Gazeta de Sud, noiembrie 2002 (Anul 8, nr. 2335-2360)

2002-11-26 / nr. 2356

SF oltenesc, francezi extratereștri, Interpol și capre In călduri Toți îl știu de Florea a lu' Cucu și este în permanență urmărit de „francezi“ prin intermediul unui aparat sofisticat, extraterestru. A devenit „vedetă“ In Caraula, cînd și-a luat porcii să stea cu el în casă. După ce animalele au dărîmat și incendiat casa șefului de la Interpol, Florea s-a hotărît să le vîndă. Cei patru godaci i-au adus lui Florea suma de 50 de milioane de lei. Numai că „francezii“ i-au furat lui Florea 33 de milioane din cîștig. Așa se face că fostul coleg de cameră al porcilor a rămas doar cu un carnet de cec pe care este înscrisă suma de 15 milioane. De la vizita farfuriei zburătoare a francezilor, Florea n-a mai pus pline în gură. Pentru că a rămas și fără bani, și fără țigla de pe casă, pagina ". Fosta conducere a Direcției Județene pentru Protecția Drepturilor Copilului Dolj - urmărită penal iar părintesc Lucrătorii Poliției Economico-Financiare doljene au dispus începerea urmăririi penale împotriva a cinci persoane, actuale sau foste angajate ale Direcției Județene pentru Protecția Drepturilor Copilului (DJPDC) Dolj. Este vorba despre Luminița Aurora Popescu - fosta directoare a DJPDC Dolj, Elena Cismărescu - fosta directoare economică, Ion Manea - fostul șef al Serviciului Administrativ, Paula Țuțu - șefa a Centrului de Plasament Dioști, respectiv Pompiliu Bălă - gestionar la același centru de plasament, în sarcina acestora a fost reținut faptul că, în perioada 2000-2001, au „aranjat“ o serie de licitații, plătind pe anumite produse - în special alimente destinate copiilor instituționalizați - prețuri exagerate față de alte oferte. De asemenea, anumite reparații efectuate la Centrul de Plasament Dioști au fost plătite la o valoare mai mare decît devizul de lucrări. Tot în sarcina lor s-a reținut faptul că anumite sume de bani provenite din donații destinate copiilor au primit alte utilizări, cum ar fi achitarea unor facturi telefonice. Prejudiciul total se ridică la circa 135 de milioane de lei. Cei cinci sînt învinuiți pentru abuz în serviciu contra intereselor publice și deturnare de fonduri, infracțiuni pedepsite cu pînă la cinci ani de închisoare. (A.D.) Elena Cismărescu și Luminița Aurora Popescu Baroneasa Emma Nicholson, cetățean de onoare al Craiovei ș t Baroneasa Emma Nicholson de Winterborne va primi din partea oficialităților locale titlul de cetățean de onoare al Craiovei, ca apreciere pentru eforturile depuse în sprijinirea aderării României la structurile europene și euroatlantice. Distinsa doamnă a avut pînă în prezent o bogată activitate politică, fiind, între altele, reprezentant în Organizația Mondială a Sănătății, vicepreședinte al comisiei de afaceri externe a Parlamentului European și membru fondator a peste 50 de asociații de ajutorare a țărilor sărace. în semn de recunoaștere a preocupărilor științifice, ea a primit și titlul de Doctor Honoris Causa al North London University și al Academiei de Științe Economice din București. „Ne-a venit ideea să o facem pe baroneasă cetățean de onoare pentru că este fată bună, ține la România, la handicapați și la Craiova. I-am lansat deja invitația să fie prezentă la ședința ordinară a consiliului local pentru a primi cheia orașului și o medalie de onoare“, a declarat primarul Vasile Bulucea. De altfel, edilul șef al Craiovei este astăzi în Capitală, printre prioritățile sale aflîndu-se și încercarea de a o convinge pe baroneasă să vină în Bănie. (B.G.) de Stelian TANASE Iliescu și Năstase au dat declarații categorice împotriva corupției. Ei urmează în flanc după declarațiile mai vechi și mai noi ale ambasadorului SUA la București, ale lordului Robertson, care tocmai ne-a citit pe listă la Fraga. Și alții au vorbit despre furia asta din casa spînzuratului. Bruce Jackson, raportorul de țară UE, președintele Bush și dna Albright. Și asta numai ca să pomenim cîteva nume în grabă. Cînd președintele Iliescu a zis că s-au luat măsuri pentru stoparea corupției, sîmbătă, în Piața Revoluției, mulțimea a huiduit. Nu se înțelegea prea bine, sonorizarea nu era ce trebuia să fie, dar asta s-a auzit bine. La auzul cuvîntului magic „corupție", lumea a avut reacția care era de așteptat. Mai ales că nici nu era adevărat. Măsurile despre care a vorbit omul de la Cotroceni sînt ipotetice, poate or să vină în viitor, dar deocamdată nimic de semnalat. Vorba santinelei la raport. Mita, plicul cu bani, banii negri, economia subterană, foloasele