Gazeta de Sud, ianuarie 2003 (Anul 9, nr. 2385-2409)

2003-01-28 / nr. 2406

TIraJ: 29.506 EDIȚIE PENTRU ABONAȚI «;iVKi:rom: 1 lima abonament 70.000 lei IlUtiu de la chioșc 130.000 lei ABONEAZĂ-TE! 41.22.53 Reclamații pentru abonații la rețeaua proprie de difuzare, tel. 419344 Radio Sud Craiova a 974 FM wwww.roc’,OSL“ro ›Jr 90,4 m www.radiosud.roA Radio Sud Severin severin Nr. 2406 *— Director: Adrian VOINEA 12 pagini Singura stradă plombată în Craiova este cea a primarului Bulucea Sătul de gropile din asfalt, nea Vasile Bulucea, primarele craiovenilor, s-a decis pînă la urmă să ia măsuri, ordonînd astuparea craterelor iscate, cică, de iarna grea și de corozivul material antiderapant. Muncitorii de la Drumuri și Poduri au băgat la cap și s-au pus ieri pe treabă. Cu un compresor, o roabă și cîteva lopeți, s-au apucat să peticească riscat cratere, doardoar le-o mai trece șoferilor cheful de blesteme. Doar că prima stradă pe care au astupat gropile - și singura, pînă acum, cel puțin - este strada Constantin Brâncuși. Nu atît de plină de gropi ca altele, dar e strada pe care locuiește chiar... Vasile Bulucea. (A.D.) Muncitorii și-au băgat lopețile în „plombele lui Bulucea“ Studenții craioveni, victime «. _ ■ m%£ ■ [UNK] ale dictam pagina „Nu știu în care moment al istoriei universității luarea notițelor s-a transformat în dictare, dar cert este că acest obicei a devenit universal răspîndit în toată universitatea într-o eră a informațiilor în care există zeci de posibilități de transmitere a informației mult mai eficiente decît dictarea...“. Așa-și începe un student craiovean misiva către Gazeta de Sud. Consiliul LPF a anulat suspendarea lui Florin Prunea Consiliul Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF), care s-a întrunit ieri, a hotărît să ridice suspendarea pronunțată împotriva portarului echipei FCM Bacău, Florin Prunea. Consiliul LPF a hotărît casarea deciziei nr. 1/2003 a Comisiei de Apel, pronunțată pe 23.01.2003, și l-a sancționat pe Prunea cu un ultim avertisment și o penalitate de 5.000 de dolari, plătibili în lei, la cursul BNR, din ziua plății. Această măsură a fost luată în urma analizării cererii înaintate de către jucătorul Florin Puunea, privind reducerea sancțiunii dictate de Comisia de disciplină și micșorate de Comisia de Apel a LPF. Florin Punea a fost suspendat, pe 9 ianuarie, de Comisia de Disciplină a LPF pentru nouă luni și a fost amendat cu 16 milioane de lei, în urma declarațiilor făcute în presă la adresa oficialilor LPF după mitingul AFAN, desfășurat pe 20 decembrie 2002. Pe 23 ianuarie, Comisia de Apel a Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF) i-a redus suspendarea lui Florin Prunea, de la nouă la șase luni, păstrînd penalizarea de 16 milioane de lei. (MEDIAFAX) CURS VALUTAR Dolar SUA 33.164 EURO 36.072 Gram de aur 395.364 Mischie renunță la șefie . Liderul PSD Gorj Nicolae Mischie a declarat ieri că vrea să renunțe la președinția Agenției de Dezvoltare Sud-Vest Oltenia, ca să-și poată promova propriile proiecte, pentru care dorește finanțare PHARE. El a precizat că va propune acest lucru în cadrul Comitetului director al agenției, care se întrunește astăzi la Rîmnicu Vîlcea, și că nu cunoaște cu exactitate procedura prin care poate fi înlocuit din funcție. Liderul PSD Gorj afirmă că „nu merită“ să rămînă președinte, mai ales că două dintre proiectele pe care el le-a înaintat pentru finanțare PHARE au fost depunctate și respinse. Nicolae Mischie crede că, dacă nu ar fi fost în fruntea Agenției, ar fi putut să se ocupe mai bine de proiecte și să obțină finanțarea nerambursabilă. El a declarat că s-a gîndit deja la alte două proiecte pe care vrea să le întocmească, după ce, în ultimul an, a pierdut o finanțare de 60.000 de euro. Mischie conduce Agenția de Dezvoltare Regională Sud-Vest Oltenia din vara anului trecut și are mandat pentru un an. (G.T.) w Afüaiash UH Duminică, o mulțime formată din nostalgici s-a înghesuit în cimitirul Ghencea ca să îl aniverseze pe Ceaușescu. Fenomenul e destul de pitoresc. Unii uită repede nopțile petrecute la cozi, apartamentele înghețate, demolările. Uită mitingurile cu scandări pînă te durea gura. Uită programele teve de două ceasuri pe zi, alb-negru, în care numai dictatorul apărea color. Uită prea repede frica, Securitatea care pîndea pe la colțuri, în telefoane, după ferestre. Se băgase chiar în paturile noastre. Nu mai reușeam să fim singuri o clipă. Apoi puzderia de informatori. Se aflau pretutindeni. Nu spuneai nimic și apăreai pe un raport că ești dușmănos, că spui bancuri cu tovarășu' și tovarășa. Că visezi să emigrezi. Că te scobești în nas, că rîgîi, că nu dormi bine, că