Fulgerul, 1889-1890 (Anul 2, nr. 1-64)

1889-11-26 / nr. 40

? cu lista No. 41, încredinţate d-lui comisar disp. I. Total 1,476 lei 10 bani care, adaugat la suma de 14,724 lei 35 bani adunaţi mai dinainte, dau un total general de 16,200 lei 45 bani. Amânat. Representarea piesei Neguţitorul din Veneţia sa amânat pentru dumiinică 3 decembre. Avis. Din causa serbatorei de marţi, numărul de joi n’a putut apărea, neregularitate pentru care cerem scuse cititorilor noştri. Totodată, profităm de ocazie pentru a ruga pe abonaţii noştri rămaşi în urmă cu plata abonamentului ca, luând în consideraţie enormele greutăţi ce trebue să le întimpine regulata apariţiune a unui diar, considerând că singurul sprijin al ficatului nostru sunt abonaţii sei, să bine-voească a se grăbi să ne achite sumele ce ne datoresc. CEOI C Cupletele improvisate pentru opera Prinţul şi Călăul, menite să fie cântate în sala de duminică 19 noembre pe scena teatrului naţional, de către artistul P. Alexandrescu, în rolul bărbierului. „Totă lumea trebui rasă!... Eu bărbier afli rad pe toţi : Mitocani cu ceafa grassă, Jurnalişti şi patrioţi, Avocaţi cu barbişone, Sau cotlete pe obraz, Juni golani ce la cucoane Trec de omeni cu emfaz ; Rad pe toţi, fie ministru, Prinţ, marchiz, ambasador, Bătăuş cu ochiu sinistru, Poliţaiu sau controlor ! Rad pe toţi de laolaltă ; Toţi sub briciu'mi trec mereu ; Chiar şi’n lumea ceelaltă, Raşi de mine’i trimet eu!... Afli e moda de a rade ; Orice om în lume 'i ras.... Când pe briciu’mi jertfă cade Sau pe sfară când e tras... Când pe unul, când pe altul Hojma rad şi rad mereu, Şi chiar luni ce rad asfaltul Vin cu burta să'i rad eu !... Toţi se rad , chiar cei cu barbă Când sub briciul meu nu cad, Cad în vr’o pasiune oarbă, Şi tot raşi se duc în iad !... Sunt bătrâni cu barbe late, Şchiopi, slăbănogiţi, pitici, Cari au amorezate Cu secreţi amanţi voinici... Ah ! astfel de şandramale Briciul meu în veci n’a ras, Ei sunt de nicocherale Raşi la pungă, duşi de nas!... Voi ce-aveţi procese multe De divers, scandal sau jaf, Poftiţi briciu’mi să v asculte, Ş'apoi să vă dea perdaf ! De cât laşi de tribunale Sau de avocaţi de strade, Cu vr'o câteva parale Mult mai bine eu v’aş rade !... Publicului, salutare ţie, şi gingaş îl poftesc, De’i bărbos sau barbă n’are, Eu ştiu să’l perdăfuesc !...* FULGERUL Moisi şi Aron. »Adevărului i se scrie din Iaşi. Venirea din nou a junimiştilor la putere a produs o mare mulţumire străinilor din ţară şi mai ales evreilor. Ca o motivare a acesteia, se ştie deja că nimeni n’a căutat a linguşi mai mult slăbiciunile evreeşti pentru a atrage profituri decât junimiştii, ilustrându-vă în acesta cu preferinţă d. Maiorescu. Evreii cei mai culţi şi mai inteligenţi, este vorba de cei din Iaşi,l-au priceput, pentru aceia când d. Maiorescu este la putere şi vine prin Iaşi, caută să se întâlnească cu câţiva dintre cei mai de frunte, se scuză dacă nui-a putut servi în destul, arătând că, din cutare ori cutare împrejurări, n a putut să’i mulţumească pe deplin, ii consiliază asupra celor ce trebue să ceară, când şi prin cine anume. D sa le citează ca exemplu pe armeni şi’i îndeamnă a se grupa cu trupul şi cu sufletul în jurul d-lui P. P. Carp, care întruneşte tote calităţile de a fi un Moisi modern, rezervându’şi sie’şi rolul modest al lui Aron. Ca dovadă despre sinceritatea sa face că, îndată ce ajunse în Bucureşti, trimise câteva decrete pentru decorarea unora dintre evrei cum d. e. s’a întâmplat cu fraţii Weisengrin in ultimul period al ministerului d-lor Carp Rosetti. Mulţumită acestui impuls, mai mulţi evrei cu drepturi politice au solicitat d-lui deputat Grigorie Buicliu permisiunea de a lua şi dânşii parte la întruniile armenilor cari se fac în casa lui, promiţând tot concursul lor in casul vreunei alegeri pentru Cameră î Senat. Către proprietarii de vite Iată circulara d-lui Ministru al agriculturei, industriei, comerciului şi domeniilor, din 23 noembre 1889, către d-nii proprietari de vite din ţară. Domnul meu, In urma intervenirilor făcute pe cale diplomatică, guvernul italian a consimţit a permite intrarea în regatul Italiei a vitelor de provenienţă română, cu condiţiune ca exportul lor din România să se facă în mod exclusiv prin portul Constanţa. O dată cu această decisiune a guvernului italian, societatea italiană