necuvenite, comisioanele au devenit banalități. Cum ai ridica un pahar să bei apă. Mă întreb ca prostul, ce s-ar întîmpla dacă mîine ar avea loc o minune? Nimeni nu ar mai da și nu ar mai lua șpagă!!! Cred că România nu ar rezista la un asemenea șoc. S-ar prăbuși. Premierul are altă părere. Citez: „Acest demers (campania împotriva corupției - n.a.) ar putea însemna zguduirea fundațiilor unui întreg sistem, dar sînt hotărît să ducem această luptă pînă la capăt." Imi place cum sună. Să îi fie gura aurită! Un naiv ar putea chiar să creadă. Dacă ar trece la fapte, guvernul s-ar goli de mușterii, adică de miniștri. Așa, remanierea de care se tot vorbește s-ar face spontan. Dacă nu, atunci mi-e teamă că luptăm cu morile de vînt. Avînd în vedere și declarațiile de ultimă oră ale președintelui Iliescu, asistăm la un nou duel verbal. Ambii lideri încearcă să tragă foloase de imagine în dauna celuilalt. Pretextele sînt succesul de la Praga și vizita lui Bush. Acum, mai nou, tema de confruntare este corupția. Amîndoi însă sînt învinși dinainte. Corupția e un balaur prea al dracului în ziua de azi. Este chiar esența sistemului. Apreciez romantismul celor doi, care se avîntă într-o luptă riscantă, dar nu le văd un sfîrșit prea bun. Și Constantinescu - cu surle și trîmbițe -, pe post de cavaler fără de prihană, călare pe un cal alb, se agita tare de tot prin 1997. Și el, săracu', tot contra corupției. Campania a fost numai o apă de ploaie. Chiar o simplă diversiune bună de prostit lumea. Și să îi aducă pe gealații speriați de spectrul pușcăriilor cu portofelele la neică. Inițiatorii au avut si oarecari foloase. Domnii prinși la înghesuială s-au grabit sa cotizeze gras. Și așa, și totul s-a încheiat românește într-un bairam și o frăție, corupți și corupători, la un loc, fericiți. Rezultatul, zero. „Pupat toți Piața Independenți"! Domnul a dat, Domnul a luat. Nimeni nu a ieșit în pierdere. Ba unii s-au și pricopsit. Că doar nu faci politică de înalt nivel pe degeaba. Așa, ca să te afli în treabă. Vremurile au trecut. Lumea a mai uitat. Așa că acest episod din 2002 ni se pare inedit. Dar gesturile, mecanica lor sunt aceleași. Știți mina manglitorului, care deschide degetele și le rotește. Aia e. Invîrtește-te cum poți! E adevărat, cînd mai mulți îți spun că ești beat, trebuie să te duci acasă. Or, nouă ne spun de multă vreme tot felul de inși că a ajuns corupția cît casa. Și noi ne facem că nu o vedem. Așa ne stă nouă bine. Șmecheri. Cuppidița ne ochi. Să nu simjeâmpășuți. £ á,er și noapte. Acum, după Praga, va fi totuși mult mai greu să ascundem în continuare porcul în debara. Dă prost. Și se vede. In plus, grohăie și miroase urît. Cum tot e Crăciunul azi mîine, eu zic să scăpăm de el. Iar după sărbători, chiar să vidanjăm locul. Lăsăm curat. Mă rog, sau aproximativ. Campania asta este o reglare de conturi. Ideea: corupții mei sînt buni, ai tăi sunt niște tîlhari. Înd ai pe cineva în anturaj care mai ciupește și el un milion- două de dolari, poți să îl aduci la sentimente mai bune dacă îl sperii cu dosarul, cu flagrantul, cu ieșitul în presă. Va fi tare de tot, dacă vor începe să fie scoși în față marii mafioți. Dacă domnii implicați în afaceri grase, care politician, care bancher, care contrabandist, vor depune armele. Ca niște soldați disciplinați, care și-au făcut cu onor datoria față de patrie. Pentru ca patria e acolo unde e bine. Corupția și instrucția Locomotiva unui tren pagina 3 de persoane a deraiat în apropiere de Bumbești Jiu în blocurile din Slatina numite „șerpărie“ Sute de familii nu au apă de peste patru luni Pagma. 5 Război pentru șefia BNS Dolj pagina 5 Liderii mai multor sindicate afiliate la Blocul Național Sindical au cerut înlocuirea lui Victor Peța din funcția de președinte al filialei Dolj a confederației. într-o ședință cu cîntec, ținută în urmă cu o săptămînă, Peța a fost schimbat cu Costinel Niță, liderul sindical de la MAT Craiova și al filialei confederației Sygma. Ulterior, alegerile au fost anulate pe motiv că reprezentanții sindicatelor de la MAT, IUG și DAEWOO Craiova nu avuseseră drept de vot. Deși spun că au plătit în fiecare lună întreținerea, familiile din blocurile de garsoniere G1, G2 și G3 de pe strada Drăgănești, care fac parte din Asociația de proprietari nr. 23, nu au apă în locuințele lor încă din vară. Jocuri de culise în arena sindicală <.AITA «Ic SOICOTII MAX AI, CTT CAITOR DE PUETCTIATIERI Telefoanei redacției: Craiova 0251/41.31.01, 41.32.00; Tîrgu Jiu 0253/21.26.00; Dr. Tr. Severin 0252/32.32.47; Slatina 0249/41.60.49