Gazeta de Sud, octombrie 1995 (Anul 1, nr. 170-195)

1995-10-14 / nr. 181

i GAZETA de SED De la UP. DOLJ ■ Dor de... dacă în urma cercetărilor întreprinse de lucrătorii Poliției Municipiului Craiova, au fost depistați autorii furtului comis în noaptea de 29/ 30.07.1995. Aceștia sînt Grecu Claudiu și Firoiu Florinei, ambii de 17 ani, din localitate, cărora li se făcuse dor de o plimbare cu bicicleta. Cum nici unul nu avea, au furat două, din uscătoria blocului 116 din cartierul Craiovița Nouă. Au fost introduși în arest, unde vor pedala în gol. „Pregătiri“ de iarnă în noaptea de 11/12.10, lucrători din cadrul Ocolului Silvic Perișor au depistat, în pădurea Plenița, pe Călin Emil, 27 ani și Druță Marcel, 34 ani, care, gîndindu-se la iarna ce va să vină, au sustras 2,5 m.c. material lemnos. La o cercetare mai atentă, s-a stabilit că cei doi au mai sustras material lemnos, dar nu pentru a se încălzi, ci pentru a-l vinde. Probabil că ei aveau din belșug. Și, în loc să stea liniștit la căldurică, vor sta la răcoare.  Fiecare cu... hobby-ul lui Badea Claudiu, 16 ani și Căcărează Ion, 34 ani, ambii din localitatea Unirea, au fost sancționați cu o lună și, respectiv, 3 luni închisoare contravențională. Primul, înarmat cu un cuțit, a pătruns în școala generală din localitate, unde a lovit unul dintre elevi. Cel deal doilea și-a alungat în mod repetat mama din locuința comună. • Eugen TUDOR Datorită coliziunii, două Dacii au fost nevoite să staționeze chiar lingă indicatorul <8. „Oprirea și staționarea interzise“ Ieri, pe calea de acces spre parcarea de lîngă bazarul Crihala, două autoturisme Dacia, 2- MH-8247 și 2-MH-9882, au intrat în coliziune. Una și-a boțit fața, alta spatele. Din izbitură, cea cu nr. 2-MH-9882, s-a proptit într-un parapet din piatră și a înclinat puțin indicatorul „Oprirea și staționarea interzisă“. Astfel, cele două Dacii au fost nevoite să staționeze într-un loc... interzis, spre disperarea care nu mai aveau acces la parcare. • I.L. Prognoza vremii SIMBATĂ: în nord-estul țării, vremea se va răci, cerul se va înnora temporar și pe alocuri sunt posibile ploi trecătoare. Temperaturile maxime nu vor mai depăși 16,17 grade. în restul țării, vremea se va menține predominant frumoasă, dar și aici se va resimți o scădere a temperaturii aerului. Vîntul va prezenta unele intensificări în estul țării. Corpul Gardienilor Publici în litigiu cu fostul UFET Craiova , în joc sunt mai multe zeci de milioane lei Corpul Gardienilor Publici Dolj are mari probleme privind recuperarea banilor de la diferiți agenți economici, cărora gardienii publici le-au asigurat paza. Pe lîngă cele 26 consilii locale care nu și-au plătit datoriile, se află și SET PPL Craiova (fostul UFET), care se ocupă cu prelucrarea lemnului. „Am reziliat contractul cu societatea condusă de ing. Valentin Bălănescu, fiindcă are la noi o datorie de peste 73 milioane lei. Acesta nu ne-a plătit, de șapte luni de zile, banii pentru activitățile de pază efectuate de gardienii noștri“ - ne-a declarat Petre Mircea Cotan, șeful Corpului Gardienilor Publici Dolj; în schimb, directorul SET TPPL Craiova, ing. Bălănescu, contestă suma de 73 milioane pe care o cere șeful Gardienilor Publici. „Am, într-adevăr, o datorie la Gardienii Publici, dar numai de 32 milioane lei, în nici un caz 73 de milioane. Acești bani am să-i achit săptămîna viitoare, cînd primesc banii din export. Pentru restul de sumă, ne judecăm“. • Octavian MATEESCU SLATINA - BISERICA NOUA Astăzi, 14.10.1995, va avea loc omagierea Sfintei Liturghii în noua biserică catolică