Gazeta de Sud, aprilie 2002 (Anul 8, nr. 2155-2180)

2002-04-16 / nr. 2168

Netoiu zice că vrea performantă, dar nu-l ajută Bulucea „nu sunt nemuritor la craiovan1 „Comandantul“ a vorbit înainte de meciul cu Ceahlăul. Din păcate, nu l-am mai prins și după pentru că a fugit de la stadion înaintea meciului de sîmbâta cu Ceahlăul l-am abordat pe încă acționarul unic al Universității, pentru a ne răspunde la cîteva întrebări. Abil, dificil și alunecos, Gigi Nețoiu a început prin a ne ironiza. Apoi, în stilu-i caracteristic, a aruncat pisica în ograda altora: „Primarul Bulucea nu s-a ținut de promisiuni, nimeni nu ajută Universitatea ș.a.m.d.". Era calm, destul de vesel, ca și Pinalti. Am intenționat să-l intervievăm și după rușinea de sîmbătă, dar „Comandatul" a tulit-o, așa cum a făcut-o și la Pitești, și după meciul cu Petrolul, în urma lui râm în ceea ce a zis (în glumă?) consoarta lui: „Nețoiu este un oltean nemernic!" și gazele de eșapament ale superbului Jeep cu numărul de înmatriculare XMI. Adică? Probabil „necunoscutul din Ministerul de Interne"... Pînă cînd? pagina 8 / Universitatea, marfa lui Nețoiu, a fost rîvnită de Bălăci. N-a fost să fie, că nu s-au înțeles la preț! Acum, Nețoiu ar vrea să ne-o vîndă nouă, dar nu i-am făcut încă o ofertă! MApN ar putea cumpăra opt avioane IAR Soim fabricate la Craiova Ministerul Apărării Naționale intenționează să cumpere, în acest an, opt avioane IAR Șoim de la societatea AVIOANE Craiova, a declarat ieri secretarul de stat în MApN, Sorin Encuțescu, răspunzînd unei interpelări a deputatului PRM Lia Oana Vasilescu. Enculescu a spus că MApN negociază un credit extern pentru cumpărarea aeronavelor. Secretarul de stat a precizat, de asemenea, că patru aparate de acest tip fabricate la Craiova vor intra în dotarea armatei în acest an, în baza unui contract aflat deja în derulare. Lia Vasilescu a formulat o interpelare la adresa MApN, în care solicită detalii în legătură cu situația de la AVIOANE Craiova, spunînd, printre altele, că societatea se confruntă cu o lipsă acută de comenzi. Reprezentanții Ministerului Apărării Naționale și cei ai Uzinei de Avioane Craiova au semnat, în urmă cu doi ani, contractul-cadru potrivit căruia armata urmează să achiziționeze, pînă în 2004, 24 de aeronave IAR 99 Șoim. Avionul IAR 99 Șoim, care va fi utilizat de aviația militară românească, poate atinge o viteză maximă de 865 km/h și o altitudine de 12.900 de metri. IAR 99 Șoim poate fi utilizat ca aparat de antrenament sau în variantă de luptă. Deputata Lia Oana Vasilescu caută comenzi pentru Fabrica de Avioane Craiova Comisia pentru Contracte, Statute și Regulamente din FRF ne-a făcut o „ bucurie“ Universitatea l-a pierdut pe Frăsineanu Transferul jucătorului la gruparea olteană a fost anulat ieri De parcă nu-i era de ajuns că are în lot destui jucători accidentați, echipa Universitatea l-a pierdut ieri și pe Cornel Frăsineanu, mijlocașul adus în iarnă de la Hapoel Tel-Aviv. Comisia pentru Contracte, Statute și Regulamente din cadrul Federației Române de Fotbal a decis ca, de ieri, să anuleze transferul jucătorului Cornel Frăsineanu de la formația israeliană Hapoel Tel-Aviv la echipa Universitatea Craiova. Această decizie a fost luată deoarece transferul s-a efectuat fără acordul clubului Rapid București, cum prevăd normele FIFA. în schimbul acordului de transfer, clubul bucureștean a solicitat achitarea unei sume de aproximativ 20.000 de dolari, cu care Frăsineanu rămăsese dator față de gruparea din Giulești. Cum acești bani nu au intrat în contul Rapidului, oficialii bucureșteni au contestat, pe bună dreptate, transferul lui Frăsineanu la Universitatea. Contactat telefonic, Cornel Frăsineanu a spus că speră ca situația sa să se rezolve: „Depinde de conducătorii ambelor cluburi, Universitatea și Rapid, să lămurească această problemă. Dacă acest lucru nu se va întîmpla prea curînd, voi fi nevoit să stau pe dinafară pînă în vară, cînd voi deveni liber de contract. Am venit la Universitatea ca să joc, nu să stau pe tușă. Din sezonul viitor, vreau să semnez un nou contract cu această echipă.