Gazeta de Sud, aprilie 2004 (Anul 10, nr. 2765-2789)

2004-04-23 / nr. 2783

GAAKTA de SUD, Vineri, 23 aprilie 2004 Turneul de tenis de la Monte Carlo Ravel a ratat calificarea în sferturi Universitatea a retrogradat Andrei Pavel a ratat ieri calificarea în sferturile de finală ale turneului de la Monte Carlo, dotat cu premii în valoare totală de 2,42 milioane de euro. în optimi, „Cneazul“ a cedat în trei seturi, 6- 4,1-6,4-6, în fața argentinianului Guillermo Coria, cap de serie numărul 3, după două ore de joc. Coria, finalist anul trecut la Monte Carlo și numărul patru ATP, a pierdut primul set la 4, dar s-a impus în al doilea cu 6-1. în setul decisiv, echilibrul s-a menținut pînă la 2-2, după care sud-americanul a realizat breakul, după care fiecare din cei doi jucători și-a cîștigat serviciul. Bilanțul confruntărilor directe dintre cei doi sportivi este acum egal, după ce românul cîștigase în fața lui Cozia în 2002, în primul tur al Mastersului de la Paris, în trei seturi, 6-2, 6-7, 6-2; în sferturi, argentinianul va da piept cu învingătorul dintre Fabrice Santoro (Franța) și David Nalbandian (Argentina). Pavel se calificase fără probleme în turul al treilea, după ce-l depășise fără drept de apel pe suedezul Jonas Björkman, cu scorul de 6-2, 6-0. Alte rezultate din turul doi în turul secund al turneului de la Monte Carlo s-au mai înregistrat rezultatele: Marat Safin (Rusia) - Max Mimnîi (Belarus) 6-4, 6-3, Agustin Calleri (Argentina) - Nicolas Escude (Franța) 6-2,6-3, Fabrice Santoro (Franța) - Taylor Dent (SUA) 6-3,6-2, Ivan Ljubicic (Croația) - Martin Verkerk (Olanda, nr. 14) 6-3,6-2, Tim Henman (Marea Britanie, nr. 6) - David Sanchez (Spania) 6-3, 6-7, 6-3, Lleyton Hewitt (Australia, nr. 16) - Gaston Gaudio (Argentina) 1-6, 7-6, 6-1, David Nalbandian (Argentina, nr. 7) - Felix Mantilla (Spania) 6-0, 5-7, 7-6, Nicolas Massu (Chile, nr. 9) - Feliciano Lopez (Spania) 6-2, 6-4, Carlos Moya (Spania, nr. 5) îl învinge prin abandon pe Jarkko Nieminen (Finlanda). Santoro, „veteran" la Monte Carlo Francezul Fabrice Santoro a aniversat a 14-a sa prezență la turneul de tenis de la Monte Carlo, după ce l-a învins în turul doi pe americanul Taylor Dent cu 6-3,6-2. Santoro (31 ani), număuul 76 mondial, nu este cel mai vîrstnic din circuit, dar nici un alt jucător nu a reușit să adune mai multe prezențe la turneul din Monte Carlo. Tenismenul francez a debutat la acest turneu în 1989, la 16 ani, și a ratat participarea la doar două ediții, în 1994 și 1999. • Marian APIPIE Pentru că a ajuns în optimi, Pavel s-a ales cu 26.730 de euro și cu ÎS puncte ATP. „Iron Mike“ revine in ring Tyson va debuta în K-1 Fostul campion mondial de box la categoria grea, americanul Mike Tyson, va debuta în turneul de lupte K-1 în această vară. „După mai multe luni de negocieri cu Tyson și cu reprezentanții săi, am semnat un contract pe 11 aprilie“, a declarat Sadaharu Tanikawa, unul dintre responsabilii acestei competiții, care combină elemente din kickboxing, karate și taekwondo. Detaliile financiare ale contractului nu au fost date publicității și nici numele adversarului lui Tyson pentru primul său meci în K-1, care ar putea avea loc pe 31 iulie. Organizatorii ar fi dorit ca întîlnirea să se desfășoare în Japonia, țară în care K-1 se bucură de o mare popularitate, dar au renunțat la această idee din cauza dificultăților pe care Tyson le-ar fi întîmpinat în obținerea vizei de intrare. în aceste condiții, „Iron Mike“ își va face probabil debutul ca luptător de K-1 pe teritoriul american. Printre posibilii adversari ai lui Tyson ar putea fi fostul jucător de fotbal american Bob Sapp, care a reușit să-și facă un nume în K-1. Cei doi au avut un schimb dur de replici cu ocazia unei reuniuni K- 1 care a avut loc anul trecut, la Las Vegas. (M.A.) Turneul de box de la Göteborg Victorie pentru Ionuț Gheorghe După ce Bogdan Dobrescu (51 kg) și Viorel Simion (57 kg) au cîștigat meciurile din prima zi a turneului de box de la Göteborg (Suedia), competiție contînd pentru calificarea la Jocurile Olimpice, miercuri seară a fost rîndul lui Ionuț Gheorghe (64 kg) să urce în ring. Pugilistul român s-a descurcat foarte bine, obținînd victoria la puncte (51 -28) în fața sîrbului Zoran Mitrovic, trecînd și el în turul următor. Reamintim că la acest turneu participă 85 de boxeri din 34 de țări, iar finaliștii la categoriile 51, 57, 64 și 75 kg se vor califica la