Gazeta de Moldavia, 1855 (Anul 27, nr. 1-102)

1855-09-15 / nr. 73

EX Ghipeta de Mollațiee ce paulină a neuităntei Alninei Lăpea și Galea. Prețil anenașeatălui pe suană, 111 lei a înființerii pe mare loi «nul AHGgiA :spi , no Buletinul oficieeli .ai HOÏ . 15 CENTEMBPIE. - Luni jucă unu Te-Deumu mari uniforme și luarea tulu pănă sul actual sonagul amu NOBITATE DIN CARNT [rin firmanul Imperial ce s'au comunicat Secretariatului de oi din noeninx cu nota Consulatului Franțez cu No. 201, numindusă Speratorului Franțezilor, în capitala noastră și pănă la reîntoarcerea a Moldovei înlocuid D. Taspu ce merge la General Consul la Bagdat. Secretariatul Statului prin adresa Ss No. 3185 publică spre cunoștința tuturor locuitorilor țerei.Ed. Ca Comandantul trupelor C. P. în Moldova. Feltmarșalul lestenat Conte de Paar, după învoirea capatală s'au dus în interesele sale pentru mai multe săptămăni, mandant se îndeplinescu de cătră Ecs. a curentei, mi a doua Ecs. Sale, Leitenantul baron Bianchi, Ducă de Catalanța. Tabăra concentrată lăngă Roman alcătuită din C. R. trupe de cavalerie brigada D. general-staior baron Gableni au încheiet exercițiile ei, în 8 (20) dzi ambele pre. adecă: ax 4-le regiment de Husari numit contele Șlic, mi Sevastopolului, astă JosconD. Ghica șinistrul Secretar de Stat în mare formă mi cu caretă Domnească au mere de au felicirii din naptea JL a Franției D. de Plas. De asemine mi toți cu- i miniștrii înalți a Statului g'au dec de au urat Franțezui și Ellezu despre fericitul și atăt de mărețu eveniment. Seara coloniștii Anglo-franțezi ospățu la care au asistat D. Lor consulii patru puteri aleate fluturau pe balconul otelului Dorji unde Aplicateri Mercuri în 14 a curentei au urmat Domnescu la care au fost DD. Lor D. Tastiu fostul Consul Franțezu. D. Gardner Consulul Englezu DD. Dragomani ambe consulate, DD. Miniștrii Moldoveni toți Colonelii și ofițerii Miliției Moldovene, taxa splendit iluminată, iar muzica Romănă au executat bucățile cele mai alese, în curtea Palatului Administrativ unde se afla un frumos transparent. Toată populațiea Moldovană ș'au manifestat deplina cu bucurie, pentru acest strălucit saci de arme. Depeșă telegrafică sosită în Iași Marți sata în 1325) a curentei anunță că aleații au trecut Cernaia de celalaltă parte. O așa depeșă telegrafică de la Galați, sosită în Iași la 12 (24) Septemvrie anunță că: În acea dzi au intrat în port patru vase cu băcălie și două s'au pornit încarcate cu grău pentru Amsterdam, prețurile sănt: grăul nou de toamnă de la 275 lei chila pănă la 295 lei; arnăutul de bună 12 (24) a curentei consulii Franțezu, sericei se afla un detașament ne de bucurie, iar muzica minarea Ca Prințul Constantin NITORULUI, ne noul consul consul actual Franțez, ne D. de Pl., consul La Feldmarșalul puterilor aleate, numit Carol Ludvic au pornit spra a lor cv artire calitate pănă de japnr, s'au serbatu în pentră strălucita D. de Gardner Sa a Franției birbuință serbare consulatelor lor, Ecs. Lor au Domnit viserica asistatu D D. în Moldova, sinistri un mare număr de persoane de toată clasa, la 320 lei, sa cara 190 lei, popușoi 125 lei Kma. de infanterie Moldovană care căuta «5 entuziasmu. 7-le Tactis a N. ne funcțiile de coRomano-CatoliÎn curte aveau slobozit sala Bandierile acelor era adunarea. regimente de cavaler Moldovei toți în consula M. S. Britanice de Ulani, de Plas pu tot perS. COMD. de Plasu a acestor căpătată de alieați prim Dans încheierea rugăcinei lui la Curte un strălucit ospăți de consulii statorniciți în capitală au dat un strălucit cu toți funcționarii clasici precum și Sara tot în 14 au fost capi| | i == - TG.jarette de Moldavie pabait à lLosni Aginotitții de l'Abeilletouslies Lundis ét Jeudis. Prix Ganonnement, trois du. cats rag apiea, Prix d'insertion pou, -. S | 1855. z, e F4 --- L. ET - CITES — Lundi Romaine de annonce que alliés par suls pour Dans banquet cetentig élaient NOUVELLES DE LINTERIEUR. Par ‘une Note du Consulat dé France sous No. 20, le Sécrétariat d'Etat vient de recevoir le Firman Imperial qui autorise Mr. Riate à éxercer en Moidavie Ja mission de Censul de S. M. l'EMPEREUR des Français en remplacement de Mr. Tastu, nommé Consul-Général à Bagdad. -. Ecs. Mr. le Lieutenant-Felmaréchal Commandant des troupes Imreginles et Royales en Moldavie Comte de Paar vient de quitter provisoirement la ‘Moldavie par autorisation supérieure pour affaires personnelles; jusqu'au retour de S. Exc. la gestion de son poste est confiée à Mr. le Lieutenant-Feld-maréchel Baron Bianchi Duc de Castellanza.