Gazeta de Sud, aprilie 2002 (Anul 8, nr. 2155-2180)

2002-04-22 / nr. 2173

Rapid și Universitatea au oferit un regal fotbalistic . Infrîngere care nu ne-a supărat • Oltenii au pierdut cu 3-2, dar maniera de arbitraj a lui Anghelinei ne-a dezavantajat • Baldovin a fost eliminat in minutul 47, la o fază discutabilă • Preda a fost cel mai slab om al echipei noastre O pagina Alb-albaștrii, reprezentați aici de Rednic (la minge) și Verdeș (plan secund), au avut o evoluție bună în Giulești Ocolnablestemul vieții pe pămînt • Acolo, singurele bogății sint elementele naturii • Simplitatea și sărăcia generală Înseamnă la ei fericire pagina Una din fiicele satului După 0-0 cu Minaur Zlatna, conducerea tehnică a Extensivului a demisionat A PLECAT CÎRTU 9 • Noul tehnician al oltenilor este Vasile Silaghi, care va fi ajutat de Eugen Neagoe și George Biță • După meci, fiul unuia dintre patronii Extensivului a pus cîinele pe 19 antrenorul oaspeților, Aurel Șunda pagina . In căutarea directorului Ion Spînu, directorul Adrian Mititelu a întrebat: „UNDE-I ȚIGANII’?“ El l-ar fi bătut apoi pe gazetarul Mihai Gavrilă, zicînd: „Na, Beriene!“ începutul liniștit al acestui week-end a fost spulberat de răfuiala dintre niște oameni de presă craioveni, care au lăsat cuvintele și au trecut la pumni. S-a întîmplat vineri seară în Craiova, cind un director de ziar, mucalit din fire, a plecat îa căutarea altor doi directori. Ce a urmat depășește orice imaginație, dar puteți afla citind pagina 2 Viteză pe traseu montan la Bucovăț ACR Dolj a organizat sîmbătă, 20 aprilie, pe clasicul traseu de pe dealul Bucovăț, un concurs de viteză pe traseu montan (VTM). Conform spuselor directorului de organizare, la start s-au înscris 28 de mașini, din care după trei urcări au mai funcționat șapte. Conceput inițial pe trei clase de cilindree, după ieșirile a două din cele mai puternice mașini în decor s-a renunțat, la cea mai mare, 2.000 cmc. Cele mai spectaculoase abandonuri le-au avut Dragoș Tiugan pe un Ford Escort WRC - cea mai puternică mașină din concurs, și Cosmin Cioroiu pe un Opel Kadet de 2.000 cmc. Pe antepenultimul viraj al traseului, Dragoș Tiugan a prins sub roțile din stînga nisipul de pe margine, a încercat să redreseze și din balans a lovit cu laterala dreaptă o mașină Dacia Nova parcată poate prea aproape de zona de concurs. Cosmin Cioroiu a frînat foarte tîrziu la un ac de păr, iar mașina a mers spre parapetul de protecție, partea din față a Opelului odihnindu-se în rigola de lîngă carosabil. Clasament general. 1. Daniel Mărgineanu (Tîrgu Jiu); 2. Marius Firan (Craiova); 3. Mihai Bicu (Craiova). Clasa 1800: 1. Daniel Mărgineanu; 2. Mihai Bicu; 3. Daniel Ciocea. Clasa 1400: 1. Mihai Prună; 2. Cătălin Chiulete; 3. Alexandru Țintă. Primul loc pe echipe le-a revenit celor de la Rîpa Roșie, care s-au prezentat în concurs cu cinci automobile. De asemenea, bucureșteanului Mihai Tănasie, care a condus un Seat Toledo, i-a fost acordată Diploma Fair Play. Cel mai greu lucru pentru organizatori a fost să-i țină pe spectatori ceva mai departe de carosabil, aceștia invadînd șoseaua la fiecare incident. O altă figură pitorească a fost Alexandru Oprea, cunoscut și ca Diger Alex, DJ-ul de la discoteca Arco Baleno, care a demonstrat că, în afară de a pune muzică precum un șofer, mai și conduce ca un digei. (M.A.) Pe aici a trecut Dragoș Tiugan, pilot, de obicei copilot Cosmin Cioroiu a confundat traseul de pe dealul Bucovăț cu unul din traseele jocurilor din propriul calculator DIGRESIUNI O sinucidere cu probleme O femeie din Craiova și-a pus capăt zilelor aruncându-se de la o fereastră a blocului în care locuia. Motivul? Sărăcia. Informația a ajuns în ziare (din Adevărul am aflat-o eu) printre „faptele diverse". Alte sinucideri nu sunt nici măcar consemnate, probabil, dacă dramele au drept cauză un motiv banal care nu mai emoționează pe nimeni, așa cum este mizeria. Căci și nenorocirile se banalizează. Te obișnuiești