Fotbal, ianuarie-iunie 1971 (Anul 6, nr. 241-266)

1971-01-06 / nr. 241

Pag. 2 TREI ECHIPE CU PESTE NOOO GOLURI ÎN CAMPIONAT După Dinamo Bucureşti şi Steaua, care au realizat această performanţă, demnă de reţinut oricum, în campionatul pe 1969/1970, iată că încă una din formaţiile noastre fruntaşe, U.T.A. — campioana — a reuşit să depăşească graniţa de 1 000 de goluri marcate în jocurile de campionat. In momentul de faţă situaţia acestor trei echipe este următoarea (în paranteze — numele jucătorului autor al celui de al 1 000-lea gol): Dinamo Bucureşti 1 073 goluri (Doru Popescu) Steaua Bucureşti 1 043 goluri (Voinea) U.T. Arad 1 015 goluri (Petescu) In timp ce aceste echipe mărșăluiesc spre 1 ICO, o a patra se află în drum spre 1 000, Rapid București, care, însă, trebuie să dea dovadă de foarte mare eficacitate, în orice caz una cu mult superioară celei arătate în actualul campionat, pentru că în prezent nu are înscrise decit 908 goluri. Și pînă la 1 000... Poate în campionatul viitor Rapid să se vadă trecut în rîndul „miiștilor"... Petescu, căpitanul campionilor, autorul golului 1 000 al echipei U.T.A LA MULŢI ANI, BĂIEŢI! In luna Ianuarie, o serie de fotbalişti din Divizia A şi-au sărbătorit sau îşi sărbătoresc ziua de naştere, lată-i pe toţi aceştia. (In paranteze am notat data naşterii) : I. Haidu — Dinamo (1.1.1942) , I. Cavai — Dinamo (1.1.1951) , R. Rotaru — Progresul (1.1.1945), I. Pojoni U. T.A. (1 1.1942), P. Băluţă — Sport Club (1.1.1945), S. Bretan — C.F.R. Cluj (1.1.1945), I. Dumitru — Rapid (2.1.1950), FI. Oprea — *U. Craiova (2.1.1948), L Sandu — Jiul (3.1.1942) , C. Radu — F. C. Argeș (5.1.1945), A. Rămureanu — Rapid (5.1.1946), C. Olteanu — F. C. Argeș (6.1.1946), D. Anca — „U“ Cluj (7.1.1947), C. Vlad — Steaua (9.1.1952) , St. Moldovan — „U“ Cluj (9.1.1949), I. Munteanu — î,U“ Cluj (10.1.1951), R. Vlad — F. C. Argeș (9. 1. 1946), Gh. Grozea — Petrolul (12.1.1945), V. Dragomir — C. F. R. Cluj (12.1.1843), N. Adam — Rapid (13.1.1949), L. Tatar — C.F.R. Timișoara (18.1.1939), I. Nunweiller III — Dinamo (19.1.1936), I. Constantin — Jiul (20.1.1946), A. Cuperman — Politehnica (21.1.1945), V. Vişan — C.F.R. Cluj (21.1.1952), T. Floareș — C.F.R. Timișoara (23.1.1950), I. Bătrîna — U.T.A. (24.1.1951), I. Stoica — Farul (27.1.1950), J. Grama—Progresul (29.1.1944), L. Drăgoi — St. roşu (30.1.1951). Tuturor la mulţi ani şi succes 1 Miine, 7 ianuarie, mijlocaşul roşu", Dan Anca, împlineşte 23 „şepcilor de ani. Gh. Grozea va împlini peste şase zile 25 de ani. UN MODERN COMPLEX SPORTIV SE CONTUREAZĂ LA MEDIAŞ Incepind din toamna lui 1970, la Ji Mediaş, oraşul pe străzile căruia s-au revărsat, in mai, cu furie apele, au prins contur un modern complex spor- -5 tiv care, atunci cînd va fi gata, va purta cu siguranţă calificativul de cea mai frumoasă bază sportivă din Ju- udețul Sibiu. . . Tribuna principală a terenului de fot- 50bal va avea o capacitate de 5 000 da locuri. Sub ea se vor amenaja un bazin, de înot, o sală de box, două vestiare , cu două băi, un culoar de atletism cu zgură. Terenul propriu-zis va fi în- I,conjurat de o pistă modernă. In spa- ^ tele tribunei a 11-a (2 500 locuri) se gi va construi un alt teren de fotbal, ală gături de care se va amenaja un ștrand & cu plajă și cabine corespunzătoare. Al 3-lea teren de fotbal, „Sparta“, pe care o va juca in retur Gaz metan (gazonat) este Înzestrat , de asemenea cu două g tribune. Lingă tribuna principală a tg acestuia se va construi o popicărie cu g toate instalațiile necesare. Tribuna a pi Il-a este orientată cu o parte spre te-renul de fotbal, iar cu cealaltă spre g, două terenuri de tenis. g: In 1971 se va Intensifica ritmul de gi construcţie a acestui complex pentru gi care U.G.S.R. a alocat suma de 1 200 MOD lei şi la realizarea căruia sunt chemaţi să contribuie toţi iubitorii sportului din g, oraşul de