Gazeta de Moldavia, 1853 (Anul 25, nr. 1-104)

1853-12-07 / nr. 97

lui publică a Gavota de Moldaciia en puu tre enena pavinei anse mit 17, MM 11-ețuit anonamentului pe anii 98 lei A înștințerii căte 1 A6 răndul. N des la ligne.. +t Barerinsa oficiala 50 33 | N = luni 7 DECEMVRIE. ms Vlenite lo punlagia farait à Jassi ..-J annances dans ir vanetio “officiel a 50 ° parrs 13 I piastre 3 Dătici HH le ce „ 31.3 z -LJ.. 183. DIf.re NOVITALE, DINNAUNTRU, Lisa onomastică a maivotării SAle imPERATORULUI NICOa Moldovei, s'au serbat cu mărturisiri de bucurie, conforme cu sulocuitorilor cătră vinefăcătorul Lic, lugustul Propector sentimentul perigioc punerea și cu recunoștința și EEfre-Rossia, un Suplement ecrpaop dinap la JURNALUL de C. PETERSBURG din 20 Noemv. (2 Dec.) 1853 cuprinde următoarele novitale de la marginea turcească a regionei Transcaucază: Pe la încheierea lupei Octomvrie, dușmanul au cercat de la mai multe locuri a araba, cu cete de-ajune de număroase, marginile noastre din partea de Caremi de Ardagan. Cozacii cortoanelor au întămpinat și au respine, cu o bravură neobosită aceste atacuri, care mai pe toată ziua se înoeau. În tetu modu, la 31 Octomvrie, doi sotne de cazaci de linie, comendați de colonelul Camcofă, au deschis o combatere de 2 mii mai numărosu de zece ori mai mult, a'au pevoit a ce peroane. Spre a deșerta de tot acest punct și a preveni atacurile viitoare a cerlilor, prințul Bebuto să proape de satul Baiandur, cu o bandă Curzi, der dușmanul era ilrănduit, în 2 Noemv general maiorului Prințul Orelianu II, de a se mainri de la Alecsandropol spre Baianduri cu un stolu de 7 batalioane infanterie, 4 escadroane dragoni, 1 sotnie de Cazaci de Don, și 2 companii de miliție călăreață de Elizabetpol, cu 20 tunuri. După trecerea unui mic riu mlăștinos la Caraclis, trupele noastre, după ce au respins avangarda cavaleriei Turcești, au descoperit opinia Turcească de 30,000 ostași, venită de, la care, sub comanda Seraschierului Abdil-Pașa, așezată la o poziție tare, a căreia aripă stângă se răzema pe Baianduri, și a căreia între linie era formată din 40 tunuri. Încurajați de a lor mulțime, Turcii au atacat detașamentul nosr, dar toate a lor atacuri energice cu a lor terdere simțitoare s'au răspuns. . lorping încă a încân lație a unei înfrăngeri ce au pătimit din Ge ieri în Iași, bune și mentului. "ET C NI Fay si NEBLE INTEDICUR. Le jour 3 de Sa Majesté l'Empereur Nieolas, - Proëcteur de la MAliavie, a été solennellement célebré hier a Jassy avec le sentiment geli ieph et des mauifestations unanimes de joie sonfogmes au detopemient des nabiét à la: reconnaissance tants envers le Vienfaitept de se pays. | CD @ Re gula a noastră coastă dreaptă, colonelul Tichotechi, din regimentsi de dragoni a R. S. À. Prințul coronel de Wittenberg, s'au aruncat asupra acei călărimi cu lancea întinsă, cu 2 escadroane sub a sa comandă, au respins'o și au alungat'o pănă la Arpaciai. Astă înfrăngere au răcit foarte zborul cel întăiu a Turicilor. În acest între timp General-leitenantul Prințul Bebutofă au sosit în persoană de la Alecsandropol la locul combateaducănd o colonă formată din 3 batalioane și 6 escadroane de dragoni cu 12 tunuri. Lupta, arănănduse la apropierea nopței, el avu scopu de a ataca pe dușman, a doua zi dimineață , însă Turcii, temănduse de o lovitură cumplită, s'au folosit de noapte spre a se retrage cu repegune dincolo de Arpaceaiu. După lămuririle exacte, perderea Turcilor, în combatimentul din 2 Noemți, au fost numai uciși peste 1000 oameni. Din palea noastră, noi am perdut între morți pe maiorul Catebor, din regimentul de carabineri de Erivan, mine cornetul Betonul Rozen din batalionul saperilor de Caucaz, dar răniți sunt: maiorul Gavriloță din sănătetorilor de Caucaz; pre lăngă carii au mai fost 125 soldați uciși mi 1308 răniți. În 8 Octomvrie, și în care spuedea de la Tisaic espediție a raportului asupra acestei combateri brilante a unui singur din detașamentele noastre cu puterea de căpitenie a dușmanului. General-adjutantul Prințul Voronțofă au căpătat rementul carabinerilor Agalarefă, cornetul Raiter ment și Leitenantul Ape- regide Frivan, Leitenanții Cavataraze și Grineff, și ambi din același regiung din batalionul de 2 E CV mai lungi virgenuuu. -uua -- ... z3 așa? - mai bine de căt atăta n'așu fi voit să miei .. Și apoi e de găndit amice, că, după cum el și un om determinat ..... apoi desigur măine e BA lui cere, ... șii va fi priimit așat,, mai amar nici că mai în mate vorbei continuă Abel, ne a căruia față, dobtorul observă oarecare rătăcire. 75u, mă Fam tem șii eu de astal rezisă acesta cu sănge rule Nopoții pe numai că, de la D-zeu să vede !'au fost scris ca să nu vezi fericirea rivalului tău. JilI 1... și să nu vezi bucuriea final. să aici sigur de asta! strigă de-odată Abel dănd un liber care desperației sale. . ns! ns voiu vede, mai de grabă înmi voiu arunca crierii afară!... mi Abel ce repezi - Nu te teme! ea Ba Bent chi fără să faci aslat ii pre sigur!i 8 dobtorul cu flegma îndatinată, și trăgănd din buzunar un ornic pe care se păru ciu examinează; cănd însă, foă s-da- 7 pu DNONIN MAIULSI n — uțt Efo să unde ce aflau nișe pistotl loctorul ăl opri în drum, mix adusă încetișor la locul 351, zicănduii cu răceală, că, eu am prezis părintelui tău chiar spre o ma oara băndave să moară, și că el au fost mul pășit de mine; căci, DOAR DE TREIMI. (încheierea). N - Ți'i chiar de geala Abel !a vine! aista'i un lucru cumplit Dobrore !... ții bine că'i CAMERALIUL — cum degeabat cănd voi, să'mi împrăștii crerii să de'ndată Abel, voiu? odată. E continuă locu: - Scumpul meu Abel !zisă Nas Kama »mi Bei examineze că el pină ea și bătaia puleriui tănărului. — să mă pot? ce brei să zici? fără Ce zică macar un singur cuvănt, să'ți aduci foarte bine aminte ș'apoi, puindu'și !.. .răspunornicul la tu trebue un nor să morți cănd întrebă Abel linișindu-se deîn cursul a cătorva momente, ex cu unvon împătimit, zice că