Gazeta de Sud, decembrie 2007 (Anul 13, nr. 3894-3915)

2007-12-08 / nr. 3900

Reacții online . Articolul „Copilărie între muncă și bătaie“, publicat ieri în cotidianul nostru, a stârnit un adevărat val de comentarii pe site-ul Gazetei de Sud. Vă prezentăm mai jos câteva dintre reacțiile cititorilor: Helena E înfiorător la ce se poate ajunge din cauza sărăciei. Unii o iau razna și iau la bătaie copiii, iar alții (ex: părinții copiilor) închid ochii (chipurile din bunăvoință) pentru niște bani și un porc... fără cuvinte. belgia Acest tip merită pușcăria, iar părinții copiilor, decât să stea ocupați cu supta zăibărețului și să stea tot timpul matului, mai bine s-ar duce la muncă. Unv Păi, tac’so ăsta care vrea să primească porcu’ ar trebui și el închis sau, cel puțin, să fie decăzut din drepturi. Păi ce?... pentru 150 de lei și un porc se face părtaș la tortura copilului său?... Ude anonim... cu nume Fraierii de părinți... dacă așa se pot numi, aș fura, aș munci, aș merge pe burtă... aș muri pe copiii mei, dar așa nu le-aș face! Să cad la înțelegere pentru un porc și 15 milioane... Rușine! După părerea mea, părinții sunt de vină... Săracii copii... oare ce copilărie mai este asta?! îl ella Lăzărescu ar trebui să înfunde 20 de ani pușcăria și tratat la fel cum a tratat el acei minori! Părinții să pună umărul la muncă, nu să stea la gâlgâit! După părerea mea, ar trebui decăzuți din drepturi! Nevil Dacă s-a ajuns până acolo că putem omorî un copil și părintele acceptă un porc și bani... atunci no comment... Acești copii trebuie ajutați și monitorizați... După ce trece un timp vom vedea cum își vor trimite din nou copiii sclavi... pentru un pahar de băutură... Notă: GAZETA de SUD nu este responsabilă juridic pentru conținutul textelor de mai sus. 1.000 de proiectile detonate cu trotil Aproape 1.000 de proiectile de artilerie, de proveniență germană, din primul război mondial, au fost detonate cu trotil de angajații Inspectoratului pentru Situații de Urgență „General Magheru“ (ISU) Vâlcea, în poligonul de la Goranu. Proiectilele distruse au fost descoperite de un muncitor care săpa la o fundație, la sfârșitul lunii octombrie, în cartierul de nord al orașului Râmnicu Vâlcea. Pirotehniștii au terminat misiunea de distrugere a proiectilelor joi seară. „O echipă pirotehnică din cadrul ISU a executat detonările cu trotil și a asigurat paza muniției rămase neexplodate în poligonul Goranu“, a declarat căpitanul Cătălin Popescu, purtătorul de cuvânt al ISU Vâlcea. Alina STATE -FULGER Pirotehniștii au detonat în poligonul de la Goranu aproape 1.000 de proiectile EVENIMENT Un tânăr din Târgu Jiu a fost ucis joi dimineață, în urma unui scandal produs în plină stradă. Cel care l-a înjunghiat a fost arestat preventiv pentru 29 de zile, iar pedeapsa pe care o riscă pentru infracțiunea de omor calificat este de până la 20 de ani de închisoare. ^ Mihaela FLOROIU Un tânăr de 27 de ani a fost ucis într-o altercație, ce a avut loc în noaptea de miercuri spre joi, în jurul orei 3.00. Potrivit polițiștilor, mai mulți tineri s-au luat la ceartă pe fondul consumului de alcool. Incidentul, în urma căruia Cătălin Grădineanu a decedat, a avut loc în fața unui bar din Târgu Jiu, într-o zonă în care au mai avut loc de-a lungul anilor diferite incidente. El plecase cu prietenii săi la băut, iar la ieșirea din bar s-a întâlnit cu câțiva tineri cu care avea neînțelegeri mai vechi. Martorii au precizat că aceștia s-au luat la bătaie cu sticle, iar unul dintre ei a scos un cuțit și l-a înjunghiat pe Grădineanu în abdomen; în altercație au fost implicate, potrivit lui Daniel Tică, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție al Județului Gorj, șase persoane. „Victima a fost înjunghiată în abdomen, dar, după efectuarea necropsiei, se vor stabili câte lovituri a primit și care au fost cauzele morții“, a adăugat acesta. Anchetatorii au arestat preventiv un suspect rănit de unul dintre agresori, Cătălin Grădineanu a căzut, într-o baltă de sânge. Martorii au chemat ambulanța, iar medicii i-au acordat primul ajutor tânărului, dar acesta a decedat în drum spre Spitalul Județean de Urgență din Târgu Jiu. La Unitatea de Primire Urgențe au mai ajuns doi dintre tinerii implicați în altercație, dar amândoi au refuzat internarea. Polițiștii și un procuror au audiat mai multe persoane care au participat la