Gazeta de Sud, aprilie 2002 (Anul 8, nr. 2155-2180)

2002-04-22 / nr. 2173

8 SP;jRT SS GALETA de SUD, Luni, 22 aprilie 2002 Divizia A, etapa a 22-a . Celelalte rezultate: Dinamo - Astra 1-1: Tameș '53 / N. Constantin '24; FC Brașov - Bistrița 0-0; Ceahlăul - FC Național 1 -1: Brujan 70 / S. Radu 71, Oțelul - FC Argeș 2-1: Guriță '15, D. Oprea 77 / Dică '45, UMT - FCM Bacău 2-4: Călin '34, Săvoiu '65/Bădioi '16, '52, Ciocoiu '22, Cursaru '44, Farul - Sportul 0-0; Petrolul - Steaua 1-1, Irimescu '3 / Răducanu '80, Rapid „U" Craiova 3-2 • Stadion „Rapid", spectatori: 9.000. • Au marcat: Șumudică '37, D. Șerban '45, leneși '48 (p) / Verdeș '27, Grigorie '63. Rapid: Rădulescu 5,5 - Buta 7,5; leneși 6,5; Șoavă 6; Perjă ('14, Maftei 6); Raț 5,5 ('77, Bandi) - D. Șerben 7; Ilyeș 6; Schumacher 7 - Șumudică 6,5; R. Niță 6 ('65, Bratu 5). Antrenor: V. Hizo. „U" Craiova: Preda 5 - Dobre 5,5; Baldovin 5; Rada 5,5; Ursu 5 ('46, C. Dinu 5,5) - Grigorie 7; Vigariu 6 ('46, Bălace 5,5); Frăsineanu 6,5; D. Rednic 6 - Iacob 6 (49, Silvășan 5,5); Verdeș 6. Antrenor: FI. Marin. • Au arbitrat: V. Anghelinei 6 - M. Deaconu 6; C. Safta 6,5. • Avertismente: Buta, leneși, Șoavă / C. Dinu, Frăsineanu. • Eliminare: Baldovin '47 • Filmul golurilor: min. 27, 0-1. Ursu a centrat de la distanță, Vigariu l-a presat pe Raț, Șoavă l-a încurcat pe Rădulescu și Verdeș a marcat cu capul în poarta goală din careul mic, min. 37, 1-1; Buta a centrat tare de pe dreapta, Șumudică a deviat cu capul în colțul opus și Preda a plonjat cu întîrziere; min. 45, 2-1, același Buta a centrat, iar Dennis Șerban a marcat din voleu; min. 48, 31. Anghelinei a considerat că Baldovin la agățat din spate pe ilyeș, a dictat penalti și la eliminat pe fundașul nostru, leneși a transformat cu siguranță lovitura de pedeapsa; min. 63, 3-2: oltenii au executat puternic un corner de pe dreapta și Grigorie a deviat spectaculos cu capul în colțul opus al porții lui Rădulescu. Giuleștiul a văzut fotbal de clasă sîmbătă seară, chiar dacă ambelor formații le lipsea „spuma“. Adică, în timp ce Hizo nu era susținut decît din tribună de Stelea, Stanciu, Sabău și Pancu, Florin Marin avea pe margine aproape o întreagă echipă: Crăciunescu, Vochin, Burcă, Danciu, Alexa, Stoican și Bărcăuan fiind atuuri... lipsă. Se prea poate ca și semieșecul pe care îl înregistrase Dinamo cu cîteva ore mai devreme să fi contribuit la determinarea exemplară a celor 22 de jucători. Rapidul nu își putea permite să piardă o nouă șansă de a se apropia de „cîinii roșii“, în timp ce oltenii, patronați de Gigi Nețoiu, țineau probabil să nu își dezamăgească șeful, susținător declarat al dinamoviștilor. Oricum, indiferent de motiv, trebuie să remarcăm puterea de luptă a tinerilor pe care Universitatea a mizat sîmbătă seară și, dacă centralul Viorel Anghelinei nu ar fi fost „strivit“ uneori de atmosfera incendiară din tribune, poate că am fi plecat și neînvinși din Giulești. Cu lotul pe care îl avea la dispoziție, Hizo nu a surprins în ceea ce privește formula de start. A început cu tot ce avea mai bun, deși puternicul fundaș Perlă a clacat după nici un sfert de oră, fiind înlocuit cu internaționalul de tineret, Maftei. Din păcate pentru noi, diferența au făcut-o tehnicienii de clasă Dennis Șerban și Schumacher, deși peste toți a fost extraordinarul fundaș dreapta, Buta, autorul unor curse și al unor centrări senzaționale. La rîndul său, Florin Marin nu putea face cine știe ce inovații. Rămas fără ambii mijlocași de acoperire - Alexa și Danciu -, el i-a aruncat în centru pe Frăsineanu și pe Vigariu. Rada a fost „lipit“ de Baldovin, iar Ursu desemnat titular pe flancul stîng al apărării. Grigorie - cel mai bun om al nostru în Giulești - a făcut eforturi deosebite să joace, iar Verdeș a fost ales să fie partenerul lui Iacob în atac. Mutarea cu Ursu nu a ieșit, mai ales Buta făcîndu-ne franjuri pe acea parte. Tocmai de aceea, Cosmin