Gazeta de Iassi, ianuarie-martie 1897 (nr. 1-38)

1897-01-15 / nr. 6

15 Ianuarie 1897 GAZETA DE IAŞI 47 România Grefa Trib. Iaşi secţ. 2-a Copia presentă fiind conformă cu originalul se atestă. Grefier G. Săcărescu. No. 663 1897 Ianuarie 10. R. 153 Sub preşedinta d-lui I. G. Maxim preşedinte; d-l C. Grigoriu membru; d-l O. Theodoreanu Procuror. Şedinţa din 27 Noembrie 1896 Sentinţa No. 922 Astăzi fiind terminul judecărei procesului privitor pe Maria Manole, pentru furt de la Costalatina Vignale, și procedura fiind îndeplinită, la apelul nominal s’au presentat numai martina iar părțile au fost absente. S’au cetit lucrările din dosar. S’a ascultat martina sub jurămînt conform art. 153 p. p. că va spune tot adevărul și nimic alta de cit adevărul iar despre cele arătate s’au luat note conform art. 185 p. p. d-1 Procuror a cerut aplic. 309 al. 3 c. p. Tribunalul Avînd in vedere că Maria Manole, este dată judecăței pentru furt de la stăpîn. Avînd în vedere că din lucrările aflate la dosar și din depunerea sub jurămînt a martorei Costalatina Iosefina, se constată în fapt următoarele : inculpata fiind angajată cu ziua de d-naAneta Vignale, spre a spăla lenjeria, în ziua de 3 Iulie a. c. inculpata întră în podac și d-na Yignale, presupunînd că a furat ceva trimite pe servitoarea sa Maria, ca să o caute şi atunci găseşte la ea 2 cămeşi de damă, o pereche colţunî, un capoţel alb şi ca un chilo slănină care le ascunsese în bucătărie strînsă într’o fustă de a eî. Considerînd că acest fapt fiind pe deplin stabilit este prevăzut şi pedepsit de art. 309 al. 3 c. p. combinat cu art. 60 al. uit. deoarece să găsesc în favoarea inculpatei şi împrejurări uşurătoare, articole ale căror texte ce- i tine în audienţă de d-1 preşedinte cu-prinde : Art. 309. Se va pedepsi cu închisoare de la 3 luni pănă la 2 ani și cu amendă de la 100 până la 1000 lei. Al. 3. Acela care fiind servitor cu simbrie va fi comis un furt sau va fi cercat a’l comite de la stăpînul seu, sau chiar de la persoane străine care se aflau în casa stăpînuluî seu, sau în casa unde el va fi mers cu stăpînul seu, sau acela care fiind lucrător, calfă sau ucenic va fi săvîrşit furtul sau în casa atelierul sau magasinul stăpînuluî seu, sau în locuinţa atelierul ori magasinul unde lucrează obicinuit. Art. 60 al. uit. Dacă legea pronunţă pedeapsa închisorei sau cea a amendei şi dacă tribunalele corecţionale vor constata circumstanţe atenuante ele sunt autorizate chiar în cas de recidivă a reduce pedeapsa închisorei pănă la minimum de 15 zile şi chiar mai jos precum asemenea şi pedeapsa amendei pănă la minimum de lei 26 I şi chiar mai jos, tribunalele pot să substitue în asemenea cas închisorei amenda fără însă să se poată coborî în nici un caz mai jos de simplă poliţie. Pentru aceste motive Tribunalul In unire cu conclusiunile d-lui Procuror. Hotăreşte : Condamnă pe Maria Manole, pentru furt la 10 zile închisoare corecţională. Scuteşte pe martora Costalatina Iosefina, de amenda la care a fost condemnată prin jurnalul No.3618 din 1896. Cu opoziţie şi apel. Dată şi pronunţată în şedinţă publică astăzi 27 Noembrie 1897. (ss). D. Gh. Maxim, C. Grigoriu. Grefier V. Ştefănescu. Conform A. Danilachi. România Grefa trib. Iaşi secţia 2-a Copia presentă fiind conformă cu originalul se legalizează. Grefier G. Săcărescu. No. 657 1897 Ianuar 10 R. 152 No. 537. Zaharia Sandelache cu domiciliul necunoscut, este citat la 29 Ianuarie 1897, ca inculpat pentru furt şi ultraj. No. 558. Andria Şerban, cu domiciliul necunoscut este citat la 