Gazeta de Sud, octombrie 2006 (Anul 12, nr. 3537-3562)

2006-10-14 / nr. 3548

X Director: Adrian VOINEA Nr. 3548 | 16+16 pagini | www.gds.ro | Sâmbătă, 14 octombrie 2006 | Preț: 1 RON Pe drumul cel bun Tinerii Craiovei se bucură, au de ce Universitatea a obținut ieri a doua victorie consecutivă. Jucătorii lui Fane Stoica au învins Ceahlăul lui „Pinalti“ cu 1-0, după un joc fără strălucire, și au urcat o poziție în clasament, până pe locul 13. După o primă repriză în care a irosit două ocazii mari de a înscrie, Știința a punctat decisiv în minutul 52, gol care a schimbat cursul meciului. Nemțenii au ieșit la joc, au lăsat spații libere în apărare, dându-le judeților ocazia să contraatace periculos, fără rezultat însă. Antrenorul Stoica s-a declarat mulțumit de evoluția jucătorilor săi și a promis că, prin antrenamente dure și disciplină de fier, Universitatea va ajunge o echipă mare peste câțiva ani. pagina 16 Un ofițer de poliție din județul Gorj, care a fost condamnat definitiv pentru mai multe infracțiuni, și-a continuat activitatea timp de un an și jumătate de la emiterea sentinței ca și când nimic nu s-ar fi întâmplat. Doinel Popescu, inspector principal în cadrul Inspectoratului Județean de Poliție (IJP) Gorj, a fost eliberat din funcție prin ordin al ministrului Vasile Blaga abia la începutul acestei luni, deși acesta fusese condamnat definitiv de înalta Curte de Casație și Justiție, în luna februarie a anului trecut, la doi ani și jumătate de închisoare cu suspendare, pentru fals și tentativă de înșelăciune. Potrivit conducerii IJP Gorj, polițistul a dat în mai multe rânduri declarații pe proprie răspundere că hotărârea definitivă nu a fost încă pronunțată. Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al Poliției Gorj, a spus că inspectorul principal de poliție nu și-a anunțat superiorii cu privire la situația juridică. Conform legii, hotărârea definitivă trebuia transmisă imediat instanței de fond, în cazul de față Curtea de Apel Craiova, care era obligată să anunțe în cel mai scurt timp instituția unde persoana condamnată își desfășoară activitatea. A înscenat un accident de circulație Dosarul în care Doinel Popescu a fost condamnat definitiv nu are legătură cu activitatea sa în cadrul IJP Gorj. în toamna anului 2003, acesta a înscenat un accident de circulație, pentru a intra în posesia unei polițe de asigurare de la ASIROM, în sumă de peste 120 de milioane de lei. Polițistul a primit spre folosință de la fostul prefect de Gorj, Mugurel Surupăceanu, un autoturism străin, fără ca între aceștia să se încheie un document. Câteva luni mai târziu, Doinel Popescu a fost implicat într-un accident de circulație, autoturismul său fiind lovit de Dacia condusă de Florian Daniel Popescu, inginer la Exploatarea Minieră Rovinari, care nu avea încheiată asigurarea auto obligatorie. Pentru a nu plăti reparația celor două automobile din buzunar, cei doi s-au înțeles să însceneze accidentul în altă zi, după ce șoferul Daciei încheiase asigurarea auto. în localitatea Bumbești Jiu, cei doi s-au prezentat la un agent de circulație susținând că mașinile conduse de ei au fost implicate într-un accident rutier produs pe Defileul Jiului. Colegul lui Doinei Popescu a întocmit documentele necesare pentru constatarea avariilor produse, în vederea încasării asigurării, dar reprezentanții firmei de asigurări au observat unele neconcordanțe, astfel încât totul a ieșit la iveală. Doinei Popescu a fost trimis în judecată pentru fals în declarații, uz de fals și tentativă de înșelăciune. (A.I.) Polițist condamnat, în activitate PE APA SÂMBETEI George Călinescu fu surprins când, pe stradă, un tânăr ținând o jumătate de pâine în mână îl întrebă: „Domnule profesor, unde înflorește crinul?“. Călinescu fu puțin intrigat, dar privindu-i ochii luminoși, zâmbetul cald și chipul ce amintea de fii de ctitori zugrăviți în tindele vechilor biserici, cu acuarelă suferindă, acceptă dialogul. Aflând că este student în anul I la Litere, îi oferi ocazia și altor discuții. Și-l anunță că anul următor, lecția de deschidere se va numi IU „Unde înflorește crinul . Numai că în anul următor, studentul Radu Poenaru a fost exmatriculat din facultate. Tatăl său, inginerul Constantin Poenaru, era un inginer cu serioasă pregătire în Germania, iar fratele lui fusese primar al Craiovei. Crime suficiente pentru a fi arestați, chiar dacă aparțineau unei stirpe ilustre, din care făcea parte și Petrache Poenaru... Radu încearcă să intre la alte două facultăți, dar nu i se permite înscrierea. Rămâne în București, fiindcă acasă, la Craiova, nu avea ce mânca. Este hamal în gară ziua, iar noaptea figurant la diverse teatre. Obosit, până la urmă se întoarce acasă, când vede că din cărțile de mare valoare, din colecția de ziare și reviste vechi n-a rămas nimic, înnebunește. (Ca o ironie a sorții, casa Poenaru din fața grădinii Mihai Bravu a găzduit mult timp Laboratorul de Sănătate Mintală). A fost internat într-un sanatoriu din Ardeal. Având o fire blândă, i se permiteau plimbări prin jurul sanatoriului. Dar într-o zi a ajuns în curtea unei unități de securitate. Santinela l-a somat de trei ori să se oprească, dar el continua să culeagă maci. A tras: Radu s-a prăbușit peste niște maci, care au devenit și mai roșii. Mi-am amintit de această tristă poveste (pe care am scurtat-o mult) fiindcă acum dorim, sau am vrea să dorim, să elucidăm niște drame ale trecutului, căutând posibilii vinovați. Cazul Poenaru ne arată cât de complexă este problema stabilirii vinovățiilor. E de vină santinela că l-a omorât? Dar era în post și s-a supus disciplinei militare. Sunt de vină cei care l-au arestat pe tatăl și unchiul său? Dar și aceștia au fost executanți. Ca și judecătorii care i-au condamnat. Ca și cei care au regizat și realizat exmatricularea. Nici una din aceste categorii nu este absolvită de răspundere. Dar vina cea mai mare o au cei de sus, care luau deciziile și apoi le transmiteau subalternilor, care le executau fie din teamă, fie din convingere. Trebuie distinsă atunci culpa morală, cea mai condamnabilă, de cea fizică. Se poate pune întrebarea de ce, alături de „dușmanii poporului“, erau atât de oropsiți și urmașii lor. Fiindcă puterea era conștientă că o generație crescută într-o anumită ambianță, după anumite principii, va copia comportamentul generației anterioare. Realitatea zilelor de azi confirmă acest adevăr, care, în acest caz, este foarte trist. Fără îndoială, o parte din realitățile trecutului trebuie cunoscute. (Tot adevărul nu va putea fi cunoscut niciodată). Dar ne-am propus prea multe și în condiții mai mult potrivnice decât favorabile. Dorim să perfectăm cadrul care să ne permită să intrăm în UE, să demascăm crimele comunismului, să-i deconspirăm pe securiști și pe informatori, să identificăm elita comunistă care a jucat un rol nefast central, să aflăm adevărul despre Revoluție și Mineriadă, să demascăm marii corupți. Continuare în pagina 3 Unde înflorește crinul de Cezar AVRAMESCU ^-CRÂlO 1 Titlurile zilei EVENIMENT/ PAGINA 2 Partid pe voturile pușcăriașilor Deputatul Nati Meir a venit ieri la Craiova pentru a-l ajuta pe Sile Cămătaru să se întoarcă la București, dar și pentru a anunța crearea unui adevărat partid popular, bazat pe sprijinul deținuților ACTUALITATE / PAGINA 3 SCT, amendată la prefectură Nimic nu s-a schimbat în șantierul deschis din fața sediului Prefecturii Dolj, real pericol pentru craioveni, chiar dacă inspectorii de muncă i-au avertizat și amendat pe constructori SOCIETATE/PAGINA 5 S-au finalizat lucrările la Urgență Spitalul de Urgență Craiova va fi dotat până la sfârșitul anului cu aparatură modernă de monitorizare pentru urgență GAZETA de S17D angajează DISTRIBUITORI ABONAMENTE pentru N. Titulescu, G. Enescu și Brestei-Râului Relații la telefon: 0251/412.253 Penalitățile companiilor AVAS, anulate? AVAS ar putea decide anularea penalităților de întârziere aferente datoriilor bugetare acumulate de marile companii aflate în portofoliul său, dacă proprietarii vor investi sume comparabile cu datoriile înregistrate. Procedura va fi prezentată Comisiei Europene înaintea luării unei decizii. Printre companiile care ar urma să beneficieze de ștergerea penalităților de întârziere se numără, conform unor surse oficiale, Aversa București, Electroputere Craiova, Rulmentul Brașov și Nitramonia Făgăraș. Specialiștii din instituțiile de stat lucrează deja la elaborarea documentației necesare pentru anularea penalităților și este posibil să fie promulgată o lege unică pentru toate aceste firme. (F.C.) Irinel Columbeanu, rănit în accident Irinel Columbeanu a fost implicat ieri într-un accident rutier, după ce mașina în care se afla a lovit o utilitară care transporta băuturi răcoritoare pe Drumul European 70, în apropiere de stațiunea Băile Herculane. Columbeanu se îndrepta către Timișoara pentru a participa la lansarea unei cărți, în jurul orei 17.00, la 11 rro la locioo lor»alitatea Mehadia, mașina condusă de Irinel a scăpat de sub control și a intrat în autoutilitară. Martorii spun că în autoturism se afla și soția sa, Monica, cei doi suferind doar răni ușoare. Soții Columbeanu au fost transportați cu elicopterul personal la Spitalul Județean din Timișoara pentru îngrijiri. IU fi i