Gazeta de Sud, aprilie 2002 (Anul 8, nr. 2155-2180)

2002-04-22 / nr. 2173

După 0-0 cu Minaur Zlatna, conducerea tehnică a Extensivului a demisionat A plecat Cîrțu • Noul tehnician al oltenilor este Vasile Silaghi, care va fi ajutat de Eugen Neagoe și George Biță • După meci, fiul unuia dintre patronii Extensivului a pus cîinele pe antrenorul oaspeților, Aurel Șunda • Stadion „Extensiv", spectatori: 1.000. Extensiv: Stoianov 6 - Mierlă 5; L. Cotora 5,5; Pane 5,5 - Ghindeanu 5,5; Laczko 5; Vancea 5; Badea 6 ('59, Neagoe 5); Mălăele 5 - Murgan 5 ('68, Ciucă 5); Mușat 5 (76, Ristea 5). Antrenor: S. Dru. Minaur: FI. Cotora 6 • Jercălău 5,5; Himcinski 6; Macavei 6; Popescu 5,5; Király 5,5 - Chivescu 5; Beza 5 ('87, Abălașei), Paleacu 6-Trifu 6 (71, Cașolan 5), Miclea 5,5 ('60, Mîndroc 5). Antrenor: A. Șunda. • Au arbitraj: D. Lungu 7-A. Ionescu 7, B. Medrea 7. Observator: C. Ștefan. • Avertismente: Vancea, Mierlă, Mălăele/ Beza, Paleacu, Miclea, Mîndroc. Deși putea să cîștige lejer partida cu Minaur Zlatna, formația din Parcul „Romanescu“ a obținut doar un rezultat egal, 0-0, cel de-al doilea pe teren propriu din acest sezon. Oltenii au irosit o mare șansă de a reveni pe poziția a doua a clasamentului, mai ales că FC Baia Mare, contracandidata Extensivului la locul de baraj, a încheiat nedecis partida cu Pandurii lui Emil Săndoi. Dacă în prima repriză, oaspeții au avut două oportunități să deschidă scorul, prin Paleacu (’25) și Trifu (’40), în partea a doua a jocului, Extensiv a fost cea care s-a apropiat mai mult de poarta adversă. Din păcate, cu excepția unor pătrunderi individuale ale lui Badea (’52, ’54), celelalte acțiuni ofensive ale oltenilor au fost stopate prin faulturi la 20-25 de metri de buturile lui Fl. Cotora, în aceste condiții, Extensiv a beneficiat de șaseșapte lovituri libere din acea zonă a terenului, toate executate de Pane, însă fără nici un rezultat pe tabela de marcaj. Sperînd să obțină un rezultat bun pentru a mai avea șanse în lupta pentru evitarea retrogradării, oaspeții au profitat de pasa neagră prin care trec oltenii, s-au apărat foarte bine și au declanșat cîteva contraatacuri prin trio-ul ofensiv Paleacu - Trifu - Miclea. în ultimele minute, partida a devenit tensionată. în minutul 86, Mălăele a cerut un penalti, însă arbitrul i-a acordat cartonaș galben pentru simulare. în acel moment, căpitanii celor două echipe, L. Cotora și Macavei, s-au lovit, după care s-a format un meleu în care jucătorii ambelor echipe s-au îmbrîncit. După meci, în drum spre vestiare, antrenorul echipei oaspete, Aurel Șunda, a fost protagonistul unui incident nedorit. „Un copil a asmuțit un cîine-lup pe mine. Am auzit că este băiatul unuia dintre patronii Extensivului, Eugen Mihăilescu. Din fericire, am reușit să mă apăr. Am și eu doi cîini acasă și știu cînd un cîine este asmuțit sau scapă din lesă. De asemenea, un domn, am înțeles că este din conducerea bazei sportive, m-a lovit cu pumnul. Nu înțeleg de ce se răzbună pe mine pentru ceea ce au pățit ei la Petroșani“, a spus Aurel Șunda. Remiza i-a nemulțumit pe spectatori, dar și pe staff-ul administrativ al clubului oltean. La cîteva ore de la încheierea partidei, conducerea Extensivului a anunțat, într-o conferință de presă, că antrenorii Sorin Cîrțu, Mircea Irimescu și Nicolae Negrilă au demisionat. Fane Zofer, președintele Extensivului, a anunțat că în locul lor au fost instalați Vasile Silaghi, Eugen Neagoe și George Biță. Sînteți curioși, probabil, să știți cine este Silaghi, nu? Fiind la bază preparator fizic, Silaghi a fost secund la Chindia Tîrgoviște, FC Argeș și Extensiv, iar în ultima vreme a antrenat-o pe Flacăra Moreni, o echipă clasată pe locul șapte în Divizia C. Noua conducere tehnică - Vasile Silaghi (principal), Eugen Neagoe și George Biță (secunzi)- își va intra astăzi în atribuțiuni. • Marian ȘANIA Extensiv 0 Minaur 0 UFC Electro 1 Municipal Roșiori 0 . A marcat: Sandu '60, Electro: Rizan , Boboc, L. Tilihoi, Nicola, Sandu, Mihalache - Vîlsan, Rotaru, Preda ('86, Stănciulescu) - Zaharia I ('80, FI. Șerban '83, Mușat), Dumitrica. Antrenor: FI. Cioroianu. Municipal: Stancea - D. Vasile, Radu, Pasca, Toma, Ceapraz -1. Gheorghe ('50, Tudora), Popa, Hapau ('87, V Ionița), P. Ghița ('85, C. Oprea) - Dumitrescu. Antrenor: Al. Gheorghe. • Au arbitrat: D. Iacob - M. Nicoara (ambii din Băile Herculane), L. Glogoviceanu (Reșița). Hotărîți să|ncheie cît mai repede conturile partidei cu Municipal Roșiori, elevii lui Florin Cioroianu au atacat cu toate liniile, încă din primul minut, poarta lui Stancea. Pentru a putea face față forcingului oltenilor, jucătorii oaspeți s-au masat în propria lor jumătate de teren, contînd în ofensivă doar prin cîteva contraatacuri anemice. Deși au avut de înfruntat o defensivă supraaglomerată, fotbaliștii craioveni și-au creat numeroase ocazii de gol, dar lipsa de concentrare în fazele de finalizare și, uneori, ghinionul i-au privat de o victorie la un scor categoric. Prima mare oportunitate de a marca a avut-o Zaharia I, în minutul 15, dar mingea șutată de acesta dintr-o lovitură liberă de la 22 de metri a izbit stîlpul din dreapta al porții lui Șttircea. Șapte minute mai tîrziu, același Zaharia I a executat o altă lovitură liberă din preajma careului mare, dar și de acestă dată a greșit cu puțin ținta. Alte mari ocazii de gol au mai irosit, pînă la finalul primei reprize, Rotaru (’25), Preda (’37) și Sandu (’45), în partea secundă a partidei, după 15 minute de asalturi disperate asupra porții adverse, AFC Electro a deschis scorul prin Sandu, care a reluat, din apropiere, în plasă, mingea respinsă în lateral de Stancea la șutul lui Dumitrică. Ultima fază periculoasă a meciului l-a avut în prim-plan pe Preda, care, în minutul 67, a scăpat singur cu portarul advers, dar a șutat pe lîngă buturi. Spre finalul meciului, jucătorii craioveni s-au mulțumit să conserve rezultatul, păstrînd cît mai mult balonul, în timp ce oaspeții nu au avut puterea să forțeze egalarea; în urma acestei victorii, jucătorii craioveni au scăpat de grijile retrogradării și pot aborda în liniște ultimele partide ale sezonului. • Daniel BISTRICEANU Electro a scăpat de griji Sandu a înscris sîmbătă golul victoriei craiovenilor Divizia C, seria a V-a, etapa a 22-a Victorie lejeră CS Severnav - CSU „Poli“ Timișoara 4-1 . Au marcat: Ciochină '13, Rachiîan '20, Stoica '34, Marghescu '54' / Ghezu '62. CS Severnav: Negru - Ciucu, Ghițan, Stoica, Rapcea (Grecu)- Dumbravă, Marghescu (Lapădat), Gherghinescu, Țigănele (Jenaru) - Rachitan, Ciochină. CSU Poli: I. Gheorghe - Biro, S. Mihai, Mihăilă (Petre), Botici - Beuca, Bota, Teclaș, Hardău (Nistor) - Butar(Ghezu), Fenics. • Au arbitrat: E. Covaci - V. Sabău, C. Tripa. Observator: C. Bălan. Pentru a scăpa de griji, navaliștii severineni trebuie să navigheze, măcar în „apele teritoriale“, în marș forțat. Ceea ce duminică au și făcut, E drept, că au avut în Ionuț Gheorghe, „paznicul de far“ al timișorenilor, un aliat de nădejde, străjerul fiind prea fricos pentru postul pe care îl ocupă. Primele zece minute ale meciului au semănat cu perioada de încălzire a unei partide de tenis: în minutul 13, Răchitan a trimis cu capul spre poartă, portarul a ezitat și Ciochină a introdus balonul în plasă, 1-0. Șapte minute mai tîrziu, la o centrare de pe dreapta, Răchitan a luat fața unui apărător și a trimis, pentru a doua oară, mingea în plasa timidului și neinspiratului Ionuț Gheorghe, 2-0, în minutul 27, conducerea timișorenilor a făcut toate cele trei