Gazeta de Iassi, octombrie-decembrie 1894 (nr. 112-150)

1894-10-28 / nr. 123

ISM Octombrie IS GAZETA DA IAI1 1177 Garanţia ce urmează se depună de către concurenţi, pentru a putea concura ca această licitaţie se va fixa in ziua licitaţiei Publicaţiuni judecătoreşti Tribunalul jud. Iaşi secţia l-a Sub preşedinta d-lui M. Vidraşcu Prim-Preşedinte; D. Costache Supleant; C. Girigoriu ’procuror. Şedinţa din 27 Septemvrie 1894. Sentinţa No. 563. Astăzi fiind termenul de a se judeca opoziţia făcută de Maria V. Ilarabagiu contra sentinţei No. 397 din 1894, şi procedura fiind complectă, la apelul nominal s-a presentat pacientul C. Văzdoagă lipsind oponenta. După cetirea lucrărilor. Dl. Procuror a cerut anularea oposiţiei. Tribunalul deliberând şi văzind oposiţia făcută de Maria V. Ilarabagiu contra sentinţei No. 397 din 1894. Văzind că oponenta deşi legal citată, totuşi nu se presintă astăzi in instanţă pentru a’şi susţinea oposiţia. Văzind art. 184 p. p. şi conclusiile d-lui Procuror. Pentru aceste motive. Hotărăşte: Anulează opoziţia făcută de Maria V. Ilarabagiu contra sentiţei No. 397 din 1894, a cărei disposiţie este: condamnă pe Costachi Ildnescu şi Vasile Lipcan pentru faptul de furt la câte 6 luni şi 1 zi închisoare corecţională. Condamnă pe Mama lui Vasile Ilarabagiu pentru faptul de tăinuire la 3 luni închisoare corecţională. Mai condamnă pe inculpaţi ca in solidum să plăteasă statului 1 leu şi 30 bani cheltueli de procedură. Cu apel. Dată şi pronunţată in audienţă publică astăzi 27 Septemvrie 1894. (ss) M. Vidraşc, I. Costache. Grefier Spiridon. Tribunalul jud Iaşi secţia aV-a Sub preşedinta d-lui D. G. Macsim Preşedinte. D-nul Em. Stroic, membru. Şedinţa din 8 Iunie 1893. Sentinţa No. 77. Pe astăz i ei fiind fixat termenul pentru judecarea procesului de divors intentat de Miha Gabură contra soțuuî seu Th. Gabur și procedura fiind complectă, la apelul nominal s’a presemat reclamanta asistată de sfătuitorul ei c- ivocat G. Nebunelea, lipsind pârâtul. S'a declarat ședință secretă, după care sau cetit lucrările. Reclamanta prin sfătuitorul seu a cerut desfacerea căsătoriei. Tribunalul deliberând și Avend în vedere acțiunea de divers intentată de Maria Gabur contra soțului eî Th. Gabur. Avend în vedere că in acest proces sau îndeplinit disposițiunele art. 219— 240 inclusiv. Avend in vedere că din depunerile sun jurământ a mirturilor Preutui C. Gugonu) şi StolanJuciu ascultaţi în şcutiţa secretă din 20 Mai anul curent, se constată că pârâtul de mai bine de un an a părăsit pe soţia sa şi în timpul cât au trăit impresi-.a o bătea şi insulta. Considerând că aceste fapte constituesc pentru soţia inocentă insulte grave care după art. 212 c. civ. motivează îndeajuns divursul. V dtfelul că reclamanta in acest proces sau servit cu act de paupantate, așa că tacsete de timbru cătră Stat și ■ taxele portăreilor ce sau întrebuințat în I proces urmează a fi plătite de partea care a căzut in proces conform ad. 30 lege a limbi u.ui.0 a fend ai l. 240 c. civ. Pentru aceste motive In numele lege! Iluidi este : Admite cererea și declară desfăcută căsătoria