scandal. Procurorul Emil Moța, din cadrul Parchetului Județean Gorj, l-a reținut pe Aurelian Tudorachie, acesta fiind suspectat că l-ar fi înjunghiat pe Cătălin Grădineanu. Tudorachie este cunoscut cu antecedente penale și a fost condamnat pentru infracțiunea de furt. Agresorul a fost prezentat instanței de judecată, pe numele său fiind emis un mandat de arestare pentru o perioadă de 29 de zile. Trei tineri implicați în scandal, găsiți la o cișmea Trei dintre tinerii implicați în scandalul în care Grădineanu și-a pierdut viața au fost găsiți la cișmeaua din fața autogării. „Polițiștii comunitari au fost chemați la localul unde avusese loc incidentul și au aflat că agresorii au fugit de acolo. Au plecat să-i caute, după ce au vorbit cu martorii, care i-au descris. La cișmeaua din fața autogării, polițiștii comunitari au văzut trei tineri care arătau suspect. Când s-au apropiat, au văzut că erau plini de sânge și că încercau să se spele. Au anunțat imediat poliția, care i-a condus la sediu“, a declarat Ion Tudor, șeful Poliției Comunitare Târgu Jiu. Tânăr ucis într-o altercație , Aurelian Tudorachie, arestat pentru o perioadă de 29 de zile Craioveni nervoși, înarmați și puși pe scandal nu a trecut mult timp de când trei clanuri de romi s-au războit cu săbii, bâte și cocteiluri Molotov, că mai mulți tineri s-au dat „în spectacol“ în fața unui restaurant din Craiova. Aceștia au amenințat agenții de pază cu un pistol și au tras un cartuș în aer, pentru că nu le-a fost permis accesul în local. Jjț Alderir MARIN Polițiștii craioveni de la Secția 4 au fost sesizați, în noaptea de joi spre vineri, în jurul orei 1.00, că la restaurantul Casablanca are loc o altercație. Ajunși la fața locului, polițiștii au stabilit că Vasile Ștefan, de 36 de ani, Nicu Constantin, de 25 de ani, Dumitru Mașica, de 21 de ani, Sorin Firu, de 29 de ani, și Lorena Tănăsie, de 19 ani, toți din Craiova, au fost implicați într-un scandal cu doi agenți de pază ai localului Casablanca. Potrivit oamenilor legii, tinerii au fost deranjați de faptul că agenții de pază nu le-au permis accesul în locul, moment în care Mașina a scos un pistol cu bile de cauciuc și i-a amenințat. Acesta chiar a tras un foc în aer, după care a pasat arma lui Firu înainte de a fi imobilizat de echipajul poliției venit la fața locului. Cei cinci au fost reținuți pentru 24 de ore în baza unei ordonanțe emise de procuror, iar vineri dimineață a fost reținută încă o persoană implicată în scandal, care reușise să fugă de la fața locului. Toți sunt cercetați pentru ultraj contra bunelor moravuri și tulburarea liniștii și ordinii publice, iar Mașica și Firu, și pentru încălcarea regimului armelor și munițiilor. „Cei șase urmează să fie prezentați la Judecătoria Craiova cu propunere de arestare preventivă pentru comiterea infracțiunilor de ultraj contra bunelor moravuri, tulburarea liniștii publice și nerespectarea regimului armelor și munițiilor“, a declarat comisar Valentin Gavrilă, șeful Secției 4 Poliție Craiova. Bătut în trafic Alt incident violent a fost înregistrat vineri dimineață, în jurul orei 10.00, în zona restaurantului Segarcea din cartierul Craiovița Nouă. Doi jandarmi din cadrul Grupării de Jandarmi Mobile Craiova, aflați în timpul liber, și-au sesizat colegii și ambulanța că în zona restaurantului Segarcea a avut loc un conflict între doi conducători auto, în urma căruia unul a fost agresat. La fața locului s-a deplasat un echipaj de jandarmi, care a stabilit că Ionel V, de 22 de ani, din Craiova, s-a luat la ceartă cu Marian F., de 48 de ani, din aceeași localitate, pe fondul unei neînțelegeri în trafic. După ce și-au adresat mai multe înjurături, Ionel i-a dat o palmă lui Marian, acesta din urmă căzând din picioare. Victima a fost transportată la Spitalul de Urgență Craiova, medicii stabilind că a suferit echimoze la nivelul unui ochi. „Agresorul a fost reținut, pe numele său fiind întocmite actele premergătoare pentru comiterea infracțiunii de loviri și alte violențe, acestea urmând să fie înaintate instanței competente“, a declarat locotenent Cosmin Mirea, purtătorul de cuvânt al Grupării de Jandarmi Mobile Craiova. Amenințări și bătăi In stradă 9 9 w Localul Casablanca Ofițer de jandarmerie, mort într-un accident rutier Șeful Serviciului Logistic din cadrul Inspectoratului Județean de Jandarmi Gorj și-a pierdut