ECirio a incunoştiinţat direcţiunea târgului de vite de la Constanţa, că doresce a cumpăra din acel târg un număr de peste 24.000 vite mari şi că peste 10 ţiile, adică la 30 noembre curent, va incepe cumpărătoarea. Aceste ştiri fiind destul de îmbucurătoare pentru comerciul nostru de vite, mă grăbesc a le aduce cu plăcere la cunoştinţa d- voastră, ca să aveţi timpul necesar pentru transportarea la Constanţa a vitelor ce aţi dori să desfaceţi în târgul de acolo. O dată cu aceasta veţi bine voi a cunoaşte că am intervenit la ministerul lucrărilor publice, să facă ca direcţiunea generală a căilor ferate să pună la disposiţiunea proprietarilor vagoanele trebuitoare pentru transportul vitelor cu calea ferată pană la Feteşti şi de la Cernavoda pană la Constanţa , iar pentru transbordarea pe Dunăre intre Feteşti şi Cernavoda sau destinat leacuri, cari vor face un serviciu regulat şi permanent. Primiţi ve rog, d-nul meu, asigurarea osebitei mele consideraţiuni. Ministru, Gr. G. Pucescu. SALA CEA MARE A OTELULUI TRAIAN Luni 27 Noembrie 1889 8 ore seara MARE ŞEDINŢA Literara şi dramatica, ţinută in Limba francesă DE D-NDL ARMAND DUTERTRE de la teatrul național Odéon din Paris PROGRAM Partea Uter ard Conferință asupra stărei actuale a teatrului și a artei dramatice in Franța. Partea dramatică 1. Le Crapand....................................V. Hugo *2. Le Cid (fragment) .... Corneille Récit de la bataille (rôle de don Rodrigue) 3. Une soirée perdue au théâtre français A. de Musset 4. Phèdre (fragment) .... Racine Récit de la mort d’Hyppolyte (rôle de Théramèue) Arvers V. Hugo Paul Deroulede Prețurile locurilor: Stal I 5 fr. Stal II 3 fr. Biletele se găsesc la Magasinul de Musique et Papeterie I. Hirsch & Co. strada Lăpușneanu 32. F. Coppee 5. a) Sonnet b) Après la bataille c) Epilogue .... (Chants du Soldat), d) Le jour des morts . . 6. i a Bénédiction . PRIMA SOCIETATE DE CREDIT FONCIAR ROMAN DIN BUCUREȘTI Se aduce la cunoştinţa publică că în fiiua de 23 Decembrie st. v. 1889 se va ţine licitaţiune publică în Bucureşti, în localul societăţei din strada Colţei, pentru arendarea moşiilor: Criveştii din judeţul Roman, proprietatea d-lui Inge Rober. Cârnicenii Cornea din judeţul Iaşi, proprietatea societăţii. Licitaţiunea va incepe la oarele 12 din ţii. Arendarea se va face pe termen de 5 ani cu începere pntru Criveşti de la 23 Aprilie 1890 şi pentru moşia Cârnicenii Cornea de la 23 Aprilie 1891. Condiţiunile licitaţiunei se pot vedea în fiecare aii în palatul societaţei. Direcţiunea Bibliografie De Documente Istorice In cursul anului 1899, au apărut în Tipografia Buciumului Român, colecţiunea istorică intitulată : „URICARIUL“ de Theodor Codrescu, In volumele 11, 12, 13, 11 şi 15.Preţul fiecărui volum este de 8 lei. Doritorii de a căpăta din aceste volume, să se adreseză în Iaşi la Tipografia Buciumului Român, iar în Bucureşti la Librăriile : Soceca, Haiman şi Degeuman. In curând va apărea de sub tipariu : Re- fumatul cronologic al celor 15 volume ale „Uricariului* publicate până acuma.— Precul acestei broşuri este de 1 leu. Cognac vechi extra-fin RUM Jamaica Ananas en gros şi en datail la Isidor Barber strada Dâmbu No. 10 lângă boltă rece. APE MINERALE SLANIC I No. 1, No. 3 şi No. 6 se găsesc totdeauna prospete la farmacia Fraţii Konya, în Iaşi. O VILLA de la băile Slănic, judeţul Bacău, compusă din 14 camere, atenanse, etc. Situată la polţia cea mai frumosă. Se vinde cu sau fără mobile. G. C. Anastasiu. AVN Avocatul I. Fortea s’a mutat Strada Gândii în casele mici a d-lui Al. C. Mavrocordat. Oarele de consultaţiune 8—10 diminaţa în tote ţbilele: 6 — 8 sara, Luni, Marţi, Mercuri, Vineri şi Sâmbătă. [Kuadnu q|« zb*· X ua^ipnj qjB zti») «s 8H © _ Q. si «s 00-ă c -S 38 •"* c8 * Oh 3 S 0 -2? o s £ M .2 » ›*· NJ - ©· 3 s «i · ·3 O * «o X 3 O g *3 3 ^ Q. O ^ 9 O S o © Z ° » 3 3 CO a· 2* e§ CQ 15 Kl CO CD X A SOSIT DIRECT DIN NORVEGIA | UNTURA DE PESTE 8 albii şi galbenă 3 La Farmacia LEON SBISEVSCHI vis-a-vis de statua Miron Costin ^ x—'x Pentru proecte şi executări de lueri tiydraulice precum pentru: Captări de izvoare înfiinţări de izvoare de apă de lă Condicte şi distribuţii de apă Eievaţiuni de ape Irigaţii şi drenări culturale Secări de mlaştini Turbine şi mori a se adresa la C Lnt. Sa vii ingin lasi Sf. strada Sava No."14 casa Valea