din municipiul Slatina. Slujba va fi oficiată de Excelența sa, dr. Ioan Robu, arhiepiscop de București. • Dan BĂLĂȘESCU Bucurați-vă, căci există și Produse de uz curent a căror contravaloare se restituie cumpărătorilor, dacă acestea au defecțiuni de calitate Conform H.G. 665/6 octombrie 1995, pentru deficiențe de calitate, contravaloarea unor produse de uz curent se restituie cumpărătorilor. Acestea sînt: -Tricotaje (cusături desfăcute sau ochiuri scăpate) - Fire și țesături textile (fire neuniforme, culoare nefixată, rezistență slabă a vopsirilor și a imprimeurilor) - Confecții textile (migrarea colorantului, termocolorare necorespunzătoare a detaliilor) - Confecții din piele și din blană (rezistență necorespunzătoare a cusăturilor, vopsire necorespunzătoare, detalii fără rezistență la rupere) - Lenjerie de corp și de pat (decolorare prin spălare sau prin frecare) - Articole de marochinărie (închizătoare și accesorii metalice defecte, migrarea coloranților, rame și curele de susținere insuficient consolidate) - încălțăminte de uz general (fețe și căptușeli cu slabă rezistență a vopsirii și a îmbinărilor, tălpi dezlipite sau crăpate, deformări) - Articole școlare și de papetărie (foi lipsă ori inversate, netipărite, zgîrieturi etc.) - Articole de galanterie, pasmanterie, mercerie (fire neuniforme, rezistență scăzută la vopsire) - Articole de uz casnic: vase din tablă și din fontă, tacîmuri, cuțite, ustensile de bucătărie (exfolierea acoperirilor etc) - Articole textile de uz gospodăresc: prosoape, covoare, pături, huse, perdele, mușama din pvc, folii din pvc, ambalaje textile (rezistență scăzută la vopsire și la frecare) * - Sticlărie, porțelan și ceramică de menaj (decor sau luciu nefixat) - Corpuri de iluminat: lustre, veize, lampadare (defectare sub durata minimă de funcționare, legături electrice interne întrerupte etc.) - Anvelope și camere de aer auto moto vele (desprinderi sau tendințe de desprinderi în zonele de îmbinare, crăpături, uzură avansată a benzii de rulare etc.) - Articole și echipament sportiv si de agrement (desprinderi ale elementelor componente, exfolieri, deformări) - jocuri, jucării, cărucioare pentru copii, trotinete, triciclete (funcționare necorespunzătoare, blocări) - Produse electrotehnice mărunte pentru instalații: întreruptoare, comutatoare, prize, ștechere, dulii, mufe, cordoane, prelungitoare etc(contacte imperfecte, întreruperi ale conductoarelor electrice) - Ustensile de toaletă: forfecuțe, pile, truse de manichiură, aparate de ras, mașini de tuns etc. - Articole tehnico-sanitare și de uz gospodăresc: baterii, broaște, unelte agricole, scule etc.(defecte de turnare, deformări, blocări ale elementelor în mișcare). Ne-am interesat pentru dumneavoastră. MINISTERE MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR ȘI PROTECȚIEI MEDIULUI Bd. Libertății 12 Tel.: 410.021 46 Fax: 312.42.27 MINISTERUL ÎNVĂȚĂMÎNTULUI Str. Gen. Berthelot 28-30 Tel.: 614.45.88 Fax: 312.47.19 Legea pentru combaterea evaziunii fiscale (II) Din cuprinsul legii se reține și faptul că nerespectarea reglementărilor fiscale atrage după sine aplicarea unei amenzi și sancțiuni foarte severe. Astfel, în lege se prevede obligația contribuabililor de a permite efectuarea controlului asupra tuturor documentelor contabile, iar refuzul îndeplinirii acestei obligații legale este pedepsit cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu o amenda de la 200.000 la 1.000. 