schimbări regulamentare. Portarul timișorenilor, îndrăzneț ceva mai mult la interceptarea balonului, l-a faultat pe Țigănele în suprafața de pedeapsă. Acesta a părăsit terenul accidentat, iar Stoica a transformat cu nonșalanță penaltiul acordat. Era minutul 34 și, la 3-0, meciul era jucat. în repriza a doua, s-a mai înscris de două ori: o dată gazdele, prin Murgescu, și o dată oaspeții, care au marcat golul de onoare prin Gheza. Așa s-a scris istoria unei victorii lejere. • Ion LECA Handbal. Divizia A (m). Seria C Municipală Medgidia 22 U Petrolul Craiova 34 Handbalistele de la Daewoo au stat în această rundă Conform așteptărilor, craiovenii s-au impus fără probleme la o diferență de 12 goluri. Destul de echilibrată a fost doar prima parte a meciului, în repriza a doua elevii antrenorilor Stuparu și Dobeanu fiind de neoprit. La un moment dat au înscris șase goluri consecutiv. U Petrolul: Coadă - Stîngă (3 goluri înscrise), Ov. Pavel (8), Văduvan (4), Șoancă (1), Bucur (7), Ene (10). Au mai jucat: Rusu, Mincu, Fl. Pavel (1), Mărinică. Coman a fost accidentat. Au arbitrat excepțional (calificativul îi aparține antrenorului Dobeanu) Horațiu Belu (București) și Eva Stoia (București). în etapa următoare, sîmbătă, 27 aprilie, liderul seriei C U Petrolul întîlnește acasă pe Petrolul Teleajen. Handbalistele de la AS Daewoo au stat. Lider în seria lor este CSS Sibiu. (I.J.) GAZETA de SUD, Luni, 22 aprilie 2002 Evoluțiile „stranierilor“ români în campionatele Europei Nanu a cîștigat în deplasare Olanda. Fundașul oltean Ștefan Nanu a evoluat pe întreaga durată a meciului pe care echipa sa, Vitesse Arnhem, l-a cîștigat în deplasare, cu scorul de 1-0, în fața formației Sparta Rotterdam, în etapa a 32-a a campionatului Olandei. Germania. Dorinel Munteanu a evoluat 72 de minute în partida pe care echipa sa, VfL Wolfsburg, a cîștigat-o pe teren propriu, cu scorul de 4-0, în fața formației Hansa Rostock, în cadrul etapei a 32-a a primei divizii a campionatului Germaniei. Munteanu a fost înlocuit cu M. Habryka. Fotbalistul român al grupării Energie Cottbus, Laurențiu Reghecampf, a jucat pînă în minutul 65 al meciului terminat de formația sa la egalitate, scor 1-1, pe teren propriu, cu echipa TSV München 1860. Reghecampf a fost înlocuit cu M. Latoundji. Vasile Miriuță nu a evoluat la Energie Cottbus. Cătălin Băcănel nu a jucat în meciul pierdut de echipa sa, St. Pauli, pe teren propriu, cu scorul de 0-4, în fața formației SV Hamburg, Elveția. Jucătorul român al echipei Grasshopper Zurich, Mihai Tararache, a evoluat pe întreaga durată a partidei terminate de formația sa la egalitate, scor 2-2, pe teren propriu, cu gruparea Servette Geneva, în etapa a 10-a a play-off-ului campionatului Elveției. Ionel Gane a jucat 82 de minute pentru formația St. Gall în meciul pierdut de aceasta pe teren propriu, cu scorul de 0-1, în fața formației FC Zürich. Românul a fost înlocuit cu Bieli Rainer. Belgia. Mijlocașul român al echipei Anderlecht Bruxelles, Alin Stoica, nu a jucat în meciul terminat de formația sa la egalitate, scor 3-3, pe teren propriu, cu gruparea Westerlo, în etapa a 32-a a campionatului Belgiei. (M.F.) Ștefan Nanu este titular în fiecare meci la Vitesse Arnhem SPORT 7 Divizia B, seria a ll-a, etapa a 22-a • Celelalte rezultate: Alba Iulia - U Cluj 0-5, Baia Mare - Pandurii 1-1, FC Bihor -Tîrgu Mureș 1-1, Cîmpia Turzii - Mediaș 1-0, Timișoara - Petroșani 0-4, Reșița - UTA 0-0, Satu Mare - Pitești 1-0. • Clasament: 1. UTA 22 15 3 4 33 -19 48 * - echipă penalizată cu 7 puncte ** - echipă penalizată cu 15 puncte • Etapa viitoare: Tîrgu Mureș - Baia Mare, U Cluj - Extensiv, Mediaș - Satu Mare, Pandurii - Reșița, Petroșani - Cîmpia Turzii, Pitești - FC Bihor, UTA - Alba Iulia, Zlatna - Poli