pe Tirnava. gi UN GOLGETER IN MIJLOCUL FAMILIEI Fotbalul, cu tot cortegiul lui de necazuri şi satisfacţii, a rămas undeva, departe stopat de iarnă. In zilele ce vor vor urma „actorii“ lui vor reveni la cluburi pentru a-şi relua pregătirile. Unde ai fost invacanţă ? Cum ţi-ai petrecut revelionul ? întrebări reciproc adresate «le jucătorii unei echipe sau alteia. Tu, Dont Popescu, unde-ai fost în vacanţa de iarnă ? — Acasă. I.a Turnu-Severia. M-am simţit excelent in mijlocul familiei. Cei doi frăţiori gemeni nu m-au slăbit nici un moment cu întrebările : cum am marcat In meciul «uitare?; cum mă Împac cu Dumitrache, cu Dinu şi ceilalţi coechipieri?; elte goluri voi mai Înscrie ? Parcă eu pot şti cine voi mai marca. Dar aş vrea să marchez multe multe... Să devin golgeter... E un vis pentru împlinirea căruia voi face tot posibilul... Doru Popescu, acasă, la Tr. Severin, înconjurat de părinți și cei doi frați gemeni. m\\\\\\\\\\\\\\\\Vf Sunt numeroşi cititorii care ne solicită date din istoria echipelor noastre fruntaşe, iar printre ei figurează mulţi simpatizanţi ai Rapidului, giuleşteni sau nu. Acestora din urmă le oferim azi un document fotografic : o echipă a feroviarilor de acum 38 de ani, caci purta numele de C.F.t. In formaţie sunt nume cu rezonanţă In fotbalul românesc pin deceniul al patrulea. Să le citim (de la stânga la dreapta, in picioare): C. Bauer — conducătoul secţiei de fotbal — Iulian Pop, Boroş, Ghebrovschi, INCA O DATA DESPRE MICROFOTBAL ! Inseram nu de mult în coloanele revistei o informaţie privind campionatul de... microfotbal organizat de asociaţia sportivă Locomotiva Bucureşti, din iniţiativa antrenorului Emil Codreanu Deunăzi, iniţiatorul acestui fotbal de masă, Emil Codreanu, ne-a vizitat la redacţie, spunindu-ne două lucruri interesante. Primul : cu ocazia sărbătoririi zilei Republicii s-a organizat o competiţie «Cupa 30 Decembrie“ care s-a bucurat de un frumos succes şi de la care vă prezentăm secvenţa alăturată. Doi : microfotbalul a trezit un interes aparte in rindurile sexului frumos , aceeaşi fotografie e semnificativă. Dacă, altfel, fetele nu pot juca fotbal... Vasile Chiroiu, Svetkovschi, Tudor Chiroiu, Uilachi şi Radu Ion ; în genunchi : Baciu, Foran şi Mihai Şerb. Cu aceşti jucători în formaţia (clasică) : Foran — Svetkovschi, Uilachi — Radu, Iulian Pop, Şerb— Boroş, Vasile Chiroiu, Ghebrovschi, Tudor Chiroiu, Radu — C.F.R. era una din fruntaşele bucureştene, alături dle Juventus, Unirea Tricolor şi Venus. Şi cum vedeţi, pe feroviari — ca şi pe ceilalţi fotbalişti din Capitală, de altfel — nu-i speria vremea neprielnică. Jucau și Pe zăpadă... O FORMAȚIE DE REZONANȚĂ APLAUZE PENTRU UN GEST... Meci de Divizia B la Tîrgovişte. Metalul din localitate a întîlnit pe Dunărea din Giurgiu. In poarta oaspeţilor, o figură cunoscută a fotbalului nostru — Narcis Coman. Spectatorii i-au urmărit cu multă atenţie evoluţia, aplaudîndu-i intervenţiile spectaculoase. Min. 68 însă, i-a adus fostului portar al naţionalei stima tuturor celor prezenţi la acest meci. Gazdele atac au susţinut poarta sa. La o fază „fierbinte", cu mulţi jucători, în careul oaspeţilor, mingea a ieşit afară din teren. Toată lumea — arbitri, jucători, spectatori — a văzut aur de poartă. Cu excepţia lui Coman. Portarul greu încercat a recunoscut că el a atins mingea cu mina. Că a fost corner. Şi în loc să repună balonul din marginea careului de 6 m, l-a trimis uşor spre colţul terenului de unde s-a executat încă un corner la poarta sa. Prin gestul său, deosebit de rar pe terenurile noastre, Coman şi-a atras respectul publicului din Tîrgovişte care, la sfîrşitul meciului l-a aplaudat cu generozitate. De ce oare nu ni se oferă mai des prilejul să consemnăm asemenea comportări, atît din partea jucătorilor noştri, cît şi a spectatorilor care vin la stadioane pentru a le urmări evoluţiile ? Nr. 241