dintre Maria Gabur și Theodor Gabur. Condamnă pe Toader Gabur a plăti Statului suma de 146 lei 50 bani taxe şi timbru, iarportăreilor suma de 20 lei 35 bani cheltueli de procedură. Cu apel. Dată şi rostită în şedinţa secretă şi pronunţată în şedinţa publică astă-zi, 8 iunie 1893. Sem. G. Macsim, Em. Stroicl, p. Grefier, Th. Basarabeanu. România Grefa trib. Iaşi secţia a 2-a Copia presentă fiind conform cu originalul se legalizază fiind făcut procesul cu act de pauperitate, p. Grefier, I. Simionescu. No. 15,033, 1894 Octombre 11. No. 16,060. Gh. Franciscu cu domi- ciliul necunoscut, este citat la 14 No- iembrie 1894, ca inculpat pentru furtul No. 10.083. Aba Calk cu domiciliul ■ necunoscut, este citat la 18 Noembrie 1894, ca inculpată pentru bancrută fra- * uvuloasă. La neurmare se vor urmări conform legei. Tribunalul jud. Iaşi secţia 2-a comercială PROCES-VERBAL No. 3752. Văzind cerirea d-lui Jude Comisar pentru alegerea comisiune de supraveghere şi numirea sindicului definitiv la falimentul Fr. Könyg. Văzind procesul verbal al d-lui Jude Comisar din care resultă că au fost aleşi in comisiune de supraveghere d-nii M. Svartz, N. Markovici şi S. Stein care şi au ales ca preşedinte pe dl. M. Şvartz iar toţi creditorii au opinat pentru numirea sindicului provisor ca sindic definitiv. Văzind art. 730 urm. cod. com. Tribunalul. Ia act de alogena d-lor M. Şvartz, H. Marcovici şi S. Stein ca membri in comisiunea de supraveghere şi confirmă sindic definitiv pe dl L. Teodorescu sindicul provisor căruia se va face cunoscut. Dat astăzi 23 Octomvrie 1894. ss) D. Maxim, T. G. Emandi, Grefier I. Dimitriu. România Grefa tribunalului jud. Iaşi secţia 2-a. Copia presentă fiind conformă cu originalul se legalisată. p. Grefier I. Dimitriu. N. 160£1. 1894, Octomvre Î4. Tribunalul jud. Botoşani ACT DOTAL Intre subsemnaţiî Mariasă văduvă, soţia def. Bereu sin Meir, D-ra Sura sin Bereu, ambele fără profesiune, şi d-nul Uers Leib Tigler profesia cailă de băcănie, lolî domiciliaţi in Botoşani s’a închiat acest act dotat . 1) Eu Mariasă văduvă, declar că constitui dotă fiicei Mele Sura sin Bereu la căsătoria eî cu d-nul Hers Leib Tigler suma de 4000 lei nul şi anume : a) 2500 lei noi in numerariu, şi b) 1500 lei noi în straie, lingerie şi mobilierul casei evaluată această preţuire nu face vîmjarea. 2) Eu Sura sin Bereu declar că adopt regimul dotat ca o regulă stabilită in asociațiunea noastră conjugală. 3) Administraţiunea mencionatei dota va fi în formă admisă de lege conform art. 1242 și 1243 cod. civ. 4) Eu Hers Leib Tigler, declar că am primit sumele notate și recunosc dreptul atât constituitoarei dotei, cât ş fiitoarei soţii a uza la caz de trebuinţă de disposiţiunile art. 1756 şi urm. din ced. civ. Făcut în Botoşani astă-iil 6 Octombrie 1894. Is. Mariusă Vadană, Sura sin Bereu, Isc. Hers Leib Tigler. Scris şi redactat de mine după cererea părţilor şi am subscris pe d-na Mariasavadana neştiind scrie. Isc. A. Nerlingher. Atestăm identitatea persoanelor. Isc. I. Tincu şi A. Nerlingher. Urmează apel autentificarea trib. Botoşani din 8 octombrie 1894, sub No 1278.