000 lei. în același timp, legea prevede că întocmirea incompletă sau necorespunzătoare de documente de evidență tehnico-operativă sau contabilă, ori acceptarea unor astfel de documente cu scopul de a împiedica verificările financiar-contabile pentru identificarea cazurilor de evaziune fiscală se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani și interzicerea unor drepturi, sau cu amendă de la 1.000. 000 lei la 10.000.000 lei. în lege sînt prevăzute și sancțiuni mai aspre, adică închisoare de la 2 la 7 ani și interzicerea unor drepturi (în cazurile sustragerii de la plata obligațiilor fiscale în întregime sau în parte, prin nedeclarea veniturilor impozabile, ascunderea obiectului sau a sursei impozabile sau taxabile sau efectuarea oricăror alte operațiuni în acest scop). O pedeapsă de la 2 la 8 ani închisoare și interzicerea unor drepturi se aplică în cazul sustragerii de la plata impozitelor, taxelor și contribuțiilor datorate statului prin neînregistrarea unor activități pentru care legea prevede obligația înregistrării, în vederea obținerii unor venituri. Fapta de a nu înregistra în actele contabile sau alte documente legale, în întregime sau în parte, veniturile realizate ori de a înregistra cheltuieli care nu au la bază operațiuni reale, dacă au avut ca urmare neplata ori diminuarea impozitului, taxei și contribuției, se Calizarea apei potabile in Craiova, in ziua de 13.10.1995 0,10 - 0,30 mg/l Clor (max. 0,50 mg/l) Amoniac = absent Azotiți = absenți Substanțe organice = 3,164,00 mg/l (max. 10 mg/l) Turbiditate = 1,1 “ “ ■2,2 pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani și interzicerea unor drepturi sau cu o amendă de la 1.000.000 la 10.000.000 lei. De asemenea, pentru organizare sau conducerea de evidențe duble de către conducătorul unității sau de către alte persoane cu atribuții financiarcontabile ori la alterarea memoriei aparatelor de taxat, de marcaj sau a altor mijloace de stocare taxelor și contribuțiilor, a datelor, în scopul diminuării veniturilor supuse impozitelor se pedepsește cu închisoare de la 2 la 7 ani și interzicerea unor drepturi. Aceeași pedeapsă se aplică și pentru distrugerea actelor contabile sau a altor documente ori a memoriei aparatelor de taxat sau marcat ori a altor mijloace de stocare a datelor. După cum se poate observa, nu-i de glumit cu noua lege pentru combaterea evaziunii fiscale. Atenție, deci • Carol Bora economist-expert 181 / sîmbătă - duminică, 14-15 octombrie 1995 GORJ Dactilografa de la Laboratorul de Medicină Legală Gorj a făcut trape de influență Blendea Zîna, dactilografa de la L.M.L. Gorj, a primit de la Mitoi Ion suma de 150.000 lei, două cutii cafea Ness și două pachete de țigări Kent, promițîndu-i că va interveni pe lîngă medicul legist să-i înscrie pe certificatul eliberat un număr mai mare de zile de îngrijiri medicale. Deoarece nu i-a reușit (de fapt, nici nu a încercat, dîndu-și seama că medicul nu acceptă intervenții), Blendea Zîna a fost reclamată de aceia care au plătit-o, pentru comiterea infracțiunii de trafic de influență. Fiindcă, prin cercetările efectuate de Parchetul Gorj, s-a dovedit vinovăția dactilografei de la Laboratorul de Medicină Legală Gorj, ea a fost trimisă în judecată. Să sperăm că, după efectuarea pedepsei, se va și vindeca. Radio Tîrgu Jiu a împlinit un an de emisie Copil minune al informației adevărate și așteptate, Radio Tîrgu Jiu a crescut într-un an cît în zece și, cu pași siguri, a străbătut calea spre sufletele și mințile ascultătorilor, fiind actualmente cel mai ascultat în zona de receptare și stîrnind multora regretul că nu poate fi auzit în întregul județ. Meritul principal pentru interesul manifestat de Măria Sa, Auditorul, aparține colectivului de tineri redactori, condus de Ovidiu Popescu. La manifestările sărbătorești din zilele de 13 și 14 octombrie, sînt invitați oameni politici, de cultură, de presă și de radio, din țară și din județ. Promițînd că vom reveni, adresăm un sincer „La multi ani, Radio Tîrgu Jiu!