ai doi saci de cartofi în pivniță, că nu îți iubești vecinii etc. S-a uitat repede, prea repede, corupția devastatoare. Totul se trafica, de la slujbe la un kilogram de carne, de la un apartament, la diplome. Benzina se trafica pe sub mînă. Pașaport foc. In cazul în care cereai cumva unul, deveneai suspect. Și dădeai de dracu' sau de frati-su! Dar și aici, dacă plăteai cui trebuie, te descurcai. Totul era de vînzare. Era o lume de troc. Maeștrii economiei subterane, negre, aveau de toate. Ei pe de o parte a șanțului, noi, pe cealaltă. Trăiam cu toții în lumi izolate și paralele. Fiecare cu realitatea lui lui Ceaușescu, deasupra, tronînd bîlbîit și peltic, cu mințile pierdute pe jumătate. O țară întreagă îl privea de silă, de milă la televizor. CALENDAR ORTODOX Cuvioșii Efrem Șirul, Paladie și Iacob VREMEA ÎN OLTENIA Craiova Slatina Tîrgu Jiu Dr. Tr. Severin -2 ° C- 2 ° C -1*C- 2 ° C -3 ° c - rc 6 ° C- 3 ° C www.gds.ro Marți, 28 ianuarie 2003. Preț 5.000 lei Un băiețel din municipiul Alexandria și-a omorît sora mai mică, înjunghiind-o cu un cuțit, iar apoi a susținut că a făcut totul în vis, asemenea unui personaj dintr-un film de groază, informează Inspectoratul General al Poliției. Duminică, în jurul orei 1.00, tatăl copiilor a anunțat telefonic dispeceratul Inspectoratului Județean de Poliție Teleorman că fiul său Florin- Cristian G., de 13 ani, și-a înjunghiat sora mai mică, Mihaela, de nouă ani, iar fetița a murit în timp ce era transportată la spital. Echipa de anchetatori care s-a deplasat la locuința familiei celor doi copii, a stabilit că, în jurul orei 24.00, Florin s-a trezit din somn, a luat un cuțit de pe masa din sufragerie și a lovit-o de mai multe ori cu el în piept și în abdomen pe sora sa, care dormea. Băiatul le-a declarat polițiștilor că în momentul în care a înjunghiat-o pe sora sa nu era conștient deoarece visa că acționează asemeni unui personaj din filmul „Scream 3“. Polițiștii au întocmit pe numele lui Florin-Cristian, care este elev la o școală din Alexandria, un dosar penal pentru omor calificat. Băiatul urmează să fie internat la Spitalul de Neuropsihiatrie din localitatea teleormăneană Poroschia, unde va fi suspus unei expertize. Scena din filmul „Scream 3", pelicula care l-a inspirat pe Cristian Românii se înghesuie să clștige 1,5 milioane de dolari Cîștigurile aflate în joc, săptămîna aceasta, la primele două categorii de la jocul 6/49 sînt uriașe, ridicîndu-se la peste 1,5 milioane de dolari pentru cine va ghici toate cele șase numere și la aproximativ un miliard de lei și o mașină pentru cei care vor avea doar cinci. Loteria Națională informează că premiul de peste un milion de dolari - cel mai mare acordat vreodată la extragerea 6/ 49-a rămas în joc și după extragerea de duminică, întrucît nimeni nu a ghicit cele șase numere cîștigătoare. în aceste condiții, pentru extragerea viitoare, marele premiu va depăși echivalentul în lei a 1,5 milioane de dolari, însumînd reportul de 47,8 miliarde de lei, plus încasările de pînă duminică. La categoria a doua, reprezentanții Loteriei estimează un cîștig unitar constînd într-un miliard de lei și un autoturism Dacia 1310. Cele mai mari cîștiguri adjudecate pînă acum la 6/49 au fost de un milion de dolari (ianuarie 2001, în București), 920.000 de dolari (noiembrie 2002, în Timiș), 876.000 de dolari (mai 2002, în Maramureș) și, de trei ori, în jur de 500.000 de dolari (în 2001, în București, Brașov și Galați). Primul dintre premii - încasat în cele din urmă de un subofițer SPP - s-a aflat în centrul unui scandal în urma căruia bărbatul care a pretins inițial că este posesorul biletului cîștigător a fost condamnat la închisoare (MEDIAFAX) <*A/,iriA ,i sun - nmm.u in ONMIO. Euro a Leul a deschis săptămîna în scădere puternică față de moneda europeană, care a crescut semnificativ pe piețele internaționale, Banca Națională a României (BNR) anunțînd un curs de referință peste pragul de 36.000 lei/ euro. Cotațiile leu/dolar au deschis puțin peste 33.300 lei/dolar - nivel la care s-au realizat foarte puține tranzacții și au coborît la 33.260 - 33.280 lei/dolar, acesta fiind primul prag de staționare. O dată cu deprecierea dolarului pe piețele internaționale, cotațiile au scăzut la 33.210 - 33.230 lei/dolar, după care au urmat intervalele 33.190 - 33.210 lei/dolar și 33.160 - 33.180 lei/dolar - nivel la care banca centrală a anunțat cursul de referință. Minimul atins în ședința de ieri a fost de 33.120 - 33.150 lei/dolar, tranzacțiile efectuîndu-se în jurul valorii de 33.140 lei/ dolar. La închidere, dolarul se cota puțin mai sus, în intervalul 33.140 - 33.170 lei (MEDIAFAX) trecut pragul de 36.000 de lei