— Les deux régiments de cavalérie de la Brigade commandée par le Général-Major Baron Gablenz, campès près de Coman ont terminé leurs éxercices le 8 (20) du courant ; le lendemain ces deux régiments, savoir, le 4-e de Hussards Comte Schlick et le 7-e de Lanciers Archiduc Charles-Louis, se mirent en mouvement pour se ghendge à leurs quartiers d'hiver. la prise de Sébastopol ; a cette solennité assistérent: Mr. Eugène Tastu si-detant Consul de France en Moldavie, Mr. Place Consul actuel, Mr. Gardner, . Consul de des deux consulats, LL. EE. Mes. sieurs les ministres Moldaves en grande uniforme et un nombre considérable de personnes de toutes classes ; dans la cour de l'Eglise était rangé un déta. chement de l'infanterie Moldave qui tira des salves repetés en signe de refeuissance jouait avec enthousiasme. . Après le “service Divin, le Prince Sonstantin Snuca ministre Sécretaire d'Etat revetu de féliciter de la ragt de la Cour auprès de MM. les Sonde 8. A. le Prince Régnant. Les autres ministres gs que*les hauts fonctionnaires’ leur offrir leurs peaux aux couleurs des quatre Puissances alliés floitaient sur demeure du sieur Ortgies où la réunion avait lieu. Hier, mercredi il y eut ap palais un grand diner auquel prit part M Tastu, devant Consul de France officiers supériéurs de la milice indigène. Le soir, la sià Jassy, M. Place, Consul actuel de cetté N2 Mr. Gardner Consul Britanique, Mr. les Dragomans des deux Consulats. Mr. -. Ministres Moldaves avec un grand nombre de fonctionnaires ainsi que les alliès ont passés au de le 13 (25) du et la de la Teenernaia. —Une autre dépêche télégraphiqne de Galatz du 12 (24) Septembre annonce que se jour la, 4 navires élaient arrivés avec des et que deux en 12 (24) du courant un 8. M. Britanique avec la Capitale son grand uniforme d'automne de 275 se rendit en équipage la colonie Anglo-Française à 285 piastres le félicitations au sujet de la soirée le Ghe-Deum personel aïrivée à l'occasion du au son de la musique militaire qui l'air de sons harmonitux et que auquel assisièrent sortis chargés de vive alégresse. - Une dépèche Thèlégraphique kilo toute ; a été chanté la population à Jassy Mardi établie à l'Eglise Catholique été splendidement manifestait la plus brillant fait d'armes accompli par les le blé dûr de bonne qualité 320 rias- de l'État alogent également cet heureux cet important événement. # Jassy donna MM. les Consuls des puissances alliées. la ville a illuminée tandis que la musique militaire moldave, placée devant tres le kilo ; le seigle 190 riastges; la maïs 125 Piastres. soir denrées coloniales un le balcon le Palais, brillant Des drade tous les fesait blé pour Amsterdam; les prix étaient : le blé nouveau jona- IEPREZENTAȚII TEATRALE ÎN PALIS Aa cu ocaziea luărei ză dzi ușile ocazien luărei Sevastopolului Sepvastopolului MACVMMND ROMANEASCA, anunțat, au dat spectacole gratis. Puțin mai nainte de doue oare s'au deschis, și popurul ce sta adunat înaintea teatrelor de la 10 cape de dimineață, tot găsi un locu. Pardee. Ja Franțezi mi la opera Comică s'au pucat tot aude bucăți rape în dzilele din urmă s'au ales de Regina Angliei adecă: la comediea Franțeză s'au reprezentat Les Demoiselles de Saint-Syr. Decorațiea din fund înfățoșa veduta Sevastopolului așa precum se afla mai nainte de a fi prefăcut în ruine de cătră boambele alieaților. În dreanta wi Jan stănga spectatorilor ce aflau grupate steaguri de ale celor pașu puteri alieste. După o cupletă ciotată de întregul core, Droier ce înaintă și recită următoarea strofăAscultați ! Ascultați fericita noutate Franța-acum se veselește, cai și pulturi reieu svorul Și întind cu măreție a lor aripi împenate. Fii măndră frumoasă țeară, de-aici fii, de ax du popul Căci adzi steagu cu trei coloare făltăene Sevastopol, un sunet de aplausuri pu urmviat acestor cuvinte, și aclamațiile pu mai multe minute. Dons aceasta artistul tot talentul său renumit, cantata D. Aësept. După cantată, aplausele și aclamațiile tească încă d'lată astă cantată. După aceasta repetare s'au jucat Hugenoșii în care D. lenmar, și Domnișoara , Hoaxco îndeplinea cele întăi roluri, la operă rădicăndusă cuenei, toate teatrele Parisului, după cum după eaz la opera s'au amenîncă comică s'au grămădit în toate părțile salei unde au puperdeaba, să arătă corul care ocupa toată lungimea el la reînceput s'au preluaani au încheiet K' au reînceput, mi au făvut să ce ros