cu ele și, la un moment dat, nici nu le mai remarci. Abia când se întâmplă să constați că emoțiile s-au uzat până aproape de indiferență, te întrebi: cum am ajuns aici? Despre sinuciderea procurorului Cristian Panait se vorbește, însă, în continuare. E adevărat, vorbesc doar jurnaliștii. Omul de pe stradă e prea obsedat de grijile proprii ca să mai aibă timp pentru dramele altora. Dar jurnaliștii nu revin întâmplător asupra acestui caz. In dedesubturile morții lui Cristian Panait se află, cred unii, niște cauze tulburi. Două dintre dosarele la care lucrase înainte de a se sinucide tânărul procuror au implicații politice. Unul se referă la un deputat PSD acuzat că și-a înscenat furtul propriei mașini ca să încaseze asigurarea. Altul se referă la posibile imixtiuni ale puterii executive în mersul Justiției la Bihor, unde un procuror a dispus arestarea fiului prefectului, învinuit de corupție, pentru a se vedea el, după aceea, cu un dosar penal. Au vreo legătură, oare, aceste cazuri, studiate de Cristian Panait (el a propus scoaterea de sub urmărire penală a procurorului din Bihor, dar șeful său i-a respins concluzia), cu prăbușirea sa nervoasă? Sinuciderea a fost, oare, un act impulsiv? Tânărul magistrat era o fire prea vulnerabilă și, din pricina asta, n-a mai făcut față presiunilor? Nimic nu e, deocamdată, lămurit. Și, paradoxal sau nu, alte nedumeriri se adună peste cele dintâi. Parchetul General s-a mărginit să comunice sec că e vorba de o sinucidere, nu de o crimă. Dar a refuzat să dea alte explicații. De ce? Nu cumva nu se dorește aflarea unor amănunte ascunse opiniei publice? Ministerul Justiției tace și el. In schimb, președintele Iliescu s-a simțit dator să declare că această sinucidere cu probleme ar trebui clarificată. Știe, oare, dl președinte ceva ce nu ne-a spus? Că separația puterilor, la noi, e o poveste cu miezul putred și că Justiția are ochii legați numai când judecă scandaluri minore, cu găinuri, sunt secrete ale lui Polichinelle. Au rămas complet necunoscute, cel mult, copiilor, și numai dacă mai e posibil azi ca vârsta copilăriei să fie paradisiacă. De aceea eu, unul, înclin să cred că sinuciderea procurorului Panait nu pune în cauză doar fragilitatea sufletului omenesc. Dacă o dramă nu e cel mai potrivit subiect pentru bursa zvonurilor, ea poate semnala, totuși, o urgență. Aceea a discutării independenței procurorilor. Când s-a decis înființarea Parchetului Național Anticorupție s-a făcut aluzie la modul cum se duce în Italia lupta cu mafia. Dar, poate, mai important ar fi să ne aducem aminte cum s-a născut în Italia mișcarea „mâinilor curate" care, practic, a reformulat viața politică în peninsulă, obligând, până la urmă, un prim-ministru să fugă în exil și scoțând din scenă două partide cu pretenții similare celor emise de PSD la noi. „Mâinile curate" au fost posibile fiindcă procurorul din Milano care s-a aflat la originea acestei furtuni, a avut nu de Octavian PALER numai curajul de a da un exemplu, devenit, apoi, molipsitor. A avut și mâinile libere. Or, în condițiile de azi, de la noi, procurorii nu sunt apărați de ingerințe politice. Dacă vor să fie cu „mâinile curate", se pot trezi marginalizați, trimiși în altă parte sau, chiar, în mormânt. Aria oficială la modă e că, negreșit, corupția trebuie depolitizată, pentru a nu mai exista „corupții lor" și „corupții noștri". In practică, însă, dosarele clienților Puterii sunt mai departe „albite". Ca lupta împotriva corupției să iasă din demagogie, ar fi necesare și la noi niște „mâini curate". Admițând că, virtual, ele există, au vreo șansă? Mai exact, vor cu adevărat guvernul și parlamentul ca ele să aibă vreo șansă? Mă îndoiesc. Dar să zicem că eu nu sunt suficient de optimist. De aceea, aștept să fiu contrazis de realitate. $UII) - CtITILUARAL. OLTI VIMII: I»ILETSTIA DEAF. TMefua,ielf, i ^zcțit. Craiova 051/41.31.00, 41.32.00; Tîrgu Jiu 053/21.26.00; Dr. Tr. Severin 052/32.32.47; Slatina 049/41.60.49