viața într-un accident rutier, petrecut joi noapte, în satul Tămășești, comuna Bălești. Maiorul Cosmin Gabriel Morândău a murit pe loc, după ce autoturismul Volkswagen Bora la volanul căruia se afla a izbit un cap de pod și apoi s-a oprit întrun copac. Bărbatul avea 43 de ani și locuia singur în Târgu Jiu. Joi, la terminarea serviciului, ofițerul a plecat la Didulești, pentru a-și vizita mama grav bolnavă. La întoarcere, în satul Tămășești, autoturismul a derapat și a fost scăpat de sub control. Purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Județean de Jandarmi „Tudor Vladimirescu“ Gorj, locotenent Alin Constantin Ivan, a declarat că ofițerul era cunoscut ca suferind de afecțiuni cardiace și nu este exclusă ipoteza ca acesta să fi făcut un stop cardiac sau un accident vascular cerebral înainte de a pierde controlul mașinii. în funcție de dorința mamei sale, maiorul va fi înmormântat cu onoruri militare. Eugen MĂRUȚĂ iți platit|| "deținerea . Familia sa poate fi una dintre cele trei norocoase! Dacă locuiești la bloc completează cât mai multe taloane și vino cu ele la redacția GAZETA de SUD sau trimite-le prin poștă, până la 11 decembrie la adresa: GAZETA de SUD, str. Câmpia Islaz, nr. 97 A, 200420, Craiova, Dolj, în urma tragerii la sorți, ce va avea loc pe data de 13 decembrie, GAZETA de SUD va plăti întreținerea pe luna noiembrie pentru trei familii care locuiesc la bloc. r $-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------11 TALON DE PARTICIPARE CONCURS "îți plătim întreținerea" 1 I Nume..............................................................Prenume.........................................................................II OcUpație..........................................................4.l...... I Adreșă ..............................................................- o Vârstă.....................................................Telefon..........................................................................N-Di Dimineață ORAIQ.VAI Către 7405 Mesaj GDS de week-end! sâmbătă & duminică 1.00 -12.00 cu Dana LIȚĂ dacico- SUD Aboneaza-te la Gazeta prin SMS! Acum poți plăti abonamentul direct prin SMS! Ca să te abonezi pentru o lună, trimite SMS cu textul "GDS" la 7405* (5 euro+TVA). Pentru abonare pe două luni, trimite "GDS" la 7409* (9 euro+TVA). După ce am primit mesajul tău, te vom contacta în scurt timp. * Valabil pentru Vodafone și Orange. în rețeaua Vodafone, SMS-ul de răspuns costă 0.05 euro. Abonează-te la Gazeta de Sud cu 50% reducere! ► Primești ziarul în fiecare dimineață în cutia poștală ► Participi automate la Tombola Abonaților dacă te abonezi prin sistemul de distribuție al Gazetei de Sud ► Economisești 50% față de prețul de la chioșc 0251/412.146 TELEFON ABONARE întrebarea zilei la www.gds.ro Credeți că vor fi identificate persoanA: 12% cele care au otrăvit câinii din carnie- mm. qoorul Brazda lui Novac? KWRemia wpeCiei Radio Logos» Craiova 100 FM Băilești 98,2 FM Bechet 103,1 FM Tg. Jiu 93,4 FM Novaci 96,2 FM Tg. Cărbunești 95,4 FM ÎN DECEMBRIE, TE NINGE CU PREMII LA TOMBOLA ABONAȚILOR 1x3 zile la Viena 100 Nokia 3310 10x100 RON 1 x Computer - Pentru a participa la Tombola Abonaților, abonații prin Poșta Română sau Rodipet trebuie să trimită dovada plății prin poștă, pe adresa redacției. Cost adițional distribuție: prin rețelele proprii: 6,6 RON; prin Poșta Română: 2,5 RON.Preț abonament: numai 12,9 RON' Pirande prinse la furat Polițiștii doljeni au reținut joi seară un grup numeros de femei de etnie romă care se „îndeletniceau“ cu furturile din locuințe, pe raza județului Dolj. Polițiștii din Băilești au fost sesizați că mai multe femei de etnie romă au pătruns în locuința unui cetățean, de unde au sustras bijuterii și două cârduri bancare. Cele cinci femei au plecat apoi cu un microbuz care le aștepta în apropiere. Oamenii legii au dat în urmărire microbuzul respectiv, alertând și posturile de poliție ale comunelor din apropiere. Mașina a fost depistată și oprită în trafic două ore mai târziu, pe raza comunei doljene Bucovăț. Oamenii legii au reținut și condus la secție 20 de persoane de etnie romă, 18 femei și doi bărbați, șoferul și pasagerii microbuzului, asupra lor fiind găsite bunurile sustrase de la partea vătămată din Băilești și sume mari de bani. Cinci femei au fost reținute pentru 24 de de ore. Aldeziz MARIN 7 ,