Gazeta de Iassi, ianuarie-martie 1896 (nr. 1-38)

1896-01-14 / nr. 5

Pfmnft Iui), linii 4 lei; mai mari de n0 linii 8 lei. Orice alte acte introduse in ele se platesc deosebit ca şi publicaţiunile, după mărime. Editor : Corneliu Th. Codrescu. Redacţia şi administraţia la Stabilimentul Grafic Miron Costin Iaşi, str. Golia. Inserţiuni şi reclame se plătesc: Intîin inserare, şase zeci bani; a doua şi una departe 80 bani. Gitaţiunile die notârnicie şi publicaţiile societăţilor : 80 bani linia. Duminică 14 lauuie 1896 l’nuwner 20 bani Publicaţiile judiciare se plătesc: PUBLICAŢIUNI ADMINISTRATIVE Prefectura judeţului Iaşi Serv ic iul A d mn in is Ira li v No. 239. Im cancelaria Prefecture! ju- I ileţului laşi, fiind vacante 2 posturi de copişti se va ţine concurs la acea Pre- ! lectură in ziua de 22 ianuar 1896, la oara i p. mn. Condiţiunele de admisibilitate sunt : să fie roman, să fi satisfăcut legea de cruţare şi să posedă titluri de cel pu-ţin clase gimnasiale. Materiile din care se va line concursul la înscris : 1) Gramatica romană în special ortografia, 2) Stil şi caligrafie, 3) fracfiunele ordinare şi zecimale, sistemul metric iar la oral : Geografia romană în toată întinderea ei. Se publică aceasta spre cunoştinţa amatorilor de a ocupa asemenea funcţii. II 213 Prefectura poliţiei Iaşi No. 394. D-l Petru Morariu de 30 ani, statuia de mijloc, părul capului cas-taniu închis, fruntea, nasul, gura potri- i te, musteţile sprincenile castanii, ochii albaştri, barbarade, cerând a i se elibera autorizaţie pentru a deschide o crâşmă cu locanta in acest oraş, desp. l-a strada Socola No. 181. Este necesitate a seşli mai întăi dacă numitul nu este cadulii in vre-o pricină corecţională tras înaintea vreunui tribunal pentru bănueli de vini sau crinii, sau pus sub privigherea poliţienească sau în recidivă de vini sau cruni. Se publică aceasta spre cunoştinţa generală şi sunt rugate toate autorităţile respective cum şi ori persoană care ar cunoaşte pe numitul căzut in vreuna din categoriile mai sus menţionate să facă cunoscut acestui oficiu pănă'n 40 de dile , de l a data loaei. K. 896 Primăria urbei Hărlău jud. Botoșani No. 76. Doamna liana Beliș, domiciliată in astă urbă, de profesiune libe- r ră, în etate de 40 ani, statura mijlocie , părul castaniu, sprincenile negri, ochii idem, nasul potrivit, gura idem, barba idem faţa smadă, deosebite semne n’are permiţindui-se a exercita comercial de băuturi spirtoase cu amănuntul în acest oraş, strada Mare, casa No. 186 propri- ietatea sa pe baza autorizaţiunei No. 14231 din anul 1887. Este necesitatea se şti mai iată dacă numita nu este cădulă invre-o pricină corecţională, trasă înaintea vre-unui tri- * 1 bunal pentru bănueli de vini sau crinii, sau pusă sub privigherea poliţinească sau in recidivă de vini sau crinii. Se publică aceasta spre cunoştinţa ge- nerală şi sunt rugate toate autorităţile respective cum şi orice persoenă care ar cunoaşte pe numita căciulă nu vreuna din categoriile mai sus menţionate să facă cunoscut acestui oficiu pănă in 40 de dile de la data foaiei. R. 160 Primăria com Cordăreni judeţul Dorohoi No. 2433. Din cauza lipsei de concurenţi neputânduse ţinea licitaţiune în ziua de 28 Dechemvrie anul curent pentru darea in arendă pe timp de 3 ani cu începere din primavara 1896 a terenului cazului Cordăreni în întindere de 33 fălcî proprietatea comunei, cum şi a unui pământ pălmăsese în călime de 2 fălci şi jumătate din comuna Griviţa nouă a lui Alexandru Gădan la- sat de cătră lise in sarcina comunei pentru despăgubirea clăcei de oarece inproprietăritul nu este mutat pentru al stăpâni. Subsemnatul Primar fixând un nou termen şi anume pentru ziua tie 23 ianuar 1896 oara 10 dimineaţă invită pe toţi donii concurenţi ca în aratata zi oara ... să se presinte în camera acestui oficiu însoţit de garantinele cuvenit© spre a lua parte la licitaţie. Condiţiunele se pot vedea în orice zi şi oară la oficiul acestei Primării. R. 161 Primăria comunei Pilipăuţi jud. Dorohoi No. 47. Se aduce la cunoştinţa concurenţilor că pentru ziua de 23 Februar 1893, urmează a se ţine licitaţiune publică pentru darea în antrepriză a axizelor provenite de la rachiu şi vin introdus spre consumaţie în comună pe timp de 3 ani comptat de la 1 Aprilie 1896 conform condiţiunilor votate de consiliul acestei comuni sub No. 1307 din 2 Septembrie 1895 şi aprobat de d-l Prefect jud. Dorohoi sub No. 1584 din 9 Septembrie 1895 cu perceperea taxelor con. lege maximul, aprobat prin decretul regal No. 785 din 1895. Oferta se va începe de la suma de 3100 lei fixat în budget, concurenţii ce vor binevoi a se presinta la atare licitaţiune vor fi însoţiţi şi de o cauţiune srovisoră de 5 la sută din valoare. Condiţiunile respective sunt date la disposiţiea d lor concurenţi in oficiu Primăriei în orice timp le va cere în oarele de cancelarie. R. 195 Apare de trei ori pe săptămână: Meri, Vineri și Duminecă. Curtea de Apel din Iaşi Secţia I-a No. 254. Inculpata Cabina Gh. Zuhariu