Ursu a rămas în pauză la cabine... Rada nu a fost nici bun, dar nici rău. S-a bătut cu îndîrjire, dar, din cauza lipsei de experiență, a fost depășit deseori în duelurile aeriene de „vulpoiul“ Șumudică. în sfîrșit, Verdeș a fost surpriza plăcută, mai ales că a înscris și primul gol al meciului. A fost frumos în Giulești pentru că în afara celor cinci goluri, am mai asistat la cel puțin zece ocazii clare! Schumacher ('12, cap spectaculos sub bară, mingea a căzut pe linie), Niță și Șumudică ('33, au ratat succesiv din careu, fiind blocați de Preda, apoi de Baldovin), Buta ('42, singur cu Preda a plasat puțin alături), Șumudică ('67, cap sub transversală, mingea a căzut din nou pe linia porții!), D. Șerban (70, faultat în careu de Grigorie, Anghelinei nu a văzut), Șoavă (82, șut năpraznic în bară) puteau să-i aducă Rapidului un avantaj imens. De partea cealaltă, Frăsineanu (13, lovitură liberă cu efect scoasă greu de Rădulescu), Grigorie (38, dribling senzațional, lob peste Rădulescu, Maftei a scos incredibil!), Frăsineanu (75, din nou lovitură liberă spre vinciu, tot Rădulescu a scos senzațional) și iarăși Grigorie (88, blocat in extremis la trei metri de poartă) puteau să înlăcrimeze Giuleștiul. Una peste alta, după încîntătoarea evoluție a oltenilor am rămas și mai nelămuriți de penibilitățile intervenite la meciul cu Ceahlăul. Mai ales că în Giulești Florin Marin a avut chiar mai mulți indisponibili. Să privim însă înainte, fotbaliștii tineri ca Rada, Grigorie, Vigoriu sau Verdeș făcîndu-ne să fim optimiști în legătură cu viitorul Universității. • Liviu BISTRICEANU La conferința de presă, antrenorul Florin Marin a spus: „Ținînd cont că ne-am confruntat cu mari probleme de efectiv, avînd șapte jucători de bază lipsă și fiind nevoiți să jucăm o repriză în zece oameni, cred că am făcut un joc bun pe ansamblu. Sunt însă nemulțumit de rezultatul final, jucătorii mai tineri dînd dovadă de naivitate în unele situații. Portarul Preda a luat foarte ușor două goluri. Consider că golul al doilea al Rapidului a fost marcat după un ofsaid nesemnalizat de asistentul Safta, iar la penaltiul acordat nu a fost fault. Vom face memoriu pentru aceste greșeli de arbitraj. Am și eu partea mea de vină pentru că nu am reușit să-mi motivez îndeajuns jucătorii. Nu am vrut nici o clipă să părăsesc echipa, dar m-am confruntat cu grave probleme de sănătate“. La rîndul său, tehnicianul Rapidului, Viorel Hizo, a spus: „Știam că vom întîlni o echipă puternică și supermotivată. Pentru noi, este al patrulea meci cînd trebuie să pornim de la scorul de 0-1. A mai venit și acea accidentare a lui Perjă, care ne-a schimbat tot sistemul tactic. Am resimțit absențele lui Stelea, Sabău și mai ales Pancu, jucători de mare valoare. Rapid are forța necesară să lupte pînă la capăt pentru titlul de campioană“. Rapid și Universitatea au oferit un regal fotbalistic „ înfrlngere care nu ne-a supărat . Oltenii au pierdut cu 3-2, dar maniera de arbitraj a lui Anghelinei ne-a dezavantajat , Baldovin a fost eliminat în minutul 47, la o fază discutabilă . Preda a fost cel mai slab om al echipei noastre Florin Marin. „Preda a luat foarte ușor două goluri“ (> * - echipă penalizată cu 1 punct • Etapa viitoare: FC Argeș - Petrolul, Astra - Farul, FCM Bacău - Dinamo, Gloria Bistrița - Ceahlăul, „U" Craiova - UMT, FC Național - Rapid, Sportul - Oțelul, Steaua - TC Brașov. De departe cel mai bun om al Craiovei, Ștefan Grigorie le-a înnodat de cîteva ori picioarele fundașilor rapidiști I V*/ JI-V /""'v /X Kr-X I 1 r——J I Í I I 11*—^ I -**4 KJIV-/ W V-/ 1 v—A s-a deschis magazinul tău Orange Calea București bloc M8, parter La magazinul Orange cumperi produsele noastre, plătești factura, obții consultanță în legătură cu abonamentul ades, asiști la demonstrații ale noilor servicii și ai service pentru telefonul tău. □ □ □ □ [UNK] □ □ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] ț 4