Frontul Plugarilor, octombrie 1949 (Anul 5, nr. 1388-1412)

1949-10-03 / nr. 1388

-Frontul Plugarilor Pag. 3 Construind necontenite și tarile pe toate tărâmurile, oamenii muncii din de democrație populară fac țid în apărarea in marea luptă de apărare a păcii, în fruntea căreia stă neclintită Uniunea Sovietică, popoarele din întreaga lume, muncesc cu hotărîre, pentru a-ți crea o viață din ce în ce mai bună. Urmând îndemnurile partidelor comuniste ți munciorești, în țările cu democrație populară, misionele de oameni ai muncii din fabrici, din mine, din instituții și de pe ogoare, îți arată voința lor nesdruncintă de a apăra pacea, prin numeroasele construcții de tot felul la care îți încordează puterile, in puțini ani, în Uniunea Sovietică, ca și în țările cu democrație populară, urmele războiului au început să fie tot mai mult șterse. Clasa muncitoare se încordează în mari acțiuni constructive : deschideri noui de mine, fabrici ți uzine tot mai numeroase, școli, laboratoare, case de cultură, tot mai multe unelte și mașini agricole. Astfel, spre deosebire de țările imperialiste unde capitaliștii ațâțători la războiu fac să crească mizeria și șomajul, în țările de democrație populară ajutate de Uniunea Sovietică, viața oamenilor muncii devine din ce în ce mai bună și mai fericită, pe drumul luminos al construirii socialismului. • Șosele uoui răsar prin munca brațelor vânjoase ale muncitorilor și țăranilor săraci și mijlocași. Iată o parte din șoseaua Deva-Arad redată de curând circulației. Uniunea Sovietică păcii Industria sovietică înzestrează agricultura socialistă cu mijloace tehnice din ce în ce mai perfecționate. Printr-o muncă plină de avânt, muncitorii din industrie ajută colhoznicilor să mărească necontenit productivitatea gospodăriilor obștești. In fotografie, încărcarea pe vapor a unor tractoare puternice, fabricate în uzina „Dzerjinschi“ din Stalingrad. Tractoarele sunt trimise S.M.T.-urilor din diferite regiuni ale Marii Țări a Socialismului. In Uniunea Sovietică dispare din ce în ce mai mult deosebirea dintre sat și oraș. In locul bordeelor dărăpănate în care trăia cea mai mare parte din țărănime in vremurile întunecate ale țarismului, in lungul ulițelor din satele sovietice, se înșiră casele frumoase și încăpătoare ale colhoznicilor. In fotografie, brigada de construcție a colhozului „Budionnâi“ din regiunea Odesei, construind un rând de case pentru colhoznici. In Republica Populară Albania, au luat naștere numeroase cooperative de producție. In fotografie, o asemenea cooperativă unde se fac fire de bumbac, umeri fruntași in producție din Republica Polonă. In fotografie, un mucitor miner dein mina de cărbuni „Makoszom“, care a depășit norma la sută. Campania însămânțarilor de toamnă în Republica Polonă. In fotografie, nouile tractoare fabrice de de uzinele ,,URSUS“, lucrând în campania actuala de însămânțări. La Păltiniș, în județul Sibiu, în vârful munților, oamenii muncii din țara noastră au ridicat această frumoasă uzină electrică. In Republica Populara bulgaria, agricultura a fost pusă pe noui baze, in muncile agricole ale țărănimi bulgare, se folosește acum știința agrotehnică înaintată sovietică, cea mai înaintată știință din lume, precum și mașinile agricole cele mai moderne. Peste 7 miliarde kilowați energie electrică au produs uzinele de electricitate din Republica Cehoslovacă in anul 1948. Datorită muncii neobosite a muncitorilor din Republica Cehoslovacă, până în anul 1953, ducția de electricitate va ajunge la 11 miliarde profilowați. In Republica Populară Ungaria sunt în construcție numeroase locuințe pentru muncitori. In planul cincinal de Stat al Republicii Populare Ungaria s’a prevăzut construirea a 65.000 asemenea locuințe In Republica Populară Ungară au fost construite 461 kilometri șosele și drumuri betonate, în valoare de 73 milioane florini.