27 Ianuar 1897, ca inculpat pentru furt. No. 559. Dim. Gh. Simulescu, cu domiciliul necunoscut este citat la 27 Ianuarie 1897, ca pacient în procesul privitor pe Iacob Cărciag şi alţii pentru furt. No. 566. D. Scântei, cu domiciliul necunoscut este citat la 29 Ianuarie 1897, ca complice la furt. No. 59I. C. Turtureanu, cu domiciliul necunoscut este citat la 24 Ianuarie 1897, ca inculpat pentru furt. La neurmare se vor proceda conform legei. R. 151 Tribunalul Jiul. Iaşi secţia 3-a No. 22. Imobilul d-lui I. C. Baroţî avocat dom. în Iaşi desp. laşi care este: una casă cu locul ei situat în tărguşorul Galata, jud. Iaşi construc-ţie de cărămidă compusă din 3 odăi din care una servă de dugheană şi o bucătărie acoperită cu şindilă; în faţa casei ese un cerdac de scânduri pe jos acoperit cu şindilă pus pe stâlpi de lemn sub această casă este o pivniţă pietruită având gărliciul în dugheană, în ogradă mai este o casă de vălătuci compusă din 2 odă şi alipit de ea un grajd şi o şură ambele de lemn toate sub acelaşi acoperemânt de şindilă şi o latrina de scânduri, acoperită cu scânduri în stare proastă, ograda acestor case este îngrădită de toate părţile cu gard de scânduri şi unele având o poar- I tă de lemn, locul este supus bezmenuluî cătră primăria corn. Galata jud. Iaşi, megieşindu-se in faţă cu drumul Galata, în fund cu drumul ce duce la Galata iar pe delăturî cu casele d-neî I Simca Marcovicî şi acele a d-nei Maria I Petrescu. 2) 1 casă cu locul eî situat I în târgu Galata jud. Iaşî, şi care o desparte numaî ograda caselor d-neî Maria Petrescu construcţia de cărămidă compusă din 4 odăi din care una servă de dugheană şi o cămăruţă acoperită cu şindilă, în faţa casei este un cerdac de lemn cu scânduri pe jos şi deasupra acestuia balcon de scîndurî pus pe stâlpi de lemn acoperit cu şindilă;sub această casă este o pivniţă pietruită având gărliciu în dugheană, alipit de această casă în dos este o poeată acoperită cu tablă şi şoproane în ogradă mai este o şură * şi un grajd de lemn acoperit cu lemn şi alipit de ele o casă de vălătuci stricată care serveşte tot de grajd acoperită cu şindilă, ograda caselor este îngrădită din toate părţile cu zaplaz de scânduri şi gard de inele, locul este supus bezmenuluî cătră primăria corn. Galata jud. Iaşî, megieşindu-se în lung cu drumul ce duce la Galata şi trg. în faţă cu drumul Galata, iar pe delăturî cu casele d-nei Maria Petrescu şi drumul ce duce la Galata şi târg. Fiind scoase în vânzarea silnică spre îndestularea d-luî Moise Leib Leiderhendler fără profesie domiciliat în Iaşî desp. I cu suma de 7804 leî 5 banî în comptul şi achitul d-lor Iancu Haimovicî, Ihil Haimovicî, Agoştein în limitele creanţelor ipotecare înscrise la No. 305 din 1873 şi 54 din 1874 şi la terminul de 9 Septembrie 1895, s’au amânat vânzarea imobilelor pentru un alt termin din lipsa de concurenţi după cum probă jurnalul acestui trib. No. 3783 din acea zi după care dl. Moise Leib Leiderhendler prin petiţia înreg. la No. 8958 din 1895, cerând a se fixa un nou termin pentru vânzarea imobiluluî. Apoi acest trib, prin jurnalul No. 405 din 1895, admite cererea şi ordonă din nou vânzarea arătatelor imobile fixând terminul vânzăreî pentru ziua de 25 Noembrie 1895, când earăşî s’a amânat vânzarea pentru un alt termin din lipsă de concurenţi după cum probă tura acestui trib. No. 5036 din acea zi după care dl. Moisa Leib LeiderSendler prin cererea înreg. la No. 35 din 1 Ianuarie 1896, cerând a se fixa din nou un alt termin pentru vânzarea sus ziselor imobile; apoi