“ • AI.Doru SFRRAN ■ ................................................. Mehedinți La Drobeta Turnu-Severin Te-apucă nevoia-n centru, n-ai un loc anume pentru... Pe vremuri, cînd repertoriile diferitelor formații erau atent cernute de oameni de bine, un grup, ce susținea programul la unul din restaurantele severinene, a dorit să îmbogățească folclorul. Și, într-o seară, fără să ceară aprobare, s-au apucat să cînte „Te-apucă nevoia-n centru, n-ai un loc anume pentru...“. Era vorba de cele două bucle publice, care arătau ca vai de lume și pe care severineanul aflat la nevoie le ocolea, preferind să „arunce“ îngrășăminte naturale prin parcurile orașului. Și după tamtamul de rigoare, declanșat de cei cărora muzica le gîdilase într-un mod neplăcut urechile, lucrurile au rămas neschimbate. Cum sîntem tradiționaliști din născare, ceva ceva tot a rămas și după ce păstrăm cu avînt pe calea democrației originale. Cu mici amendamente dictate de implementarea reformei. Astfel bucla din piața Mircea a fost privată. „Ambientul“ s-a schimbat. Numai că e pe bani: 200 de lei țeava și 3000 de lei... confort sporit. Cealaltă, aflată în parcul din apropierea „Maternității“, construită la... demisol, a devenit un focar de infecție. A fost colmatată, nu-i greu de ghicit cu ce, și atunci norii își lasă din greutate, mai spală pe ici, pe colo, iar apa contribuie la reîmprospătarea „nămolului“. Așa că, severineanului aflat în nevoi, inclusiv financiare, nu-i rămîne decît să fredoneze și el „Te-apucă nevoia-n centru...“. Melodiile electorale le interpretează gospodarii orașului  Ion Leca Banca =N Dobînzile acordate de Română de Dezvoltare I. Dobînzile acordate pentru depozitele în lei a) Persoane fizice la vedere pe an - 15% la termen 1 lună 3 luni 6 luni 9 luni 12 luni 32% 35% 36% 38% 40% dobînda acordată după 12 luni pentru 100.000 lei - 32 mii b) Persoane juridice la vedere pe an - 15% la termen 1 lună 3 luni 6 luni 9 luni 12 luni 25% 27% 29% 31% 32% dobînda acordată după 12 luni pentru 100.000 lei 32 mii N. Dobînzile acordate pentru depozitele în valută la vedere pe an în USD 4,0% la vedere pe an în DEM 3,5% la termen în 500 USD 1 lună 4,50 la termen în 800 DEM 1 lună 4,25 3 luni 3 luni 6 luni 5,00% 6 luni 4,50% 12 luni 5,50% 12 luni 4,75% J Regulamentul concursului BINGO PRESS 1. Ora de începere - 20.45, în fiecare zi, la Radio Oltenia Craiova (cu excepția zilei de duminică). 2. Răspunsurile vor fi date „în direct“ la telefonul 051/134190. 3. Vor fi puse două întrebări: prima, privitoare la cotidianul „Gazeta de Sud“; răspunsul corect va fi premiat cu suma de 10.000 lei; a doua, de cultură generală; răspunsul corect va primi încă 10.000 lei. 4. Răspunsul incorect la cea de a doua întrebare nu anulează premiul pentru răspunsul corect la prima întrebare. 5. Fiecare cîștigător va primi un cupon de participare la tombola lunii. 6. Cîștigătorul va trebui să-și decline telefonic identitatea și nr. B.I. după ce va ieși din emisiunea în direct 7. Răspunsurile incomplete nu se premiază. 8. O singură persoană poate cîștiga într-o lună numai de 3 ori. 9. La tombola lunii premiile se vor acorda prin tragerea la sorți a seriei cuponului nominalizat. Cîștigătorul de joc este: Nedelcu Eugen (10.000 lei) V *