Timișoara. Divizia D Dolj Rezultatele etapei a 24-a Sîmbătă s-au disputat partidele rundei a 24-a a campionatului Diviziei D Dolj. Iată rezultatele înregistrate: Victoria Plenița - Vînătorul Desa 0-1, Recolta Măceșu - Aquaterm Filiași 0-3 (Măceșu a fost exclusă din campionat), Victoria Călărași - UT Dăbuleni 1-2, Portul Bechet - Progresul Băilești 3-1, Avîntul Ișalnița - CFR Marfă 1-1, Autobuzul - Recolta Ostroveni 0-1, Chimia - Gaz Metan Pielești 2-0. AS Mîrșani a stat. Etapa viitoare programează următoarele partide: Chimia - Plenița, Mîrșani - Leamna, Ostroveni - Ișalnița, CFR Bechet, Băilești - Călărași, Filiași - Desa, UT Dăbuleni și Gaz Metan Pielești stau. (M.Ș.) Divizia C, seria a IV-a, etapa a 22-a • Celelalte rezultate: Mioveni - Stîlpeni 2-1, Juventus - Videle 4-0, Curtea de Argeș - Paula 3-0, Bolintin - Faur 1-0, Alexandria - Giurgiu 3-0. • Clasament: 1. Alexandria 22 16 3 3 45 -14 51 • Etapa viitoare: Videle - Venus, Stîlpeni - Bolintin, Roșiori - Drăgășani, Paulo - Juventus, Giurgiu - Electro, Faur - Curtea de Argeș, Calafat - Alexandria, Pan Group Armata - Dacia Mioveni. După ce în runda trecută au fost învinși de Electro „Militarii“ craioveni și-au recuperat punctele în ciuda arbitrajului ostil de care a „beneficiat“ la Drăgășani, Pan Group Armata a reușit să cîștige partida cu Petrolul, recuperîndu-și astfel punctele pierdute în runda trecută în favoarea echipei AFC Electro (1-2). După ce, în minutul zece, centralul V. Gavrilă a refuzat să acorde un penalti pentru craioveni la faultul clar comis în careu de pușcă asupra lui Surcel, același Surcel a fost oprit dintr-o acțiune periculoasă, singur cu portarul advers, fiind semnalizat, eronat, în ofsaid (’33), în partea a doua a partidei, în minutul 69, Pan Group Armata a deschis scorul prin Pantelimon, care a primit o pasă în careu de la Stănculescu și a șutat senzațional la vinciu, după ce în prealabil a driblat un fundaș. Acest gol s-a dovedit a fi suficient elevilor Petrolul Drăgășani 0 Pan Group Armata 1 . A marcat: Pantelimon '69. Petrolul, Teodorescu - Caruntu, Gorjan, Cușcă - CI. Bădoi, Zamfir, Niță, Pufu ('37, D. Dumitrescu), Filip ('78, Al. Dumitrescu) - Savu, A. Nicolae. Antrenor: V. Turcu. PGA: Irimia - Tanasie, Trânculescu, Olaru - Surcel, Pantelimon ('84, I. Mircea), Negrea, Stănculescu, Grigore Burghiu ('58, Geantă), Turcilă ('90, Mărinică). Antrenor: J. Georgescu. • Au arbitrat: V. Gavrilă (Brad) - R. Azamfirei (Vulcan), Gh. Gheorghiță (Petroșani); lui Jean Georgescu pentru a-și adjudeca victoria, echipa gazdă neavînd mijloacele necesare pentru a egala în ultimele 20 de minute ale partidei. • Cornel ION (Drăgășani), Daniel BISTRICEANU Dunărea Calafat nu a fost învinsă în Capitală Apărare „beton“, remiză meritată Tinerii jucători antrenați de Marian Bîcu au reușit să smulgă un punct în confruntarea din Capitală, cu Venus. Dunărea Calafat s-a apărat foarte bine, reușind să-i țină pe adversari departe de poarta lui Duță, și a convenis 0 Dunărea Calafat 0 Dunărea: Duță - Rădoi ('68, Stere), Iancu, Troacă, Ionel - Voica, Stancu, Ailenei, Epure ('75,1. Matei) - L. Matei, Carșin ('60, Sîrbu). Antrenor: M. Bîcu. • Au arbitrat: C. Pop - G. Szabó (ambii din Cluj), O. Comșea (Sibiu). Eraatacat periculos de cîte ori a avut ocazia. Calafetenii, care au jucat și pentru antrenorul lor, care ieri și-a aniversat ziua de naștere, și-au recuperat astfel un punct din cele două pe care le-au pierdut în runda anterioară, în partida de pe propriul teren, cu Petrolul Videle. Tehnicianul de pe malul Dunării l-a aruncat în luptă și pe juniorul Sîrbu, care provine de la echipa de juniori a clubului. De partea cealaltă, formația bucureșteană a atacat în permanență buturile adverse, însă fără sorți de izbîndă. • Marian ȘANIA