“ • Marian ȘANIA Pînă-n vară, Cornel iese din cadru (JAZJJI A «I © SW) - COTUIMAA Al. OM IATI.CU INE I*RETITIAMEAl Telefonate redacției: Cr Iova 051/41.31.00. 41.32.00; Tîrgu Jiu 053/21.26.00. Dr. Tr. Severin 052/32.32.47; Slatina 049/41.60.49 Taximetristul accidentat a decedat, șoferul vinovat este în arest 9 ' . Accidentat grav în urmă cu o săptămînă, taximetristul craiovean Laurențiu Dumitroaica a decedat duminică noapte . Șoferul vinovat a fost arestat, fiind pasibil de o pedeapsă cu închisoarea între cinci și 15 ani Taximetristul craiovean Laurențiu Dumitroaica, de 21 de ani, a fost, în urmă cu o săptămînă, victima unui grav accident de circulație. Tînărul coborîse din mașină pentru a-i cere unui coleg de breaslă o pompă ca să-și umfle un cauciuc. Aflat lîngă propriul autoturism, a fost surprins și lovit violent de un alt vehicul care a venit din spate, un Mercedes Cobra condus de Gheorghe Poenaru, de 48 de ani, tot din Craiova. Victima a fost internată imediat la Spitalul Clinic nr.1 Craiova, fiind apoi transferată cu elicopterul la un spital din București, unde a decedat duminică noapte. Gheorghe Poenaru este după gratii deținut de poliție, șoferul vinovat a fost eliberat ulterior, cu condiția de a nu părăsi localitatea pînă la definitivarea cercetărilor. Polițiștii l-au condus în cursul săptămînii trecute pe Gheorghe Poenaru la sediul Parchetului de pe lîngă Judecătoria Craiova, unde procurorii i-au emis inițial un mandat de arestare pe cinci zile. „Propunerea inițială a poliției a fost de arestare doar pentru părăsirea locului accidentului, deși alcoolemia lui Poenaru era de 1,15 la mie. într-o asemenea situație s-a dispus arestarea pe numai cinci zile, spre a-i forța pe polițiști să efectueze în acest timp expertiza la locul faptei și să depună la dosar măcar concluziile provizorii ale medicului legist“, a precizat procurorul Elisabeta Drăguț, purtătorul de cuvînt al Parchetului de pe lîngă Curtea de Apel Craiova. Dosarul a fost chiar în atenția procurorului general al Parchetului Curții de Apel, magistratul Victor Nicolaescu, care a supravegheat îndeaproape instrumentarea sa, astfel că, la expirarea celor cinci zile, au fost suficiente probe pentru prelungirea mandatului lui Gheorghe Poenaru cu 25 de zile. Șoferul care a produs accidentul riscă o pedeapsă cu închisoarea între cinci și 15 ani, fiind învinuit de ucidere din culpă în formă agravată, de conducerea autovehiculului avînd o concentrație alcoolică în sînge peste limita legală și de părăsirea locului accidentului. • Adrian DINU Procurorul general Victor Nicolaescu a supravegheat instrumentarea acestui caz de Stelian TANASE Intre liberali e mare, dihonie. A fost încă din 2000, dar nu s-a văzut prea clar. Partidul a fost și este blocat de rivalități interne. Se părea că succesiunea lui Mircea Ionescu Quintus a decurs pașnic. Asta, spre deosebire de PNJCD și PD, unde am asistat la scan daluri. O nouă generație liberală a preluat puterea fără multe tensiuni. La congres și-au disputat conducerea Crin Antonescu, Călin Popescu Tăriceanu și