Gazeta de Sud, aprilie 2002 (Anul 8, nr. 2155-2180)

2002-04-23 / nr. 2174

Din cauza războiului cu primarul Bulucea NETOIU VREA SA MUTE UNIVERSITATEA ÎN VALEA ROȘIE Președintele Universității Craiova, Viorel Ilinca, a depus ieri o adresă la Liga Profesionistă de Fotbal (LPF) prin care a solicitat ca toate meciurile de pe teren propriu ale echipei craiovene din acest retur să se dispute pe stadionul „Electroputere“ din Valea Roșie. Este vorba despre întîlnirile cu UM Timișoara (27 aprilie), Farul (11 mai), Astra (27 mai) și FC Național (1 iunie). In adresa depusă la LPF, conducerea Universității a motivat această decizie prin faptul că este șicanată de primarul Craiovei, Vasile Bulucea, iar în ultima perioadă are probleme mari cu utilitățile de la stadionul „Ion Oblemenco“. Purtătorul de cuvînt al clubului a spus că s-a ajuns la această situație deoarece primăria nu va mai asigura utilitățile la stadionul „Ion Oblemenco“. în principiu, Liga aprobă astfel de solicitări, dacă acestea sînt depuse cu zece zile înaintea unui meci. Cum pînă sîmbătă, cînd Universitatea va juca în compania timișorenilor, mai sunt doar cîteva zile, chiar dacă adversarii ar fi de acord, LPF nu poate aproba mutarea partidei pe un alt stadion. Dar, cum în fotbalul nostru s-au văzut multe „minuni“, orice este posibil, nu? LPF urmează să analizeze solicitarea craiovenilor în zilele următoare. Se pare însă că măsura de ieri nu este decît o nouă acțiune declanșată de Gigi Nețoiu pentru sensibilizarea factorilor locali de decizie, așa cum s-a întîmplat și în vara anului trecut, cînd „Comandantul“ anunțase că mută echipa în Capitală. Prefectul de Dolj, Cornel Mandea, este de părere că alb-albaștrii nu trebuie să-și dispute meciurile în Valea Roșie: „Universitatea nu poate juca decît pe stadionul «Ion Oblemenco». Acolo îi este locul, nicidecum în altă parte! Chiar dacă stadionul din Valea Roșie întrunește condițiile necesare pentru desfășurarea unui meci de Divizia A, pe această arenă nu încap decît cel mult 10.000 de oameni! După cum au evoluat tinerii Universității în Giulești, nu cred că merită să joace pe un alt stadion decît pe «Ion Oblemenco». Cred că domnii Bulucea și Nețoiu au făcut acele declarații la supărare, însă pînă la urmă trebuie să ajungă la o înțelegere.“ • Marian ȘANIA, Liviu BISTRICEANU Semnarea acordului final dintre GENERAL MOTORS si DAEWOO a fost amînată Semnarea acordului final de preluare a DAEWOO MOTOR de către GENERAL MOTORS, programată inițial pentru data de 23 aprilie, a fost amînată, a anunțat iezi principalul creditor al companiei sud-coreene, KOREA DEVELOPMENT BANK (KDB). Motivul acestei întîrzieri este, potrivit KDB, perioada de timp mai mare decît se așteptau cele două părți necesară formulării contractului: „într-adevăr, data semnării a fost amînată, ca urmare a timpului necesar pentru a pune la punct contractul. Nu putem spune cînd va fi încheiat acordul, dar sperăm că se va întîmpla în viitorul apropiat“, a declarat purtătorul de cuvînt al băncii creditoare, Shim Sang-hoon. Săptămîna trecută, KDB a anunțat că GENERAL MOTORS va semna contractul final pentru preluarea DAEWOO MOTOR pe 23 aprilie. Valoarea tranzacției prin care grupul american va achiziționa cel puțin trei centre de producție și rețeaua de vînzări din străinătate a companiei sud-coreene este estimată la două miliarde de dolari. în plus, GENERAL MOTORS va investi aproximativ 400 de milioane de dolari în societatea mixtă formată în acest scop. Prin preluarea DAEWOO, compania americană, liderul actual al pieței mondiale de autovehicule, își va extinde în mod semnificativ prezența în cea de-a treia mare economie din Asia. Anul trecut, compania sud-coreeană a vîndut pe piața internă peste 170.000 de autovehicule, în vreme ce grupul american a comercializat mai puțin de 300 de unități. (MEDIAFAX) Morții sunt plimbați prin clinicile de copii „Să se trezească ăiacă le cade mortul din targă“ Morții, gunoaiele și materialele nesterilizate de la clinicile de adulți sunt plimbați zilnic pe culoarele clinicilor de copii ale Spitalului Clinic nr.1. Conf. dr. Corneliu Sabetay, șeful Clinicii de Chirurgie Ortopedie Pediatrică, a afirmat că a prezentat în repetate rînduri Direcției spitalului această situație pentru a evita unele incidente și accidente tragice: „Circuitul copiilor în spital trebuie obligatoriu corectat. Nu se poate ca prin Clinica de Chirurgie Ortopedie Pediatrică să treacă decedații din alte clinici de adulți și să plimbe toate defectele, pentru ca apoi reprezentanții Direcției de Sănătate Publică să ne spună că au găsit un microb sau altul. Nu există nici o explicație.