Prof. Rm. Sărat 11 4 2 5 11-12 10 7. Bucegi Pucioasa 11 5 0 6 15-21 10 8. Vagonul Ploiești 11 2 5 4 13-13 9 8. Electrica Cîmpina 11 2 5 4 11-16 9 9. Chimistul V. CSI. 11 3 3 5 10-14 9 9. Muncii: Schela M. 11 3 2 6 15-19 8 10. Rafinăria Teleajen 11 4 1 6 10-17 9 10. Victoria Moreni 11 3 1 7 7-10 7 11. Petr. Boldești 11 3 1 7 16-28 7 11. Dinamo Caragiale 11 3 1 7 8-23 7 12. Feroemail Ploiești 11 3 1 7 13-27 7 12. Cimentul Fieni 11 1 3 7 9-27 5 / EVIDENȚIERI IN CAMPIONATUL Orașului pitești In campionatul de fotbal al orașului Pitești activează nu mai puțin de 13 echipe. Jocurile din cadrul turului au arătat că majoritatea echipelor s-au prezentat bine pregătite, cu loturi întinerite. S-au remarcat îndeosebi evoluțiile echipelor Constructorul, Foresta, Rapid și Taninul, care, de altfel, s-au și clasat în această ordine, la sfîrșitul primei părți a campionatului. Spre deosebire de alți ani, subcomisia de disciplină din cadrul comisiei orășenești, nu a avut. . . probleme. Dovadă este faptul că datorită sportivității dovedită pe teren, nu a acordat nici măcar o singură sancțiune. De asemenea, pot fi scoase în evidență arbitrajele de bună calitate, care și-au adus contribuția la desfășurarea normală a campionatului. La aceste frumoase rezultate ale echipelor din campionatul orășenesc a contribuit și comisia orășenească de fotbal. Aceasta nu și-a redus activitatea la programări și omologări de rezultate, ci a urmărit îndeaproape procesul de instruire și educație a sportivilor, analizînd, cînd a fost cazul, unele echipe și preconizînd imediat măsurile corespunzătoare. ILIE FEȚEANU corespondent REZULTATE BUNE - OBIECTIVE NOI In raionul Bistrița s-a constatat în acest an o îmbunătățire a cadrului competițional, a procesului de instruire sportivă, ca și ridicarea nivelului tehnic al echipelor de fotbal. Toate cele 12 competiții planificate de către comisia raională în anul 1966, au fost realizate. Cele mai frumoase rezultate s-au obținut în campionatul orășenesc de copii, organizat pe străzi, la care au participat 12 echipe sub instruirea cadrelor de specialitate din cadrul Casei pionierilor și A.S. Gloria Bistrița. In urma acestei competiții, au fost selecționați ca elemente de perspectivă 22 de copii născuți între anii 1952—56. Aceștia își continuă pregătirile în cadrul asociației Gloria Bistrița. In anul ce s-a scurs, numeroase echipe din campionatul raional au dovedit un real progres față de edițiile precedente. Enumerăm aci pe Voința Matei, Voința Marișel, Spicul Gînda și altele. La loc de frunte se găsește și echipa Gloria Bistrița, participantă la campionatul regional seria Someș, care a terminat prima parte a acestui campionat pe primul loc, fără a cunoaște înfrângerea. Succesele obținute lasă să se întrevadă ca obiectivele comisiei raionale de fotbal pentru anul 1967 (cinci noi secții afiliate, 50 de noi sportivi legitimați, 15 sportivi clasificați în categoria a II-a, 300 la categoria a 111-a și 100 de juniori, amenajarea unor noi terenuri și pregătirea cadrelor tehnice), vor fi îndeplinite. I. TOMA corespondent SEMNE DE ÎNTREBARE PENTRU O ECHIPA FRUNTAȘĂ Dacă în ediția 1965—66, echipa de fotbal a asociației Flamura roșie - Sibiu (președinte N. Fanea) ocupa locul 10 în campionatul regiunii Brașov, iată că în ediția 1966—67, după întinerirea echipei, aceasta ocupă la terminarea turului locul I în seria a lI-a, cu 16 puncte. Datorită faptului că la mijlocul turului echipa avea un avans de cinci puncte față de a doua clasată, conducerea secției și antrenorul, probabil mulțumiți de rezultate, au trecut cu vederea unele abateri ale jucătorilor, nesancționîndu-le la timpul cuvenit. De altfel trebuie să arătăm că în acest tur la conducerea echipei s-au perindat trei antrenori ! Nu este de bun augur pentru viitor nici faptul că echipa nu are decît o singură minge, atît pentru antrenamente cît și pentru jocurile oficiale ! Nu mai vorbim de faptul că atunci cînd juniorii au susținut meciuri în deschidere, seniorii trebuiau să aștepte ca aceștia să se dezechipeze, pentru a le lua ghetele. Desigur, în asemenea condiții precare nu se poate pretinde prea mult. ILIE IONESCU 222 DE ARBITRI ÎN REGIUNE Cifra de mai sus atestă și ea popularitatea de care se bucură fotbalul în regiunea Maramureș. Cei 222 de arbitri conduc jocurile din campionatul regional, campionatele orășenești (Baia Mare, Satu Mare), raionale, etc. Unii dintre aceștia sînt cuprinși în loturile republicane, remarcîndu-se prin buna lor pregătire Mircea Vasiliu, Gh. Ștefănescu (Vișeul de Sus), Gh. și O. Anderco, A. Nuți, G. Fărcaș (Satu Mare), I. Todor (Cărei), C. Szilagy, I. Rentea, C. Varga (Baia Mare), P. Bodea, P. Molnár (Sighetul Marmației și alții) V. SASARANU corespondent TATARU II CONFIRMA! După cum se știe, în seria a V-a a campionatului republican de juniori, echipa Steaua București (antrenor Catană) se află pe locul 1, la diferență de 3 puncte de cea de a doua clasată. — Dinamo Victoria București. Echipa n-a pierdut nici un joc, cîștigînd toate cele 9 partide susținute. Un aport deosebit l-a adus și fratele fostului internațional Tătaru, purtătorul tricoului cu nr. 9. In Tătaru 11 antrenorul Catană vede o mare speranță și un viitor component al echipei de seniori. T. NEGULESCU corespondent corespondent Lotul echipei de juniori Steaua după jocul cu C.F.R. Roșiori, 5—0. Patru din aceste goluri au fost înscrise de Tătaru 11 (cel care ține mingea).