Valeriu Stoica. Ultimul și-a adjudecat postul vacant. Nu a urmat o perioadă de liniște, de construcție în partid. Autoritatea lui Valeriu Stoica nu a reușit să crească în vreun fel. El s-a văzut contestat din toate părțile. Mircea Ionescu Quintus jucase un rol de arbitru, de moderator, pe care mai tînărul său urmaș nu a putut să îl joace, i-a lipsit autoritatea sau/și acceptarea supremației sale de către ceilalți. Așa s-a întîmplat că în PNL s-a declanșat a doua zi după congres un război de gherilă. Pentru Patriciul Co, Stoica este un adversar politic mai detestat decît Năstase, de pildă. Obiectivul acestei facțiuni este nu de a veni la putere în 2004, ci de a-l răsturna pe Stoica. In aceiași termeni sar putea vorbi și despre gruparea condusă de Stoica, mai obsedată de activitățile conspirative ale lui Patriciu, și mai puțin de contestarea PSD. E ade vărat, aici avem cîteva nuanțe. Aflat în postura de lider al partidului, Stoica s-a văzut în situația de a face pe dracu'în patru pentru a mări performanța PNL. De asta a depins și depinde recunoașterea sa ca lider. Stoica privește cu îngrijorare sondajele, ele arată că PNL stagnează. Patriciul Co citește aceleași sondaje cu satisfacție. Cifrele mediocre (eșec pentru PNL) sînt și eșecul lui Stoica. Evident, gruparea Patriciu a făcut tot ce a putut pentru a bloca impunerea lui Stoica. A blocat în toate împrejurările inițiativele sale. Succesul lui ar fi însemnat micșorarea șanselor de a prelua puterea în PNL. In plus, nu toate calculele politice ale lui Stoica s-au dovedit corecte. El a riscat mult cînd i-a adus în partid pe Meleșcanu și pe oamenii lui. Mulți și-au văzut amenințate pozițiile ierarhice dobîndite anterior. Cînd a apărut acuzația aripii Patriciu de „deviere de stînga", mulți au crezut. Mișcarea are și dezavantajul că a complicat mult intrigile și conspirațiile din PNL, Stoica, a sperat să își aducă în partid niște susținători care să îi întărească poziția. Cum s-a întîmplat cu aducerea lui Stolojan. De data asta însă, lucrurile au luat alt curs. Jocul in tern s-a complicat infinit. PNL e în pericol acum să nu treacă pragul de 5% în 2004 și să rămînă în afara parlamentului. PNL a intrat într-o fază extrem de periculoasă. Conflictele interne care pînă acum au blocat partidul în culise sunt de acum la vedere. Cu fiecare polemică între lideri apărută în presă, șansele PNL se reduc. Liberalii și-au amînat pretențiile de a veni la putere pentru 2008. In filiale, grupările rivale pro-Stoica și pro-Patriciu își vor măcina reciproc resursele și credibilitatea. Ele își vor dedica majoritatea timpului și activismului pentru a înlătura gruparea adversă. PSD a scăpat de o preocupare. Râmîne doar cu grija lui Băsescu și a lui Corneliu Vadim Tudor. PNL iese temporar din joc. Pînă cînd disputa internă pentru supremație în partid nu se încheie, PNL va juca un rol periferic în politica românească. Dreapta se vede slăbită. Oportunitatea care putea transforma PNL într-o alternativă serioasă la guvernare slăbește. PNL s-a văzut după 2000 singurul partid de dreapta din parlament. Asta l-a plasat într-o poziție extrem de favorabilă. El i-ar fi putut ralia în jurul său pe cei care nu sunt fanii PSD, tot segmentul de dreapta din lumea românească. Era rostul său nr. 1. PNL a ratat, cel puțin deocamdată, această șansă. Ar fi greșit să ne imaginăm că vineri, în conducerea PNL, s-a făcut liniște. Ambele grupări s-au întors acasă pentru a se pregăti de un nou asalt. Armistițiul e strict provizoriu. Declarațiile de bune intenții sînt făcute de ochii lumii. Armistițiu provizoriu