“ Spitalul - uzina morții Directorul adjunct medical, dr. Cornel Mercur, spune că situația este indeplorabilă și reprezintă o problemă pentru toate etajele spitalului: „Este problema întregului spital, nu numai a clinicii de copii, dar este singura modalitate prin care morții pot fi transportați din secții la morgă, iar gunoaiele pot fi duse la tomberon. Există un lift, dar nu funcționează pe toate aripile spitalului. Și dacă l-am pune în funcțiune, gunoaiele și morții vor fi plimbați prin toată curtea și iar nu se poate. Să se trezească dacă le cade mortul din targă. Sunt multe gunoaie, materiale nesterile, mulți morți care traversează secțiile și ar fi o muncă în plus; în fond, spitalul este o uzină a morții“. Conducerea Spitalului Clinic nr. 1 crede că singura soluție pentru rezolvarea acestei probleme ar fi construirea unui tunel atașat de spital, care să ducă direct la morgă și la gunoi. • Mihaela NEGOIȚĂ Din cauza unor răni tratate neglijent Doi copii și-ar putea pierde viața Doi copii - la prima vedere greu de recunoscut, din cauza suprainfectării unor răni tratate neglijent - au fost aduși, în ultima săptămînă, la Clinica de Chirurgie Plastică și Arsuri a Spitalului de Copii „Grigore Alexandrescu" din București, a declarat ieri medicul Dan Enescu, șeful secției menționate. Cadrele medicale care îi îngrijesc spun că, dacă acești copii ar fi fost aduși la București imediat după accidentele suferite, poate viața lor ar fi fost mai ușoara. Acum însă, nimeni nu poate garanta nimic. pagina Medicul Dan Enescu și unul dintre micuții săi pacienți doljeni Mai bine inspector decît comunist! Printre cei care și-au depus dosarul pentru concurs în vederea ocupării funcției de inspector școlar de specialitate în cadrul ISJ Dolj este și Gheorghe Mitoaica, din Craiova, născut în 1927, toamna. Acesta este „profesor"- pensionar, are 75 de ani și își dorește cu orice chip să fie inspector, probabil, de matematică. Inspectorul general al ISJ Dolj, Constantin Bușoi, spune că metodologia privind condițiile de înscriere la concursuri pentru ocuparea funcțiilor de inspectori școlari prevede, printre altele, ca vîrsta fiecărui candidat să fie cu patru ani mai mică decît vîrsta standard de pensionare la expirarea mandatului de patru ani. Mai exact, au avut voie să se înscrie la un asemenea concurs doar bărbații care s-au născut după 1 august 1943 și femeile care s-au născut după 1 august 1948. pagina 3 Proprietari de hîrburi, atenție, primăria atacă! Dacă într-o dimineață vă veți trezi și nu veți mai găsi în fața blocului caroseria mașinii pe care ați abandonat-o în urmă cu cîțiva ani și pe care vă promiteți, în fiecare dimineață cînd mergeți la serviciu, că o să o duceți la fier vechi cînd o să aveți ceva timp liber, nu vă speriați! Nu au dat „atacul“ țiganii în căutare de fierotenii, ci angajații Primăriei Craiova, care și-au propus ca, pînă la sfîrșitul anului, să scape orașul de „relicvele“ atît de inestetice. La solicitările vecinilor „binevoitori“ care s-au săturat să îți vadă hîrbul pe locul unde ei ar pune flori (sau ar crește găini) și la sesizarea consilierilor și a agenților primăriei, care merg pe teren pentru a depista mașinile lăsate în paragină, primăria continuă acțiunea de ridicare a autoturismelor abandonate pe domeniul public, începută în toamna anului trecut. Pînă acum, „scorul“ s-a ridicat la 50 de „victime“, mașini ruginite și deposedate de mult de tot ceea ce mai putea fi folosit. O parte dintre acestea au fost ridicate chiar de proprietari, la apelul făcut de primărie. Cu toate acestea, au rămas încă multe. „Sunt cîteva sute de mașini abandonate în tot orașul. Noi sperăm că printr-o acțiune susținută și repetată le vom ridica pe toate pînă la sfîrșitul anului. Oricum, cetățenii care știu că au astfel de mașini ar fi bine să și le ridice singuri, pentru că, dacă ulterior doresc să le recupereze, va trebui să facă acest lucru contra cost“, a spus Mihai Dragu, viceprimarul Craiovei. Pînă acum nu a fost revendicată nici una dintre mașinile ridicate de primărie. Dacă totuși cineva intenționează să facă acest lucru va trebui să meargă la Regia de Transport, unde sînt duse mașinile, și să achite contravaloarea transportului și chiria pentru zilele în care autoturismul a fost depozitat acolo. • Ana IANCU Doar cîinii comunitari și boschetarii vor plînge după aceste tinichele Nea Vasile către alegătorii săi: „Trebuie să ne fie rușine de mizeria care este în oraș!“ . Primarul Craiovei, Vasile Bulucea, recunoaște că avem un oraș plin de gunoaie și un serviciu de salubritate care se dovedește „neputincios“ în fața cetățenilor care, în loc să-și ducă punga cu resturi menajere la tomberon, o abandonează pe stradă. „Trebuie să ne fie rușine de mizeria care este în oraș! La toate intrările în municipiu sunt grămezi de gunoaie. Haideți să ne unim forțele și să facem o dată curățenie în oraș! Curățenia dă o notă de civilizație“, îndemna Vasile Bulucea. Cu toate eforturile celor de la Serviciul Public de Salubritate Craiova pentru ca măcar în campania de curățenie de primăvară străzile să fie mai curate, la fiecare colț de stradă răsar ca din pămînt grămezi de gunoaie. Se pare că oamenilor nu le prea pasă de cum arată orașul. Știu doar să se plîngă și să acuze primăria că „orașul este împuțit“. (N.E.) «le Sill - C'lTIHlAiV AI> OILFIAlLOK 1*15 Telefoanele redacts 1- Craiova 051/41.31.00. 41.32.00; Tirgu Jiu 053/21.26.00; Dr. Tr. Severin 052/32.32.47; Slatina 049/41.60.49