Gazeta de Sud, octombrie 1998 (Anul 4, nr. 1086-1112)

1998-10-02 / nr. 1087

Un Tico a fost zdrobit de o combină Vasile Pița, șoferul autoturismului a murit după citeva minute de la accident Angajații Oficiului Poștal 9 Coșoveni - Dolj au violat corespondența cetățenilor . ■ Soba poștei a fost transformată in cutie poștală ■ Peste 40 de plicuri urmau să fie arse in loc să fie expediate în pagina 4: Mircea Ivănescu, rectorul Universității din Craiova, declară: „Este intolerabil ca în România să existe universitate de stat fără studenți români“ în pagina 5: Comisia Anticorupție Dolj bate apa în piuă Președintele Comisiei Anticorupție Gorj, Nicolae Mischie, aruncă „găina moartă“ în alte ogrăzi Doi tineri au făcut strip-tease într-un lan de porumb ca să poată tîlhări un cioban Baciul Ion Ștefu, de 59 de ani, din Vaideeni - Vîlcea, a fost jefuit de Ion Draiman, de 20 de ani, și Victor Ciocotoi, de 28 de ani. Aceștia au observat că Ion Ștefu are bani de buzunar... cu ghiotura și asta pentru că le dăduse de băut în barul din comuna Gheoroiu - Vîlcea celor care-l ajutaseră la îmbăiatul oilor la stînă. Cei doi l-au așteptat pe oier într-un lan de porumb. Pentru a nu fi recunoscuți, le-a venit o idee trăznită: s-au dezbrăcat la bustul gol și au tăbărît pe om cu pumnii și picioarele, făcîndu-i KO. Scotocindu-i prin buzunare, ei au „confiscat“ vreo 600.000 de lei. Poliția Vîlcea i-a căutat cu... luminarea pe cei doi tîlhari trei zile la rînd, iar miercuri, o dată prinși și prezentați Parchetului, au fost cazați cu mandat în toată regula la răcoare. • Robert COSMIN Polițist-criminal în libertate ■ Asasinul Marinei Titu a fost eliberat miercuri din arestul preventiv ■ Din lipsa unor la dosar, Dan Alexandru Sirbu nu a fost încă trimis in judecată Sergentul major Dan Alexandru Sîrbu, din cadrul serviciului Pază și Ordine al IJP Dolj, cel care în urmă cu o lună a împușcat în cap o tînără din Craiova, a fost eliberat miercuri, 30 septembrie din arestul preventiv. El a fost reținut pentru comiterea infracțiunii de ucidere din culpă și încălcare de consemn. Colonelul Emil Văduva, prim- procurorul Parchetului Militar Craiova, a spus că Dan Alexandru Sîrbu nu a fost încă judecat din cauza lipsei unor probe-cheie la dosar: „Așteptăm în continuare rezultatul expertizei balistice și raportul autopsiei victimei. La venirea acestor documente, Dan Alexandru Sîrbu va fi trimis în judecată. Deocamdată el este în libertate pentru că mandatul de arestare nu mai putea fi prelungit, dar este conștient de pedeapsa care-l așteaptă“. în noaptea de 31 august spre 1 septembrie 1998, asistenta medicală Marina Țicu a murit împușcată în cap cu pistolul sergentului major Dan Alexandru Sîrbu, în barul familiei sale din cartierul Bariera Vîlcii. Polițistul a recunoscut că i-a dat Marinei arma din dotare. El a spus inițial că tînăra s-a jucat cu pistolul și, din imprudență, s-a împușcat, neștiind că acesta este încărcat și neasigurat cu pîrghia de siguranță. La o altă audiere, polițistul a recunoscut că a împușcat-o în cap pe tînăra asistentă. Imediat după incident, sergentul major Dan Alexandru Sîrbu a plecat la Secția a patra de poliție din strada Păltiniș, a anunțat ofițerul de serviciu despre cele întîmplate și a predat arma și cartușele rămase, lăsînd victima încă în viață. Marina Ticu a murit la scurt timp după internarea în spital, în ciuda tuturor eforturilor depuse de medici pentru a o salva. A doua zi dimineață, sergentul major Dan Alexandru Sîrbu a fost reținut preventiv pentru cinci zile de organele de poliție. Parchetul