Olimpiada de la Atena. (M. A.) SP^RT Handbal (m), Liga Națională Echipa care are în palmares două titluri, o cupă a României și multiple prezențe în cupele europene va juca din sezonul viitor în Divizia A Universitatea Petrolul Craiova nu a putut fructifica singura șansă pe care o mai avea de a se menține în Liga Națională (oltenii aveau nevoie de victorie pentru a prinde in extremis un loc de baraj), fiind învinsa miercuri după-amiază, pe teren propriu, de Bucovina Suceava; în urma acestui eșec, formația olteană este practic retrogradată din prima ligă, unde, cu excepția cîtorva sezoane, a evoluat din 1984. După un joc în care craiovenii s-au mișcat destul de bine în prima repriză, cînd scorul a fost egal 17-17, dar slab în partea secundă, Universitatea a pierdut în final la trei goluri diferență, moldovenii, care se aflau și ei în aceeași postură, impunîndu-se cu 32-29. Totul a pornit de la greșeala lui Șoancă, handbalistul oltean fiind descalificat în minutul 40, după o intervenție mai dură asupra unui adversar, care a fost și transportat la spital din cauza unei hemoragii la nas. „Din acel moment totul s-a dat peste cap, Șoancă fiind un jucător de bază. Dar au mai fost și alte motive: forma slabă a lui Florea, lipsa unor rezerve pe măsura titularilor. Asta este, într-un fel era de așteptat. Este păcat pentru o formație care are totuși în spate un palmares notabil“, a afirmat tehnicianul Universității, Sebastian Dobeanu, cel care s-a aflat la echipă de mai bine de zece ani. „Este greu în situația actuală, dar nu avem ce face. Trebuie să o luăm de la capăt, îmi pare rău pentru unii jucători care au crescut cu această echipă, ca Pavel, Rusu, Șoancă, și care au pus mult suflet“, a mai completat Dobeanu. Universitatea s-a prezentat în următoarea formulă: Rusu - Stoica (2), Purcărea (6), Florea (2), Șoancă (4), Marinică (4), Fl. Pavel (11). Au mai jucat: Antonam, Uță, Cordescu, D. Popescu, M. Ionică. în etapa viitoare (26 mai), handbaliștii craioveni vor juca tot acasă, cu Safilat Arad, dar întîlnirea va fi doar una de palmares. (M.A.) Campionatul European de haltere Adrian Jigău a cucerit trei medalii Sportivul Adrian Jigău (categoria 62 de kilograme) a cîștigat medalia de aur la stilul aruncat, în cadrul Campionatelor Europene de haltere de la Kiev. Jigău, care a ridicat 165 de kilograme la aruncat, s-a aflat la egalitate cu bulgarul Sevdalin Angelov, dar a obținut victoria deoarece cîntărește cu 350 de grame mai puțin. La aceste Europene, halterofilul român și-a mai trecut în cont, pe lîngă aur, și medaliile de argint și bronz. La total, Jigău a obținut argintul, cu 297,5 kilograme, fiind devansat de bulgarul Angelov, cu 302,5 kilograme, iar la stilul smuls, bronzul, cu 132,5 kilograme, fiind întrecut tot de Angelov și de grecul Sabanis, ambii cu 137,5 kilograme. e timpul să vii la Orange La Orange poți să suni pe oricine, oricând la țî orice abonament până la 30 aprilie și primești 20 de minute lunar, pe viață, în orice rețea națională. Și asta nu e tot:ai o opțiune gratuită, la alegere, în primele 2 luni de abonament și 100 de mesaje scrise naționale gratuite pe lună, în primele 2 luni de abonament 10 USD reducere (TVA inclus) la telefoanele Nokia 351 Oi, Samsung CS00, Siemens C60, Sagem MiX-5m, Sagem myX-2, când prezinți cuponul din presă sau din pliant. Sagem moy X-1 16 USD Alcatel OT320 18 USD Semens A 55 32 USD Sagem myX-2 Sagem MX-5m Nokia 3510i 49 USD 64 USD 89 USD Siemens C60 Samsung C100 + cameră foto 99 USD 105 USD pentru a beneficia de oferta promotional, opțiunea aleasă Hțial trebuie menținută activă In primele 2 luni de abonament, prețurile nu includ TVA; telefoane disponible în Mia stocului, oferta este valabiâ la magazinul propriu și la partenerii Orange din județul Dol. (cuponreducere 10 USDmÂ inclus):............................................................. a Decupează acest cupon, vino cu â la magazinul propriu sau la partenerii Orange din județul Dojș la acces, indiferent de tipul de abonament ales, la oferta Orange pentru telefoanele Nokia 3510, Samong C100, Siemens C60, a Sagem MIXom, Sagan my X-2, cu reducere de 10 USD (TVA hc).. Ofertă valabilă până la 30 aprilie. Telefoane disponibile limita stocului. Pentru un abonament cu unul dintre cele cinci telefoane se acceptă un singur cupon. ți se ramoretează de către vânzătorul CXEXEDCXTD Son. [ITIlXriINXniD iiiinainiDiiH mm mmmmmmmmmmmmc ] □ □ L: