Gazeta de Sud, ianuarie 2007 (Anul 13, nr. 3613-3637)

2007-01-15 / nr. 3623

21 EVENIMENT Ținute elegante, coafuri de ocazie, mâncăruri alese, o orchestră și interpreți ai cântului popular arvaniți special pentru ei, alături de invitați de seamă, sunt doar câteva din ingredientele Revelionului ospătarilor organizat sâmbătă seară la Restaurantul Flora, din Craiova. ALIna CARAMAN DĂNESCU în majoritatea orașelor țării, în prima jumătate a lunii ianuarie sunt organizate Revelioane speciale pentru cei care pe parcursul unui an, indiferent de sărbătoare sau zi, ne servesc amabil la mese, încercând să ne transforme serile în unele cu totul speciale. Dincolo de problemele personale pe care orice om le are, ospătarii trebuie, deontologia le cere, să fie zâmbitori, frumoși, extrem de amabili și atenți. Pentru cei care au ales această meserie, nopțile sunt albe, familia și copiii situându-se de cele mai multe ori, din păcate, pe locul doi, după slujbă. Și cum Crăciunul și noaptea de Revelion i-au prins pe cei mai mulți dintre ei „de serviciu“, șefii lor s-au gândit să le ofere o noapte, devenită deja tradiție în Craiova, cunoscută sub denumirea de Revelionul ospătarilor. Revelion pe 13 ianuarie Pe 13 ianuarie, Restaurantul Flora a fost special aranjat pentru toți angajații restaurantelor care fac parte din aceeași societate „Parc“. Au lăsat la o parte uniformele de serviciu, femeile și-au ales rochii de ocazie superbe, cu trenă, bărbații și-au îmbrăcat costumele alese și și-au dat întâlnire încă de la ora 20.00 în locația în care zilnic își desfășoară activitatea. Ștafeta de a fi serviți au lăsat-o învățăceilor, elevilor practicanți ai liceelor de profil economic din Craiova. Sala cea mare a restaurantului a fost împodobită în straie de sărbătoare, dovadă de respect pentru cei care timp de aproape un an muncesc zi și noapte. Baloane colorate, beteală, mesele și scaunele îmbrăcate în huse strălucitoare, aranjamente florale și lumânări decorative așezate pe mese au dat un aer cu totul aparte acestei zile de sărbătoare. Și cum orice petrecere nu are nici un farmec fără o muzică pe măsură, au fost invitați interpreți speciali, alături de o orchestră adusă din Roșiori. Sute de ospătari s-au bucurat alături de familiile lor în noaptea considerată de ei de Revelion, chiar dacă a fost organizată cu mult după 31 decembrie. Alături de ei, conducerea consiliului județean a ținut să îi felicite pentru munca depusă, pentru amabilitatea și profesionalismul lor și să sărbătorească împreună o noapte specială. în plus, Ion Prioteasa, președintele Consiliului Județean Dolj, a făcut promisiunea că în cel mai scurt timp posibil județul va avea o linie de transport aerian internațional, pentru a da șansa ospătarilor 99--------De data asta, noi stăm la masă, iar acești copii care ne calcă pe urme în meserie ne servesc“. Marcela Dinuț, ospătăriță să fie cunoscuți chiar și la Hollywood. „Un an întreg muncim“ După numai două ore de la startul Revelionului ospătarilor, un frumos foc de artificii a transformat seara în una cu totul specială. Apoi, ospătarii au dovedit că știu să se distreze, ore în șir, până spre dimineață, prinzându-se în here sau dansând alături de pereche... Carafele de vin și bere nu au lipsit de pe mese, îmbiind la bună dispoziție. „Este Revelionul nostru, trebuie să profităm din plin de fiecare moment special oferit. Un an întreg muncim, indiferent că e sâmbătă, duminică, sărbătoare. La sfârșitul săptămânii avem nunți la care trebuie să servim, să fim atenți pentru ca mirii și mesenii să se simtă bine. De data asta, noi stăm la masă, iar acești copii care ne calcă pe urme în meserie ne servesc“, a povestit Marcela Dinuț, una din ospătărițele aflate în straie de sărbătoare la Revelionul special organizat pentru ea și colegii săi. Ospătarii au sărbătorit Revelionul Pensiunea Carul din Stele, pentru amatorii de tradiții Pensiunea Carul din Stele de la Beharca a fost inaugurată la sfârșitul săptămânii trecute, într-un cadru festiv și, totodată, tradițional românesc. Elena LATAN Pensiunea Carul din Stele s-a născut ca urmare a contractării, în anul 2004, a unui proiect Sapard de către soții Luisa și Gabriel Ghincea (patronii restaurantului craiovean Carul din Stele - n.r.). Aceasta este cotată cu patru margarete, are două niveluri, zece camere (număr impus pentru aprobarea proiectului și atragerea fondului european) cu pat matrimonial sau cu două paturi, sală de fitness, sală de conferințe și dotări de ultimă generație, dușuri cu vibromasaj, saună, internet, televiziune prin cablu, telefon, minibar. în curând vor fi date în folosință piscina, terasa, terenul de tenis, fotbal și echitație. Urmând specificul tradițional românesc în ceea ce privește designul interior și preparatele culinare, pensiunea își propune să atragă acei turiști interesați de vechiul mod de viață românesc, vizitatorii fiind invitați să asiste la „ritualuri“ precum tăierea porcului sau la pregătirea la proțap a animalelor sacrificate, dar și la o porție de sarmale cu mămăliguță și o cană de vișinată sau vin fiert. Finanțarea europeană pentru acest proiect a constat în suma de 100.000 de euro, dar investiția s-a ridicat, până în prezent, la 700.000 de euro. Prețul de închiriere a unei camere este de 40 de euro pe zi de cazare, sumă în care sunt incluse micul dejun și toate dotările pensiunii (internet, saună, fitness, piscină). Convorbirile telefonice în exteriorul pensiunii și produsele din minibarul fiecărei camere nu sunt incluse în prețul de cazare. Pensiunea își propune să atragă turiștii interesați de vechiul mod de viață românesc Prețul de închiriere a unei camere este de 40 de euro pe zi de cazare Urmărit internațional, prins la Bechet Polițiștii de la Punctul de Trecere a Frontierei Bechet au depistat sâmbătă un craiovean urmărit internațional care încerca să părăsească țara. l Aldeziz MARIN Un craiovean urmărit internațional în baza a trei mandate de executare a pedepsei cu închisoarea a încercat să profite de faptul că de la 1 ianuarie se poate ieși din țară doar pe baza cărții de identitate. Nu a reușit, pentru că a fost depistat de polițiștii de frontieră doljeni, când voia să părăsească țara. Sâmbătă, în jurul ora 23.40, s-au prezentat pentru a ieși din țară prin PTF Bechet, într-o mașină, patru cetățeni români, cu destinația Grecia. La controlul documentelor de călătorie, polițiștii de frontieră au avut suspiciuni asupra unui pasager al mașinii și s-a trecut la efectuarea verificărilor specifice. S-a constatat că suspectul, Ionuț Paul Avram, de 23 de ani, din Craiova, figurează în baza de date ca urmărit general și internațional, fiind recidivist și având emise pe numele său trei mandate de executare a pedepsei cu închisoarea. „Deși de la 1 ianuarie se poate circula în baza cărții de identitate, trecerea frontierei realizându-se mai simplu, polițiștii de frontieră doljeni sunt vigilenți la efectuarea controlului“, a declarat subinspector Dănuț Rudăreanu, purtător de cuvânt al Inspectoratului Județean al Poliției de Frontieră Dolj. Are de executat 8,6 ani de închisoare Conform polițiștilor din cadrul Inspectoratului de Poliție al Județului (IPJ) Dolj, craioveanul Ionuț Paul Avram era dat în urmărire internațională pentru că în perioada septembrie 2003 - aprilie 2004 a comis o mai multe infracțiuni. în noaptea de 8 spre 9 septembrie 2003, tânărul a sustras din depoul CFR Craiova o cantitate de motorină, fiind condamnat la 4,6 ani de închisoare pentru comiterea infracțiunii de furt calificat. Următoarele două dosare au fost deschise pe numele său pentru infracțiuni la regimul circulației, în noaptea de 16 spre 17 februarie 2004, Avram a fost depistat de polițiști conducând pe drumurile publice un autoturism fără a avea pemis de conducere, faptă pentru care a fost condamnat la doi ani închisoare. După doar două luni, în noaptea de 9 spre 10 aprilie, craioveanul a mai comis o infracțiune. I-a încredințat mașina cu jgri bună știință unei persoane care^of nu avea permis de conducere, faptă pentru care a fost condamnat la alți doi ani de închisoare. După ce polițiștii de frontieră l-au predat pe Ionuț Avram polițiștilor doljeni, acesta a ajuns în arestul IPJ Dolj. Avram a fost reținut când încerca să iasă din țară pe la Bechet Gazeta de Sud aduce autoritățile chiar la tine în cartier. Acum ai ocazia să le vorbești autorităților, față în față, despre problemele cartierului în care locuiești. Este dreptul tău să te faci auzit, este obligația lor să ia măsuri în fiecare lună. Gazeta de Sud va organiza o întâlnire între craioveni și autoritățile locale, cu scopul stabilirii și rezolvării problemelor unui anumit cartier. La întâlniri vor participa primarul Craiovei și alți reprezentanți ai administrației publice. Gazeta de Sud va monitoriza rezultatele întâlnirilor și va avea grijă ca promisiunile autorităților să se transforme în fapte, prezentând măsurile luate pentru rezolvarea problemelor discutate. Cartierul lunii: Valea Roșie Data întâlnirii cu autoritățile: Marți, 23 ianuarie, ora 18.00 Locul întâlnirii: Școala cu clasele l-Vill, Nr. 29 „Nicolae Romanescu’ ABONEAZĂ-TE LA EXCELENTĂ Premiul jo. ^ “Dumitru Tinu” 2006 Ziar premiat pentru design și conținut la Gala Clubului Român de Presă. GAZETA de SUD Cotidian al oltenilor de pretutindeni AM - 603 KHz AM - 1314 KHz FM - 105 MHz FM-102,9 MHz Mm dt so luni-vineri 6.00-10.00 cu Mihai Cojocaru W cßWA v cím <á£íJ2m mÉ &*«u* SUD Prietenul dumneavoastră £> Știri prompte și obiective @ Emisiuni pentru toate vârstele 0 Muzică de calitate Mehedinți, Dolj, Gorj Dolj, Olt, Vâlcea fi Oltenia și Vestul Munteniei Craiova V RADIO OLTENIA CRAI0VÄ l [ întrebarea zilei la www.gds.ro] Credeți că va fi anulată taxa de infrastructură din porturile DA: 65% Calafat și Bechet? NU: 35% U*' Eminescu. Mai mulți deținuți din cadrul Penitenciarului de Maximă Siguranță (PMS) Craiova au ascultat și recitat, seri, poezii ale lui Mihai Eminescu, cu ocazia sărbătoririi zilei de naștere a poetului. Conform lui Daniel Barbu, purtătorul de cuvânt al PMS Craiova, spectacolul organizat în acest an a cuprins recitări, interpretarea de cântece, un montaj literar artistic după „Scrisoarea a III-a“ și o expoziție cu lucrări grafice realizate de deținuți, inspirate din creația lui Eminescu. Evenimentul a avut loc în clubul penitenciarului, timp de aproximativ o oră, și s-au recitat unele dintre cele mai cunoscute poezii ale lui Eminescu: „Pe lângă plopii fără soț“, „Sara pe deal“, „O, rămâi...“ sau „Revedere“. Lucrătorii serviciului educație de la PMS Craiova organizează în fiecare an, în preajma zilei de 15 ianuarie, manifestări artistice dedicate poetului Mihai Eminescu. „Aceste manifestări aduc persoanele private de libertate mai aproape de creațiile culturale de valoare și au rolul de a spori interesul acestora pentru cultura autentică națională“, a declarat Daniel Barbu. Pentru ca evenimentul să fie vizionat de toți deținuții de la PMS Craiova, înregistrarea video se va transmite prin televiziunea cu circuit închis într-o ediție spirială dedicată acestui eveniment, pe 15 ianuarie, chiar de ziua poetului Eminescu. (A.M.) pentru o zi la pușcărie tti plătim întreținerea ! Familia ta poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 6 februarie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 8 februarie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna ianuarie pentru trei familii care locuiesc la bloc. Etalon DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" " I Nume.....................................Prenume............................................. 1 Ocupație............................................................B.1. 1 Adresă ^Vârstă ............................Telefon.........................................................—..f