Militar Craiova a demarat o anchetă pentru stabilirea cu exactitate a faptelor. După expirarea celor cinci zile, Parchetul Militar Craiova a prelungit cu încă 25 de zile mandatul de arestare preventivă. Inexplicabil este motivul pentru care rezultatul expertizei balistice și raportul autopsiei victimei întîrzie să apară, la aproape o lună de la petrecerea faptelor. La cîteva zile de la asasinarea Marinei Ticu, reprezentanții organelor de lege au declarat presei că rezultatul expertizei balistice va fi cunoscut cel tîrziu la data de 7 septembrie. Indiferent de rațiunile pentru care Dan Alexandru Sîrbu a fost pus în libertate, un lucru rămîne cert: persoana care a recunoscut că a împușcat-o în cap pe tînăra de 22 de ani se plimbă nestingherită printre noi. • Alina TÎRZIU IERI, IN BUCUREȘTI, TIMP DE DOUA ORE Cadrele didactice și elevii i-au huiduit pe guvernanți, făcîndu-i hoți și repetenți Peste 5.000 de manifestanți aparținînd sindicatelor din învățămînt au străbătut ieri centrul capitalei într-un marș de protest. La miting au participat cadre didactice din București și din mai multe județe din țară. Cele patru federații sindicale din învățămînt - FSLI, FEN, Spiru Haret și ALMA MATER - revendică acordarea salariilor și sînt nemulțumite de starea dezastruoasă în care se află în prezent învățămîntul românesc. Reprezentanții sindicaliștilor nu sînt de acord cu reducerea cu peste 1.000 de miliarde de lei a bugetului pentru învățămînt și consideră că lipsa fondurilor face imposibilă mărirea salariilor și a Burselor școlare și universitare. Alături de dascălii lor, la miting au participat și cîteva zeci de elevi care cereau abonamente gratuite și săli de clasă decente. Vocile lor s-au alăturat celor ale profesorilor huiduind guvernul: „Hoții!“, „Vrem salarii decente!“, „Repetenții!“, „Vrem respectarea legii!“ etc. în jurul orei 14.00, președintele Federației Sindicatelor Libere din Învățămînt, Aurel Cornea și alți reprezentanți ai sindicaliștilor au intrat în Palatul Victoria pentru a înmîna guvernanților revendicările cadrelor didactice. Aurel Cornea a spus că în cazul în care nu vor primi un răspuns favorabil din partea executivului, cadrele didactice vor declanșa o grevă de avertisment pe data de 10 octombrie, care va fi urmată de o grevă generală: „Din punctul nostru de vedere, considerăm că discuția în acest moment nu va putea fi decît la nivelul primului ministru. Dacă acum Radu Vasile nu este aici, nu vom accepta discuții la nivel de funcționari guvernamentali care nu au putere de decizie“, a încheiat liderul sindical. • Dana FODOR SINGURA SOLUȚIE A ACESTEI GUVERNĂRI: Totul se scumpește Tarifele la energia electrică pentru populație au crescut cu 25% Ministerul Industriilor și Comerțului a decis scăderea tarifelor la energia electrică pentru consumul industrial și majorarea celor pentru consumatorii casnici, în vederea eliminării subvenției încrucișate. Tarifele la energia electrică pentru populație au crescut de ieri în medie cu 25%. Pentru prima treaptă de consum, de la 0 la 50 de kwh, tariful a crescut de la 180 la 225 de lei/kwh. La următoarea treaptă de consum, de la 50 la 100 kwh, tariful a crescut de la 400 la 540 de lei/kwh, iar pentru consumul care depășește 100 kwh, de la 510 la 560 de lei/kwh. „Factura medie pentru consumul casnic lunar este de 85 kwh. Calculînd la o factură mai mare, de 100 kwh pe lună, consumatorul va plăti în plus 9.250 de lei“, a precizat Florin Gugu, șeful serviciului de tarifare din CONEL. Pentru agenții economici, tariful mediu la energia electrică scade, cu 4,1%, „în termeni reali, în dolari/. MWh, tariful scade cu 14%, ceea ce reprezintă o reducere semnificativă“, a precizat Florin Gugu. Agenții economici beneficiază și de un nou tip de tarif opțional. Acesta seamănă cu cel practicat pînă în prezent, dar, pe lîngă diferențierile pe zone orare, introduce diferențe de tarifare pe durata de utilizare a puterii maxime. „Sînt avantajați consumatorii la care se înregistrează o durată mare de utilizare a puterii maxime. Aceștia vor avea o reducere suplimentară de pînă la 10%. Noul tarif va modifica semnificativ comportamentul energetic al consumatorilor. Scăderea suplimentară a tarifelor este posibilă pentru că se vor reduce și costurile în sistemul energetic național“, a precizat oficialul CONEL. ROMGAZ majorează prețul gazelor naturale pentru populație Societatea Națională ROMGAZ a majorat de ieri prețul gazelor naturale pentru populație și a redus prețul gazelor furnizate pentru consumatorii industriali, conform deciziei Ministerului Industriilor și Comerțului. Pentru populație, prețul crește de la 355 de lei/mc la 450 de lei/mc. La agenții economici prețul scade de la 718 lei/mc la 677,7 lei/mc. Creșterea prețului gazelor naturale furnizate populației duce la o mărire cu 3.000 de lei/lună pentru o locuință cu trei camere și trei-patru persoane. (R.M.) ⁣ - cotidiano / i›nsnmLOR ■ »m«. mít ■ m. mr M.r%rm »«îm '1W0 ° T £ c^ Vü'l'^'.CR MG'4 SNCFR a decedat. Traiasca noile societăți comerciale! Cele cinci societăți rezultate in urma reorganizării SNCFR și-au început activitatea de la 1 octombrie Existența SNCFR ca operator feroviar în România a încetat de ieri, dată la care au intrat în vigoare hotărîrile de înființare, pe structura vechii regii, a societăților de transport călători, a celei de marfa și a celei de infrastructură, respectiv a companiilor de management financiar și de administrare a excedentului de active feroviare. Traian Băsescu, ministrul transporturilor, spune că toate cele trei societăți - de călători, marfă și infrastructură - au toate condițiile pentru a începe să-și îmbunătățească serviciile. El a menționat, în acest sens, reducerea cu 18% a tarifelor de transport pentru cereale, măsură operată de compania de marfă începînd cu 28 septembrie. „Procesul de scădere a tarifelor va continua, în mod deosebit, la mărfurile foarte ieftine, cum sînt cimentul și piatra“, a menționat Traian Băsescu. în ce privește societatea de călători, Traian Băsescu spune că începînd din primăvara anului viitor pasagerii vor începe să „resimtă“ un proces de îmbunătățire a calității transportului. Ministrul transporturilor a mai spus că noile companii vor trece imediat la un proces de externalizare a unor servicii conexe și nu la disponibilizări. Aceste servicii, printre care se numără activitățile de întreținere și cele de reparații, precum și transportul de călători cu vagoane de dormit, vor fi externalizate în aproximativ 30 de zile, a precizat Traian Băsescu. Numărul salariaților disponibilizați în cadrul procesului de restructurare a SNCFR se ridică la aproximativ 21.000. Majorarea tarifelor la transportul de călători pe calea ferată a fost aminată Măsura de majorare a tarifelor practicate la transportul de călători pe calea ferată nu va intra în vigoare de la 1 octombrie, așa cum a anunțat recent conducerea SNCFR. Potrivit unui comunicat al SNCFR, tarifele pentru transportul intern de călători, bagaje și mesagerii urmau să se majoreze cu 5,6%, data preconizată pentru intrarea în vigoare a acestei măsuri fiind 1 octombrie. 's ,